Empäs löytänyt parilta ekalta sivulta tälle ketjua joten päätimpä tehdä. Elikkä XO:lle ja PS3:lle jo aiemmin tullut Skate tulee nyt myös wiille (ja DS:lle) tosin tietysti wii-tason grafiikoilla. Peli saapuu nintendon koneille nimellä "Skate it" ja on enemmänkin oma pelinsä joka mukailee hieman Skate 2:n taustatarinaa. Kartat on vedetty kokonaan uusiksi ja taustatarina kertoo, että maanjäristys muokannut kaupunkia uuteen uskoon. Kaikkien alkuperäisten temppujen lisäksi muunmoassa grabejä monipuolistetaan ja kontrollit muokataan wiille sopiviksi. Eri ohjausvariaatioita on monia erilaisia pelkästä motesta, mote-nuntsa combosta, mote-balanceboard comboon.
Pelkkä Wiimote:
-Vauhtia otetaan A-nappia painamalla ja kääntyily toteutetaan motea kallistelemalla. Ollie lähtee heilautuksella ylöspäin ja temput sitten heilautuksilla ja moten vääntelyillä. Nosegrind onnistuu hyppäämällä kaiteella ja kallistamalla motea eteenpäin. Ainakin pelit lehden mukaan systeemi toimii selkeästi ja loogisesti. Grabit napataan painamalla B-liipaisinta pohjassa.
Wiimote-Balanceboard-kombo:
-Kääntyily hoituu odotetusti tasapainottelemalla balanceboardin päällä. Hypyt toteutetaan kyykähtämällä nopeasti alas ja takaisin ylös. Tasapainolaudalla pelaamiseen tuo lisävaikeutta hiukan se, että hyppyjen jälkeen kulkusuunta saattaa helposti muuttua jos ei pysty pitämään samaa asentoa hypyn jälkeen kuin mitä se oli ennen hyppyä. Slaideihin mentäessä löytää itsensä helposti aivan muualta kuin kaiteelta ellei hypyn aikana saa tasapainoa kohdilleen. Temput hoituvat astumalla tasapainolaudan eri osiin (kuva) ja ilmeisesti vyöhykkeidein C,B,E,F (eli kaikki muut vyöhykkeet paitsi ollielle ja nollielle varatut) temppuja vaihdellaan painelemalla wii-moten D-padista oikealle ja vasemmalle. Joillakin vyöhykkeillä myös sillä on väliä, miten kovaa siihen astuu.
Wiimote-Nunchuck-kombo: Muuten sama kuin pelkkä wiimote, mutta kääntyily hoidetaan moten kallistelun sijaan nuntsan tatilla. Tämä esimerkiksi helpottaa kickflipin tekoa kun ukko ei yritä kääntyä samalla kun kallistaa wiimotea. Muutenkin kääntyily on tatilla helpompaa kuin wiimotella kallistelu.
Pelissä on täysi 480p tuki ja 16:9 tila on myös tuettuna. Peliä ei kehitä ensimmäisestä Skatesta tuttu Black Box tiimi vaan se on vaihdettu EA Montrealiin joka on kokeneempi wii pelien kehittäjä, joten vaihto on ihan järkevä. Itsellä odotukset peliä kohtaan on aika kovat ja tuleekin aika varmasti hyllyyni jossain välissä hommattua.
Lähteet: Pelit -lehti ja satunnaiset nettilähteet.
Pelkkä Wiimote:
-Vauhtia otetaan A-nappia painamalla ja kääntyily toteutetaan motea kallistelemalla. Ollie lähtee heilautuksella ylöspäin ja temput sitten heilautuksilla ja moten vääntelyillä. Nosegrind onnistuu hyppäämällä kaiteella ja kallistamalla motea eteenpäin. Ainakin pelit lehden mukaan systeemi toimii selkeästi ja loogisesti. Grabit napataan painamalla B-liipaisinta pohjassa.
Wiimote-Balanceboard-kombo:
-Kääntyily hoituu odotetusti tasapainottelemalla balanceboardin päällä. Hypyt toteutetaan kyykähtämällä nopeasti alas ja takaisin ylös. Tasapainolaudalla pelaamiseen tuo lisävaikeutta hiukan se, että hyppyjen jälkeen kulkusuunta saattaa helposti muuttua jos ei pysty pitämään samaa asentoa hypyn jälkeen kuin mitä se oli ennen hyppyä. Slaideihin mentäessä löytää itsensä helposti aivan muualta kuin kaiteelta ellei hypyn aikana saa tasapainoa kohdilleen. Temput hoituvat astumalla tasapainolaudan eri osiin (kuva) ja ilmeisesti vyöhykkeidein C,B,E,F (eli kaikki muut vyöhykkeet paitsi ollielle ja nollielle varatut) temppuja vaihdellaan painelemalla wii-moten D-padista oikealle ja vasemmalle. Joillakin vyöhykkeillä myös sillä on väliä, miten kovaa siihen astuu.
Wiimote-Nunchuck-kombo: Muuten sama kuin pelkkä wiimote, mutta kääntyily hoidetaan moten kallistelun sijaan nuntsan tatilla. Tämä esimerkiksi helpottaa kickflipin tekoa kun ukko ei yritä kääntyä samalla kun kallistaa wiimotea. Muutenkin kääntyily on tatilla helpompaa kuin wiimotella kallistelu.
Pelissä on täysi 480p tuki ja 16:9 tila on myös tuettuna. Peliä ei kehitä ensimmäisestä Skatesta tuttu Black Box tiimi vaan se on vaihdettu EA Montrealiin joka on kokeneempi wii pelien kehittäjä, joten vaihto on ihan järkevä. Itsellä odotukset peliä kohtaan on aika kovat ja tuleekin aika varmasti hyllyyni jossain välissä hommattua.
Lähteet: Pelit -lehti ja satunnaiset nettilähteet.
Viimeksi muokannut moderaattori: