Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Skate It (Wii Hype)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tOn1ni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

tOn1ni

Member
Empäs löytänyt parilta ekalta sivulta tälle ketjua joten päätimpä tehdä. Elikkä XO:lle ja PS3:lle jo aiemmin tullut Skate tulee nyt myös wiille (ja DS:lle) tosin tietysti wii-tason grafiikoilla. Peli saapuu nintendon koneille nimellä "Skate it" ja on enemmänkin oma pelinsä joka mukailee hieman Skate 2:n taustatarinaa. Kartat on vedetty kokonaan uusiksi ja taustatarina kertoo, että maanjäristys muokannut kaupunkia uuteen uskoon. Kaikkien alkuperäisten temppujen lisäksi muunmoassa grabejä monipuolistetaan ja kontrollit muokataan wiille sopiviksi. Eri ohjausvariaatioita on monia erilaisia pelkästä motesta, mote-nuntsa combosta, mote-balanceboard comboon.

Pelkkä Wiimote:
-Vauhtia otetaan A-nappia painamalla ja kääntyily toteutetaan motea kallistelemalla. Ollie lähtee heilautuksella ylöspäin ja temput sitten heilautuksilla ja moten vääntelyillä. Nosegrind onnistuu hyppäämällä kaiteella ja kallistamalla motea eteenpäin. Ainakin pelit lehden mukaan systeemi toimii selkeästi ja loogisesti. Grabit napataan painamalla B-liipaisinta pohjassa.

Wiimote-Balanceboard-kombo:
-Kääntyily hoituu odotetusti tasapainottelemalla balanceboardin päällä. Hypyt toteutetaan kyykähtämällä nopeasti alas ja takaisin ylös. Tasapainolaudalla pelaamiseen tuo lisävaikeutta hiukan se, että hyppyjen jälkeen kulkusuunta saattaa helposti muuttua jos ei pysty pitämään samaa asentoa hypyn jälkeen kuin mitä se oli ennen hyppyä. Slaideihin mentäessä löytää itsensä helposti aivan muualta kuin kaiteelta ellei hypyn aikana saa tasapainoa kohdilleen. Temput hoituvat astumalla tasapainolaudan eri osiin (kuva) ja ilmeisesti vyöhykkeidein C,B,E,F (eli kaikki muut vyöhykkeet paitsi ollielle ja nollielle varatut) temppuja vaihdellaan painelemalla wii-moten D-padista oikealle ja vasemmalle. Joillakin vyöhykkeillä myös sillä on väliä, miten kovaa siihen astuu.

Wiimote-Nunchuck-kombo: Muuten sama kuin pelkkä wiimote, mutta kääntyily hoidetaan moten kallistelun sijaan nuntsan tatilla. Tämä esimerkiksi helpottaa kickflipin tekoa kun ukko ei yritä kääntyä samalla kun kallistaa wiimotea. Muutenkin kääntyily on tatilla helpompaa kuin wiimotella kallistelu.

Pelissä on täysi 480p tuki ja 16:9 tila on myös tuettuna. Peliä ei kehitä ensimmäisestä Skatesta tuttu Black Box tiimi vaan se on vaihdettu EA Montrealiin joka on kokeneempi wii pelien kehittäjä, joten vaihto on ihan järkevä. Itsellä odotukset peliä kohtaan on aika kovat ja tuleekin aika varmasti hyllyyni jossain välissä hommattua.


Lähteet: Pelit -lehti ja satunnaiset nettilähteet.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Skate It (Wii Hype)

Ihan pelkkä käännös ei kuitenkaan ole kyseessä sillä kentät on vedetty kokonaan uusiksi ("Maanjäristys muokannut kaupunkia uuteen uskoon")
Kuvailit juuri Skate 2:n, et ensimmäisen Skaten minkäänlaista Wiimakea.

Tehdäänkö Skate It tosiaan Skate 2:n pohjalta? Vai 1:n?
 
Vastaus: Skate It (Wii Hype)

Kuvailit juuri Skate 2:n, et ensimmäisen Skaten minkäänlaista Wiimakea.

Tehdäänkö Skate It tosiaan Skate 2:n pohjalta? Vai 1:n?

Jaa mitä? Tuo kuvaus koskee kyllä juurikin Wiin Skatea.

Skate 2:sta en tiedä mitään, mutta en ymmärrä mitä järkeä siinä olisi noin tehdä. Wiin tapauksessa kun tämä juoniasetelma on tehty puhtaasti pelkästään ihmisistä eroon pääsemiseksi, jotta peli saataisiin pyörimään alempitehoisella koneella. Tässä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta jotenkin tuo tökerö asian juonella peitteleminen tuntuu typerältä. Tulee mieleen N64:n Superman, jossa muistaakseni sumu eli surkea piirtoetäisyys oli selitetty jotenkin juonessa.

Eiköhän tämä peli aika pitkälle perustu ensimmäiseen Skateen, vaikka oma pelinsä enemmän onkin.
 
