Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Skate. [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wigge
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Skate. [Hype]

Käveleminen ja sen hyödyntäminen on aika iso osa tony hawkia, varsinkin ilman lisääminen grindiin ylettämiseen ja itsensä nostaminen korkeampaan katutasoon tai katolle kombossa. Skatessa sitä ei tietenkään voisi hyödyntää näin, mutta kyllä se silti kiva ominaisuus olisi.
 
Vastaus: Skate. [Hype]

Mielettömän makee toi demo ainakin. Varmaan täysversio vielä paljon parempi (?), täytynee ens viikola ehkä ostaa tämän.
 
Vastaus: Skate. [Hype]

Noniin. Nyt kun on sekä XO:lla että PS3:lla tämä demo, niin täytyy sanoa että eroja on. Xboxilla pyörii paljon sulavammin kuin pleikkarilla. Pleikkarin ohjaimella temppujen tekeminen taas on mielestäni helpompaa. Tämä kaikki siis demojen perusteella. Koko versiota en ole vielä pelannut. Pleikkarille tämä kuitenkin tulee hommattua, kun kerran taas yksi pelaamisen arvoinen peli lisää PS3:n pelivalikoimaan.
 
Vastaus: Skate. [Hype]

ode23 sanoi:
Eli pääseekö tässä kävelemään ollenkaan?
Pelaajalehdessä sanottiin, että ei voi. Ne harmitteli, että kävelyn jättäminen lisää "tutustumiskeikkoja".

Eli laudalla pitää käydä tsekkaamassa ennen temppua, minkälainen paikka on kyseessä.

No joo:rolleyes: Oon osittain samaa mieltä, mutta mitä vikaa siinä on, että käy tsekkaamassa sen paikan skeitaten? Onhan pelin nimi "skate." ;)
 
Vastaus: Skate. [Hype]

Aluksi ihastuin tuohon ohjaussysteemiin, mutta kun siihen pääsi sisälle, tuli taas mieleen minkä takia olen TH3:n jälkeen jättänyt kaikki skeittipelit kauppoihin. Ei mitään muuta uutta... tylzääääääh. Mukkaaminen näyttää kyllä kivalta ja kipeältä. Pointsit siitä.
Eikä Skate nyt mikään huono ole; hyvin tehty paketti ainakin demon perusteella, mutta pelkkä ohjailun uudistaminen ei riitä itselleni.
 
Vastaus: Skate. [Hype]

pziuz sanoi:
Aluksi ihastuin tuohon ohjaussysteemiin, mutta kun siihen pääsi sisälle, tuli taas mieleen minkä takia olen TH3:n jälkeen jättänyt kaikki skeittipelit kauppoihin. Ei mitään muuta uutta... tylzääääääh. Mukkaaminen näyttää kyllä kivalta ja kipeältä. Pointsit siitä.
Eikä Skate nyt mikään huono ole; hyvin tehty paketti ainakin demon perusteella, mutta pelkkä ohjailun uudistaminen ei riitä itselleni.
Onhan siinä aika hitosti realismiakin verrattuna Haukkoihin. Tai mihinkään muuhunkaan skeittipeliin
 
Vastaus: Skate. [Hype]

pziuz sanoi:
Aluksi ihastuin tuohon ohjaussysteemiin, mutta kun siihen pääsi sisälle, tuli taas mieleen minkä takia olen TH3:n jälkeen jättänyt kaikki skeittipelit kauppoihin. Ei mitään muuta uutta... tylzääääääh. Mukkaaminen näyttää kyllä kivalta ja kipeältä. Pointsit siitä.
Eikä Skate nyt mikään huono ole; hyvin tehty paketti ainakin demon perusteella, mutta pelkkä ohjailun uudistaminen ei riitä itselleni.
Jos väität, ettei skatessa ole mitään muuta uutta kuin ohjaus, et ole ymmärtänyt peliä. Tosin jos skeittaus on muuten vierasta, se voi olla vaikeaa. Jos et ole pelannut koko peliä, on hieman ennenaikaista todeta, että mitään ei ole uudistettu. Jos olet, kummastelen moista väitettä. Skate on nimittäin täysin uudenlainen skeittauspeli. Täysin vapaa (ja ennen kaikkea uskottava) maailma ja pelailu pelaajan ehdoilla ovat mielestäni kovin uusia ideoita tässä genressä.
 
Vastaus: Skate. [Hype]

Tautofonia sanoi:
Jos väität, ettei skatessa ole mitään muuta uutta kuin ohjaus, et ole ymmärtänyt peliä. Tosin jos skeittaus on muuten vierasta, se voi olla vaikeaa. Jos et ole pelannut koko peliä, on hieman ennenaikaista todeta, että mitään ei ole uudistettu. Jos olet, kummastelen moista väitettä. Skate on nimittäin täysin uudenlainen skeittauspeli. Täysin vapaa (ja ennen kaikkea uskottava) maailma ja pelailu pelaajan ehdoilla ovat mielestäni kovin uusia ideoita tässä genressä.

Aivan näin. Vaikka joissakin arvosteluissa on peräti sanottu Skaten kenttäsuunnittelun olevan hyvin samanlaista kuin haukoissa, on asia aivan toisin. San Vanelona todellakin tuntuu luonnolliselta oikealta hengittävältä kaupungilta, jonka mahdollisuudet tuntuvat rajattomilta - jotakin mihin haukan kenttäsuunnittelussa ei ole ylletty ikinä.

Ohjaustapa ei ole ainut uusi asia, realismi on tietysti pääosassa, mikä on fantastinen juttu, ja sen varaan on peli suurimmiten suunniteltu. Temppujen oppimisen riemu ja flikit-systeemin täydellinen hallinta tuottaa yllättävän paljonkin mielihyvää. Tautofonia tiivisti paketin hyvin tuohon ja tosiaan skeittaus ei välttämättä nappaa Kalle Kiekkoilijalle, mutta silti vahvasti uskon, että skate voi tavoittaa ihmisen, joka on täysin tietämätön lajista.

Se on jo saavutus, että rullalautailu on toteutettu uskollisesti lajille saaden skeittauksen näyttämään siltä itseltään. Fysiikka on mallinnettu mitä parhaimmalla tarkkuudella. Mikä parasta, peliä voi pelata tuntikausia sen enempää mistään tehtävistä välittämättä. Skate-reel myöskin tuo tätä rullalautiluyhteisön aspektia mukaan koko soppaan, mikä omasta mielestäni myös toimii melkoisen hyvin. Sen kanssa kun rupeaa leikkimään, niin siitäkin syntyy iloa moniksi tunneiksi.

Skate on täysin erilainen ja uusi tapa lähestyä skeittipeliä, ja mikään ei ole niin kuin ennen. Itse en olisi uskonut, että skate voisi yllättää näin kovasti "haukka-veteraanina", mutta uusi ohjaustapa pystyy olemaan tarkka ja täysin hallittavissa. Mikä parasta kokonaisuutena skate on yksinkertaisesti hyvää peliviihdettä, joka vie mukanaan pitkäksi aikaa. Kaikesta skeptisyydestäni huolimatta, peli "ownaa" melkein täydellä kympillä.

Pakkohan haukkaa ja skatea on verrata toisiinsa, mutta skate tuntuu aivan toiselta peliltä kuin Toni Haukat. Aivan kuin vertaisi roolipeliä rallipeliin jne. Mielestäni ero on selkeä. EA on melkein aina alittamassa rimaa, mutta kerrankin se ylitettiin tyylillä.

Nettipelistä lohkeaa suurin miinus, koska lagi on välillä aivan hirveää. Joskus sekin toimii hyvin ja siitäkin saa oman ilonsa. Pääosin skatea pelaa kuitenkin yksinpelinä etsien unelma-spotteja San Vanelonan katujen varsilta. Jokin siinä vain iskee ja kovaa, konsepti yksinkertaisesti toimii. Kiitos Danny Waylle, kun ohjasi Black Boxin jannut oikeille jäljille.

Ja sitten loppuun vielä "ylistys" :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Skate. [Hype]

Muntu sanoi:
Onhan siinä aika hitosti realismiakin verrattuna Haukkoihin. Tai mihinkään muuhunkaan skeittipeliin
Verrattuna Haukkoihin kyllä, muuten ei.

Tautofinia sanoi:
Jos väität, ettei skatessa ole mitään muuta uutta kuin ohjaus, et ole ymmärtänyt peliä. Tosin jos skeittaus on muuten vierasta, se voi olla vaikeaa. Jos et ole pelannut koko peliä, on hieman ennenaikaista todeta, että mitään ei ole uudistettu. Jos olet, kummastelen moista väitettä. Skate on nimittäin täysin uudenlainen skeittauspeli. Täysin vapaa (ja ennen kaikkea uskottava) maailma ja pelailu pelaajan ehdoilla ovat mielestäni kovin uusia ideoita tässä genressä.
Jos väität, että Skatessa on muuta uutta kuin ohjaus, et ole ymmärtänyt peliä. Kivaa, eiks jeh? Älä oikeasti Tautofonia ala selittämään, mitä joku toinen ymmärtää ja mitä ei. Varsinkaan, kun et tunne toisen taustoja.
Mitä on pelailu pelaajan ehdoilla? Pelaaja joutuu aina enemmän tai vähemmän mielestäni kuitenkin pelin ehdoilla pelaamaan. No, ehkä sinä pelaat jotakin yber versiota Skatesta, missä voi tehdä mitä huvittaa, koska itse en moista huomannut.
Skaten puolesta voi sanoa, että kiva kun on vapaa maailma (mitä nyt muutama paikka pitää tässäkin vapaassa maailmassa "avata";)). Vapaisiin maailmoihin on tosin jo ehtinyt tottua muissa peleissä. Joku viimeisimpiä Haukkoja pelannut voisi kommentoida, kuinka vapaita maailmoja niissä on nähty.
Ja kyllä skeittaus on tuttua puuhaa.
Kuten jo aikaisemmin totesin, Skate on hyvin tehty. Se ei vain uudista genreä tarpeeksi, että saisi itseni kiinnostumaan rullailu peleistä ja epäilen, että syynä siihen on juuri omat lapsuus- ja teinivuosien rullalautailut. En tosin pysty sanomaan, minkälainen rulla peli saisi itseni innostumaan genrestä, ehkä semmoista ei voikaan tehdä. Itselleni Skate on kuitenkin pettymys.
 
Vastaus: Skate. [Hype]

Millä tavalla se sitten ei ole realistinen muuten?
Onhan siinä tietenkin niitä pikkuseikkoja (ekana tulee vaikka se mieleen että boardslidestä on... aikasta vaikeata heittää flippejä tai edes ollie).
 
Vastaus: Skate. [Hype]

Muntu sanoi:
Millä tavalla se sitten ei ole realistinen muuten?
Onhan siinä tietenkin niitä pikkuseikkoja (ekana tulee vaikka se mieleen että boardslidestä on... aikasta vaikeata heittää flippejä tai edes ollie).
Flippi ennen volttia, pitkiä comboja (kyllä tässäkin niitä saa tehtyä), grapit joissakin hypyissä, asteiden teko jne. Kyllä niitä löytyy. Tuo realistisuus on tosin semmoinen käsite, että en tiedä haluanko sitä edes joka peliin, tai onko se sitten paras juttu, jos peli matkii todellista elämää mahdollisimman tarkkaan. Överiksi vetäminenkin on hauskaa.
Skatea on kyllä mukavampi pelata, kuin viimeisintä Haukkaa (eli omalla kohdallani 3.). Tuo ohjaus systeemi on suoraan sanottuna hieno. Temppuja kaipaa tosin lisää. Ehkäpä Skate2:ssa sitten?
 
Vastaus: Skate. [Hype]

Eilen tuli Tilt - kaupasta viestii sähköpostiin, että voi pelin käydä hakemassa.

Tänään ennen koulua sen kävin nappaamassa ja hintaahan oli Cokiksen - pelikampanjan ansiosta 30

En ole vielä päässyt testaamaan, kun pikkuveli otti sen heti mun repusta kun pääsin kotiin :confused: Sillä on "lievä" tekemisenpuute :rolleyes: Ja muutenkin mun pitäisi lukea ruottin kokeisiin... :(
 
Vastaus: Skate. [Hype]

Katselin erästä Skaten videota ja huomasin kun pelaaja kaatui niin ruutuun pompsahti jokin luuranko hommeli. En löytänyt netistäkään mitään informaatiota eli siis voiko joku kertoa minulle mikä tuo oikein on?
 
Vastaus: Skate. [Hype]

WikkiX sanoi:
Katselin erästä Skaten videota ja huomasin kun pelaaja kaatui niin ruutuun pompsahti jokin luuranko hommeli. En löytänyt netistäkään mitään informaatiota eli siis voiko joku kertoa minulle mikä tuo oikein on?

Kyseessähän on siis "Hall of Meat". Kyseiseen luurankoon on merkattu eri värein kuinka pahasti ja mihin kohtaan on tullut pipi, esim jos kallo on väritetty punaiseksi, se on murtunut. Eipä noilla murtumisilla ja mustelmilla oikeastaan mitään vaikutusta pelaamiseen ole muuta kuin että ainakin xbox-versiossa tienaa achievementin kun rikkoo tarpeeksi luita.
 
Vastaus: Skate. [Hype]

Huhujen mukaan Tapiolan Stokka myi eilen kyseistä peliä PS3:lle. Kaveri ehti käydä poistamassa :D
 
Vastaus: Skate. [Hype]

kebel sanoi:
Kyseessähän on siis "Hall of Meat". Kyseiseen luurankoon on merkattu eri värein kuinka pahasti ja mihin kohtaan on tullut pipi, esim jos kallo on väritetty punaiseksi, se on murtunut. Eipä noilla murtumisilla ja mustelmilla oikeastaan mitään vaikutusta pelaamiseen ole muuta kuin että ainakin xbox-versiossa tienaa achievementin kun rikkoo tarpeeksi luita.
Juu ja saa sen luurako-hepun avattua jos katkoo tarpeeks luita
 
Vastaus: Skate. [Hype]

kebel sanoi:
Kyseessähän on siis "Hall of Meat". Kyseiseen luurankoon on merkattu eri värein kuinka pahasti ja mihin kohtaan on tullut pipi, esim jos kallo on väritetty punaiseksi, se on murtunut. Eipä noilla murtumisilla ja mustelmilla oikeastaan mitään vaikutusta pelaamiseen ole muuta kuin että ainakin xbox-versiossa tienaa achievementin kun rikkoo tarpeeksi luita.
Pystyykö tällaisen pyllähdyksen ottamaan videolle talteen ? Saisi tehtyä koosteen "pahimmat kaatumiset ikinä" :D Niin, olihan tässä filmauseditori ?
 
Vastaus: Skate. [Hype]

Baron sanoi:
Pystyykö tällaisen pyllähdyksen ottamaan videolle talteen ? Saisi tehtyä koosteen "pahimmat kaatumiset ikinä" :D Niin, olihan tässä filmauseditori ?
On, ja voi ainakin EA:n nettipalvelujutskaan sen sendiä. Tallentaakkin kai voi

Tietääkö kukaan muuten mikä se naisen laulama reggae-tyylinen kappale joka demossa on?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Skate. [Hype]

Muntu sanoi:
On, ja voi ainakin EA:n nettipalvelujutskaan sen sendiä. Tallentaakkin kai voi

Tietääkö kukaan muuten mikä se naisen laulama reggae-tyylinen kappale joka demossa on?

Sister Nancy - Bam Bam
 
Vastaus: Skate. [Hype]

headlock sanoi:
Sister Nancy - Bam Bam
Se on ihan hirvee kappale! Tekee aina mieli heittää kivi ruudusta läpi, kun tuo biisi soi.

Muuten, nyt olen testannut peliä 2 tuntia, ja perusidea on hallinnassa.

Mutta pelissähän on kaksi lehteä, joihin pitäisi molempiin päästä. Miten siihen toiseen pääseen (oon päässyt nyt 1. "Skateboard jotain..." lehteen, mutten siihen toiseen)

Ja miten ja milloin saa sponsoreita? Ja saako sponsoreilta siis rahaa vai tavaroita?
 
Ylös Bottom