Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

On kyllä ollut pettymys tämä ohjaustuntuma padilla. Rattikin löytyy, mutta ei sillä aina pysty eikä huvita pelata joten pad-ohjauskin pitäisi toimia edes jotenkin. Mutta kun ei toimi.

Joten onko joku löytänyt hyviä asetuksia Xbox 360 ohjaimelle? Tuntuu, että ihan sama miten säätää niin ohjaustuntumaa ei saa hyväksi.

Ongelmana on se, että tietyn pisteen jälkeen kun tattia on kääntänyt niin auto kääntyykin aivan liikaa. Jotenkin tuntuu, että ohjausherkkyys nousee yhtäkkiä tietyn pisteen jälkeen. Aika raivostuttavaa pelata kun joutuu koko ajan korjailemaan kun auto kääntyykin liikaa.
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Ittellä toimi aikoinaan pleikalla padi ihan hyvin. Oli vaan se herkkyys vai joku muu nolla...
Kysymys: Onko muilla hommattuna (lähinnä) pleikalla näitä lisäreitä. Ihan kivaa menoa ja olisi kiva onlinessakin vetää kfin porukalla.
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Ittellä toimi aikoinaan pleikalla padi ihan hyvin. Oli vaan se herkkyys vai joku muu nolla...
Kysymys: Onko muilla hommattuna (lähinnä) pleikalla näitä lisäreitä. Ihan kivaa menoa ja olisi kiva onlinessakin vetää kfin porukalla.
Täytyy ostaa legends paketti.Just pari tuntia hostasin D-luokan vakio autoja,kivaa oli.Mut aina mukaan tuli myös romurallin ystäviä.:mad:Jos näät mut linjoilla,pistä hakemus sisään,ni ajellaan.:)
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

olis kysymys tai parikin teille, joilla peli ps3:lla.. Itse hommasin pelin pc:lle ja muutamia poikkeuksia lukuunottamatta peli on nopeasti arvioituna milenkiintoisempi / parempi kuin gt 5. esim,. jousituksen mallinnus on realistisempi. Kun gt 5 ssä autot tulevat eigerin hypyn alas mitään ei tapahdu edes siviiliautolla ellei jousia ole säädetty tosi ylös ja tässä Shiftissä taas auton pohja lyö maahan ja tulee muutenkin vähän ohjelmaa ohjaamoon jos hyppää liikaa... :) Näin siis noilla aika vakio autoilla, mutta sitten kilpa-autojen jousitus. -kun katson replay kuvaa tosi monessa autossa renkaat tulevat korin / lokasuojien läpi pienessäkin alustan liikkeessä. Vastaavasti jotkut autot tai niiden perän ilmanohjaimet uppoavat hieman maan sisään. Näyttäisi äkkisiltään grafiikkabugilta , mutta taitaa olla niin että kyseessä on epäonnistunut tai virheellinen fysiikkamallinnus. Kun fysiikkaa lasketaan reaaliajassa niin auton meno pitäs myös näyttää siltä kuin miten se on peliin tehty. ( siis jos fysiikat oikein hyvin tehty niin meno näyttää oikealta ) Tässä tapauksessa siis autoihin on mallinettu täysin vääränlainen jousitus / alusta / renkaat. Tuo on myös aika törkeen näköstä mun milestä noissa replay kuvissa ja syö kyllä realismin kuvista äkkiä pois.

Siis onko tuo sama ilmiö nähtävissä myös ps3:lla?

Toinen kysymys on se että jos jollain on ollut mahdollista nähdä peli sekä pc:llä että ps3:lla niin onko tuo ps3 grafiikka niin merkittävästi pc:tä huonompi kuin jossain foorumeilla on annettu ymmärtää? nimittäin ainakin pc:llä tuo peli minun mielestä pesee gt5:n monella osa-alueella, joskin aivan niin fotorealistinen ei ole replayssa , mutta sekin fotorealismi on kyllä gt 5:ssä toisaalta pilattu noilla välkkyvillä autoilla / varjoilla jos vertaa sitä prologueen.
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Oli kyllä eilen eeppisyyden rajamailla se kisa, missä piti sillä Cooper S:llä ajaa sitä legends kahdeksikkoa! (Tämä vain lisärin ostaneille) Ekassa kisassa oli reilussa johdossa pari kierrosta ennen maalia, niin tuli kolari siinä kehdeksikon keskellä. Ei minua haitannut muutakuin hitusen nauratti, mutta kaikkein hauskinta oli, että jos ajoit botin päälle, he eksyivät reitiltä. xDDDD Tuli tuo kisa hävittyä pelleilyn ja kolareiden takia, mutta otin revanssin ja voitin kisan kolmesta kahdeksikon kolarista huolimatta. Hymyssä suin sai vetää minillä H-kaavion kera. Toki ainoat vaihteet oli 2 ja 3 mitä tarvitsi.
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Pelaakos tätä vielä PS3:lla kukaan?

Tuli hommattua peli (vaikka inhosin sitä ensimmäistä) ja pienten alku pelästyksien ja ratin säätöjen etsimisen jälkeen tämähän rupesi maistumaan.

Vieläkin välillä ihmettelen ratin tuntumaa, ihan täydellinen se ei ole mutta nyt rupee auto menemään sinne minne haluaa. Aluksi ihmettelin kun ei katuautot tottele mutta kun tajusin et eihän se käänny kun meikä ajelee nelipyöräluisuissa jne. Tuossa auto elää ja luisuu niin suht realistisen tuntuisesti jotta sitä ei heti tajuakkaan. Sitten kun katsoo uusintoja huomaa et nopeissa kurvessa ollaan niin limitillä, ettei se auto nyt siitä enää voikkaan reagoida ohjaukseen.
Vaihdettuani kilpa-autoon huomasi sen reagoivan nopeammin joten tuo tuntuman ero tulee noista autojen eroista.

Ne Hot Lap ja time attackit on tosi hauskoja kun ei tartte ajaa kilpaa ns. mies miestä vastaan vaan yrittää etsiä sopivaa rakoa omalle nopealle kierrokselle.

Onlinessa ei ollut kuin muutama hassu serveri päällä mutta sielläkin sai kisoja aikaiseksi ja ihan siististi porukat ajoi. ilmeisesti alkuhulabaloon laskeuduttua on linjoilla enää oikeasti ajamisesta kiinnostuneet.
Nyt vaan pitäisi löytää enempi ajoseuraa jos sais jonkun porsche GT3 RS cupin aikaiseksi tms...

Mielestäni pelissä on tehty viisaasti, että autoja ei ole miljoonaa koska kuka nyt oikeasti haluaa ajaa pelissä jollain 1 litraisilla daewoilla tms.. Kuitenkin tuunata saa ihan tarpeeksi kun Mazda MX5den sai tuunattua 900heppaiseksi ratahirmuksi... nyt pitää ostaa toinen tuunaamaton ja kokeilla siihen eri vanteita niin tietää mitkä sopii myös omaan oikeaan MX5:teen.. ;)
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Minä pelaan vielä, ja hiphei_finlad pelaa kanssa. Laita vaan friend requestia tulemaan ja laitat viestiks KFIN shift 2 tai jtn sinne päin, niin tunnistetaan sut. Luulen että hihhulikin sut hyväksyy kaveriksi, jos laitat viestin, jonka perusteella voi tunnistaa
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Pelaakos tätä vielä PS3:lla kukaan?

Ite pelailen. Nyt ei vaan oo oikein ehtinyt ja sitten toi äskettäin murtunut kylkiluu aiheuttaa sen, että ei kauheasti huvita nyt rattia väännellä. Mutta kyllä ton pelin parissa on kuitenkin tarkoitus olla.