Vastaus: Skate It (Wii Hype)

Kuvailit juuri Skate 2:n, et ensimmäisen Skaten minkäänlaista Wiimakea.

Tehdäänkö Skate It tosiaan Skate 2:n pohjalta? Vai 1:n?

Öö kyllä tuo ihan tätä peliä kuvaa. Koitas käydä kattoos traileri IGN:stä niin siinä selostetaan. Tulee ensin kuvaa kaupungista jossa joku skeittaa. Sitten tulee kuvaa uutislähetyksestä jossa selostetaan että maanjäristykset on runnellu koko paikkaa ja sitten lopuks näytetään jotain videoo rauniopaikasta ja tulee teksti "Skate it". Itsekkin muistan kuulleeni että Skate 2:ssa olis samantyyppiset asetelmat, mutta luulin että muistin väärin. Mutta ilmeisesti siinäkin sitten tälläästä stooria on.
 
Vastaus: Skate It (Wii Hype)

Jaa mitä? Tuo kuvaus koskee kyllä juurikin Wiin Skatea.
Olin ehkä hieman epäselvä. Skate 2:n sijoittuu aikaan muutama vuosi jälkeen ensimmäisen, kun kaupunkia ollaan rakennettu uudelleen maanjäristyksen jäljiltä. Pelimies väitti viestissään Skate It:n olevan jonkin sortin käännös ensimmäisestä Skatesta, mutta sellainen se ei voi olla, jos kaupunki on tuhoutunut ja uudelleen rakennettu. Silloinhan se on käännös Skate 2:sta. Tai jokin spin-off, joka sijoittuu ajallisesti melkein samaan aikaan tulevaisuudessa kuin S2:kin.

Enkä siis väittänyt, ettei tuo kuvaus voisi koskea Skate It:a. Sanoin, ettei se voi kuvata ensimmäisen Skaten pohjalta tehtyä Skate-Wiimakea. Olisin tosiaan voinut kirjoittaa tuon selvemminkin. :)
 
Vastaus: Skate It (Wii Hype)

Silloinhan se on käännös Skate 2:sta. Tai jokin spin-off, joka sijoittuu ajallisesti melkein samaan aikaan tulevaisuudessa kuin S2:kin.

Enkä siis väittänyt, ettei tuo kuvaus voisi koskea Skate It:a. Sanoin, ettei se voi kuvata ensimmäisen Skaten pohjalta tehtyä Skate-Wiimakea. Olisin tosiaan voinut kirjoittaa tuon selvemminkin. :)

Muokkasin aloitusviestiä vähän parempaan suuntaan. Nyt ainakin kuvaa sitä peliä mitä pitääkin ;)
 
Vastaus: Skate It (Wii Hype)

Do diin, tässäpä ois hiukan esimakua moninpelisessiosta. Eli yhdellä koneella vuorotellen voi pelata maksimissaan 4 pelaaja ja erilaisia pelimoodeja on muutama. Ihan nätti ja varsin lupaava peli. Tämä on itselleni syy ostaa Wii Fit.
 
Vastaus: Skate It (Wii Hype)

Hyvältä näyttää, onkohan horse mukana moninpelisessioissa? Noh ei sillä että se olisi pakollinen, enemmänkin tulee skeittipelejä yksin koluttua, mutta joskus kuitenkin kun kavereiden kanssa tulee pelattua niin sitä olisi siisti vetää muutenkin kuin oikeassa elämässä in real park. EA Suomen sivustojen mukaan julkaisupäivä 20. marraskuuta joten eiköhän se sieltä silloin putkahda kun pelin sivusto niin sanoo.

Tässä vielä olis uutta careermode videota, olispa jo kahdeskymmenes päivä:
http://wii.ign.com/dor/objects/856185/skate/videos/skateit_prod_career_2102708.html
 
Vastaus: Skate It (Wii Hype)

Taas yksi syy olla tuijottamatta Metacriticin keskiarvoja. Tai arvosanoja ylipäätään.

http://www.metacritic.com/games/platforms/wii/skateit

85 (IGN)

25 (1UP)

noh IGN:ltä tuli melko hyvät pisteet ja aika hyvin IGN on aina wii-pelit arvostellut joten luotan että tälläkin kertaa tietävät mistä puhuvat, 1UP:lla ei näköjään tajuta että Skate pelisarjan idea on, että se on hankala oppia hallitsemaan hyvin. Tämä on vähän samanmoinen tapaus kuin SSX Blur oli, sitä en kyllä hyllyyni koskaan kerennyt hankkimaan (vaikkakaan vieläkään ei alekoreista ole liian myöhäistä) mutta tämä tulee aika varmaan hankittua suht pian.
 
