Sniper Elite 5

Gimble

Well-Known Member
Aika kauan meni oppia moninpeli! Nyt ehkä uskaltaa sanoa, että osaa vähäsen edes pelata kun ohjaimella Free for all mätöissä crossplay päällä ollaan välillä TOP3 joukossa ja yli 20 tappoakin on kerennyt kerran jo tulemaan. Kyllä sitä nyt varmaan ainakin 10 tuntia sai yhteensä veivata, ennen kuin yhtään meni aivoon/peukaloihin. Aiemmin mainittu ohjaimen deadzone-ongelma ei auttanut asiassa. Tulee ehkä semisti mieleen Uncharted 2 & 3 moninpelin opetteleminen, niissäkään kukaan ei ollut mestari ykkösellä.

Senssiä pieni määrä kerrallaan nyt nostanut, jotta pärjää lähitaisteluissa paremmin ja havainnoi ympäristöä nopeammin. Tehdasmapissa aika kuutamolla edelleen, muut 3 alkaa pikkuhiljaa hahmottuun. Pelkästään jo mappituntemus tekee hirveesti, mutta suurin haaste on ampumisen opettelu ja järkevä liikkuminen. Toki tässä ollaan nyt sentään jo LVL11, eli aseissa on kiinni lisäkilkettä jotka helpottaa. Lisäksi Perkkejä on jo muutama paikallaan. Tämä on taaskin semmonen peli taas, joka ensin ottaa aikalailla_sitten vasta antaa. Mutta ai että kun se on palkitsevaa huomata kehittyminen sysipaskasta siedettävälle tasolle. :cool:
 

Omenanraato

Well-Known Member
Eilen pelasin vähän pidempään ja sen ekan alueen läpi käytännössä. Ja täytyy sanoa, että tuo mainostettu ”avoimempi alue” on kyllä aivan puutaheinää. Todella kapeita rännejä mistä mennä. Ei osaa kiivetä mistään pienen kynnyksen yli, on näkymättömiä seiniä jne.
Tosella vähän pääsee snipuilemaan kunnolla jne.
Eka alue ainakin todella iso pettymys.
 

jhsa

Active Member
Eilen pelasin vähän pidempään ja sen ekan alueen läpi käytännössä. Ja täytyy sanoa, että tuo mainostettu ”avoimempi alue” on kyllä aivan puutaheinää. Todella kapeita rännejä mistä mennä. Ei osaa kiivetä mistään pienen kynnyksen yli, on näkymättömiä seiniä jne.
Tässä pelissä näitä tuntuu kyllä olevan enemmän kuin aiemmin. Mut kyllä olen silti tykännyt tästäkin, toiseksi viimeinen tehtävä juuri aloitettu.
 

jkHki

New Member
Allekirjoittaneella on ongelma 4. tehtävässä, minkä lopussa padan pitäisi törmätä yläpuolella olevaan rakennelmaan...muuten hyvä, mutta pata jää killumaan (roikumaan) ilmaan...eli liike pysähtyy kesken ennen törmäystä...Lisäksi vipua, millä padan saa liikkeelle, saa käyttää 4.-5 kertaa ennen kuin mitään tapahtuu. En ole löytänyt vastaavaa kuvausta bugista muualta...Ongelma on etten saa tehtävää suoritettua loppuun. Xbox Series X versio kyseessä.
 

jhsa

Active Member
Bugejahan tässä vielä on. Eilen tuli törmättyä vihuun jolla oli näkymätön ase. Jotkut keräiltävätkään ei aina spawnaa, tehtävän uudelleenpeluu yleensä korjaa asian.
 

Gimble

Well-Known Member
Bugejahan tässä vielä on. Eilen tuli törmättyä vihuun jolla oli näkymätön ase. Jotkut keräiltävätkään ei aina spawnaa, tehtävän uudelleenpeluu yleensä korjaa asian.

Mutta onneksi ei näkymätön pää kuten nelosen moninpelissä aikoinaan. :D Joo kuulostaa siltä, että pientä laittoa vielä on. Moninpelissä ei sinänsä olen pahempia bugeja, mutta hippasen on yksinkertaisesti vain aika paska toteutus kun ei voi liittyä pelille kaverin kanssa. Lisäksi ongelma kun on paljon jurpoja, jotka valikoituu hostiksi ja jättää pelin kesken. Vähän ärsyttävää! Mutta sinänsä hyvä laatu kontrolleja lukuunottamatta ja nettikoodikin toimii oikein hyvin siitä huolimatta, että pelaaja hostaa.

Mitä yksinpeliin tulee, pääsin just tuossa femman julkaisupäivänä nelosen viimeinkin kokonaisuudessaan läpi. Kuulostaa vähän siltä, ettei tämänkään suhteen tarvi täristä ja saa paremman kokemuksen kun säästelee taas vähäsen sitä kampanjaa. Rebellion kyllä pitkäjänteisesti näitä parantelee ja korjailee, mutta aina ei voi pitää hengitystä.
 
Viimeksi muokattu:

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
Digital Foundry Sniper Elite 5:n kimpussa:


Kehuja tulee yksityiskohtaisista asseteista, vesiefekteistä ja valaistuksesta (ulkona). Valaistus sisätiloissa saa sen sijaan vähän noottia. Kuten saavat myös hahmomallit. Huomioitavaa on se, että Sniper Elite käyttää talonsisäistä pelimoottoria.

PS5
Resoluutio: 1440p-2160p
Suorituskyky: 60fps suurimman osan ajasta. Välinäytöksissä ruudunpäivitys tippuu.

Xbox Series X
Resoluutio: 1656p-2160p
Suorituskyky: 60fps suurimman osan ajasta. Välinäytöksissä ruudunpäivitys tippuu.

Xbox Series S
Resoluutio: 864p-1440p
Suorituskyky: heittelee 50-60fps välillä suurimman osan ajasta. Välinäytöksissä ruudunpäivitys tippuu.

Steam Deck
Resoluutio: 800p (natiiviresoluutio)
Suorituskyky: 30fps
Käytössä oletusasetukset

Digital Foundry epäilee, että pelissä on FSR 1.0 käytössä konsoleilla resoluution skaalaukseen, mikä auttaa tietyissä tilanteissa, mutta tekee kuvasta hieman suttuisen toisaalla. Kuva myös väreilee jonkin verran, kiitos puuttuvan anti-aliasingin. Series S kärsii tästä eniten pienemmän resoluution takia.

Series S:n suorituskykyyn verraten Digital Foundry ei usko, että tätä viidettä osaa saataisiin järkevästi portattua Nintendo Switchille, vaikka aikaisempia osia onkin nähty Nintendon hybridikonsolilla.
 

01101010

Well-Known Member
Muuten toimii kyllä hyvin, saa kaikki lapsuuden korkkari fantasiat toteutettua, mutta bugeja on kyllä turhan paljon tullut vastaan. Esim. hiippailu Fritzin selän taakse toki toimii, mutta kolkkaus ei, koska näppäin komennot eivät aktivoidu. Tai sitten käy vaikkapa näin-
FUVid5RWUAYugUG.jpeg
Eli sujahdetaan nätisti mapin sisäisiä maisemia ihailemaan. Omaa tyhmyyttä puolestaan edustaa se, että jouduin käväisemään tuolla pariinkin otteeseen, koska eihän jästipää usko että siinä voisi olla joku triggeri joka tämän laukaisee joka kerta... :D
 

Gimble

Well-Known Member
Kävin ottamassa pikaiset savut ja ohjaus kyllä tuntuu nyt paremmalta. Valitettavasti edelleenkään ei voi itse säätää deadzone pienimmäksi mahdolliseksi omalle ohjaimelleen. Saisivat ottaa esim. Vigorista mallia millaisen senssisäädöt 3rd person shooterissa kuuluu olla. Mutta ei tuo nyt huonolta tuntunut, pelaaminen on nyt hyvän tuntuista.
 

opelmanta71

Member
Kerran pelattu läpi ja kysymys ois se että säilyykö nuo skilssit jotka on saanut avattua (kaikki) ja nuo aseiden parannukset jos lähtee uudelleen alusta? Ei viittis ihan nollista kuitenkaan alottaa taas.
 

jhsa

Active Member
Kerran pelattu läpi ja kysymys ois se että säilyykö nuo skilssit jotka on saanut avattua (kaikki) ja nuo aseiden parannukset jos lähtee uudelleen alusta? Ei viittis ihan nollista kuitenkaan alottaa taas.

Jos Select Missionin kautta menee niin kaikki säilyy.
 

opelmanta71

Member
Juu, sitä tuli koitettua ja tiedossa oli. Ehkä se uudella kampanjalla nollaa kaikki, ois vaan voinut koittaa vaativammalla tasolla mut heti kaikki saavutetut parannukset käytössä. Edit: Voihan ne tosiaan yksittäinkin pelata, eihän se mitään muuta.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom