Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Silent hill 2 probleema

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zame
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

zame

New Member
Olen kierrellyt labyrinteissä, tulin ovelle joka aukeaa pyörästä, joka taas on lukittu käsiraudoilla. Ovea ei saa auki.
Lähellä on huoneet joissa toisessa on 6 eri rikoksista tuomittua miestä varmaankin hirtettynä.
Toisessa huoneessa on 6 hirttoköyttä, lapussa käsketään vetämään (criminal`s rope):sta. Olen vedellyt eri köysistä mutta mitään ei tapahdu.
Olen kiertänyt labyrintin 2 kertaa läpikotaisin, eikä taaksepäin hissistä enää pääse. En ole löytänyt avainta käsirautoihin enkä mitään muutakaan.
Hirttoköysille pitää varmaan tehdä jotain, mutta mitä???

Siinä pitää vetää niistä naruista oikeassa järjestyksessä seinältä löytyvän lorun mukaan, siten että yksi naru jää vetämättä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan antisocial
Siinä pitää vetää niistä naruista oikeassa järjestyksessä seinältä löytyvän lorun mukaan, siten että yksi naru jää vetämättä.

ja sitten sen jälkeen mennä siihen toiseen huoneeseen missä on niitä hirtettyjä äijiä, yks äijä puuttuu ja sen kohdalla lattialla on käsirautojen avain.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jiz

ja sitten sen jälkeen mennä siihen toiseen huoneeseen missä on niitä hirtettyjä äijiä, yks äijä puuttuu ja sen kohdalla lattialla on käsirautojen avain.

Vedin yhdestä narusta (kidnappaajan) ja sen paikalla oli avain. Vaikeustaso oli helppo.
Kiitos kuitenkin vinkeistä.

Pelin loppu oli vähän outo, kun menet ovesta sisään jannu siirtyy toiseen päähän taloa (vähän niinkuin teleportti).
Sairaalass yht-äkkiä (sen jälkeen kun pikkutyttö sulkee sinut huoneeseen) sairaala on muuttunut ja kaikki huoneet pitää kiertää uudelleen, noi on kyllä aika typeriä keinoja pidentää peliä.
:cool:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan zame

Vedin yhdestä narusta (kidnappaajan) ja sen paikalla oli avain. Vaikeustaso oli helppo.
Kiitos kuitenkin vinkeistä.

Pelin loppu oli vähän outo, kun menet ovesta sisään jannu siirtyy toiseen päähän taloa (vähän niinkuin teleportti).
Sairaalass yht-äkkiä (sen jälkeen kun pikkutyttö sulkee sinut huoneeseen) sairaala on muuttunut ja kaikki huoneet pitää kiertää uudelleen, noi on kyllä aika typeriä keinoja pidentää peliä.
:cool:

Ei noi kyllä mun mielestä ole mitään pelin pidennyksiä, vaan tunnelman nostattajia. Varsinkin se sairaalakohta.:D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan antisocial

Ei noi kyllä mun mielestä ole mitään pelin pidennyksiä, vaan tunnelman nostattajia. Varsinkin se sairaalakohta.:D

Aivan. Aluks mä menin ihan sekasin siinä et mihin pitää mennä ja sit rupes pelottaa :)

Veemäinen peli.Vainoharhaseks tulee aina ku tota pelaa. Ei ole väliä onko valot päällä vai pois.

Vankila oli kans aika spookee.

Nimenomaan. Mikäköhän helvetti sekin ääni oli? Myös sellien kohdalla tuli nieleskeltyä pari kertaa kun sieltä ylhäältä kuulu se möhtsimöö.

Niin paljon jäi selittämättä...Moottorisaha on kiva vehje.

No nyt on SH1 menossa....Oli muuten ykkösen hoitsut hospitaalissa paljon aggressiivisempia kuin kakkosen ördät. Ja demoni kersat on kans tosi rasittavia.

Lentoliskot on ihan horosesta.

aöoid.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan HCORE
No nyt on SH1 menossa....

Joko olet pelannut SH1:n läpi? Entä mitäs pidit?
Itse olen pelannut kakkosen nyt kolmesti läpi ja muistin virkistämiseksi kaivoin ykkösen esiin ja vertailumielessä
vedin sen läpi. Tässä joitakin huomioita:
Kakkososaan verrattuna ykkösen grafiikat on tosi syvältä,
erityisesti ulkona paiväsaikaan liikuttaessa. Ja ohjaus; H.Mason
juokseen kuin neljän promillen humalassa (mistä on tosin hyötyä
lentoliskoja väistellessä), mutta vaikeimmalla tasolla ahtaissa paikoissa taistelu on yhtä helvettiä surkean ohjauksen vuoksi.

Mutta, mutta - kun päästään sisätiloihin grafiikka alkaa menetellä,
itse asiassa vähän rupisena se nostattaa hyvin tunnelmaa.
Saman voisin sanoa myös äänistä. Vaikka kakkosen äänet
ovat huomattavasti laadukkaammat, ykkösen karumpi äänimaailma on paremmin tunnelmaan sopiva ja sitä kohottava.
Ja siitä tunnelmasta. Henk.koht.mielipiteeni on että SH2:ssa ei
ole yhtään tunnelmaltaan yhtä ahdistavaa paikkaa (ei lähellekään) kuin SH1:n painajaismaisessa rinnakkaistodellisuudessa olevat koulu, sairaala (erit. kellari),
viemärit sekä kujanjuoksu majakalle (nämä yksittäisinä esimerkkeinä).

Monsterit ovat kakkosen suurin vahvuus, vaikken pidäkkään pyramidipäätä erityisen onnistuneena. Ykkösen vastaavat ovat
aika valjuja (paitsi hoitsut),välibossit,erityisesti jättikoi,suorastaan naurettavia.

Tämä on siis (sanon sen vielä) henk.koht.mielipiteeni. SH2 ei lunastanut minusta täysin siihen kohdistuneita odotuksia,
mutta jos SH3 sitten joskus...

Eipä ole vielä tullu vedettyy läpi..Viemäreitä tahkoon tällä hetkellä.

Onhan se ykkösen grafiikka kökköä(Harry juoksee tolppa perseessä jne.) verrattuna kakkoseen mutta tunnelma on tosi hyvin kohdallaan ykkösessä mutta eipä kakkosen tunnelmassakaan mun mielestä mitään vikaa löytynyt.Tasasen ahdistavia ja yöunien viejiä molemmat. Mä diggaan kanssa tosta rupisuus elementistä joka kyllä ehdottomasti lisää fiilistä. Ei olisi sama juttu jos peleistä olisi tehty kiiltäviä ja turhan slickei. Hyvä, että kakkosessa oli se filtteri. En pistänyt sitä pois kun olin kerran läpäissyt pelin.

Lisänä fiilis-tekijään: Mun mielestä kakkosessa on makeempi tarina.

No mut jee.

Kyllä silent hill 2 hävisi ykköselle tunnelmassa ja olin ehkä vähän pettynyt siihen, et kakkosessa oli aika vähän erilaisia hirviöitä. En siis tarkota pääpahiksia vaan niitä tavallisia. Ykkösessähän oli ne lentoliskot, pennut, koirat, pari erilaista hoitsua, sit ne apinan näköset jutut ja viel ne ötökät viemärissä. (saatto olla muitakii, mut noi muistan) Ei sillä kyllä toi kakkonenkii hyvä oli, mut mä ainakii odotin, et siin olis ollu paljon enempi vaihtelua noiden örkkien suhteen.

Mistä mä löydän sen moottorisahan?

Kerran läpi pelattuasi kun meet siinä pelin alussa sitä
tietä ennen kaupunkia niin kuuntele ja seuraa sellasta pörinää ja ta-daa!, m-saha on kiinni siinä puupinossa oikealla puolella. Siinä taitaa olla kanssa vihertävä pick-uppi.

Pidä hauskaa:cool:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan HCORE

Kerran läpi pelattuasi kun meet siinä pelin alussa sitä
tietä ennen kaupunkia niin kuuntele ja seuraa sellasta pörinää ja ta-daa!, m-saha on kiinni siinä puupinossa oikealla puolella. Siinä taitaa olla kanssa vihertävä pick-uppi.

Pidä hauskaa:cool:
Kiitoos!Mä jollain konstilla olin osannu mennä siit kohast ohi huomaamatta sahaa.Oli varmaa stereot hiljasella.Nyt löyty ja saa peliin vanhaa kunnon braindead henkeä.:D

Ootte varmaan huomanneet, että pelissä on rakeinen kuva, aivan kuin katsoisi kauhuleffaa kasetilta. Pelihän on todella hieno ja varsinkin kaikki sisätilat ja valon mallinus ovat tasaisen (tappavan heh) laadukasta. Eka en tykännyt tosta rakeisuudesta, ajattelin että pelintekijät pilasivat hienon pohjagrafiikan. No jos aloittaa uuden pelin läpäisyn jälkeen niin ton rakeen saa pois päältä (noise filter). Mutta silloin vasta huomasin, että vaikka grafiikka on nätimpää, niin pelistä lähti järkyttävän iso osa tunnelmaa. Joten rae päällä paljon parempi!

Eka en tykännyt tosta rakeisuudesta, ajattelin että pelintekijät pilasivat hienon pohjagrafiikan. No jos aloittaa uuden pelin läpäisyn jälkeen niin ton rakeen saa pois päältä (noise filter). Mutta silloin vasta huomasin, että vaikka grafiikka on nätimpää, niin pelistä lähti järkyttävän iso osa tunnelmaa. Joten rae päällä paljon parempi!

Näinhän se on...Tosin itse kun alotin toisen kerran niin pistin pois päältä sen filltterin ja ihan kivasti se toimii ilman sitäkin..makeeltahan peli näyttää ilman filtteriä ei siitä mihinkään pääse(sisätilat eritoten)

Missä toi Old Man coin on?
Coin (old man)

Found at: knock garbage out of chute on wood side apt. 2F, find outside in incinerator
Use: Solve 3-coin puzzle in apt. 105, blue creek apts.

Head to the stairs on the east, noted on the map. Head down to the bottom of
the stairs to 1F. The door nearby leads to Canned Juice. Grab it. Head back
up to 2F by taking the stairs you just went down on.

Head up to 3F, down the north stairs, through Room 209, through the room
with the clock and dead man and to the laundry area by the stairs you first
used to get to 2F.

There is a garbage tunnel there. After about 10 minutes of figuring, the
realized the heavy thing you needed to drop into there was the Canned Juice
you found.

Now I ponder where do we go next? Outside. This took me an hour to find,
but outside, near the gate you first entered from, is a garbage dump.
Examine it to get an Old Man Coin.

Vassokuu.

Ylös Bottom