Vastaus: Skate It (Wii Hype)

on hyvä, ostin ja tykkään. se on totta että peli vaatii harjoitusta eikä tässä voi tehdä 30min kestäviä temppusarjoja kuten tony haukassa, mikä on jälleen loistava asia
 
Vastaus: Skate It (Wii Hype)

Tämä kyllä vaikuttaisi hyvältä. Kiinnostus ei olisi lähellekään niin suuri ilman Balance Board -tukea. Siksi minulle riittääkin että ensisijaisesti Balance Board kontrolli toimii ja kaikki muu onkin sitten vain plussaa ja onhan tämä ilmeisesti muillakin osa-alueilla toimiva peli.

Shaun White on tosin se peli näistä Balance Board peleistä minkä ensin ostan. Siihen pätee aivan samat sanat kuin edellä. Shaun White menee ostolistallani Skaten edelle lähinnä yksinkertaisuudellaan. Tässä tapauksessa se on hyvä asia, sillä veikkaan että Balance Board aiheuttanee välillä pientä kiroilua haastavuudellaan Skate Itin kanssa. Ei välttämättä huono juttu, mutta ensin haluan päästä vähän rennomman pelin pariin Balance Boardin kanssa. Shaun Whiten kaltaiseen mäenlaskuun Balance Boardin saa varmasti paljon helpommin toimimaan ja tästäkin syystä peli on varmasti helpompi hallita.
 
Vastaus: Skate It (Wii Hype)

Murskaavien arvostelujen kommentoijien seurauksena 1UP on korottanut pisteensä D:stä (25/100) C+:aan (58/100). Ei hyvä arvostelu vieläkään, mutta 1UP kirjoittaa että heillä oli EA:n lähtettämä keskeneräinen kappale alkuperäisessä arvostelussa, ja että lopullinen peli korjaa ohjauksen ongelmia mistä he alunperin valittivat. Muita valituksen aihetta 1UP löytää mm. siitä että Skate it ei ole vaikuttava kuin Skate aikanaan.

Onnekseni en lue 1UP:ia :D
 
Vastaus: Skate It (Wii Hype)

Hei, hain pelin jo tiistaina, ja olen sitä siitä lähtien pelaillut. Olen myös itse skeittaaja. Peli on mahtava, niin realistisuutensa ja kustomoitavuutensa ansiosta. Missään skeittipelissä en ole päässyt kustomoimaan skeittiäni trukeista ja renkaista. On kuitenkin yksi tekijä joka pilaa peli-iloni tehokkaasti. Se on ohjaus. En kuitenkaan usko, että se on pelin vika, vaan että minulla on säädöissä vikaa, esitän nyt skenaarion.

Yritän tehdä goofyna 360 pop-shuvittia (ei FS), mutta tuloksena on suurimmaksi osaksi Varial Kickflippiä, Laser Flippiä, 360 Flippiä, mutta välillä kyllä tulee se 360 popparikin. Mikä on siis vikana?

Sensor Barini on melko matalalla televisiopöydällä, itse istun sängyllä, joka on vähän korkeammalla. Olisiko tällä vaikutusta asiaan? Välillä huomaan että olen vähän aikaa optimaalisessa asennossa, jolloin melkein jokainen temppu lähtee jos ei ensimmäisellä, niin kolmannella yrityksellä. Vai pitäisikö minun alentaa moteni sensitivityä vai nostaa sitä?

Muuten peli on siis mahtava, paitsi tämä ohjausongelma kyrpii tosi pahasti.
 
Vastaus: Skate It (Wii Hype)

Sensor Barini on melko matalalla televisiopöydällä, itse istun sängyllä, joka on vähän korkeammalla. Olisiko tällä vaikutusta asiaan? Välillä huomaan että olen vähän aikaa optimaalisessa asennossa, jolloin melkein jokainen temppu lähtee jos ei ensimmäisellä, niin kolmannella yrityksellä. Vai pitäisikö minun alentaa moteni sensitivityä vai nostaa sitä?

Onko sensor barin korkeus/sijainti määritelty oikein Wiin asetuksissa?
 
Vastaus: Skate It (Wii Hype)

nimenomaan realistisuus puree meikäläiseen. ihan yksinkertaisen yhdistelmien nätisti "ländääminen" tuottaa suurta mielihyvää. diggailen myös kuva kulmasta joka on paikoin hyvinkin lähellä ukon jälkeen, tuo lisäfiilistä paikoin :D

careeria tahkoan eteenpäin ja taistelen että saisin muutaman kombinaation onnistumaan oikein ja saamaan hyvät kuvat niistä niin että sponsorit tykkää :D
 
Vastaus: Skate It (Wii Hype)

Kyllä, asetus on Below TV. Kokeilin muuten huvikseni baria TV:n yläpuolella, kaikkia mahdollisia sensitivity-asetuksia ja silti virhetemppuja vain tuli ja tuli. Voihan tuo tietyti ola pikkasen huonolla korkeudella, mutta sitä en lähde ainakaan nyt korjaamaan.

Mites muuten teillä, sattuuko virhetemppuja paljonkin?
 
Vastaus: Skate It (Wii Hype)

Nooniiiin nyt on pistetty tilaukseen pistän itsekkin kommenttia kunhan saan sen käsiini.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom