Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Shining Soul

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja feldon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuohan voi olla aikamoinen helmi peliksi :D .

Niin että onkos tuo jatkoa vaiko sitten erillinen osa tuohon segan sarjaan korjatkaa jos olen väärässä
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ananaz
Noh, Shining Force ykköstä en oikeastaan ole itsekkään pelannut mutta voisin olettaa että kyseessä on melkosamankaltaiset pelit. Shining Force 2 on rooli- ja strategiapelin sekoitus, ja erittäin toimiva kokonaisuus. Useimmissa muissa pelaamissani strategia/taktiikkaropeissa(esim. Tactics Ogre, Final Fantasy Tactics jne.) vain juostaan ympäri karttaa pisteestä pisteeseen ja hakataan vihollisia mitä eteen sattuu eikä niissä yleensä pysty liikkumaan vapaasti kaupungeissa tai missään vastaavissa. Shining Force 2 on muuten aika identtinen Final Fantasyiden, Breath of Firejen, Chronojen ym. kanssa kaikkine dialogeineen, luolastoineen ja muine ominaisuuksineen. Oikeastaan voisin sanoa että ainut asia mikä erottaa sen perus konsoliropeista, on taistelut jotka vaativat huomattavasti enemmän strategista ajattelua kuin edellä mainitsemani pelit/pelisarjat. Taisteluissa liikutetaan hahmoja(joita onkin varsin iso kasa kerättävänä) itse, eikä seisota rivissä melko tavanomaiseen tyyliin vihollista mättäen tai siltä iskua ottaen. Aina pitää ottaa huomioon että kannattaako juosta suoraan ison vihollisen syliin isolla joukolla jolloin pahis sitten heittää jonkin taian mikä rankaisee koko tiimiä armotta vai jääkö vähän matkan päähän odottamaan seuraavaa vuoroa. Juoni on melko tavanomaista ja sen sen kertomiseen ei mene kauan: "Alussa pitkään pois suljettu paha herää ja blondi kauniskasvoinen jätkä ottaa tehtäväkseen tuhota pahan ja pelastaa maailman." Yksinkertaista. Eivät hahmotkaan mitään hirveän erityisiä ole(ainakaan nykypelaajan silmissä, SF2 julkaistiin alunperin muistaakseni 1993-94), on kentauria, phoenixia, pappia, kirvesmiestä, jousimiestä ja monia muita melko yleisiä ilmestyksiä. Pelin musiikit puolestaan ovat aivan mahtavia, varsinkin pirteä kaupunki teema on niin mainio etten ole parempaan missään muussa pelissä törmännyt. Loppujen lopuksi en edes osaa sanoa tarkalleen että mikä tekee tästä niin erikoisen ja muista erottuvan roolipelin, se on vain niitä pelejä joissa on sitä jotain ja olisi hienoa jos toi peli joskus käännettäisiin GBA:lle, vaikka pienin lisäyksin varustettuna. :)

http://www.thegia.com/gen/sf2/sf2.html - Voit siitä lukasta The GIA:n arvostelun Shining Force 2:sta jos mun turinani ei selventänyt tarpeeksi.

GBA:lle muuten on tulossa uusi Shining- peli, Shining Soul. Se tosin ei tiettävästi ole mitään strategiaropetusta vaan enemmänkin Zeldan tyylistä seikkailu-toimintaa. Peli julkiatsaan muistaakseni joskus maaliskuun aikaan Japanissa...

Land Stalker, eh... Sitä mä en ole pelannut kovinkaan paljon, mitä nyt jonkin verran kokeillut vaan. Siinä ohjaillaan aarteenmetsästäjä Nigeliä ja...... etsitään aarteita, tai ainakin alussa etsittiin ja alkua enempää en ole pelannut. Super Power sanoi pelin olleen MegaDriven vastaus Nintendon Zeldalle. Minun käsitykseni pelistä oli se, että se oli lähinnä tasoloikan, (konsoli)roolipelin ja seikkailupelin sekoitus. Ohjattavuus kyllä vaikutti vähän sekavalta, ja sen saisi monella eri tapaa sujumaan luontevammin. Land Stalkerille ilmestyi joskus vuoden 2000 Kesä-Heinäkuun aikoihin jatko-osa nimeltä Time Stalkers.

--

Enpä malttanut odottaa, että Ananaz itse copypastettaa tämän tänne, joten tässäpä tämä. :D

- Esa
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi


--

Enpä malttanut odottaa, että Ananaz itse copypastettaa tämän tänne, joten tässäpä tämä. :D

- Esa

Lol! Totta puhuakseni, eipä mulla oikeastaan ollut mitään tarkoitusta tuota tänne pastettaa(ainakaan ennen kuin joku taas haluaisi jotain tietää SF2:sta :D).
 
Sega pukkaa koko ajan julkistaa todella lupaavia pelejä GBA:lle. Tämäkin näyttää todella upealta ja Ananazin hehkutus Shining Force 2:sta sai mielenkiintoni heräämään Shining Soulista, vaikka onkin enemmän Zeldan tyylisiä verrattuna Force-peleihin, mikä ei sinänsä ole huonokaan homma!
 
Ylös Bottom