Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Skater XL

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
maxresdefault.jpg

Nimi: Skater XL
Kehittäjä: Easy Day Studios Pty Ltd
Julkaisija: Easy Day Studios Pty Ltd
Alustat: PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch (Tulossa myöhemmin), Microsoft Windows
Lajityyppi: Skeittauspeli
Julkaisu: 28.7.2020
Kotisivut: http://skaterxl.com/
KonsoliFIN Pelisivu:

Experience unparalleled board control and responsiveness while you skate iconic real-world skate spots. This is the evolution of skateboarding gameplay. With Independent Foot Control and unique physics-based gameplay, skate gamers finally have the expressive controls they have always dreamed of.


Kaksi päivää olen tätä nyt tahkonnut. Hyvin kutittelee Skate -sarjan jättämää aukkoa. Kontrollit ovat kuin paranneltu versio Skate -sarjan kontrolleista. Oppimiskäyrää esim. grindeihin osumisessa on rutkasti, mutta tämä vain nostaa vanhalla skeittarilla hymyn huulille. Kenttiä ei ole liian montaa, mutta onneksi niissä on vaihtelua. On koulunpihaa, Mega Ramppia, urbaania skeittiparkkia ja kaupunkimaisemaa.

Siinä missä skeittipaikat ja pelattavuus loistavat, varsinainen saavutettava sisältö on vähäistä. Jokaisessa kentässä on haasteet mitä suorittaa, mutta nämä ovat vain yksittäisiä temppuja. Ei ole mitään tarinatilaa tai kilpailuja mihin osallistua. Kentät ovat siis vain paikkoja, joissa skeitata oman mielensä mukaan. Videoclippejä voi tallennella niin ikään, mutta siinäpä se.

Peli siis tuntuu hieman raakileelta sisältönsä puolesta, vaikka pohja huikealle skeittipelille on kunnossa.
 
Itse PC:llä jo talvella (tämäkin oli Early accesissa) mietin tämän ja Sessionsin välillä ja päädyin käyttäjäkokemuksen perusteella Sessionsiin. Se on kyllä aivan huikea, vaikka ei siinäkään mitään tehtävää silleen ole. Kontrollit siinä on vielä hankalammat kun liipaisimilla käännetään ja tatit on jalkoja. Eli vaikkapa ollie, kickflip jne. tehdään tismalleen samoin kun oikeasti jaloilla tehtäisiin. Ei vaan mene kaaliin että pitäis liipaisimilla kääntyä.

Mutta mitä tämän pelin Early Accesia seurasin niin todella toivoisin, että myös Sessions saataisin konsoleille.
 
Itse PC:llä jo talvella (tämäkin oli Early accesissa) mietin tämän ja Sessionsin välillä ja päädyin käyttäjäkokemuksen perusteella Sessionsiin. Se on kyllä aivan huikea, vaikka ei siinäkään mitään tehtävää silleen ole. Kontrollit siinä on vielä hankalammat kun liipaisimilla käännetään ja tatit on jalkoja. Eli vaikkapa ollie, kickflip jne. tehdään tismalleen samoin kun oikeasti jaloilla tehtäisiin. Ei vaan mene kaaliin että pitäis liipaisimilla kääntyä.

Mutta mitä tämän pelin Early Accesia seurasin niin todella toivoisin, että myös Sessions saataisin konsoleille.
Itselläkin on Sessions demo testissä Xboxilla. On siis game previewissä jo nyt Xboxilla. Jotenkin tykkäsin kuitenkin tästä Skater XL:stä enemmän.

Tässäkin on siis nuo ihan samat kontrollit. Liipaisimista käännellään kulkusuuntaa ja vasen tatti on vasen jalka ja oikea on oikea. Tosiaan on aika autenttiset kontrollit ja juuri siksi niin koukuttavat. Esim 360 flipin pystyy nappaamaan etujalalla ilmasta kiinni juuri niinkuin prot tekee oikeasti. Ai että siitä tulee hyvä fiilis. :)
 
Viimeksi muokattu:
Pelin arvostelut eivät saa ainakaa ostohaluja ylöspäin, onko sitten liian hardcore peli monille vai missä vika. Toki se ettei pelissä ole sisältöä ja teknisesti kai aika raakile tuntuu olevan aika monen mielipide. Mutta jos tykkää siitä että yhtä perus temppua saa opetella tuntikausia niin varmaan ihan kelpo peli.

 
Joo, sisällön määrän pitääkin rokottaa arvosanaa rajusti. Sinänsä mitään kovin pahoja teknisiä ongelmia en ole ainakaan vielä kohdannut.

Niille joille Tony Hawk Pro Skater on yhtä kuin videopeliskeittaus, niin tämä voi toki olla liian hardcore. Tässä selvästi yritetään mallintaa sitä oikean elämän onnistumisen tunnetta tempun landaamisesta. Näin ollen samaa lineä saa hinkata useamman kerran, mutta fiilis on aikas mukava kun se kickflip to lipslide to fakie napsahtaa nätisti kohdilleen. Tässä ei väännetä miljoonan pisteen kompoa.

