Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Screenshotit ja niiden käyttäminen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nallet
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

nallet

New Member
Elikkäs tässä jo pitemmän aikaa kuvitellut kirjoittelevansa jotain arvosteluja jollekkin omalle purkkasivulle nettiin. Pakostakin herää kysymys, saako netistä haettuja screenshotteja käyttää omissa arvosteluissa vapaasti?

Jos ei niin mistä saada kuvia mitä voi käyttää?

Tähän toivoisin vastausta joltain Konsolifinin moderaattoreista/arvostelujen kirjoittajilta jos sattuvat tietämään asiasta enemmän.

Vastaus: Screenshotit ja niiden käyttäminen...

Eiköhän niitä käyttää saa kunhan mainitsee lähteet mistä ne on saatu.

AIka vapaasti olemme käyttäneet netistä löytyneitä kuvia, eikä valituksia ole kuulunut.
Joskus kuvia myös meille lähetetään tai niitä ilmoitetaan löytyvän pelifirmojen pressisaiteilta. Tällöin on joskus erikseen ilmoitettu, mitä kuvia saa julkaista netissä ja mitkä on tarkoitettu lehtiin.
Välttelemme (tai ainakin minä välttelen) sellaisten kuvien käyttöä, joista löytyy jonkin pelisivuston logo.

Japanissahan meinikin on tiukempaa ja pelikuvien julkaisuun pitää olla lupa. Joitakin sivustoja on suljettu ja ylläpitäjiä heitetty syytteellä.

Viimeksi muokannut moderaattori:

nallet sanoi:
Elikkäs tässä jo pitemmän aikaa kuvitellut kirjoittelevansa jotain arvosteluja jollekkin omalle purkkasivulle nettiin.
Lähetäpä meille muutama malliarvostelu. Ei sitä koskaan tiedä ;) Mallia voit ottaa muista Konsolifinin peliarvioista.

Valmiit tekstit osoitteeseen: toimitus@konsolifin.net

Voinhan minä tiputtaa, enpäs siinä mitään häviä. Saavatpahan nämäkin edes yhden lukijan :D

Ongelmaksi näitäkin kirjottaessa minulla muodostuu yksinkertaisesti ajan puute, työ tappaa liikaa aikaa. Tämän takia tätäkään ei voi kovin sitoutuneesti alkaa tekemään koska ei tiedä milloin on pitempiä taukoja ja millon ei. Siksi omat purkkasivut tai jotain vastaavaa olisi tarkoitus väsätä.

Tai ehkä vain tyytyä laittamaan omat arvostelut "Lukijoiden arvostelut" osioon. Tässäkin tapauksessa tosin kyseessä peli jota muistini mukaan ette ole arvostellut.

Mutta katsotaan, katsotaan...

Ylös Bottom