Vastaus: Sillisalaatti erilaisia PS3/PSN-verkko-ongelmia niille, jotka eivät osaa lukea FAQia ajatuk
Kyllä taas täytyy sanoa, että kyllä mä ihmettelen miksi ihminen jaksaa lyödä päätänsä seinään yhä uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja uudelleen...
Ihan oikeasti on ollut useamman kuukauden tauko aktiivisesta pelaamisesta, kun on ollut ihan kiitettävästi kaikkea muuta, tylsää, aikuismaista tekemistä ja pelikoneet ovat olleet 7- ja 11-vuotiaiden natiaisten valloittamia. Nyt sitten tuli kysymys junnulta, että kuinka onnistuu Terrarian pelaaminen Vita/PS3 -combolla -> otetaan selvää.
1) Vitan Terraria on omalle PSN-tilille ostettu - check
2) PS3:n Terraria on käytettävissä laitteen PSN-tileille - check
3) PS3 ei anna verkkoyhteyttä pojan PSN-tilille kun ikärajaestot plaa plaa plaa tulevat vastaan. -> LOL, mitään estoja en ole laittanut, mutta mennään holhousyhteiskunnan asettaman isoveli-valvoo hysterian mukaan sitten ja kierretään tämä esto.
4) Ei PSN tietenkään anna saman tilin pelata kahdella laitteella yhtä aikaa samaa verkkopeliä -> luodaan uusi tili sitten
5) Luodaan tiliä PS3:lla -> yhteys aikakatkaistaan kolmesti juuri kun päästäisiin valmiin tilin luomiseen -> LOL, iPad käteen
6) iPadilla luodaan tili, mutta mitään vahvistusviestiä ei koskaan tule sekä gmail.com että outlook.com -osoitteisiin -> onko vika Padissä, kun kaikki cookies eivät sillä toimi -> huokaistaan ja siirrytään Macille luomaan tiliä.
7) Sama ongelma, vahvistusviesti ei tule perille, mutta tällä kertaa saamme sentään ilmoituksen:
Pyyntöäsi ei voitu suorittaa loppuun. Pahoittelemme aiheutunutta vaivaa. Yritä uudelleen myöhemmin.
YES! Oikein pahoittelette. No kiitosta vaan, meni hukkaan lauantai-ilta, itse olen Hoo Moilasena ettei voi olla totta, junnu ihmettelee miten se voi olla noin vaikeaa ja Sonylla ei homma vieläkään toimi kuten pitää vaikka PSN-verkkoa on rakennettu rakkaudella kohta 8 vuotta. Olipa taas mieltäylentävä kokemus ja muistutti minua taas siitä minkätakia nämä frackin koneet ovat tänä päivänä täysin yhdentekeviä shittyläjiä minun silmissäni. Pitäkäähän tunkkinne. Ei tässä voi kuin nauraa.
Edit:
Ja sitten kun planeetat taivaalla menivät oikeaan asentoon, niin puff !!! -> homma pelitti itsensä läpi.
Edit2:
Mutta eihän Terrarian Cross-Play toimi kuin välttävästi... Mutta se ei ole enää Sonyn vastuulla.
Edit3:
Selvennetään vielä tähän loppuun jos tulee muille vastaan (ja samalla itselleni muistilapuksi) miten saadaan CrossPlay toimimaan Terrariassa:
1) Pelaaminen tapahtuu samassa (W)LANissa, isäntä ja peliin liittyvät ovat toistensa PSN-ystäviä. Ystäväpyyntö tulee kuitenkin olla hyväksyttynä PS3:lla, Vitan hyväksynnällä ei tee mitään, koska viestit eivät mene läpi.
2) CrossPlay aloitetaan aina PS3:lla. Play Game ->
hahmon valinta ->
maailman valinta -> (
x) Play Online ( ) Invite Only -> Start Game. Tärkeää ettei Invite Only ole valittuna (kutsut eivät tule läpi Vitalle).
3) Kun peli pyörii PS3:lla television ruudulla, niin Vitalla Play Game ->
hahmon valinta -> maailmanvalinnassa odotellaan 1-10 sek ja moninpeli ilmestyy valittavaksi ->
Join
Simppeliä näin, mutta muutama huomio:
* Moninpeli ei toimi saman tunnuksen alla, eli pitkälle pelattua maailmaa ei voi "jakaa" moninpeliksi tätä kautta.
*
Moninpeli ei starttaa Vitasta käsin, eli Vitalla pelattua maailmaa ei voi raahata kaverille apuja varten Bossi-tappeluihin, helvatunmoinen miiiinus.
Jos jolloin kokemuksia moninpelin onnistumisesta Vitalta käsin, niin kokemuksia saa jakaa.
Ja tämän kaiken setvimiseen meni noin 2,5 - 3 tuntia. Hyvää lauantai-iltaa kaikille, olisi tämänkin ajan voinut ehkä käyttää toisin