Onneksi meillä on tämä, mutta myös Tony Hawk Pro Skater. Itselle maistuu molemmat. Seuraavaa Skate -sarjan peliä odotellessa...
 
Tämä ei oo omasta mielestä edes kympin arvoinen tällä hetkellä. Ei mitään muuta saavutettavaa kuin oppia pelaamaan.

Pc:llä tämä on vähän parempi modien ansiosta mutta silti tämä on tällä hetkellä huono peli. Luultavasti tulevaisuudessa on jo kilpailuja sun muuta sisältöä mutta tällä hetkellä kannattaa jättää ostamatta.

Itse olen pelannut tätä jo vuoden parin ajan yhteensä noin 10h. 1.0 versio ei parantanut peliä oikeastaan yhtään jos vertaa vaikka edelliseen beta numeroon.

Kontrollit on ihan hyvät mutta huonommat kuin sessionissa jos oikein muista. Mutta tässä pelissä napina johtuu lähinnä siitä minkälaisiksi ne muuttuu kun switchinä alkaa skeitata. Tattien vaihtuminen päikseen käy järkeen mutta siinä meneekin siten jo päin persettä omasta mielestä että ylös alas suuntakin vielä vaihtuu päikseen. Regularina oloon nähden switchinä joutuu tekemään kaiken fakienä ja nolliena.

1/5 tällä hetkellä, 2/5 jos hinta olis edes vähän paremmin kohdallaan. Se early access hinta sais korkeintaan olla edelleenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Itse PC:llä jo talvella (tämäkin oli Early accesissa) mietin tämän ja Sessionsin välillä ja päädyin käyttäjäkokemuksen perusteella Sessionsiin. Se on kyllä aivan huikea, vaikka ei siinäkään mitään tehtävää silleen ole. Kontrollit siinä on vielä hankalammat kun liipaisimilla käännetään ja tatit on jalkoja. Eli vaikkapa ollie, kickflip jne. tehdään tismalleen samoin kun oikeasti jaloilla tehtäisiin. Ei vaan mene kaaliin että pitäis liipaisimilla kääntyä.

Mutta mitä tämän pelin Early Accesia seurasin niin todella toivoisin, että myös Sessions saataisin konsoleille.

Sessionistahan löytyy legacy moodi, jossa ohjaaminen on about samanlainen kuin Skate peleissä.
 
Sessionistahan löytyy legacy moodi, jossa ohjaaminen on about samanlainen kuin Skate peleissä.
Niin on, mutta sen kanssa se ei jotenkin toiminut ollenkaan niin hyvin silloin kun sitä koitin. Ehkä olin sisäistänyt tuossa nuo hypyt jo tuolla tavoin. Ainut ongelma on äkki tilanteissa kun ohjaan tatilla liipasinten sijasta.
 
Heitin ite kans tilaukseen. Nättiä menoa. Mut täytyy sanoa, että onpa ton pelin animaatiot todella tönkön näköisiä Sessionin rinnalla.
 
Tässä on ihan käsittämätön yksi trophy. Around the world. Pitäis rullata 40.000 km. Arvioitu, että pitäis pelata vaivaiset 2700 tuntia. Ja vain se puuttuu platinasta. Onkohan ikinä tehty anomusta tekijöille trophyn helpottamisesta
 
Tässä on ihan käsittämätön yksi trophy. Around the world. Pitäis rullata 40.000 km. Arvioitu, että pitäis pelata vaivaiset 2700 tuntia. Ja vain se puuttuu platinasta. Onkohan ikinä tehty anomusta tekijöille trophyn helpottamisesta
Joo, samaa saavutusta oon itsekin katsellu. Ei mitään järkeä. Muutenhan pelissä on semihelpot saavutukset, mutta tuo on ihan mahdoton.

Joku bugi on vissiin olemassa, jossa pystyy "tippumaan" loputtomasti. Näin ollen pelin voi jättää päälle keräämään kilometrejä.
 
Onkos tällä tai Toni Haukalla täällä pelaajia? :D

Edit: näköjään tuo jälkimmäinen on vasta tulossa.

Tämä tuli youtubessa vastaan niin heräsi kiinnostus.
 
Skater XL saa joulukuussa lisää community kenttiä. Ihan jees, mutta saisi myös tulla sitä tavoitteellista sisältöä. Muutenhan pelaaminen on kyllä hauskaa.

 
Ja ei varmaan vieläkään oo sitä switchiä järkevämmäksi saatu? Mutta ei tuota kyllä jaksa oikeasti pelata yhtään koska ei oo mitään tavoitteita ja se switch stance tuohon päälle niin paska pelihän tämä oikeasti on ainakin vielä.
 
Ylös Bottom