Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Se on loppu ny!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noose01
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

noose01

KonsoliFIN Alumni
Tuntuuko siltä, että täytyisi tarttua itseään niskasta kiinni ja lopettaa se tupakointi, ylenpalttinen karkin mässyttäminen tai energiajuomien lipittäminen? Tuskin olet ainut!
Tämä ketju on siis pyhitetty kaikenlaiselle lakkoilulle.

Itse olen päättänyt "lopettaa" ennalta määräämättömäksi ajaksi kaikkien kofeiinipitoisten juomien litkimisen. Sisältää siis energiajuomat, kolajuomat ja kahvin (jota en edes juo muutenkaan). Lopettaa on lainausmerkeissä siitä syystä, että otan oikeudekseni tuhlata yhden päivän, esim pitkän myöhäisen ajorupeaman tai tolkuttoman pitkän työpäivän takia. Tämä erillisoikeus on rajoitettu yhteen (1) kertaan viikossa max, aina parempi jos sitäkään ei tarvita. Syy tähän poikkeamaan löytyy viime lauantailta, jolloin kuskailin vaimoa aamuyöstä aivan liian väsyneenä (kotona 5:45, pe-la yönä 5h unta) ja tiellä alkoi vilistää hirvien ja peurojen lisäksi sateenkaaren värisiä elefantteja...

Edellinen kofeiiniannos on nautittu 27.7 ja tänään kippaan "sen viimeisen" jos työpaikan kahvilassa on muutakin kuin oksettavaa Battery Coffeedia. Saas nähdä kuinka äijän käy :o

EDIT: Ei ollut kunnollista joten viimeiseksi ehtoolliseksi jäi puolen litran pullo nollakolaa.

Kola & energiajuomalakossa:
T4iZuuni 2.8.2010 ->
noose01 3.8.2010 ->

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Se on loppu ny!

colalakko kesti aikoinaan 6kk. koko ajan armotonta päänsärkyä. energiajuomalakko kesti 3kk viime keväänä, mutta narahdin uudestaan suuren houkutuksen takia. nyt laskemaan päin taas. colasta en tule irtautumaan kait koskaan

Noin viikon pystyin pitämään "lakkoa" tästä KonsoliFINistä, mutta tänään sitten repsahdin oikein tosissani. Tosin eiköhän vaimo kohta tule repimään korvasta pois koneen ääreltä...

Pepsi Maxista yritin myös itseäni vieroittaa tuossa aiemmin keväällä. Päivää vaille kuukauden kestin ennen kuin tuo elämäni huume laittoi taas vibaa punttiin.

Pepsi Maxista yritin myös itseäni vieroittaa tuossa aiemmin keväällä. Päivää vaille kuukauden kestin ennen kuin tuo elämäni huume laittoi taas vibaa punttiin.

Itse olen miettinnyt tuota Pepsi maxi himoani. Sanokaa nyt syitä miksi lopettaisin tuon juomisen? Hampaat tietysti menevät aikanaan, mutta onko jotain muuta merkittävää negatiivistä asiaa? Eihän tuon pitäisi painoa nostaa kun sokeritonta on.

Hampaat tietysti menevät aikanaan, mutta onko jotain muuta merkittävää negatiivistä asiaa?
Foliopipot sanovat, että aspartaami mädättää aivot ja tekee muuta kauheaa.

Toisaalta vähän luotettavammat tahot kertovat, että colajuomien runsas nauttiminen heikentää lihaksia ja aiheuttaa jopa halvauksia. Ja kieltämättä omat havainnot osuvat yhteen tuon ajatuksen kanssa; viime vuosina lihasvoima tuntuu pudonneen murto-osaan.

Lähde: BBC

Itse olen miettinnyt tuota Pepsi maxi himoani. Sanokaa nyt syitä miksi lopettaisin tuon juomisen? Hampaat tietysti menevät aikanaan, mutta onko jotain muuta merkittävää negatiivistä asiaa? Eihän tuon pitäisi painoa nostaa kun sokeritonta on.

Se on tietysti yksilöllistä, mutta ainakaan itselleni ei tee hyvää terveydelle.
Vatsan saattaa saada pilalle jo pelkästään hiilihappojuomilla ja efektiä saa tehostettua suurilla määrillä kofeiinia.

Tuonkin saattaa saada jos oikein tuuri käy.

Aiemmin ketjussa mainittu "Pepsi Max-himo" on itselläkin ollut jo parin vuoden ajan päällä - on täytynyt vain siirtyä Pepsi Maxista näihin halvempiin Cola Light juomiin (Lue: Lidl, x-tra Cola light). Ei vain pystynyt enää maksamaan Pepsi Maxin hintoja niillä kulutuksilla, mitä minulla on/oli vaikka se onkin niin pirun paljon parempaa. :D

Nyt olen yrittänyt rajoittaa juomista yhteen 1,5 litran pulloon per päivä. (Lue: Vaimo kehoitti rajoittamaan) Aiemmin tuli litkittyä reilusti enemmänkin - varsinkin hellepäivinä upposi useita litroja.

Itse en jaksa hirveästi huolehtia noista mahdollisista "terveyshaitoista". Monen tutkimuksen mukaan monet peruselintarvikkeetkin ovat epäterveellisiä. :rolleyes:

Ja vastapainoksi en käytä (muita) päihteitä ollenkaan. Katsoi sitä miten päin tahansa aspartaami yms. eivät ole mitään verrattuna esimerkiksi alkoholiin.

Olen selkärangaton eliö, sillä kamppailen edelleen tupakasta eroon pääsemiseksi.
Nikotiinipurkkaa tai laastaria en kuitenkaan halua käyttää, sillä olen siinä uskossa, että tämä on vain "tapa".

Mutta silti jo päivän katkos sauhuttelussa saa verisuonen katkeamaan ohimolla.
Työpaikalla en kuitenkaan polta, enkä sitä edes huomaa "kaivata".

Myös kofeiinituotteet voisivat tosiaan jäädä vähemmälle, mutta kuinka ah-niin ravitsevista energiajuomista voisi kokonaan luopua (pari tölkkiä/viikko menee enää).
Tämän kaiken kauheuden lisäksi, juon kahvia kuusi-kahdeksan kuppia päivässä.

Itse pääsin mainitusta Pepsi Max-kierteestä eroon energialitkuilla, mutta nämä ne vasta pirullisia ovatkin.

Vinkkejä, niksejä ja muuta otetaan vastaan mielellään.
Koska molemmista luopuminen helpottaisi elämää kummasti.

*Sihauttaa samalla punaisen härän tuottaman energianektariini-törpön auki*

Foliopipot sanovat, että aspartaami mädättää aivot ja tekee muuta kauheaa.

Aiheesta hieman nopeasti googlattuna:

Ramazzini-säätiön tutkimustuloksista artikkeli (kyseinen havainto oli jatkoa aikaisemmalle tutkimukselle)

Eviran suositukset aspartaamin saannista

Kyseessä ei siis ole pelkästään foliohattuilua, vaan ihan todettujakin ongelmia on olemassa, eikä elintarviketeollisuudessa olla päästy sopuun siitä, että kyseinen makeutusaine olisi aivan täysin turvallinen. Se on kuitenkin totta, että foliohatut ovat lisäilleet näihin havaintoihin omaa agendaansa.

*Sihauttaa samalla punaisen härän tuottaman energianektariini-törpön auki*

Kiitos, nyt on pakko lähteä käymään kaupassa ja ostaa energiajuomaa... :rolleyes: Ei olekaan tullut vähään aikaan ostettua energialitkuja. :D

OT:
Oletko muuten saanut emailit, joita lähettelin sinulle aiemmin? Ei ole kuulunut mitään vähään aikaan, joten ajattelimpa kysellä. :)

Noh oma Pepsi max himo ei sentää ole "niin" vakava. Max 1,5 litra päivässä, yleensä jää hieman alle puolet juomatta ja sitten seruaavana päivänä juon ne ja käyn jos tekee mieli ostamassa uuden putelin.

