Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sheltered

Tuulis

Well-Known Member
Nimi: Sheltered
Alusta: XBONE, PC, Tulossa vissiin: PS4, OUYA, iOS
Kehittäjä: Unicube
Julkaisija: Team 17
Julkaisupäivä: ?


[video=youtube;bPIxk8qzyQE]https://www.youtube.com/watch?v=bPIxk8qzyQE[/video]


Latailtavissa Xboxin kaupasta niille jotka kuuluu tohon Preview-ohjelmaan, tunnin saa pelata ennen ostopäätöstä
 
Vastaus: Sheltered (Xbox One Game Preview)

Itellä taitaa nyt kyllä tärähtää ostoon, aikas maukas peli on.

Onnistuin hankkimaan koko perheelle ruokamyrkytyksen jotenkin, ja sit kun siitä parannuttiin, huomattiin että se kasa jonka ympärillä kärpäset pörrää, OLI perheen kissa
 
Vastaus: Sheltered (Xbox One Game Preview)

Ei ketään oo kokeillu?

Ostin tän eilen, ja kyllähän siinä kulu nätisti ilta ja yö....

Tosin tänään taidan alottaa taas kerran alusta...

peli kulki oikein nätisti, loottailut pyöri hienosti, perheen lapsetkin kiersi maailmaa, kun kohtaamisista sai aina painettua FLEE-nappia, kunnes sit ei enää saanutkaan. 4 puukkohemmoa teki pikku-Rainerista muhennosta, kele
 
Vastaus: Sheltered (Xbox One Game Preview)

Kysymys johon en luultavasti saa vastausta, mutta mikä on pelin pointti? Ensimmäiset pari tuntia Sheltered oli mieluisaa pelattavaa tämän tarjotessa kiinnostavan haasteen resurssien tasapainottelun myötä, mutta kun tuosta pääsin yli, niin se kuuluisa punainen lanka jotenkin katosi. Mitä minun pitäisi tehdä tässä? Olen suorittanut keräilytehtäviä tuntemattomille selviytyjille, mutta nämä eivät ole edistäneet tarinaa ja hetki sitten korjasin matkailuauton, mikä ei myöskään tuonut muutosta. Ajattelin että auton korjaus antaisi mahdollisuuden matkata uuteen karttaan tai tarina saisi päätöksen, mutta nähtävästi olin väärässä.
 
Vastaus: Sheltered (Xbox One Game Preview)

Kysymys johon en luultavasti saa vastausta, mutta mikä on pelin pointti? Ensimmäiset pari tuntia Sheltered oli mieluisaa pelattavaa tämän tarjotessa kiinnostavan haasteen resurssien tasapainottelun myötä, mutta kun tuosta pääsin yli, niin se kuuluisa punainen lanka jotenkin katosi. Mitä minun pitäisi tehdä tässä? Olen suorittanut keräilytehtäviä tuntemattomille selviytyjille, mutta nämä eivät ole edistäneet tarinaa ja hetki sitten korjasin matkailuauton, mikä ei myöskään tuonut muutosta. Ajattelin että auton korjaus antaisi mahdollisuuden matkata uuteen karttaan tai tarina saisi päätöksen, mutta nähtävästi olin väärässä.

Sen kummempaa tarinaahan tässä ei ole. Tarkoitus on vaan selviytyä. Kuuluu siihen pelikategoriaan, jossa tarina luodaan enemmänkin oman pään sisällä:D Leaderboardseissa muistaakseni joku oli boksin puolella mennyt yli 5000 päivää, että siinä tavotetta, mikäli sellaista kaipaa.
 
Vastaus: Sheltered (Xbox One Game Preview)

Sen kummempaa tarinaahan tässä ei ole. Tarkoitus on vaan selviytyä. Kuuluu siihen pelikategoriaan, jossa tarina luodaan enemmänkin oman pään sisällä:D Leaderboardseissa muistaakseni joku oli boksin puolella mennyt yli 5000 päivää, että siinä tavotetta, mikäli sellaista kaipaa.

Harmillista jos asia on näin, sillä pelistä löytyisi potentiaalia paljon parempaan. Näin joulun kunniaksi sain kunnon kuumeen lahjaksi, jonka johdosta Sheltteriä on tullut tahkottua yht. 20 tuntia. Eilen illalla/yöllä kuitenkin havahduin siihen ettei pelaamisessani ollut mitään järkeä, sillä valtaosa pelitunneista oli pelkkää grindausta ilman sen suurempaa päämäärää & haastetta. Suurin pettymys oli tosiaan se ettei RV:n korjaaminen tuonut mitään lisäiloa. Googlen perusteella kyseisen kulkupelin
voi ottaa mukaan erämaalle,
mutten näe tässä mitään tarvetta, sillä kirjoitushetkellä omasta bunkkerista löytyy:

- 460 litraa puhdasta vettä
- 120 purkkiruokaa
- 80 pakastelihaa
- 30-40 litraa bensaa ja laatikollinen hiiltä
- kovat turvatoimet (metalliset bunkkeriovet + 3 kivääriturrettia + 3 tölkkiansaa)
- vinopino aseita & luoteja
- viimeisen päälle kehitetyt pedit, suihkut, vessat ym. huoneet.

Nyt mennään jo vahvasti armchair designer alueelle, mutta Sheltered paranisi huomattavasti jos kehittäjät olisivat ottaneet mallia esim. State of Decaysta, jossa tavoitteena oli etsiä suurempia ja turvallisempia turva-alueita selviytyjille. Yhtälailla olisin toivonut, että vaikeustaso olisi noussut päivien edetessä. Nykyisellään se ainut este on päästä yli aiemmin mainitusta resurssipulasta - ja kun näin käy hauskuus lässähtää, sillä gameplay looppi ei muutu miksikään: pelaaja käy edelleen läpi samoja vanhoja alueita & rakennuksia, joissa lymyää samat vanhat viholliset, jotka listitään nyt kymmenennen kerran - ainut asia mikä on muuttunut on se, että pelaajalla on kädessä tuliase metalliputken sijasta, jonka myötä vihamieliset selviytyjät kaatuvat entistä nopeammin.
 
Ylös Bottom