Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sillisalaatti erilaisia PS3/PSN-verkko-ongelmia niille, jotka eivät osaa lukea FAQia ajatuksella

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SandZe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Sillisalaatti erilaisia PS3/PSN-verkko-ongelmia niille, jotka eivät osaa lukea FAQia ajatuk

Vaihtamatta mitään asetuksia ainakin hetkellisesti yhteys toimii molemmissa laitteissa... Ei takerrellut missään kohtaa.

En muuta syytä itse keksi kuin IP-osoitteiden konfliktin, mutta ehkä se oli tilapäinen häiriö Zyxelin päässä, tai joku muu vika Zyxelissä. Anna mieluummin Zyxelin DHCP:n hallinnoida osoitteita itse, käsin tehtynä voi tulla virheitä. Jos käytät UPnP:tä ei kiinteiden osoitteille ole muutenkaan tarvetta.
 
Vastaus: Sillisalaatti erilaisia PS3/PSN-verkko-ongelmia niille, jotka eivät osaa lukea FAQia ajatuk

Luot sen tilin tilin "uudelleen", eli ei se tunnus ole hävinnyt Sonyn palvelimilta minnekään, ainoastaan konsolistasi. Pleikan käyttöohjekirjan sivu Olemassa olevan tilin käyttäminen, tuon linkin takana olevilla ohjeilla saat sen X-tilin takaisin pleikkariisi.

Ei siis en minä tuota hae takaa, minun online acconi on tietenkin olemassa edelleen, mutta kun nämä kaikki ongelmat alkoivat kun mun vanha pleikkari vilkutti YLOD:ia. joten ostin uuden. sen jälkeen tein uudelle pleikkarille tämän järjestelmä käyttäjän jota nyt kutsun nimellä X. siihen järjestelmä X:ään tein kokonaan uuden online käyttäjän ja pelailin sillä BF3, eli siis sillä käyttäjällä käytin sen online passin. Mutta sitten päätinkin että haluan vielä pelata vanhan online acconi kanssa. Joten tein uuden järjestelmä käyttäjän Y:n, ja siihen tein ton olemassa olevan tilin käyttäminen jutun, niin pääsin pelaamaan vanhalla online acolla uudella käyttäjällä Y ongelmitta. Sen jälkeen poistin tuon käyttäjän X koska luulin että se on aivan hyödytön. Mutta poistettuani sen, tämä passi juttu vasta alkoi.
Nyt kun yritän päästä onlineen pelaamaan nii se vaatii tuon passin. JA kun kirjotan sen siihen kenttään niin tulee ilmoitus '' The code you entered may not be correct or may no longer be valid. Please check your entries.''

Tarkoitatko nyt siis että minun täytyy tehdä uusi järjestelmä acco, ja kirjautua sillä minun vanhalla online acolla?
 
Vastaus: Sillisalaatti erilaisia PS3/PSN-verkko-ongelmia niille, jotka eivät osaa lukea FAQia ajatuk

Kaikki on-line koodit ovat sidottuja PSN-tunnukseesi eli "online accoon", samoin kuin Storesta tehdyt ostokset. Jos olet vaihdellut käyttämääsi PSN-tunnusta, ja aktivoinut esim. Tämän koodin toisella tunnuksella, joudut hankkimaan uuden, jos haluat saman palvelun myös toiselle tunnukselle. PS3:n käyttäjänimellä ei ole merkitystä, vaan PSN-tunnuksella.

Joudut siis ostamaan online passin uudelle tunnuksellesi, jos sitä välttämättä haluat käyttää. PSN-tunnusta ei kannata vaihdella ihan turhaan ,sillä siitä tulee iso joukku ongelmia, kuten nyt olet huomannut.
 
Vastaus: Sillisalaatti erilaisia PS3/PSN-verkko-ongelmia niille, jotka eivät osaa lukea FAQia ajatuk

Terve,

Onko kenelläkään ollut tänään ongelmia kirjautua sisään? täällä puskee vaan 8071053D virhettä.. Onko muilla ollut ongelmia vai mistäköhän moinen johtuu?
 
Vastaus: Sillisalaatti erilaisia PS3/PSN-verkko-ongelmia niille, jotka eivät osaa lukea FAQia ajatuk

Mulla alkoi toi sama äsken: Virhe on tapahtunut. Sinut on kirjattu ulos PSN-verkosta.

15 minuuttia sitten toimi vielä normaalisti.
 
Vastaus: Sillisalaatti erilaisia PS3/PSN-verkko-ongelmia niille, jotka eivät osaa lukea FAQia ajatuk

Onko kenelläkään ollut tänään ongelmia kirjautua sisään? täällä puskee vaan 8071053D virhettä..
Joo, sama vika. Kesken NHL:n EASHL-pelin tipuin ilman mitään kummempaa syytä chatistä ja EA:n servereiltä pois. Sitten ei päässyt takaisin servereille, niin aattelin käynnistellä uudelleen pleikkarin. Nyt ei sitten pääse PSN:iin kun herjaa tuota samaa virhekoodia. Eli et ole yksin.
 
Vastaus: Sillisalaatti erilaisia PS3/PSN-verkko-ongelmia niille, jotka eivät osaa lukea FAQia ajatuk

Sama juttu täällä, ei kirjaudu sisään.
 
Vastaus: Sillisalaatti erilaisia PS3/PSN-verkko-ongelmia niille, jotka eivät osaa lukea FAQia ajatuk

Huoltokatkos, käykää katsomassa playstation eu-sivulta niin punainen pallura paistaa.
 
Vastaus: Sillisalaatti erilaisia PS3/PSN-verkko-ongelmia niille, jotka eivät osaa lukea FAQia ajatuk

Terve,

Onko kenelläkään ollut tänään ongelmia kirjautua sisään? täällä puskee vaan 8071053D virhettä.. Onko muilla ollut ongelmia vai mistäköhän moinen johtuu?

Sama homma. Mutta silti joillakin kavereilla toimii moitteettomasti PSN, ihme touhua :)
 
Vastaus: Sillisalaatti erilaisia PS3/PSN-verkko-ongelmia niille, jotka eivät osaa lukea FAQia ajatuk

Onko tietoa kuinkas kauvan tämä playstationin tarjoama huolto kestää? 14 aikoihin olisi tarkoitus aloittaa änäriturnaus :D
 
Vastaus: Sillisalaatti erilaisia PS3/PSN-verkko-ongelmia niille, jotka eivät osaa lukea FAQia ajatuk

Nyt ei kyllä hyvältä vaikuta. Mitä nuita foorumeita lukenu niin tuntus olevan joka mantereella psn alhaalla (8071053D-koodia pukkaa). Voisivat kyllä tiedottaa asiasta pikkuhiljaa..
 
Vastaus: Sillisalaatti erilaisia PS3/PSN-verkko-ongelmia niille, jotka eivät osaa lukea FAQia ajatuk

En muuta syytä itse keksi kuin IP-osoitteiden konfliktin, mutta ehkä se oli tilapäinen häiriö Zyxelin päässä, tai joku muu vika Zyxelissä. Anna mieluummin Zyxelin DHCP:n hallinnoida osoitteita itse, käsin tehtynä voi tulla virheitä. Jos käytät UPnP:tä ei kiinteiden osoitteille ole muutenkaan tarvetta.

Tilapäisyys oli vain aika pitkäkestoinen. Tuota temppuilua esiintyi yli viikon ja välillä oon bootannu ZyXELin kunnolla.. Sitä meinasinkin viimeksi sivussa kysyä, että eihän UPnP:n kanssa kiinteille osoitteille ollut tarvetta.. Otankin ne pois, katotaan kuinka käy (kun joskus konsolin ääreen pääsee... :cool:)
 
Vastaus: Sillisalaatti erilaisia PS3/PSN-verkko-ongelmia niille, jotka eivät osaa lukea FAQia ajatuk

Kyseessä on ennalta suunnittelematon huoltokatko, joten katkon pituutta ei voida tietää.

I have the confirmation that engineers are on the case.

It's effecting all services, so that will include the PS Store and sign-ins on console and websites. If you're currently signed in then don't sign out

&

Unfortunately not, just that it's "unplanned maintenance".

It happens from time to time, but no further details are usually given.

Lähde: PlayStation.com
 
Vastaus: Sillisalaatti erilaisia PS3/PSN-verkko-ongelmia niille, jotka eivät osaa lukea FAQia ajatuk

Samaa virhettä antoi mullekin vielä 10 min sitte, nyt ku kokeilin uudestaan niin meni jo heittämällä sisään :)
 
Vastaus: Sillisalaatti erilaisia PS3/PSN-verkko-ongelmia niille, jotka eivät osaa lukea FAQia ajatuk

Virallinen Sony PlayStation Suomi -sivu kommentoi tilannetta Facebookissa.

Ei tosiaan kannata vetää liian hätäisiä johtopäätöksiä. Teknisiä ongelmia ratkotaan parhaillaan ja PSN on jo osittain saatavilla. Hang on!
Jos ei JUURI SINULLA toimi JUURI NYT HETI, vedäpä vielä hetki happea ja yritä myöhemmin uudestaan.

Lähde: Facebook (Sony PlayStation Suomi)
 
Vastaus: Sillisalaatti erilaisia PS3/PSN-verkko-ongelmia niille, jotka eivät osaa lukea FAQia ajatuk

Moro!

Itselläni olisi nyt paha ongelma. Ja kyllä olen lukenut Verkko-FAQ:n josta en apua löytäny. Elikkäs toivoisin nyt että joku modeemien jumala auttaisi minua nyt tässä vaiheessa. Ongelma on tämä:

Taloon astui uusi modeemi ZyXEL P-660HN-T1A 3.40(UTB.0)

Yritän yhdistää PS3:sen langattomasti verkkoon sillä tuloksella että IP osoitetta ei löydetä. Ja välillä PS ei löydä koko modeemia. Ja sanon tässä että jos joku ehdottaa ydistämään eternet piuhalla PS:n verkkoon joka onnistuisi kyllä muuten mutta reititin on toisessa päässä kämppää eikä ole mahdollisuuksia siirtää lähemmäksi.

Iskee naamalle myös virhekoodeja mielinmäärin. Melkein joka kerta tulee eri. Esim: 8001000A jne.

Auttakaa nyt jumaliste joku ennen kun pleikkarista tulee verkonpaino!
 
Vastaus: Sillisalaatti erilaisia PS3/PSN-verkko-ongelmia niille, jotka eivät osaa lukea FAQia ajatuk

Yritän yhdistää PS3:sen langattomasti verkkoon sillä tuloksella että IP osoitetta ei löydetä. Ja välillä PS ei löydä koko modeemia.

Tuntematta asuntosi pohjapiirrosta sen tarkemmin veikkaisin, että langattoman tukiaseman signaalin kantama ei vaan riitä. Eteisessä oleva tukiasea ei välttämättä kanna olohuoneeseen, jos välissä on pari kantavaa betoniseinää. Minulla esim. on tällainen tilanne ja olen ratkaissut sen asentamalla toisen tukiaseman asunnon toiseen päähän. Välimatkaa ei ole paljoa, mutta välissä on niin tiukkaa betonia, että signaali vaimenee liikaa. Johtoa pitää vetää, jollei asu niin uudessa kämpässä, jossa ethernet-kaapelointi on vakioa, kuten minulla on. :p
 
Vastaus: Sillisalaatti erilaisia PS3/PSN-verkko-ongelmia niille, jotka eivät osaa lukea FAQia ajatuk

Modeemille on matkaa noin 5m. Ja välissä ei ole betoniseiniä :) Ja vanhalla modeemilla (R.I.P :( ) homma toimi samalta etäisyydeltä vallan mainiosti. Että kyllä tässä nyt joku muu häikkä vaivaa yhteyksissä.. :/
 
Vastaus: Sillisalaatti erilaisia PS3/PSN-verkko-ongelmia niille, jotka eivät osaa lukea FAQia ajatuk

Modeemille on matkaa noin 5m. Ja välissä ei ole betoniseiniä :) Ja vanhalla modeemilla (R.I.P :( ) homma toimi samalta etäisyydeltä vallan mainiosti. Että kyllä tässä nyt joku muu häikkä vaivaa yhteyksissä.. :/

Ok. Sitten Zykkeli ei vaan toimi oikein, tai sitten signaalia häiritään liikaa. Kokeile vaihtaa tukiaseman käyttämä kanava toiseen. Kanava-asiasta ja vapaiden kanavien katsomisesta lisää FAQ:ssa. Kokeile myös vaihtaa salausta tukiasemasta pois/WEP/WPA/WPA-2 välillä ja katso auttaako asiaan.

5m matka ei tosin ole paha johdottaakaan siististä seinien viertä kiertämällä. Säästyy langattomuuden vitsauksilta kokonaan.
 
Ylös Bottom