Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Shenmuen 2'n levy ei lataudu

Centauri

New Member
Pelatessani tuossa Shenmue II'sta ja päästyäni ekan levyn loppuun, yritin vaihtaa toiseen levyyn. No sehän ei piru vie ala lataamaan, vaan tulee se pirun aloitusruutu. Mikään ei tunnu auttavan, vaikka kuinka heiluttelen konetta tai pidän sitä ylösalaisin tms. Kone kyllä toimii kaikilla muilla peleillä, eli ongelma on vain tuossa levyssä. Peli on aivan uusi, naarmuton ja puhdas.

Onkos tässä mitään tehtävissä?
 
Vastaus: Shenmuen 2'n levy ei lataudu

Minulla oli saman pelin kanssa joskus ongelmia, kesken kaiken tuli aina suunnilleen samassa kohtaa joku "data read error" ruutuun. Ei sitä konetta kannata alkaa ruuvailemaan jos ongelma on vain yhden levyn kanssa. Helpointa on varmaan poltella varmuuskopio siitä kakkoslevystä ja kokeilla sillä tai kokeilla toisena päivänä paremmalla onnella alkuperäisen kanssa.
 
Vastaus: Shenmuen 2'n levy ei lataudu

Aivan, enpäs edes ajatellut että tuosta voisi koittaa varmuuskopiota, kalkkis minä :), ja sitten yrittää uudestaan. Olen nyt muutaman päivän ajan koittanut saada tuota levyä toimimaan, mutta mikään ei auta. Ykköslevy ja kun kokeilin niin myös kolmoslevy pelaavat kyllä, joten tuossa levyssä tosiaan on joku vika.

Täytyykin antaa levy kaverille, josko hän saisi siitä toimivan kappaleen kopsattua. Tuli vaan oikein kylmä hiki kun ajatteli, että tähänkös tämä nyt sitten jäi ja kun pelin ostostakin taitaa olla yli 3 vuotta, niin eipä taida olla takuu voimassa:D
 
Vastaus: Shenmuen 2'n levy ei lataudu

Centauri sanoi:
Aivan, enpäs edes ajatellut että tuosta voisi koittaa varmuuskopiota, kalkkis minä :), ja sitten yrittää uudestaan. Olen nyt muutaman päivän ajan koittanut saada tuota levyä toimimaan, mutta mikään ei auta. Ykköslevy ja kun kokeilin niin myös kolmoslevy pelaavat kyllä, joten tuossa levyssä tosiaan on joku vika.

Täytyykin antaa levy kaverille, josko hän saisi siitä toimivan kappaleen kopsattua. Tuli vaan oikein kylmä hiki kun ajatteli, että tähänkös tämä nyt sitten jäi ja kun pelin ostostakin taitaa olla yli 3 vuotta, niin eipä taida olla takuu voimassa:D

On muuten sitten pikkuisen haasteellista tuo varmuuskopion tekeminen koska kyseessähän ei ole mikään CD-levy. PC:llä siis ei voi vain heittää levyä asemaan ja kopioida sitä - se täytyy ripata Dreamacastilta verkon kautta jonka jälkeen täytyy karsia levyltä jotain (dummy-tiedostoja, ääniraitoja tjs) että se Dreamcastin GD mahtuu CD:lle. Tämä tietty taitaa olla nykyään laitonta. Seuraavaksi tarvitsee vielä ratkaista ongelma miten saada kys. CD toimimaan Dreamcastissa sillä kyseessähän ei ole enää alkuperäinen peli.

Ettei mikään ihme ettet ajatellut siitä voitavan ottaa varmuuskopiota :p
 
Vastaus: Shenmuen 2'n levy ei lataudu

keiu sanoi:
Seuraavaksi tarvitsee vielä ratkaista ongelma miten saada kys. CD toimimaan Dreamcastissa sillä kyseessähän ei ole enää alkuperäinen peli.

Kaikki Dreamcast pelit pystyy polttamaan niin etteivät ne tarvitse minkäänlaista modpiiriä tai boottidiskettiä tuekseen. Mutta miten tämä tapahtuu, sitä en kerro. :)
 
Vastaus: Shenmuen 2'n levy ei lataudu

Teppo_Holmqvist sanoi:
Kaikki Dreamcast pelit pystyy polttamaan niin etteivät ne tarvitse minkäänlaista modpiiriä tai boottidiskettiä tuekseen. Mutta miten tämä tapahtuu, sitä en kerro. :)

Toki tuohan on se helpoin osa koko hommasta mutta pointtini olikin että ehkä on syytä etsiä jotain muuta konstia kuin tuota kopiointia ellei ole aikaa ja taitoa.
 
Vastaus: Shenmuen 2'n levy ei lataudu

Itsellänikin oli Sonic Adventure (JP) upouutena joka vaan ei suostunut käynnistymään. Meni SEGA screeniin, mutta sen jälkeen DC:n menuun. Sain kuitenkin uuden kopion Play-Asialta ja pelitti hyvin. Eipä ole ennen sitä ikinä tullut vastaan viallista peliä millekään konsolille.
 
Vastaus: Shenmuen 2'n levy ei lataudu

Oho, Centauri. Mulla oli myös tuo sama ongelma joskus. Eipä siinä mikään auttanut - uutta levyä vaan kehiin.
 
Vastaus: Shenmuen 2'n levy ei lataudu

Eihän teillä kellään sattuisi lojumaan Shenmue II'sta myytäväksi asti? Jos kaverini ei sitä onnistu jostakin löytämään ja saamaan toimimaan, niin tarve olisi tuolle kakkoslevylle. Ja kun eihän kukaan tietysti sitä pelkkää kakkoslevyä myy, niin olisin sitten valmis ostamaan koko pelin.
 
Vastaus: Shenmuen 2'n levy ei lataudu

Kannattanee tehdä ostolle kokonaan oma thread. :)
 
Vastaus: Shenmuen 2'n levy ei lataudu

Kannattaa ladata torrentilla joko erikseen pelkä Shenmue 2:sen toinen cd tai siten koko Shenmue 2.
Tällä tavalla ainakin on sitten helppo polttaa 2cd vaan normaalisti cd levylle tai jos koko peli niin levyille.
Tämähän ei ole laitonta koska olet ostanut pelin lisenssin sen hankkiessasi eli saat ladata näitä kopiota netistä vaikka 100kpl.
 
Vastaus: Shenmuen 2'n levy ei lataudu

Coca Cola light sanoi:
Kannattaa ladata torrentilla joko erikseen pelkä Shenmue 2:sen toinen cd tai siten koko Shenmue 2.
Tällä tavalla ainakin on sitten helppo polttaa 2cd vaan normaalisti cd levylle tai jos koko peli niin levyille.
Tämähän ei ole laitonta koska olet ostanut pelin lisenssin sen hankkiessasi eli saat ladata näitä kopiota netistä vaikka 100kpl.

Toki mitään moraalisia ongelmia ei liene mutta laitonta puuhaa taitaa olla nykyisen lain mukaan.
 
Vastaus: Shenmuen 2'n levy ei lataudu

keiu sanoi:
Toki mitään moraalisia ongelmia ei liene mutta laitonta puuhaa taitaa olla nykyisen lain mukaan.
Miksi olisi? Ei käsittääkseni ainakaan uusi tekijänoikeuslaki tähän asiaan muutosta tuonut, eikä vanhankaan lain mukaan ostetun softan uudelleen lataaminen käsittääkseni kiellettyä ollut.
 
Vastaus: Shenmuen 2'n levy ei lataudu

Knight sanoi:
Miksi olisi? Ei käsittääkseni ainakaan uusi tekijänoikeuslaki tähän asiaan muutosta tuonut, eikä vanhankaan lain mukaan ostetun softan uudelleen lataaminen käsittääkseni kiellettyä ollut.

No siis kopiota ei saa kopiosuojatusta tuotteesta omistaa, sillä se ei ole mikään lisenssi mikä ostetaan vaan kyseinen levy. Jos tahdot toisen niin joudut ostamaan toisen. Pätee myös äänilevyihin joissa on kopiosuojaus.

Korjatkaa jos olen väärässä toki.
 
Vastaus: Shenmuen 2'n levy ei lataudu

keiu sanoi:
No siis kopiota ei saa kopiosuojatusta tuotteesta omistaa, sillä se ei ole mikään lisenssi mikä ostetaan vaan kyseinen levy. Jos tahdot toisen niin joudut ostamaan toisen. Pätee myös äänilevyihin joissa on kopiosuojaus.

Korjatkaa jos olen väärässä toki.
Eikös se mene niin, että kopiosuojausta ei saa kiertää (+ kaikki tulkinnanvaraisuutta lisäävät pikku täytesanat)?
 
Vastaus: Shenmuen 2'n levy ei lataudu

Knight sanoi:
Eikös se mene niin, että kopiosuojausta ei saa kiertää (+ kaikki tulkinnanvaraisuutta lisäävät pikku täytesanat)?

Sekin mutta olen kyllä melko varma että piraattikopioita ei myöskään saa hommata muualta sillä perusteella että omistaa alkuperäisen. Henkilökohtaisesti kyllä ryhtyisin rikolliseksi tuossa tilanteessa koska oikeasti koko laki on aivan älyvapaa. Mutta laki.
 
Vastaus: Shenmuen 2'n levy ei lataudu

Minusta ainakin se on oikein jos pelaaja joka on jo pelin ostanut mutta se ei toimi lataa tai mitä nyt tekeekään saadakseen toimivan kakkoslevyn...olen sellainen pällikkä että mielestäni laki ei ole aina oikeassa.
 
Ylös Bottom