Mielestäni pelissä on tehty viisaasti, että autoja ei ole miljoonaa koska kuka nyt oikeasti haluaa ajaa pelissä jollain 1 litraisilla daewoilla tms.. Kuitenkin tuunata saa ihan tarpeeksi kun Mazda MX5den sai tuunattua 900heppaiseksi ratahirmuksi... nyt pitää ostaa toinen tuunaamaton ja kokeilla siihen eri vanteita niin tietää mitkä sopii myös omaan oikeaan MX5:teen.. ;)

No mäkin oon tuossa mielessä Golfiin sovitellut vanteita :D
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Vailla asiallista verkkopeli seuraa,jos joku vielä pelaa kyseistä peliä. Voisi jotain suomi-sessioita vedellä. PSN kingstoni,ystävänlisäyspyyntöjä vaan,ni pääsis pelaamaan,luokilla ei väliä
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Kyllä se vaan on mahtava peli, ei muuta voi sanoa! Antaa elämyksiä edelleenkin, vaikka peli onkin jo viime keväästä asti ollut. Radan masteroiminen ja "täydellisen kierroksen" ajaminen on niin mahtava tunne. Tulee tosi hyvä olo, kun tulee kisan aikana kierros, jolloin kaikissa mutkissa tulee "corner mastered". AI:n kanssa saa mahtavia kisoja aikaan, mutta silloin tällöin nousee *yrpä ottaan, kun botit ajaa päälle surutta. Mutta se on pientä. Pelissä olisi potentiaalia, mutta miksi siitä ei tullut messiasta? Eilis illan ainoaksi miinukseksi tuli koko pleikkarin jäätyminen. Osa autoista on niin mahtavia ajaa ja ajaminen on haastavaa - onnistumisen tunteet ovat valtavia. <3
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Ostin pelin nyt hieman julkaisun jälkeen, kun sen sai kohtuulliseen 30 euron hintaan. Hieman kaksijakoiset ovat tunnelmat ensimmäisen parin tunnin pelauksen perusteella.

Ajotuntuma ei tunnu yhtä hyvältä kuin Gran turismossa, mikä ei kyllä yllätä. Shift ykkösestä on menty eteenpäin, mitä siitä nyt muistan, siten että auto kääntyy mutkiin paremmin, eli auto kääntyy vaikka kaasua ei painakaan. Silti en ihan samanlaista kontrollia ole autoon saanut kuin Gran turismossa tai rFactorissa. Vauhdit eivät ole vielä tuntuneet yhtä pelottavilta, kuin Shift ykkösessä mutta en ole vielä kovin nopeita autoja ajanutkaan. Oletan että vauhdin tuntu on vielä tallella, miksi sitä huonontamaan.

Erittäin positiivisena asiana kisa voi päättyä yhteen pikku virheeseen. Polyphony digital voisi ottaa oppia. Esimerkiksi Suzukassa olin ohittamassa toista autoa 130R:än tultaessa, autot osuivat yhteen ja liu'uin kovaa vauhtia kohti seinää. Kun asvaltti turva-alue päättyi ja renkaat osuivat soralle lähti auto komeaan ilmalentoon, jonka seurauksena rengas irtosi ja kisa loppui siihen. Vähän turhan herkästi autot kyllä lähtevät lentoon mutta en valita, näyttäväähän se vain on.
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Ihan karmea peli, ei saa kyllä mitään tatsia millään keinolla ja ajaminen on ihan tuskaa verrattuna ykköseen. Ulkoisestikaan peli ei näytä hääviltä, ja etenkin valikoissa autot näyttää ihmeen karseilta. En löytänyt oikeen mitään hyvää, joten jääkööt pelailut siihen, parempaakin on tarjolla. Muutenkin ihmetyttää lässytykset tasokkaista ajopeleistä, yksi tasokas autopeli (forza) löytyy ja siinäkin uratila on perseestä. Boxin puolelta tämä siis.

Laskin vaiheittain vaikeustasoa, ja innostus loppui viimeistään siihen, kun totesin tekoälyn olevan niin perseestä etten voittanut edes helpoimmalla. Oma auto on täys vinkuheinä ja vastustajat ajaa mutkia täysillä; sitä saatanan THE RUNia odotellessa, varmaan huippupeli.
 
Kyllä sitä haastetta alkaa tulemaan vasta siel kilpureissa. Alkupäänkisat saat vaikka pakittaa seiniä pitkin ja voitat minuutilla siltin. Kyllä ennemmin tätä pelaa kuin forzaa. Tässä on muutakin kuin kliinistä autopornoa.
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Kyllä sitä haastetta alkaa tulemaan vasta siel kilpureissa. Alkupäänkisat saat vaikka pakittaa seiniä pitkin ja voitat minuutilla siltin. Kyllä ennemmin tätä pelaa kuin forzaa. Tässä on muutakin kuin kliinistä autopornoa.

Joo mutta ongelma ainakin omalla kohdalla tässä pelissä oli se kun se ei vaan toimi ratilla, eikä padilla. Onhan se toisaaltaan mukavaa että yksi virhe voi pilata kisan sen minä hyväksyn mutta ainoastaan jos se ulosajo johtuu omasta ajovirheestä. Mutta tässä se AI on ihan perseestä kun ainakun menin ohi vastustajasta siististi niin eiköhän se heti jarrutuksessa tullut konttiin ja ite lähin seinään. Kisa oli siinä. Ja minulle on ihan sama kuinka monta polygonia niissä autoissa on kuhan se ajotuntuma oikeasti on looginen. Sen takia ite ainakin pysyn GT5:)
 
Looginenhan se tässä nimenomaan on. Ratilla nimenomaan toimii tuo ohjaus...säädöt toki oli haettava foorumeilta, muuten oli shaissea. Mutta tässä 10tonnin perheauto käyttäytyy radalla niinkuin sen kuuluukin. Eli ei ole sinne suunniteltu. Gt5:ssa pystyi millä vain ajamaan samalla tavalla.

Sit ku tässä saa kilpurin alle, niin alkaa käyttäytymään täysin eritavalla, kuten kilpurin kuuluukin. Ja mitä AI:n tulee niin tiukkoja ohituksia tekee ja ohittaa, mut ei yhtään enempää koettiin tule kuin esim siinä GT5:ssa.
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Ite oon kyllä pitänyt tämän pelin tekoälystä. Olen kokenut hyviä taisteluja pelin parissa, toisin kuin gt5:ssä, jossa yleensä ajoin kärkeen ja karkuun (voi kyllä johtua siitä että viritin autoja aina vähän enemmän, kuin oli tarve). Shiftissä saa kisan loppuun asti ajaa kieli keskellä suuta, kun tekoäly rankaisee heti pikku virheistä. On se tekoäly kuski silti jonkun kerran tullut jarrutuksessa takakonttiin, kun jarrutin vaikeaan mutkaan vähän aiemmin. En silti ole ongelmaksi asti kokenut tuota tekoälyä.
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Kyllähän tekoäly tarjoaa mukavasti haastetta, mutta joskus tuntuu, ettei AI-kuski edes yritä väistää vaan tulee surutta perään tai kylkeen. Oikea kuski tekisi kuitenkin jotain välttääkseen osuman vaikka edellä ajava kuski jarruttaisikin hieman liian aikaisin.
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Looginenhan se tässä nimenomaan on. Ratilla nimenomaan toimii tuo ohjaus...säädöt toki oli haettava foorumeilta, muuten oli shaissea. Mutta tässä 10tonnin perheauto käyttäytyy radalla niinkuin sen kuuluukin. Eli ei ole sinne suunniteltu. Gt5:ssa pystyi millä vain ajamaan samalla tavalla.

Sit ku tässä saa kilpurin alle, niin alkaa käyttäytymään täysin eritavalla, kuten kilpurin kuuluukin. Ja mitä AI:n tulee niin tiukkoja ohituksia tekee ja ohittaa, mut ei yhtään enempää koettiin tule kuin esim siinä GT5:ssa.

No hyvä jos olet saanut sen loogiseksi sen ratin toiminnan. Ite muistaakseni tuli säädettyä vähän kaikkea ja muistaakseni suurin piirtein pysty ajamaan sitten kun sääti ratin kääntöasteet alle 300. Mutta miten ihmeessä sä saat GT5:ssa AI ajamaan konttiin pahki mulla ei oo ikinä tullu. Tämä peli ois paljon parempi jos AI oikesti älyäisi jotain ja tuo tuntuma ois parempi ei nimittäin kyllä voi tuntuman perusteella tietää ajataanko vedenpäällä, lumella vai asfaltilla:(
 
Tosiaan tässä täytyy foorumeilta ottaa oikeat säädöt rattiin. Menee ikä ja terveys jos ite säätää. Vakio asetuksilla on ihan kauhee. Ja gt5:ssa AI menee niin kiskoilla et on todella usein kyljessä tai kontissa. AI:n surkeuden takia ei oo tullu koko gt5:een koskettua. Kelloa vastaan voi ajaa muissakin peleissä. Tässä kun saa jonkun kilpa porssen alle ni kyl on käsillä töitä ja on oikeasti vaikea päästä edes palkintopallille.
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Tuli tässä vasta kateltua tää viestiketja läpi alusta asti ja siellä oli ne ratti asetuksetkin niin päätin että kokeillaan nyt muuttuuko se ajettavuus niillä yhtään:). No ekan kisan lähtökiihdytyksessä tuli huomattua että se 900 astetta oli aivan liikaa no ne tiiputin takaisin siihen aikaisempaan 300 asteeseen niin oli jo jotain mahdollisuuksia ohittaa suoralla vastustajia. En tiiä oli se ohjaus vieläkin todella outo, jarrutuksissa ja mutkien sisääntuloissa tuntuma ja ratin vaste oli ihan hyvä mutta mutkan puolessa välissä hävisi aina kaikki paino ohjauksesta ja sama juttu suoralla. Toinen ongelma on sitten se että ei oikeastaan voi muilla kuin nelivedoilla ajaa, takavedot on niin helvetin liukkaita ja jos ne saa pidettyä hallussa niin ei saa kiinni vastustajia:confused:. Ja ne jotka sanoo että tässä AI haastaa eikä pääse karkuun helposti niin tänään ajoin yhden 20 kierroksisen endurance kisan niin voitin melkein kahdella kierroksella toiseksi tullutta. Että kyllä se tässäkin voi mennä melkoiseksi kruisailuksi kisat. Meni kyllä taas hermot tuohon AI jo kahdessa kisassa. Suoralla 300 vauhdissa kiilaa nurmikolle ja tässähän se oikein imaisee sinne seinään sen auton ja kisa loppu. Toinen tilanne oli sitten kun olin kierroksella saamassa kiinni jo niitä niin näin että siellä joku pyörähti ja siirryin toiseen laitaan rataa niin eiköhän se sieltä kääntynyt juuri minun eteen sinne toiseen laitaan, taas yli 300 vauhdista kolari, seinään ja kisa loppu. Siinä vaiheessa paloi hermo ja peli lenti takas hyllyyn:mad: Suoraan sanottuna ihme pelejä nämä Shiftit, ykköstä vois pelata mutta se tilttaa aina pitkässä kilpalusarjassa joten siinä ei pääse eteenpäin ja tässä taas tuo AI pistää verenkiehumaan. Kai se pitää sitten pelata Prostreetiä kun se toimii.:)
 
Ylös Bottom