Silent Hill 2 Remake

Fyysisen olisi ollut kiva, mutta melkein sen tietää ettei ole tulossa. Silti ylipäätään Xbox versio on tässä se tärkein.

Vuosi sitten kun PS5:n ostin niin tämä(kin) peli oli kiikarissa, mutta täytyy olla iloinen että jaksoi odottaa. Niin paljon mieluummin pelaan pelin Xboxilla.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että miksi? Eihän noissa konsoleissa ole juuri mitään eroja.
 
Fyysisen olisi ollut kiva, mutta melkein sen tietää ettei ole tulossa. Silti ylipäätään Xbox versio on tässä se tärkein.

Vuosi sitten kun PS5:n ostin niin tämä(kin) peli oli kiikarissa, mutta täytyy olla iloinen että jaksoi odottaa. Niin paljon mieluummin pelaan pelin Xboxilla.
Täysin sama tilanne minulla. Itse näin pääasiallisesti boksilla pelaavana otan pelistä mielummin aina boksiversion ja siitä tulevat achievementit.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan mielenkiinnosta kysyn että miksi? Eihän noissa konsoleissa ole juuri mitään eroja.
On niiden käytettävyydessä ja toimintavarmuudessa ihan selkeitä eroja. Itsellänikin on molempiin asennettuna valtavat määrät pelejä ekstrasuurille kovoille, niin PS5 Prolla esim. tiedostonhallinta toimii tooodeeella hitaasti verrattuna XSX:n vastaavaan. Saa odotella minuutteja, että pystyy tarkistamaan tiedostonhallinnasta kovon tilan ja tekemään sieltä vaikkapa poistoja tai toiselle kovolle siirtoja. Boxilla vastaavat jutut tekee käytännössä sekunneissa. Tiedostonhallinta on muutenkin aikalailla päin peetä suunniteltu pleikkarilla verrattuna boxiin.

Lisäksi ainakin itselleni on paljon useammin tullut pleikkarilla vastaan häiriötilanteita ja kaatumisia. Boxilla tuollaiset ovat todella harvinaisia.
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn että miksi? Eihän noissa konsoleissa ole juuri mitään eroja.
Tärkeimmät syyt:
- paremmin käteen sopiva ohjain. Tatit ovat omaan makuun oikeilla paikoilla, kuten ovat myös nappien symbolit.
- achievementit. Saavutuksia tullut kerättyä semiaktiivisesti kohta 20 vuotta, kun taas Trophyja on nyt lähinnä satunnaisesti napsunut tilille kun on pleikkarilla pelannut.
- kaverit joiden kanssa höpötellä partychatissa, jos sille päälle sattuu
- pelin edistymisen ja achievementtien vertailu kaverilistan kanssa.
 
Tärkeimmät syyt:
- paremmin käteen sopiva ohjain. Tatit ovat omaan makuun oikeilla paikoilla, kuten ovat myös nappien symbolit.
- achievementit. Saavutuksia tullut kerättyä semiaktiivisesti kohta 20 vuotta, kun taas Trophyja on nyt lähinnä satunnaisesti napsunut tilille kun on pleikkarilla pelannut.
- kaverit joiden kanssa höpötellä partychatissa, jos sille päälle sattuu
- pelin edistymisen ja achievementtien vertailu kaverilistan kanssa.
No joo, täysin ymmärrettäviä syitä, varsinkin achievementit
 
Noniin, tämähän menee ostoon. Partner Showcase muuten taitaa alkaa kasilta, sitten viimeistään.
 
Boksiversion saa ilmeisesti julkaisussa -50% alennuksella.

Eli sama kuin Death Stranding julkaisussa. Toivottavasti näin tosiaan on. Silloin lähtee heti ostoon.
 
No olisi se kyllä aika törkeetä jos olisi niin vanhasta pelistä kun Death Stranding pyydetty täysi hinta. Ja tästä, jos miettii että on jo PS Plus Extrassa.
 
No olisi se kyllä aika törkeetä jos olisi niin vanhasta pelistä kun Death Stranding pyydetty täysi hinta. Ja tästä, jos miettii että on jo PS Plus Extrassa.
Törkeetä: kyllä.
Hyvinkin mahdollista: myöskin kyllä.

Hienoa että on puoleen hintaan, niin ei tarvitse nyt alkaa odottelemaan alennuksia, vaan heti peluuseen. :)
 
Tuli ostettua boxille ja onhan tämä kaunis peli. Ensimmäinen mömmi lahdattu ja taistelussa hyvät tehosteet. Odotan innolla sairaala osuutta, koska alkuperäisessä se oli jotenkin ahdistava vaikka olen immuuni kauhulle.
 
Platina napsahti, eihän tää mikään vaikee platina ollut mutta kyllä alkoi jo ahistaa sen verran että 2 kertaa riittää. Vaikka jo tiesi toisella kerralla mitä tapahtuu oli silti kuumottavaa menoa. 8h40min oli "speedrun" ja ilman aseita homma oli helppo kun ng+ antaa
moottorisahan!
nii helpotti hommaa sen verran ettei ollut mitään vaaraa. Mainio peli, kyllähän tätä vielä joskus vois ihan vaan fiiliksen vuoksi vetästä läpi, mutta nyt pakko pistää peli tauolle ettei ihan täysin mielenterveys kärsis.
Veditkös platinan jonkun oppaan avulla vai ilman?
 
Peli läpi.

Täytyy heti alkuun tunnustaa, etten ole Silent Hill -veteraani. Useampaa peliä olen pelannut, mutta läpi asti vain Silent Hill Homecomingin. Alkuperäistä Silent Hill 2:sta pelasin viimeksi Xbox 360 HD Collectionin versiona pari vuotta sitten, kun tästä Remakesta saatiin ensimmäisiä tietoja.

Vanha versio pitää edelleen pintansa. Se on painostava ja hyytävä, mutta samalla aika jäykkä ja kömpelö. Sen pulmat ovat monitahoisia ja paikoin epäselviä. 2000-luvun alun pelisuunnittelu paistaa läpi. Silent Hill 2 Remake tuo pelin tähän päivään.

Tällä kertaa päähahmo Jamesia ohjataan selän taakse sijoittuvalla vapaasti liikuteltavalla kameralla. Pelkästään tämä muutos alkuperäisen staattisista kamerakuvakulmista tuo täysin uuden perspektiivin peliin. Ihan kirjaimellisesti mutta myös fiiliksen osalta. Pelaajalla on nyt paremmat ohjakset navigoida James kauhujen läpi. Tämä myös muuttaa pelin luonnetta. Alueiden tutkiminen on helpompaa, viholliset näkee kauempaa ja kenttiä hahmottaa paremmin. Ei enää kuolleita kulmia. Kuin vahingossa kamerakulman muutos vie tietyllä tavalla osan pelin kauhuelementeistä.

Ei sillä, Silent Hill 2 on uusioversionakin yksi painostavimpia pelejä, joita on hetken tullut pelattua. Tunnelma huokuu jännitystä, kun usvaisen sumun läpi kuuluu epämääräistä rohinaa ja kummallisen näköisiä hahmoja käyskentelee ympäriinsä. Tai kun paikallaan seisova groteski mallinukke herääkin eloon ja käy kimppuun. Pyramid Headista, kimppuun vipeltävistä torakoista tai uhkaavista pomovastauksista puhumattakaan. Jopa "normaalit" ihmishahmot saavat olon levottomaksi.

Peli on uudistunut kuvakulman lisäksi myös pulmiensa, vihollisten määrän ja sijaintien kuin myös pomovastusten suhteen. Eikä sovi unohtaa Jamesin uutta liikerepertuaaria, kuten väistöä ja vapaata tähtäämistä. Kaikki tämä muuttaa peliä tosi paljon. Joku alkuperäisen nimeen vannova voisi sanoa, että osa pelin sielusta on kadonnut näiden muutosten myötä. Mutta vaikka peli on nyt toiminnallisempi ja helpommin lähestyttävä, se tuntuu silti Silent Hilliltä. Ainakin siinä missä tällainen ei-Silent-Hill-puristi pelin tunnelman ottaa vastaan.

Remake myös laajentaa alkuperäistä peliä tuntuvasti. Läpipeluuaika melkein tuplaantuu uusien paikkojen myötä. Koska Silent Hillit ovat pelejä, joita on tarkoitus pelaa monta kertaa läpi nähdäkseen kakki loppuratkaisut, en ole täysin varma oliko pelin pituuden kasvattaminen näin paljon pelkästään hyvä asia. Peliä on tosin ilo pelata ja saapahan nyt kunnolla rahoilleen vastinetta. Kertaläpäisyyn vajaa kaksikymmentä tuntia on oikein sopiva.

Bloober Team on tehnyt hienon remaken. Uusi versio on modernisoitu niin grafiikan mutta myös pelimekaniikkojen ja pelin rakenteen osalta. Tämä on sulavampi, virtaviivaisempi ja helpommin lähestyttävä kuin alkuperäinen, mutta samalla tämä on isompi ja laajempi. Toisin sanoen kunnon remake ja hiton hyvä sellainen. Jos olisin pelannut tämän viime vuonna, niin se olisi kisannut omilla listoilla vuoden parhaimman pelin tittelistä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom