Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Seuraavan aallon odottelijat: Xbox360

FelisLeo

Gamereactor
Nyt luettuani kuvauksia yhdestä jos toisestakin ongelmasta ja lapsentaudista uudessa konsolissa niin aion kaikessa rauhassa odotella riittävän pitkään, jotta Microsoft saa mokansa korjattua, konsoleita kauppoihin ja tietenkin hinnan alentumista jostakin 410 eurosta vaikkapa 250-300 euroon.

Hyvin tuntuu vielä vanhakin Xbox kaupaksi menevän, koskapa Jyväskylän Anttilassa oli kaksi viikkoa sitten myynnissä noin 12 wanhaa bundllea, mutta joku päivä sitten enää vain kolme oli jäljellä.

Kuka muukin odottaa kaikessa rauhassa ennen Xbox360:n ostoa?
 
Vastaus: Seuraavan aallon odottelijat: Xbox360

Vaikka vikoja on laitteissa, ovat ne kuitenkin vahvasti vähemmistönä. Ongelmat tulevat vain korostetusti esille kun ne tuhannet tyytyväiset jotka eivät tule kehumaan ja hypettämään konettaan. Eipä silti etteikö laadunvalvonnassa olisi jotain mokattu. Osa laitevikoihin laitetuista ongelmista ovat oikeasti vain pelien softabugeja kuten nämä jämähtämiset.

Oma äxboksi ei ylikuumene, ei ole (vielä) naarmuttanut levyjä, ei jämähtele tai muutenkaan ole toiminut epätavallisesti. Kaikki on toiminut hienosti, vielä. Uusi boksi vaan kainaloon ja joulunpyhiksi kinkun sulatteluun mukavaa tekemistä!
 
Vastaus: Seuraavan aallon odottelijat: Xbox360

En ole tuon luotettavuuden paranemisen takia odottelua koskaan oikein ymmärtänyt. Jos kone ei sattuisi toimimaan, se käydään vaihtamassa tai huollattamassa. Takuuthan kuitenkin toimivat. Mitä taas tulee takuun jälkeen tuleviin vikoihin, ei tunnu, että ne olisivat erityisesti vain ensimmäisenä julkaistujen koneiden ongelmana.

Ihan vähään aikaan hinta tuskin tulee tuntuvasti putoamaan. Vielä ei ole kilpailua PS3:n kanssa ja halvemmalla hinnalla tuskin muutenkaan ollaan halukkaita myymään, koska tappio per kone olisi varmaan liian suuri.
 
Vastaus: Seuraavan aallon odottelijat: Xbox360

Hinnanalennusta saattaa tosiaan joutua jonkin aikaa odottelemaan, mutta ei 1.1-version odottelu täysin hölmön hommaa ole. Ykkösboksin sisuskaluja päivitettiin ahkerasti (yhteensä taidettiin julkaista 8 komponenttitason toteutukseltaan erilaista mallia - enkä siis tarkoita erivärisiä kuoria :) ), ja huhujen mukaan XO:sta on jo nyt liikkeellä ainakin 2 eri mallia, joilla piirilevyt on toteutettu eri lailla. Näin ollen toivoa konsolin pikaisesta parannetusta painoksesta on runsaastikin, vaikka ei kaupan päälle saatavaa HD-DVD-asemaa odottelisikaan...

Ensimmäisen erän ristinollissa on joitakin ärsyttäviä ongelmia, jotka olisivat päivitysversioissa helposti korjattavissa mutta joita käyttäjä ei kuitenkaan saa menemään takuukorjauksen piikkiin - esimerkiksi levykelkan puutteelliset levynpidikkeet, jotka tekevät konsolin pystykäytöstä riskialtista puuhaa, levyjen naarmuuntumisen estävän pehmikkeen puuttuminen (jonka omatoiminen asentaminen sössii takuun) sekä turhan äänekäs DVD-asema. Käyttöliittymän pikkuvirheet (kuten näytönsäästäjän sekoilu) ovat sentään toivon mukaan korjattavissa Live-päivityksillä, ellei sitten Microsoftin käyttöön ottamat suojaustoimet estä tällaisia muutoksia käyttikseen, mikä kyllä tuntuisi jo liian vainoharhaiselta.
 
Vastaus: Seuraavan aallon odottelijat: Xbox360

Mä en kans ymmärrä tuota odottamista. Konsoleissa tulee olemaan vikoja koko sen eliniän ajan. Et voi olla varma PS2:sta kaupasta ostettaessa, että onko se ehjä vai rikki. Ei bokseissa niin hirveästi ole niitä vikoja ollut. Omani toimii moittetta. Ja sitten jos odotetaan hinnanalennusta, niin jokainen voi miettiä, että onko se muutama kymppi minkä hinta vuodessa tippuu sen arvoista, että odotat vuoden vaikka haluaisit pelata heti ja nyt.
 
Vastaus: Seuraavan aallon odottelijat: Xbox360

dasb00t sanoi:
Mä en kans ymmärrä tuota odottamista. Konsoleissa tulee olemaan vikoja koko sen eliniän ajan. Et voi olla varma PS2:sta kaupasta ostettaessa, että onko se ehjä vai rikki. Ei bokseissa niin hirveästi ole niitä vikoja ollut. Omani toimii moittetta. Ja sitten jos odotetaan hinnanalennusta, niin jokainen voi miettiä, että onko se muutama kymppi minkä hinta vuodessa tippuu sen arvoista, että odotat vuoden vaikka haluaisit pelata heti ja nyt.

Vuodessa todennäköisesti kerkeää tulemaan jotain pelattavaakin jo, hinnan alenemisesta puhumattakaan. Yksikään peli, mikä on julkaistu, ei tunnu olevan mitään muuta uutta kuin HD-grafiikkaa. En ainakaan itse näe mitään syytä 400 sijoitukseen, jos kaikki on sitä samaa vanhaa vain vähän nätimmällä kuorrutuksella. "Moni kakku päältä kaunis..."
Mielipiteitä. Jokainen toimii itselleen miellyttävimmällä tavalla.
 
Vastaus: Seuraavan aallon odottelijat: Xbox360

Jumala sanoi:
Vuodessa todennäköisesti kerkeää tulemaan jotain pelattavaakin jo, hinnan alenemisesta puhumattakaan. Yksikään peli, mikä on julkaistu, ei tunnu olevan mitään muuta uutta kuin HD-grafiikkaa. En ainakaan itse näe mitään syytä 400 sijoitukseen, jos kaikki on sitä samaa vanhaa vain vähän nätimmällä kuorrutuksella. "Moni kakku päältä kaunis..."
Mielipiteitä. Jokainen toimii itselleen miellyttävimmällä tavalla.

Juu, 400e on aivan törkeästi liikaa, ja varsinkin tässä vaiheessa kun pelitarjonta ei ole kovin kummoinen. Meni hinnan alenemiseen sitten kuinka kauan ikinä, niin ei auta kuin odotella...
 
Vastaus: Seuraavan aallon odottelijat: Xbox360

Taisin jo jossain toisessakin paikassa todeta, että yli 300 euroa en premium-paketista maksaisi. Laitevikojen takia en kuitenkaan ostopäätöstä pitkittäisi. Hinta se on mikä ratkaisee. Toiseksi tärkein on ne pelit.
 
Vastaus: Seuraavan aallon odottelijat: Xbox360

xevious sanoi:
Juu, 400e on aivan törkeästi liikaa, ja varsinkin tässä vaiheessa kun pelitarjonta ei ole kovin kummoinen. Meni hinnan alenemiseen sitten kuinka kauan ikinä, niin ei auta kuin odotella...

Kyllä kai se hinta odottelemattakin alenee. Revolutionia sen sijaan voi jo vähän odotellakin :)

Mutta pelithän ne loppupelissä itselläni ratkaisevat. Kyllä sen 400 maksaisi, jos löytyisi semmoisia .. äh. Mitä mä selitän. En maksais neljää sataa, vaikka olis Morrowindit ja GR3:set jo nyt :)

*köyhän jupinaa* :p
 
Vastaus: Seuraavan aallon odottelijat: Xbox360

Jos tietää, että koneen tulee lähitulevaisuudessa hankkimaan ja on rahat kasassa (eikä niille vaihtoehtoista käyttöä), on kone kai järkevä ostaa nyt, vaikka pelitarjonta on vielä aika vajaata. Kyllä sille nytkin on jo laatupelattavaa ja noilla oletuksillahan odottamisesta ei ole hyötyä.

Harvalla tietysti ylimääräistä rahaa on.

Jos omistaa HD-television ja empii hankkimista, suosittelen rohkaistumaan. Eron huomaa ja XO on ekoja laitteita, jolla saa HD-television täyteen hyötykäyttöön. Jo siinä riittää vähäksi aikaa ihastelua.
 
Vastaus: Seuraavan aallon odottelijat: Xbox360

Olin ennen Xbox360:n hankkimista aika skeptinen sen tuomien parannusten suhteen enkä olisi ilman EB Gamesin tarjousta edes harkinnut ostavani sitä ennen hintojen alentumista mutta nyt kun on päässyt pelaamaan uusia pelejä, tason nousu on niin korkea Xbox-peleihin verrattuna, että vanhaan en enää suostuisi palaamaan. Lisääntynyt käyttömukavuus ja Live Arcaden loistavat puzzlepelit tuovat vielä paljon lisäarvoa laitteelle.

Kun ajattelen 400 hintaa niin vielä muutama vuosi sitten maksoin mukisematta 10 000 markkaa uudesta tietokoneesta, jonka virittämiseen toimivaksi ja riittävän tehokkaaksi söi hankinnan jälkeenkin rahaa säännöllisesti. Nyt uusimpien ja hienoimpien pelien pelaamiseen vaaditaan vain uusi konsoli ja PC säilyy aina työkykyisenä kun pelit eivät sotke käyttöjärjestelmää sun muuta.
 
Vastaus: Seuraavan aallon odottelijat: Xbox360

Niin ja jos oikein venyttää, niin eipä FPS:itkaan juuri ole Doom/Quake ajoista muuttuneet grafiikkaa lukuunottamatta.

IMHO jo 720p graffat konsolipeleissä puoltavat tämän ostamista. Puhumattakaan uusitusta Live!stä ja siitä kirotusta Market Placesta, jonne rahat uppoaa. Downloadaus saisi olla vaan reilusti nopeampaa :(
Mielipiteeseeni vaikuttaa vahvasti se, että olen työssäkäyvä ihminen, eikä uuteen XBoxiin tungetut rahat olleet mistään pois. Jos joutuisin tinkimään tämän takia jostain muusta hyödykkeestä, voisin ehkä odotellakin hintojen laskua ja pelata ensi kesään Kimbleä
 
Vastaus: Seuraavan aallon odottelijat: Xbox360

Hex sanoi:
Jos omistaa HD-television ja empii hankkimista, suosittelen rohkaistumaan. Eron huomaa ja XO on ekoja laitteita, jolla saa HD-television täyteen hyötykäyttöön. Jo siinä riittää vähäksi aikaa ihastelua.
Mä ihastelen ensiksi vanhan boksin pelit 480p:llä (jotkut jopa 720p), kun tuli taloon uusi sammyn LCD. Se maksoi sen verran vit**ti, että uusia ostoksia ei harkita puoleen vuoteen. :eek:
Sitten kun tulee ensimmäinen hinnanalennus, niin pelejä saa jo käytettynä, sekä varmaan jotain on tullut jo halpisuusintajulkaisuina. Lisäksi mieleni tekevi laittaa XO:n mediaominaisuudet ojennukseen(avi tuki, PRKL!) mahdollisen modin kera, sitäkään ei vielä saa.
 
Vastaus: Seuraavan aallon odottelijat: Xbox360

tsinivuo sanoi:
Mä ihastelen ensiksi vanhan boksin pelit 480p:llä (jotkut jopa 720p), kun tuli taloon uusi sammyn LCD. Se maksoi sen verran vit**ti, että uusia ostoksia ei harkita puoleen vuoteen. :eek:
Sitten kun tulee ensimmäinen hinnanalennus, niin pelejä saa jo käytettynä, sekä varmaan jotain on tullut jo halpisuusintajulkaisuina. Lisäksi mieleni tekevi laittaa XO:n mediaominaisuudet ojennukseen(avi tuki, PRKL!) mahdollisen modin kera, sitäkään ei vielä saa.
Itse ehdin pari kuukautta käyttää vanhaa boksia LCD:llä HD packilla. Kivalta se tosiaan näytti. Proge tuo selvän parannuksen ja koska boksin RGB oli vähän heikkoa, jo pelkkä komponenttiliitännän käyttö parantaa kuvaa. Amped 2 ja Soul Calibur 2 ovat hauskoja 720p-pelejä. Muita en itse keksinyt.

Mahdatkohan kestää puolta vuotta? :p
 
Vastaus: Seuraavan aallon odottelijat: Xbox360

dasb00t sanoi:
Ja sitten jos odotetaan hinnanalennusta, niin jokainen voi miettiä, että onko se muutama kymppi minkä hinta vuodessa tippuu sen arvoista, että odotat vuoden vaikka haluaisit pelata heti ja nyt.

Jaksan odotella juuri siksi, ettei julkaisupeleissä ollut minua oikein kiinnostavaa kuin Kameo. Toiseksi wanhalla Xboxilla 10 GameCubella 3 peliä odottavat vielä vuoroaan => Saan niihin kulutettua aikaa varmaankin sen puoli vuotta.
 
Vastaus: Seuraavan aallon odottelijat: Xbox360

Hex sanoi:
Itse ehdin pari kuukautta käyttää vanhaa boksia LCD:llä HD packilla. Kivalta se tosiaan näytti. Proge tuo selvän parannuksen ja koska boksin RGB oli vähän heikkoa, jo pelkkä komponenttiliitännän käyttö parantaa kuvaa. Amped 2 ja Soul Calibur 2 ovat hauskoja 720p-pelejä. Muita en itse keksinyt.

Mahdatkohan kestää puolta vuotta? :p
No jos vaikka lotossa tärppäis. :D
Tuota kyllä ihmettelen, miksi sanot, että boksin RGB on heikkoa. Vanhoista laitteista se oli ainoa DVD-soittimen lisäksi, josta sai RGB:llä kunnon kuvaa uudella LCD:lla. PS2:n kuva meni ihan paskaksi RGB:llä, komponentilla siitä sai jo jotain selvää. :p XB:llä taas pelkkä komponentti <> RGB ero on olematon. Mulla on modpiiri.com:sta ostettu RGB, joka siis on nyt tarpeeton. Taasen 480p on jo huomattava parannus. :D
 
Vastaus: Seuraavan aallon odottelijat: Xbox360

Jaksaa odottaa... hinnan alennusta, isompaa kovalevyä, kunnon pelejä ja laitevirheiden korjausta. :D Tai sitten Playstation 3:sta. Alkuvuosi näyttää.
 
Vastaus: Seuraavan aallon odottelijat: Xbox360

Ajattelin jossain vaiheessa hankkia taman kyseisen laitteen, koska aitoa boxia ei loydy ja paria pelia olen halunnut alkuperaiselle pelata. Siis hyvin harvaa (Halo 1&2, KOTOR 1&2 seka Ninja Gaiden). Ei minua noissa pelilaitteissa tuo HD toiminto kiinnosta lainkaan, mutta taalla USA:ssa kun olen viikon ollut ja HD teleivisiolahetyksia katsellut, niin on se aika tuskallista sen jalkeen kattella tavallista analogilahetysta. Eron huomaa heti - ainakin HDTV:lla ja varsinkin kun on jonkin asteinen hififriikki.

XBOX360 hankintaa estaa vain korkea hinta ja kiinnostavien pelien vahyys. Talla hetkella vain RR6 on jotenkin kiinnostava kun tuolla PSP:lla (joka oli myoskin ylihintainen) on tullut Ridge Raceria tahkottua jonkin verran. Ehka jos RPG pelien ja SHMUP:ien tarjonta kasvaa konsolilla voi sen hankinta olla lahella.
 
Vastaus: Seuraavan aallon odottelijat: Xbox360

Ehdin jo ennakkovarata XO:n EB:stä, mutta peruin varauksen päivää ennen julkaisua pääasiassa surkean pelitarjonnan vuoksi. Konsolia on turha ostaa vain pölyä keräämään jos
ei ole mitään pelattavaa. Ostan sen viimeistään silloin kun Oblivion ilmestyy - toivottavasti
sille ilmestyisi jokin muukin pelattava peli, vaikkakin ainakin vielä julkaisulistat näyttävät
melko tylsiltä.
 
Vastaus: Seuraavan aallon odottelijat: Xbox360

Pelikonsoleissahan on pelit se tärkeä asia on, ei laitteen teho tai grafiikkamahdollisuudet. XBoxit näyttävät olevan laitteistoltaan järeimpiä mutta pelipuoli on suunnattu lähes eksklusiivisesti länsimaiselle asiakaskunnalle useine urheilu-, auto- ja räiskintäpeleineen. Japanilaiset pelit puuttuvat lähes tyystin, varsinkin RPG:t.
 
Ylös Bottom