Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Seuraavan dual shockin uudistustoivelista

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koala
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Koala

New Member
Kaikilla on varmaan jotakin valittamista ohjaimestaan. Siis mitä muutoksia tai lisäyksiä pitäisi tulla seuraavaan dual shockiin?

Itse olen tympääntynyt analogisiin tappeihin etenkin fps peleissä, joten haluaisin oikeanpuoleisen tapin paikalle optisen trackballin. Siis semmoisen peukalolla pyöriteltävän pallon, joka korvaa tavallisen hiiren.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
No ehkä vähän pitävämmät tatit, nistä tuppaa ote lipsumaan helposti niistä nykysistä, ds ykkösessä oli paremmat. Eipä sitte muuta, aika täydellinen se muuten on.
 
Ehkä vois suoraan tehä jonku adapterin, jolla sais cuben ohjaimen kiinni. ;)
 
- Vasen tatti parhaalle paikalle, eli siihen missä on nyt d-pad.

- D-pad kokonaan uusiksi. Tilalle yhdestä laatasta tehty ristiohjain, jossa on selvät väli-ilmansuunnat.

- Uusi muotoilu tatteihin tarkempaa ohjausta varten. Tarkempi tuntuma tatteihin lisäämällä jäykkyyttä. Tatteihin mallia Gamecubesta ja Xboxista.

- Analogiset liipaisinnapit, joissa analogisuus toteutettu kunnon liikeradalla. Liipaisimet parempaan paikkaan kuin nykyiset shoulder-napit, eli etusormien leposijan alle.

- Neljä nappia voisivat olla hiukan lähempänä toisiaan, jotta mätkinnöissä yhteispainallukset onnistuisivat paremmin.

- Yleistä muotoilua voisi hienosäätää. Kapulasta olisi hyvä saada vieläkin tukevampi ote ja nimettömälle ja pikkurillille pitäisi löytyä nykyistä paremmin paikka.

- Langaton ohjain.

- Marimekon unikko-versio koneesta ja ohjaimesta. Unikkoahan on jo kaikessa muussakin. "Trenditietoiset" unikko-tv:n omistajat saisivat hyvin mätsäävän pelikoneen. ;)
 
Mun mielestä näppäimet ei sais löystyä niin nopeasti.. Muuten DS2:n muoto on kohdallaan. Ja muuten: ristiohjain on TÄYSIN oikealla paikalla ;) ..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jussi
Muuten DS2:n muoto on kohdallaan. Ja muuten: ristiohjain on TÄYSIN oikealla paikalla ;) ..

Jep, näin on. Jos vertaa DS2:n ristiohjainta esim. GC:n padin ristiohjaimeen, niin kyllähän tuo DS2:n ristiohjain on 23796532 kertaa parempi... GC:ssä ristiohjain on ensinnäkin ihan h**vetin pieni ja aivan väärässä paikassa. Tulee kyllä peukku kipeeksi Ressaa pelatessa. Mutta kyllähän tuo GC:n ohjain ergonomialtaan on 1000 kertaa DS2:sta, siitä ei pääse mihinkään, mutta jotenkin silti DS2 on paljon jämäkämpi. Eli mun mielestä vanhassa on hyvä pysyä, eihän tuohon nyt juuri mitään muutosta tarvis tehdä.
 
Mun mielestä Xboxin ohjain hemmetin hyvä. Tatit on siinä parhaimmat ja samaten liipaisimet. Cube, no se istuu käteen hyvin. Tattikin on ihan OK. Ainoa valituksen kohde on ristiohjain. Dual Shock 2:nen istuu kuitenkin edelleen parhaiten käteen. Jos sitä pääsisi kuitenkin räätälöimään niin muutoksia seuraisi:

Ohjaimen kokoa HIEMAN isommaksi, jotta saisi tukevamman otteen. Liipaisimet tyyliin Xbox. Samaten tatit, pinta-alaa hieman pienemmäksi, jotta sitä on ketterämpää liikutella edestakaisin ja hieman jäykkyyttä lisää.
 
Tatteihin karkeampi tai muuten pitävämpi pinta

Ristiohjain ja X-O näpykät saisi olla jotenkin hieman korkeammalla, ehkä silleen hieman viistosti pelaajaa päin.
Ristiohjainta EI saa muuttaaa samantyyliseksi kiekoksi kuin mitä esim. xboxilla.

R1, R2, L1, L2 liipaisimiin isompi liikerata ja loppunapsaus GC tyyliin.

Koko on muuten minulle sopiva, mutta ne pitelymakkarat saisi olla jotenkin vieläkin paremmin käsiin sopivat, ehkä pidentäminen toisi lisää mukavuutta koska nyt niitten kärki jää painamaan kämmentä.
Toisaalta makkarat kämmenissä tuo otteeseen tukevuutta, joten ehkä mölkkyjen päitten muotoilua voisi sittenkin vain mulkata paremmiksi, toisinsanoen tohon peukalon 'kukkulaan' lepääväksi.
Kumimainen pinnoite voisi olla myös ohjaimen kädessäpysyvyyden kannalta hyvä.

Johdon pituutta lisättävä. Langattomiin ohjaimiin ei mielestäni ole välttämätöntä siirtyä, ellei sitten keksitä joku ikuinen akku jota ei tarvitse ladata.

DualShock 3:een voisi sitten jo lisätä vaikka jonkinlaiset trackball tyyliset 'hiiriohjaimet' esim. kaksin kappalein vaikka ohjaimen alle, sinne missä nykyään pikkirillit ja nimettömät roikkuvat toimettomina.

Edit: Viimehetken idea! Miksei ohjainten pinoitetta tehdä samanlaisesta geelimäisestä materiaalista kuin jotkut pyöränsatulat, niin että ne muokkautuvat ajajan perseen mukaan :)

Editin edit: Ennenkuin joku viisastelija ehtii ensin, niin korjattakoon että tietenkin tarkoitin jotta ohjain muotoutuisi käden eikä peffan muotoja myötäileväksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Täältä näet sen trackballilla varustetun ohjaimen(itse tehty kuva). Tosta kuvasta pitäisi kaikkien tajuta, mitä tarkoitan.

Kesti vähän aikaa kun jouduin tekemään kotisivut ton kuvan takia. Eli siis trackball mahdollistaa paremman ohjauksen ainakin fps, strategia ja third person shooter peleissä.

Mitä mieltä tuollaisesta uudistuksesta? Perustelut, varsinkin jos et ole trackballin kannalla. Ehkä pallon väri voisi olla eri.

Anyway, Jos joku haluaa liittää kuvan viestiinsä bbs:ssä, mutta hänellä ei ole omia nettisivuja, eikä kuvaa ole netissä, käy osoitteessa http://personal.inet.fi/peli/koala.konsolifin/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
En nyt DS-ohjaimilla pelaa, mutta kai tähän nyt voi jotain sanoa.

Nuo XBoxin liipasimet ovat käsittääkseni suoraan Dreamcastin ohjaimesta, joten kyllä se, DemonWithin, olisi liipasimet tyyliin Dreamcast.
Tuota Trackball-ideaa en oikein käsitä. Kyllä analogiset tatit ovat paljon parempia padeissa.
Ristiohjain alkaa olla jo hiukan turha nykyisissä ja tulevissa peleissä. Ei niitä oikein tarvita kuin mätkintäpeleissä, joten rustiohjaimen kokoa kannattaisi hiukan pienentää ja vaihtaa paikka samalla lailla, kuin GCN:ssä.
 
Joo siis saa valittaa muistakin ohjaimista. Laitoin tämän ketjun tänne, koska yhteisellä alueella ei ollut oikein tähän liittyvää osastoa.

Kaverillani on tuollainen trackball-hiiri ja voin sanoa se on lähes yhtä hyvä kuin tavallinen hiiri fps-peleissä, kun taas dual shockilla pelatessa liikkuvaan kohteeseen on lähes mahdoton osua.

Tuota en kyllä ymmärrä, että ristiohjain olisi turha. Mielummin minä ristiohjaimesta ohjaan, kuin epätarkoista tateista.

Yläliipaisimet voisivat olla xboxin kaltaiset, mutta alaliipaisimet ovat hyvät vaihteiden vaihtoon autopeleissä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Se olis kaikkein typerin mokaus, jos ristiohjaiain tulisi vasemman tatin tilalle ja tatti ristiohjaimen, kuten Xboxin ohjaimessa. En tykkää siitä yhtään, nykyinen ps2:n ohjain on paljon parempi. Mutta olis tosin hyvä, jos niihin saatais sellaset "jännät" olkasinnapit, kuten xboxiin.
 
Ainakin PSX:lle tuli hankittua uusi ohjain rikkoutuneen originaalin tilalle. Uusi oli joku klooni, mutta jonkun verran isompi, ja näin ollen ainakin omille lapioilleni parempi pitää kädessä.

Muuten namiskoiden sijoittelu miellyttää ainaki minua. Tottumuskysymys tietysti. Ei Xboxinkaan ohjain toki ihan kamala ole.
 
BillBoxin ohjaimen suurin vika on,että liipasimii on vaan 2 ja peukalonappeja 6.Haloo pelatessa tulle aina painettuu väärää nappii ku yrittää laittaa flashlightin päälle eikä TSkakkoseen näppäinsijoittelu sovi lainkaan(oma mielipide).
Myös vasemman tatin ja ristiohjaimen paikat ovat nurinperin.
 
Ylös Bottom