Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Silent Hill f

Varmaan sinua häiritsee sama asia myös muissa peleissä? Itse en aivan saa kiinni miksi jotain asiaa pitää väkisin muuttaa jos se toimii hyvin. Ei pyörää tarvi keksiä uudelleen on tähän minustakin varsin hyvä ilmaus.
Kukaan ei ole edelleenkään tuota vaatinut ja tuo jankkaaminen ei sitä muuta.

Ei. Ei edelleenkään, enkä voi sille mitään jos muut tuntuvat asian ymmärtävän, mutta sinä haluat siitä tapella.
Missä kohtaa olen halunnut tapella? Mielestäni toin asiallisesti oman mielipiteeni esille ja kyseenalaistin sinun käyttämääsi termiä vanhentunut tässä yhteydessä. Sinä voisit asiallisesti korjata mitä sitten tarkoitut vanhentuneella taistelulla sen sijaan, että heittäydyt lapselliseksi. Ja voit kyllä yltä lukea ja huomata, etten ollut ainoa, joka tuota ihmetteli. Mutta ei tästä sen enempää. Hyvä arvostelu noin muutoin vaikken tuota kyseistä kohtaa itse allekirjoitakkaan.

Missä kohtaa olen halunnut tapella? Mielestäni toin asiallisesti oman mielipiteeni esille ja kyseenalaistin sinun käyttämääsi termiä vanhentunut tässä yhteydessä. Sinä voisit asiallisesti korjata mitä sitten tarkoitut vanhentuneella taistelulla sen sijaan, että heittäydyt lapselliseksi. Ja voit kyllä yltä lukea ja huomata, etten ollut ainoa, joka tuota ihmetteli. Mutta ei tästä sen enempää. Hyvä arvostelu noin muutoin vaikken tuota kyseistä kohtaa itse allekirjoitakkaan.
Tuo pelin taistelusysteemi on jakanut paljon mielipiteitä, osa tykkää ja osan mielestä se on paskaa, turha siitä on enempää jankata.

Tuo pelin taistelusysteemi on jakanut paljon mielipiteitä, osa tykkää ja osan mielestä se on paskaa, turha siitä on enempää jankata.
Enkä ole siihen ottanutkaan mitään kantaa vaan tuohon vanhentunut termiin. Mutta kuten sanoin, ei siitä sen enempää. :)

Kyllä minäkin liitän "vanhentunut"-termin siihen että kyseinen asia olisi jotenkin huono (niin kuin maito vanhetessaan) ja että on olemassa nykyaikaisempi vaihtoehto, jolla sen voisi korvata. Vähän kuin että tankkikontrollit vs. vapaa tattiohjaus, missä voi hyvin sanoa että ohjaus on vanhentunut. Jää sitten mielipideasiaksi kokeeko sen peliin sopivaksi vaiko ei. Tai vaikkapa Tomb Raiderien liipaisinkontrollit sivuttaisaskelille: erittäin vanhentuneet.

Vanhentunut ei siis minunkaan kirjoissani tarkoita automaattisesti huonoa mutta kyllä silti tulkitsen asian kritiikkinä ohjausta kohtaan niin, että nykyaikana kyseinen asia olisi jotenkin paremmin toteutettu.

Vanhentunut ei siis minunkaan kirjoissani tarkoita automaattisesti huonoa mutta kyllä silti tulkitsen asian kritiikkinä ohjausta kohtaan niin, että nykyaikana kyseinen asia olisi jotenkin paremmin toteutettu.

Vanhentunut tarkoittaa nimenomaan sitä, että joku asia on ikääntynyt jotenkin huonolla tavalla. Ja tämä luonnollisesti on mielipide, ei fakta, tämänkin pelin kohdalla.

Ja itse nimenomaan odotan, että Silent Hillin pelattavuus tuntuu tietynlaiselta. Joku sanoo sitä varmasti kankeaksi, toinen suoraan huonoksi, mutta itselleni tämä nimenomaan kuulostaa oikealta. Se kuulostaa Silent Hilliltä.

Siis miten olisi vaikka se, että tehtäisiin se taistelu hyvin? Tunnelma pelissä on ihan ok mutta voi herra jumala tämä taistelu on tylsää tässä. Hahmo pysähtyy paikoilleen aina huitaistessa, joten ilman sitä counteria juokset vihollisen eteen, pysähdyt ja painat nappia. Toivottavasti juoksit riittävän lähelle tai huidot siinä sitten ilmaa. Jonkinlainen painon tunne hahmolle ja animaatioon, niin että tuo ei tuntuisi niin tönköltä, olisi paikallaan. Viholliseen osunut isku ei tunnu myöskään miltään, niin pidemmän päälle tuntuu sellaiselta tyhjän hakkaamiselta.

Suuresti ihmettelen, ettei peli ole saanut enemmän risuja tuosta taistelusta. Konsolifinin arvostelu oli ensimmäinen joka sattui vastaan ja lukiessa tuntui, että puhutaan samasta pelistä. On pelissä hyvääkin, mutta loistavan SH2 Remaken jälkeen kyllä valtaisa pettymys, mikä ei johdu ainoastaan tästä auttamatta heikosti toteutetusta taistelusta.

On tämä itselleni ollut heittämällä vuoden huonoin pelikokemus. SH2 R oli ensimmäinen kunnon kosketus sarjaan ja siitä tykkäsinkin. Odotukset oli varmaan liian korkealla sitten siihen nähden, mutta kyllä tämän pelaaminen on ollut enemmän tervanjuontia kuin hauskaa. Monta kertaa juuri taistelujen aikana käynyt mielessä jättää kesken ja myydä pois kun minkäänlaista imua ei ole, mutta oon nyt yrittäny väkisin puskea kerran läpi ja näyttäisi että loppusuora kohta onneksi häämöttää.

Paljon parjattu combat nyt on ollut ihan skeidaa omastakin mielestä ja selvästi pelin heikon lenkki, mutta oikeen muutkaan osa-alueet ei ole itselleni kolahtaneet, puzzleista tarinaan ja kauhuelementeistä maailman tutkimiseen asti. Vihollisetkin enimmäkseen turhauttaa ja naurattaa mutta pelottaneet eivät ole yhtään. Japani-teema on varmasti kyllä hyvin toteutettu, mutta Japanin historia/kulttuuri kun ei ole koskaan herättänyt kiinnostusta niin siitäkään ei oikein lisäpisteitä henkkoht. pysty antamaan. PS5 Prolla myöskin muutamaan kertaan aivan omituiseksi tahmaamiseksi ja hyppelyksi mennyt ruudunpäivitys, ei onneksi kovin tiuhaan.

Ylös Bottom