Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sega Sports Tennis / Virtual Tennis 2

Jostain muistan lukeneeni, että tuossa Sega sports tenniksessä on mahdotonta lyödä pitkäksi tai leveäksi ja että lähes kaikki pisteet tulevat iskulyönneistä. Ei kai asia ole näin? Eihän? :(
 
Eih, vastasin pitkästi yleisesti ja myös sun kysymyksiin Rambo-Jorgen, mutta tämä aikaraja oli tullut täyteen ja piti kirjautua taas sisään. Välimuistiin ei tietenkään tallentunut tuo teksti, että näin ;).

Ostin siis pelin tänään ja olen pari tuntia ehtinyt pelata. Suosittelen peliä, jos sulla mahdollisuus testata niin aina parempi. Paras tennis mielestäni ja onnistunut kolikkopelikäännös, DC:llä en ole peleihin tutustunut. World Tour on yksinpelaajan unelma, tätä ei tietysti kolikkoversiossa ollut, ainoastaan Tournament.

Iskulyönneistä tulee, kenties, normaalia enemmän pisteitä (en tosin ole mikään tennis-tietäjä). Pisteitä tulee kuitenkin mielestäni eniten aivan peruslyönneillä, kuten myös korkeilla palloilla (menevät pitkäksikin ainakin vielä kehnolla World Tour-hahmolla), stoppareiden kanssa mulla on vähän ongelmia, enkä niitä oikein tuolla tatilla hallitse vielä. Pitkäksi olen lyönyt myös kämmenellä ja rystyllä- pari kertaa näyttävästi viivalle ja hidastusta on mukava katsella silloin:). Leveäksi en ole lyönyt kuin nelinpelissä kerran, palauttaessani kämmenellä samaan laitaan (eli todella kapealle alueelle) palloa... täytyypä ryhtyä tarkkailemaan tarkemmin asiaa- taidat olla aivan oikeassa, paitsi ei se mahdotonta ole. Hauskana yksityiskohtana kerran löin pallon jalkojen välistä, kun vastustaja niittasi verkolta nopean suoraa päin mua:).

Peli on kuitenkin juuri niin viihdyttävä kuin pitääkin. En tiedä onko tämä äärimmäinen simulaatio, mutta loistava peli kuitenkin. PS2:lla on toinenkin ihan hyvä tennis, mutta en muista nimeä... oranssi kansi siinä ainakin oli.
 
Re: Arvio

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan CRAZY
Niin...Tuleeko jossain välissä ps2fin:in arvio:confused:

Tulee, mikäli pelin saamme. Tällä hetkellä sitä ei kenelläkään ylläpidosta ole.
 
Ei kyl tarvi mitään arvioita nähä tietääkseen, että toi kannattaa ostaa.
 
Tuli sitten ostettua Virtua Tennis 2 tänään, ja kyllä on helmi peli! Varsinkin moninpeli on nannaa, hakattiin kaverin kanssa 4 tuntia putkeen, eikä tullut edes vilkaistua kelloa. Ja mikäli mahdollista, syntyy meteliä enemmän kuin PES2-kaljoitteluissa... Naapurit tykkää :D
Grafiikka vaan on aika rumaa, sahalaidat vilkkuu ja edistystä DC-versiosta ei juuri ole, mutta parempaa pelattavuutta saa hakea. Mutta onpahan sentään 60hz-optio...
Tästä sai uuden viikonloppuklassikon, suosittelen erittäin lämpimästi!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Cavalera
Tuli sitten ostettua Virtua Tennis 2 tänään

Hei, viitsitkö laitta minulle vaikka privana, Mitä lyöntejä mistäkin napista tulee. Niin mulla ei menisi aikaa niiden hakemiseen. Vaikka ei vissiin montaa nappia tarvitse hakea, mutta kuitenkin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Willennium
Voikos tuossa luoda oman pelaajan? Niin ainakin muistan jostain lukeneeni.

Uramoodissa näemmä voi. Peli saapui tänään postissa, ja ajattelin antaa sen pikkuveljelle joululahjaksi. Pitihän sitä vähän jo "salaa" testata että ekassa ottelussa pikkuveli ei ainakaan satu voittamaan. ;)
 
Hei kaikki Virtua Tennis 2:sen omistajat!
Mä en henkilökohtasesti pidä yleensä kolikkopeleistä, ja ymmärtääkseni tämäkin on sellainen.. Pidän kuitenkin tenniksestä, ja tennis-peleistä. Virtua Tennikseen en ole tutustunut, lukuunottamatta pientä pelihetkeä Virtua Tenniksen PC-käännöksen parissa.. Pidän myös yleensä urhelupeleistä. Osaisitteko suositella peliä kuitenki minulle..? Kiitti jo etukäteen! :)
 
Ehdottomasti. Vaikka peli on arcade-henkinen, niin syvyyttä pelistä löytyy kuitenkin paljon. Pelattavuuden saralla Virtua Tennistä voisikin verrata vaikkapa Pro Evolution Socceriin. Kontrollit oppii hetkessä, mutta haastetta ja pitkäikäisyyttä löytyy pitkäksi aikaa.
 
Tuli ostettua VT2 ja ensivaikutelmat pelistä ovat erittäin hyvät. Pitää vähän lukea vaan ohjekirjaa, että osaa tehdä oikeat lyönnit. :)
 
Äsken oli ihan hurja matsi Moyaa vastaan (itse olin Rafter).
Tuli itellekin hiki. Ja voittohan siitä niukasti lopulta irtosi 4-3.
Pitäis vaan jaksaa odotella vielä pari päivää, jotta saa pelata peliä "laillisesti" (ilman pelkoa siitä, että pikkuveli näkee). ;)
 
Virtua Tennis oli syy minulle ostaa DC. Ymmärrtänette varmastikin miksi? Varsinkin jos nelinpeli on samaa tasoa. Parempaa viihdettä ei ole.
 
Ei tarvitse paljoa tenniksestä pitää, että voi tykätä tästä peliä.
Itselläni se DC:llä ja se on aivan huippuluokkaa koko peli.
Varmaan paras kolikkopelistä tehty käännös konsolille.
Jos peli on yhtä hyvin tehty PS2:delle kuin DC:lle niin kannattaa hankkia. Itse antaisin pelille arvosanaksi 5/5. :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rafu
Jos peli on yhtä hyvin tehty PS2:delle kuin DC:lle niin kannattaa hankkia. :D

Se on tehty paremmin PS2:lle. Tosin vain hiukan, grafiikka nyt on mitä on... Mutta huippupeli silti, syrjäyttänyt jopa PES2:n joksikin aikaa meitsin koneesta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Cavalera
Se on tehty paremmin PS2:lle.

Mitä parannuksia pelissä sitten on, jos jätetään audiovisuaalinen puoli omaan arvoonsa?

Varmaankin jokainen kokeilemani Dreamcast-käännös on näyttänyt alkuperäistä huonommalta PS2:lla. Dreamcastissa on etunsa, mutta porttaamistakaan ei aina hoideta huolella.
 
Oon huono vastaamaan mitä parannuksia DC-versioon nähden on tehty, koska en ole DC:llä tätä pelannut. Luulisin, että aika yksi yhteen nämä versiot menevät. Graafiset erot olivat muistaakseni niin että DC:llä vähemmän sahalaitoja ja PS2:lla maukkaampi väripaletti tai jotain... voin muistaa väärinkin, koska lueskelin tässä jo joku aika sitten noita arvioita.

Hyvä peli varmasti molemmilla koneilla- tässä on minun vuoden PS2-peli- tosin muutama huippupeli on vielä kaupan hyllyllä, hyvä pelivuosihan tämä oli. Edes GBA:n Metroid Fusion ei aivan saanut tennisputkea katkeamaan. Olen tätä peliä kyllä odottanutkin ja täydet pisteet antaisin minäkin 10/10 :).
 
Pitäisiköhän munkin sitten hommata tämäkin, koska oon pitkään odotellu Virtua Tennistä lekalle.
Vois olla nelinpelinä aika hyvä, kokemuksia?
 
Ylös Bottom