Jos juot kolajuomia ja satut vielä narskuttamaan hampaita unissasi silloin tällöin, voin vannoa että ennen kuin on 40 taulussa niin puolet hammaskalustosta menee uusiksi.

Aspartaamin vaikutuksista ei oikein kukaan vielä tiedä sanoa varmaksi mitään, mutta ei se kovin loogiselta kuulosta että moisen litkun jatkuva kittaaminen hyvää tekisi.

Ja mitä tulee painonhallintaan: jos juot reilusti light-juomia, kokeilepa samaa dieettiä parin viikon ajan ja jätä myös nuo kevytjuomat pois ruokavaliosta. Jos ei pari kiloa lähde painosta välittömästi, niin ihmettelen suuresti. Artikkeleja light-juomien haitoista löytää googlettamalla vaikka kuinka paljon, tässä nyt muutama linkki :

Does Diet Soda Make You Gain Weight and Get Fat | Diet Drinks and Weight Loss

20 Reasons to Never Drink Soda or Diet Soda Again | Project Swole

The Truth about Diet Soda & Weight Gain | Muscle Building & BodyBuilding Programs

Is Diet Soda Bad For You? Diet Soda Weight Gain. | Naturally Intense High Intensity Training™ Health & Fitness Blog

EDIT jos limujen normikulutus on noin 1.5 litraa päivässä, kyllä silloin puhutaan jo vakavasta ongelmasta. On sitten sokerillista tai makeutusaineilla varustettua mallia, niin se on ihan yhtä terveellistä kun kittaisi saman määrän kaljaa joka päivä.

Aiemmin ketjussa mainittu "Pepsi Max-himo" on itselläkin ollut jo parin vuoden ajan päällä - on täytynyt vain siirtyä Pepsi Maxista näihin halvempiin Cola Light juomiin (Lue: Lidl, x-tra Cola light). Ei vain pystynyt enää maksamaan Pepsi Maxin hintoja niillä kulutuksilla, mitä minulla on/oli vaikka se onkin niin pirun paljon parempaa. :D
Rainbow Cola Lightia voin suositella jonon jatkoksi, jos olet edullisimpiin kolajuomiin hakeutumassa. Kelpoa halpiskolaa onpi. Lidlin laimean teollista colalight-myrkkyä en puolestaan pysty edes lasillista ottamaan. Halvinta colaa kyllä, mutta jotain mätää tuon maussa on.

Pepsiä myydään nykyään isommissa tavarataloissa 4x2l-jättiseteissä hintaan 5-6€, joten erittäin huokea setti on verrattuna 2x1,5l peruspäkkeihin, jotka ovat 3 euron hintaluokassa. Koukuttumisesta eroon pääsy ei tosin helpotu, jos noita kahdeksan litran pepsikvartetteja raijaa kotiinsa. :)

Itsellä Pepsi Maxia kuluu päivittäin siinä määrin, että "Se on loppu ny!" -kampanja voisi olla terveellinen vaihtoehto. Realistinen se ei kuitenkaan ole ja aionkin pitää ainosta paheestani aivoin ja hampain kiinni...kunnes molemmat sulavat alle. Kymmenen vuotta ja ylikin on jatkettu samalla litran/kahden/kolmen päivälinjalla, joten vakavia haitallisia merkkejä aspartaamin ja lisäaineiden vaikutuksista odottelemme edelleen testihenkilön osalta.

PS. Jotta tulee itse aiheeseen varsinainen vastaus, niin DVD-elokuvien ostolakko on pitänyt hyvin. Lieköhän vuosi sitten tullut viimeksi joku kiekko ostettua. Ihan liikaa on katsomattomia leffoja hyllyssä, joten yhtään en osta ennenkuin entiset on katsottu. Eipä ole hirmusti vajaan viidenkymmenen elokuvan levypino lyhentynyt, siispä lakkokin jatkuu. Pitkään.

samuel6 saarnasin niin hyvin, että eiköhän aloiteta Pepsi max lakko. Kuka on mukana? :o

samuel6 saarnasin niin hyvin, että eiköhän aloiteta Pepsi max lakko. Kuka on mukana? :o
Aktiivisella tietokoneen käytöllä ja colajuomien nauttimisella on havaittu selkeä yhteys. Ehkä meidän pitäisikin pureutua ongelman ytimeen ja ottaa itsellemme uusi harrastus. Nörttilakko?

Syötetään tiedot järjestelmään. *Fail* *Syntax Error* *Does not compute* Juu ei toimi. :)

Minä lopetin yli kaksi vuotta sitten tupakanpolttoni juuri tällä menetelmällä. Eli päätin tullessani takapihalta umpimärkänä vesisateessa polttamani aamusavun jälkeen, että tässähän ei ole mitään järkeä. Helppoahan se lopetus ei ollut, mutta nyt kun aikaa on kulunut 2v 2kk:tta niin tuntuu ihan tyhmälle miksi tuota syöpäkäärylettä on yleensä tullut 15 vuotta vedeltyä.

Olen selkärangaton eliö, sillä kamppailen edelleen tupakasta eroon pääsemiseksi.
Nikotiinipurkkaa tai laastaria en kuitenkaan halua käyttää, sillä olen siinä uskossa, että tämä on vain "tapa".
Eipä siitä kyllä noiden korvaustuotteiden avulla sen kummemmin irti pääse. Tai no auttavathan ne toki niiden tilannesidonnaisten röökihetkien kanssa mutta eivätpä juuri muuten. Kaipa sitä jossain vaiheessa vaan toteaa itselleen, että nikotiini oli sitten tässä, kävi miten kävi - kokolailla saman sitä joutuu korvausvalmisteidenkin kanssa ennemmin tai myöhemmin kohtaamaan.

Onnea kamppailuun ja täällä sama pulma, joskin on jäänyt vain muutamaan säälittävään pyristelyyn aina silloin tällöin. Kaipa sen todellisen motivaation sitten tunnistaa, kun se kerran iskee mutta eiköhän tuo silloin mene korvausvalmisteittakin.

Mässylakkoa tässä yritellään, eli karkit ja sipsit yms. saisi jäädä unholaan. Hommaa vaikeuttaa se, että emäntä ostelee sipsejä ja markkinoilta tuli haettua tuossa viime viikolla läjä kaikkea himottavaa. Katsoo nyt miten onnistuu, todennäköisesti repsahtelen moneen kertaan, vaikka yhdessä vaiheessa en vuosiin syönyt mitään mässyä.

Lopetin kahvinjuonnin pari kuukautta sitten eikä yhtään ole tehny mieli. Kuitenki 7-vuotiaasta asti säännöllisesti juonu, noin 2-4 kuppiä päivässä. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Lukioaikana lopetin kahvinjuonnin myös vuodeksi hetken mielijohteesta ja korkkasin sitten uuden kierteen synttäreinä. (vedonlyönti jonka voitin).

Energiajuomia en ole koskaan juonut, maistoin Red Bullia kerran ja ihmettelen miten sitä sotkua joku voi juoda. Tupakkaa en ole koskaan maistanut, samat ihmettelyt sinneki päin. Karkkia ja limsaa tulee suht harvoin syötyä/juotua. Karkkia ehkä kerran kahessa viikossa ja limsaa kerran viikossa.

Helppo keino pysyä kahvilakossa on kertoa avovaimolle että enpä juo enää kahavia (hän aina vihasi kahvinjuontiani) ja nyt jos meinaa hurahtaa nii tukkapöllöä tulee :D

Alkoholin käyttöä pitäisi itse vähän rajoittaa. Viime viikonlopun vietein selvinpäin pitkästä aikaa ja oli ihan virkistävää herätä sunnuntaina, ilman sitä tuttua päänsärkyä ja muuten vaan huonoa oloa. Eipä tosin tuo kännääminen ole koskaan haitannut perhesuhteita, työntekoa tai muutakaan elämää, joten en ihan absolutiksi sentään rupea. Mutta jos nyt pari kuukautta pitäisi taukoa ja keskittyisi viikonloput tekemään jotain kehittävämpää.

Ylös Bottom