Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sillisalaatti erilaisia PS3/PSN-verkko-ongelmia niille, jotka eivät osaa lukea FAQia ajatuksella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SandZe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Sillisalaatti erilaisia PS3/PSN-verkko-ongelmia niille, jotka eivät osaa lukea FAQia ajatuk

Mikäs nyt on, kun yritän kirjautua Playstation Networkkiin, tai kun yritän mennä nettiselaimeen niin tulee virhekoodi 80130182. Oon lukenu kaikki tämäm alueen FAQ:t, mja yrittänyt melkein kaikkea, mutta ei. Eikai noin vuoden vanha Slim ole tulossa elämänsä päähän, juuri kun Battlefield 3 olis pukinkontista tulossa.

Vastaus: Sillisalaatti erilaisia PS3/PSN-verkko-ongelmia niille, jotka eivät osaa lukea FAQia ajatuk

Mikäs nyt on, kun yritän kirjautua Playstation Networkkiin, tai kun yritän mennä nettiselaimeen niin tulee virhekoodi 80130182.
Tuo virhekoodi tarkoittaa kaikessa yksinkertaisuudessaan, ettei verkkoyhteyttä ole saatavilla. Se taas voi johtua lukemattomista eri syistä aina koiran jyrsimistä nettiletkuista lähtien. Jatketaan selvittelyä, kunhan vastaat FAQin alussa oleviin kysymyksiin.

Verkko-FAQ sanoi:
1) Modeemisi (tai vastaavan) valmistaja, TARKKA malli/tyyppi ja firmware-versio? (Epämääräinen "no se on jokin [valmistaja X]" ei auta vielä mitään.)
2) Nettiliittymäsi tyyppi (ADSL/kaapeli/muu, mikä?) ja Internet-palveluntarjoaja? (ADSL-modeemi on kytketty puhelinpistokkeeseen, kaapelimodeemi antennipistokkeeseen TV:n tavoin)
3) Käytätkö PS3:ssa langallista vai langatonta yhteyttä?
4) Mitä muita laitteita kotiverkossasi on, ja miten ne on kytketty toisiinsa? Kuvaa laitteiden väliset yhteydet ja niiden IP-asetukset mahdollisimman tarkasti! (Jos käytät Windowsia, kirjoita komentokehotteessa ipconfig /all, ja kopioi kaikki tiedot viestiisi.)
5) Pleikkarin ilmoittamat verkkoasetukset (erityisesti IP-osoite, aliverkon peite (subnet mask), oletusreititin (default gateway), DNS-osoitteet ja NAT-tyyppi)?]

1) Elisa Viihdepaketin mukana tullut langaton Bewan Ibox
2) WLAN ja Internetpalveluntarjoajana toimii Elisa
3) Langaton
4) Tällä hetkellä on 3 tietokonetta ja yks pleikkari.
5) Ei tietoa tällä hetkellä.

5) Ei tietoa tällä hetkellä.
Selvitäpä vielä nämä. Tosin ensimmäinen teoria on jo valmiina; jos modeemisi on siltaavassa tilassa, on saattanut käydä niin, että palveluntarjoajan antamat viisi IP-osoitetta on jo käytetty, ja sen vuoksi PS3 ei saa IP-osoitetta enää lainkaan. Kokeile vapauttaa yksi IP-osoite joltakin tietokoneella komentokehotteessa komennolla ipconfig /release. Sen jälkeen anna PS3:n hakea verkkoasetukset itse automaattisesti (pl. tietysti WLAN-verkon salasana, jonka saatat joutua syöttämään käsin).

Selvitäpä vielä nämä. Tosin ensimmäinen teoria on jo valmiina; jos modeemisi on siltaavassa tilassa, on saattanut käydä niin, että palveluntarjoajan antamat viisi IP-osoitetta on jo käytetty, ja sen vuoksi PS3 ei saa IP-osoitetta enää lainkaan. Kokeile vapauttaa yksi IP-osoite joltakin tietokoneella komentokehotteessa komennolla ipconfig /release. Sen jälkeen anna PS3:n hakea verkkoasetukset itse automaattisesti (pl. tietysti WLAN-verkon salasana, jonka saatat joutua syöttämään käsin).

Meinaakos tuo sitten sitä, että en voi käyttää enää omaa läppäriäni tuon jälkeen, kun olen vapauttanut yhden IP-osoitteen? vai onko se joku ''ylimääräinen'' IP-osoite, joka vapautuu käyttöön?

Meinaakos tuo sitten sitä, että en voi käyttää enää omaa läppäriäni tuon jälkeen, kun olen vapauttanut yhden IP-osoitteen?
Sitähän se periaatteessa tarkoittaa. Elisa Viihde -liittymissä on varattu viisi julkista IP-osoitetta, joista se itse digiboksi vie yhden. Kolme tietokonetta ja yksi PS3 vievät ne loput neljä. Ja koska nuo DHCP-lainat ovat voimassa NN tuntia (joskus tunteja, joskus jopa päiviä tai viikkoja), on jokin langattomassa verkossasi vain vähän aikaa vieraillut laite varannut yhden IP-osoitteen DHCP-laina-ajan päättymiseen saakka.

Sitähän se periaatteessa tarkoittaa. Elisa Viihde -liittymissä on varattu viisi julkista IP-osoitetta, joista se itse digiboksi vie yhden. Kolme tietokonetta ja yksi PS3 vievät ne loput neljä. Ja koska nuo DHCP-lainat ovat voimassa NN tuntia (joskus tunteja, joskus jopa päiviä tai viikkoja), on jokin langattomassa verkossasi vain vähän aikaa vieraillut laite varannut yhden IP-osoitteen DHCP-laina-ajan päättymiseen saakka.

Hetkonen, silloinhan mun pitäisi pystyä käyttämään plegeäkin verkossa, kaikki nuo digiboksi mukaanlukien vievät ne 5 Ip-osoitetta, ja tässä tapauksessa PS3 pitäisi mun käsittääkseni pystyä kytkemään verkkoon.

Hetkonen, silloinhan mun pitäisi pystyä käyttämään plegeäkin verkossa, kaikki nuo digiboksi mukaanlukien vievät ne 5 Ip-osoitetta, ja tässä tapauksessa PS3 pitäisi mun käsittääkseni pystyä kytkemään verkkoon.
Normaalitilanteessa kyllä, mutta spekuloinkin tässä tilanteella, jossa langattomassa verkossasi on vieraillut jokin kuudes laite ja siten varannut itselleen yhden IP-osoitteen (siihen asti, että DHCP-laina päättyy).

Mutta varmuudella emme tässä vaiheessa edes tiedä, onko yhteytesi siltaava vai reitittävä, koska et ole sitä tietoa kertonut. Jos yhteys on reitittävä, ei tuota 5 IP:n rajaa tarvitse miettiä, ja vikaa on lähdettävä etsimään muualta.

PS. Olethan sammuttanut kaikki verkkolaitteet (ja siihen liittyneet laitteen) ihan kokoaan, eli töpseli irti seinästä ainakin puoleksi minuutiksi? Se tepsii jos modeemin oma softa on mennyt jostain syystä jojoon.

Normaalitilanteessa kyllä, mutta spekuloinkin tässä tilanteella, jossa langattomassa verkossasi on vieraillut jokin kuudes laite ja siten varannut itselleen yhden IP-osoitteen (siihen asti, että DHCP-laina päättyy).

Mutta varmuudella emme tässä vaiheessa edes tiedä, onko yhteytesi siltaava vai reitittävä, koska et ole sitä tietoa kertonut. Jos yhteys on reitittävä, ei tuota 5 IP:n rajaa tarvitse miettiä, ja vikaa on lähdettävä etsimään muualta.

PS. Olethan sammuttanut kaikki verkkolaitteet (ja siihen liittyneet laitteen) ihan kokoaan, eli töpseli irti seinästä ainakin puoleksi minuutiksi? Se tepsii jos modeemin oma softa on mennyt jostain syystä jojoon.

Joo, luulen kyllä että se on joko väliaikainen häikkä* tai sitten tuo DHCP-laina juttu.

*Eilen toimi moitteettomasti, joten uskon sen olevan vaan joku häiriö pleikkarin yhteyksissä.

*Eilen toimi moitteettomasti, joten uskon sen olevan vaan joku häiriö pleikkarin yhteyksissä.

Juu, niin se olikin sitten. Nyt toimii ongelmitta. Kiitos kuitenkin kaikista vinkeistä TT-2k. tietää ainakin vilkasta myöhemmin tänne, jos tulee sama ongelma.

VAROKAA! ZYKEL hallintasivua.

Eilen menin Zykelin hallintasivulle ja netti lakkasi toimimasta tämän jälkeen. Nollasin modeemia ja poistin koneen tiedostoja viimeiseltä kuukaudelta niin rupesi taas netti toimimaan :) En tiennyt mistä vika tuli mutta menin uudelleen taas tuolle Zykelin hallintasivulle ja sama homma... Modeemissa paloi normaalisti kaikki valot jatkuvasti mutta internettiin ei ottanut yhteyttä. Hirvee homma nollata modeemia, etsiä vikaa ja poistaa koneen muistia!

Onkos muille käynyt näin, että Zykelin hallintasivu sekoittaa koneen täysin? Modeemin vaihto ei auttanut ja modeemini on täysin kunnossa.

Aika varmasti siis Zykelin hallintasivu aiheuttaa koneen sekoamisen ainakin minulla. En vahingossakaan mene enään kyseiselle sivulle.

Vastaus: VAROKAA! ZYKEL hallintasivua.

Miten tämä liittyy PS3:seen? Menitkö PS3:n selaimen kautta joka puolestaan aiheutti modeemin asetuksien "sekoamisen" tms. ? Ei kai tuota sivusta kannata varoittaa.. On ihan luonnollista, että sinne voi ja kuuluukin mennä mikäli haluaa verkkonsa asetuksia säätää :)

Vastaus: VAROKAA! ZYKEL hallintasivua.

Varmaan ZyXEL kyseessä? Kannattaa ihan suoraan varoa koko firmaa. Paskoja modeemeja ne tekee. En ole vähään aikaan nähnyt missään edes myynnissä.

Ja miksi varoisit hallintasivua? Itselläni ei toiminut netti aluksi ollenkaan, ennenkuin säädin Kympin dns-osoitteet ja VPI ja VCI numerot.

Moro, itse pystyn kirjautumaan psn.ään, mutta pojan subacco ei päästä verkkoon uuden 4.11 päivityksen jälkeen. Herjaa että minun pitää hyväksyä uudet käyttäjäehdot masterilla ensin. No sinne siis ja selectistä ehdot esille ja kaikki kävin lävitse, mutta ei kysyny hyväksyntää ja sitämyöten pojan psn ei suostu edelleenkään aukiamaan... Kiitos avusta.

Huh, työlästä tuo plegellä kirjottaminen, niiiiin virhekoodi edelliseen on 8002A24F. Kävin sekä omani ja subaccon terms of servicen kaikki kohdat läpi, mutta mikään niistä ei kysynyt hyväksyntääni, kelasin ne läpi vaikka niitä on todella paljo, ei mitään. Kun tuo uusin päivitys tuli masteraccolleni niin hyväksyin silloin käyttöehdot kuten varmaan pitääkin että edes voi päivityksen ladata joten kaiken pitäisi olla kunnossa mutta kun ei niin ei. Ja siis tämä masteracco toimii kuten pitääkin ja psn.ään ja storeen pääsee kuten ennenkin. Kiitos avusta!

EDIT, PROBLEM SOLVED!!

Hähää, siitäs sait ärsyttävä psn, aloin etsimään fi.playstation sivustolta jo jotakin tukipalvelua kun tämä ongelma ei ratkennu, noh loggauduin sisään omilla tunnuksilla nettisivuilla siis, ei pleikkarilla ja kas kummaa, siinä vaiheessa alkoi ruutuun tulla uudestaan terms of serviceä vaikka olen ne pleikkarilla jo hyväksynyt, no hyväksyin uudelleen tietenki ja samantien pojan tili loggautu itse psn.ään ja toimii kuten ennenkin. Jotakin hämärää tuossa kyllä oli tai väärä neuvo subaccolla kun käski mun hyväksyä ehdot nimenomaan pleikkarilla vaan kun siihen ei annettu niitä lukiessa edes mahdollisuutta toisin kuin sitten tuolla nettisivuilla jossa käytössä oli accept/decline napit jonka kautta ongelma ratkesi. Tästähän tuli nyt älyn tonava, ajatuksen virtaa, mutta jos joku muukin tappelee subbinsa kanssa niin uskoisin tässä olevan ratkaisun myös sulle.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Jos siis tarkoitat tätä virallista kirjautumissivua, ja tuonne kaverin sähköpostiosoitteella ja salasanalla pääsitte, ei salasanaa ole tarpeen vaihtaa. Mutta se että onnistui vasta kolmannella yrittämällä kertoo vain siitä, että kahdella ensimmäisellä kerralla salasana on kirjoitettu väärin.

Tässä vaiheessa väitän, että kirjautuminen onnistuu myös PS3-järjestelmälläsi, kunhan salasana on varmasti syötetty oikein.

Noniin, pitkästä aikaa koitettiin taas. Eka ei toiminu taaskaan mutta kun kaveri vaihto vielä salasanan ni sitte alko pelittää. Päästii Uncharted 3 pelaamaan. :D

80710B23 virhekoodia pukkaa mikäs avuksi? Eli ps3:lla ei pääse kirjautumaan psn(sen) palveluun. Ongelma ilmeni tuon viimoisen huoltokatkon yhteydessä.

Samaa komppaan kuin edellinenkin käyttäjä.

Eli
1) Elisan viihteen (kaapeli) mukana tullut Bewan
2) Kaapeli, Elisa Viihde
3) Langallinen, mutta kokeiltu kumpaakin
4) 2 tietokonetta, molemmat piuhalla kiinni yllämainitussa modeemissa
5) Nämä tiedot on kaikki oikein, ts. samalla tavalla kuin ennenkin mutta ei vaan toimi

Ongelmana siis että ei pääse kirjautumaan PSN:ään. Aikansa se yrittää, kunnes tulee aikakatkaisu virhekoodin (80710B23) kera. Ongelmat alkaneet siis tänään huoltokatkon jälkeen, juuri ennen huoltokatkoa eilen toimi vielä normaalisti. Kellään tietoa, mistä ongelmat johtuvat? Varmaan ne on taas Elisan puolella säätäneet mestarillisesti jotain, kun ei myöskään Battlefieldin Battlelogiin pääse koneella (en tiedä ovatko nämä ongelmat yhteydessä toisiinsa). Ja PS3:n puolella kyllä pystyy esim. käyttämään nettiselainta ihan normaalisti, eli Internet-yhteydessä ei sinänsä mitään vikaa pitäisi olla.

Sama virheilmoitus kuin kahdella aiemmallakin kirjoittajalla.
Samaan aikaan kaverit pääsee kirjautumaan ongelmitta PSN:ään sisään.
Täällä myös Elisa vaikka tuskin se on se ongelma.
Ennemmin on viime yön serveripäivityksessä saatu jokin ylimääräinen sivuvaikutus aikaan.

Päivityksen korjausta tai ainakin lisätietoa odotellessa...

Joo'o sama homma ku kolmella muulla. Elisa täälläkin käytössä. Pistin viestiä pleikkarin twitteriin vaikka en kyllä usko että auttaa paljoa mitään kun hukkuu muiden viestien sekaan.

Ylös Bottom