Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Shenmue II

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Batou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ign on on nyt myös päässyt kokeilemaan peliä, mutta se on vain maksaville ign käyttäjille. Siinä selostetaan samoja asioita kuin yleensäkin shenmuesta, eli esim. mikä on QTE ja miten siinä tapellaan ym. Grafiikoista ja äänistä sanotaan:
"Shenmue II looks better than its Dreamcast incarnation, but not enough to make it really next-gen. The game looks good, but could have done more with the power of Xbox. The music remains incredible within the game and from what little was heard of dialogue, it seems the voice-overs won't be as stiff as the original."
Ja myös video on julkastu ignnässä ja se grafiikka näyttää mielestäni siinä aivan samalta kuin dreamcastilla, mutta ei se kuvanlaatukaan videossa ole mikään loistava.

Shenmue 2:ssa on yksi pelihistorian kauneimmista kohtauksista. Tosin en voi mainita spoilereitten pelossa. :( Omalle kohdalleni tämä peli kolahti vielä enemmän kuin Shenmue 1. Kaunis peli, kauniilla musiikkilla (en tarkoita tällä ensi sijaisesti grafiikkaa).

Aika vaisulta näyttää toi Xbox versio. No toivottavasti siitä on saatu hidastelut pois.

Mun mielestä toi on kyllä jos ei kaikkien aikojen peli, niin ainakin lähellä sitä.

ikoju: Väärin. Nyt ei kyseessä ole todellakaan taas yksi peli odotus- ja ostoslistalle, vaan mestariteos, merkkitapaus ja suoranainen videopeliklassikko, joka ei jätä ketään kokijaansa kylmäksi. Yksi parhaista peleistä koskaan.

voisittekos kertoa mulle joitain Shenmuen maailmasta, kumminkin mitään spoilaamatta.

miten siinä hyödynnetään "RPG":tä?
Juoni/maailma hyvä?
Peli-ikä?

jos jaksatte niin kirjoittakaa vaikka joku "myyntipuhe" tosta pelistä, sillä itseäni peli kiinostaa, mutta en siitä vaan tiedä muutakuin mitä kaverilta olen Shenmue I:stä erittäin niukasti kuullut.

onko pelissä esim loppuvastus? kertokaa joku esimerkki tehtävä Shenmue I:stä

T:Wombut

Wombut: Aluksi käynnistetään Audiogalaxy. Tunnelmaan virittäytymisessä tarvitset taustamusiikiksi Takenobu Mitsuyoshin tulkitseman Shenhuan.

Okei, musiikki soi. Nyt kuvittelet tunnelmallisen juonen sekä mukaansatempaavan ja uskottavan pelimaailman, jonka kaunis musiikki ja ilmiömäinen grafiikka kietovat audiovisuaaliseksi nautinnoksi. Jos System Shock 2 on hyytävä, niin Shenmue 2 on kaunis. Molemmissa on kuitenkin se sama kultainen silaus, joka imee pelimaailman ääreen ja luo taidokkaasti läsnäolon illuusion.

"Pelikokemus, jota muistelee lämmöllä vielä vuosienkin päästä." -TM

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
voisittekos kertoa mulle joitain Shenmuen maailmasta, kumminkin mitään spoilaamatta.

miten siinä hyödynnetään "RPG":tä?
Juoni/maailma hyvä?
Peli-ikä?

jos jaksatte niin kirjoittakaa vaikka joku "myyntipuhe" tosta pelistä, sillä itseäni peli kiinostaa, mutta en siitä vaan tiedä muutakuin mitä kaverilta olen Shenmue I:stä erittäin niukasti kuullut.

onko pelissä esim loppuvastus? kertokaa joku esimerkki tehtävä Shenmue I:stä

T:Wombut
Noh tota shenmue 1 perustuu 80-luvun Japaniin sellaseen melko pieneen kaupungin osueeseen. Ja kakkonen on taas Hong Kongissa kaupunki alueella ja loppupuolella myös vähän kauempana itse kaupungista.

Juoni on aivan loistava ja siis sehän perustuu vaan siihen, että Ryu ettii isänsä tappajaa.

Minä en ole itse koskenut melkeen ollenkaan kumpaankaan peliin läpi peluun jälkeen (varmaanki sen takia, kun ei oo enää paljoa iloa pelata, kun tietää tarkalleen mitä seuraavaksi tapahtuu ja tietää loppuratkasun. Ja juonihan tässä pelissä se paras asia on eikä se, että saa juosta pari tuntii ympäri kaupunkii ettimässä jotain spurguu kujalta), mutta kyllä kait joku innokas voi sen useempaankin kertaan mennä läpi.

Kummassakaan pelissä ei ole mitään erityistä loppuvastusta, vaikka loppupuolella alkaakin tulla pahempia vastuksia tapeltavaksi.

Ja noi tehtävät on yleensä tyyliin: esim. Ota selvää mitä tämä kiinalainen lause tarkoittaa. Ja sitten juostaan ympäri kaupunkia ja etsitään kiinalaisia tyyppejä eli vaikka kiinalaista antiikki kauppaa. Ja välillä tämä tyyppi ketä siellä sitten on voi antaa jonkun toisen vihjeen, jonka perusteeltä etitään joku toinen tyyppi.

Tai vaikka sellanen, että saadaan selville, että pitää mennä jonnekkin taloon ja sitten etitään vihjeitä miten sinne voisi päästä. Ykkösessä oli sellanen, että piti mennä varasto rakennukseen. Pimeän tultua sitten mentiin jonkun portin luo mikä ei jostain syystä ollut kiinni (en nyt muista minkä takia) ja sitten oltiin saatu kartta joltain äijält, jonka avulla suunnistettiiin sinne, karttaan oli merkattu myös vartijoiden paikat, joiden avulla sitten mentiin ilman, että vartijat huomaisi. Ja jos huomasi niin sitten vaan uudestaan, mutta päivä vaan siirty yhden eteenpäin.

Mutta siis kyllä nuo kummatkin on mun pelien top 10: ssä, vaikka ei ookkan innostanu pelata enää yhden kerran jälkeen ;) ja enköhän minä osta ton shenmue 2:sen vielä xboxillekkin, vaikka ei paljoa eroa olekkaan dc versioon.

Ylös Bottom