Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sisäinen modeemi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wurdulak
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Wurdulak

New Member
Minulla on tuo sisäinen ADSL (TeleWellin TW IA-300) modeemi. Miten suoran yhteyden saaminen käy helpoiten? Ulkoisen ADSL-modeemin Ethernet piuha vedetään suoraan Xboxin taakse, mutta miten se käytännössä toimii sisäisen modeemin kanssa, sillä minä en tajua paljoakaan näistä jutuista.

Ja tarvitsenko jotain erityistä Ethernet piuhaa (rj-45???) tai jotain vastaavaa. Kiitos etukäteen!

Pieni lisäys. Minun pitää siis varmaankin jakaa yhteys tietokoneeni kanssa, kun kerta minulla on tuo sisäinen modeemi, vai kuinka?

Käsittääkseni tiekokoneeseeni pitää hankkia verkkokortti... Mistä niitä saa ja paljonko ne maksavat? Miten osaan hankkia oikean verkkokortin vai ovatko ne kaikki samanlaisia, kun minä en oikein ymmärrä........ Pitääkö ammattimiehen asentaa se vai voiko sen itse tehdä??

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wurdulak
Pieni lisäys. Minun pitää siis varmaankin jakaa yhteys tietokoneeni kanssa, kun kerta minulla on tuo sisäinen modeemi, vai kuinka?

Käsittääkseni tiekokoneeseeni pitää hankkia verkkokortti... Mistä niitä saa ja paljonko ne maksavat? Miten osaan hankkia oikean verkkokortin vai ovatko ne kaikki samanlaisia, kun minä en oikein ymmärrä........ Pitääkö ammattimiehen asentaa se vai voiko sen itse tehdä??

Verkkokortteja saa halavalla, noin 10eurosta lähtien, ja se on helppo asentaa itsekin, muuta kuin pökkää paikalleen PCI-väylään. Niissä ei merkittäviä eroja liene tälläisessä tarkoituksessa.

Vai kannattaisko hankkia ulkoinen modeemi? Ei tarviis turhaan taistella näiden kanssa, kun sais suoran yhteyden... Mitä mieltä olette?

Lisäksi kun omistan tuon sisäisen modeemin niin joudun jakamaan myös ohjelmallisesti yhteyden. Toimiiko tämä kun minulla on Windows98? Luin jostakin, että se tarvitsee Windows98 SE:n tai uudemman, että yhteyden jako edes onnistuu.

Kannattaisiko hankkia ulkoinen modeemi??? Rahaa kyllä löytyy....

Ylös Bottom