Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sherwood RD-6318R vahvistin ongelma

Jondeli

Member
Hei,

Pistetään nyt tänne osioon, jos olisi oikea :)

Eli, ongelmana on tuo minun vanha Sherwoodin RD-6318R vahvistin. Sain sen tutulta kun ei sitä enää tarvinut ja itse olin yrittänyt pärjätä dvd-soittimen sisäänrakennetulla vahvistimella. Laitteesta oli virtajohto katki, joten korjasin sen ja kaikki toimi oikein hyvin.

Kunnes jonkin ajan kuluttua, olisikohan ollut pari viikkoa, niin rupesi käymään aina välillä niin, että ääntä ei kuulunut laitteesta, paitsi jos vääntää volyymit täysillä, silloin äänet kuuluu normaali voimakkuudella, mutta huonompi laatuisena, kuun volyymi täysillä. Tähän auttoi uudelleen käynnistäminen. Siitä vähän aikaa, niin laite jäi siihen tilaan, eli aina pitää vääntää äänet täysille, että saa edes jtn kuulumaan.

Olin koittanut kaikkia mahdollisia säätöjä ja mikään ei tunnu auttavan. Avasin laitteen ja purin sen pienempiin osiin, mutta en löytänyt mitään silmälle näkyvää vikaa osissa tai juotoksissa.

Olisikohan jollakin mitään hajua mikä laitteessa voisi olla vikana? Huoltoon voisi viedä muuten, mutta se on varmaan aika arvokasta tuon ikäiselle laitteelle. Ei ehkä ole enää sen 100€ huollon arvoinen, mutta ei tosin ole varaa ostaa uuttakaan laitetta kun näyttävät maksavan vähintään 200€.
 
Vastaus: Sherwood RD-6318R vahvistin ongelma

Vaikkei huoltoon tosiaan kannata välttämättä viedä, niin kannattaa sinne soittaa ja kuvata ongelma. Jos ovat ystävällisiä ja kyseessä on ihan joku tyypillinen vika, niin antavat neuvoa mistä kannattaa vikaa etsiä tai voiko sitä enää korjata.
 
Vastaus: Sherwood RD-6318R vahvistin ongelma

Meneepä mystiseksi. Nyt näyttäisi toimivan tuo laite. Voi olla että väliaikaista mutta en valita. Subbari jostain syystä välillä kuolee, esim kun sammuttaa pelin ja rupeaa kuuntelemaan musiikkia niin subbari pitää uudelleen asetuksista pistää päälle vaikka se sielä näyttäisi päällä olevankin ja ei kuulu ihan niin "kovaa" kuin pitäisi asetusten mukaan, mutta parempi näin kuin ei mitenkään kai tuo subbari on oikein kytketty kun on Pre-Out subwoofer kohdassa vahvarissa RCA-johdolla ja subbarin input right kohdassa..?
 
Vastaus: Sherwood RD-6318R vahvistin ongelma

Ihan oikealta tuo kytkentä ainakin minun korviin kuulostaa.
 
Ylös Bottom