Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sniper Elite: Resistance

Mutta eipä siinä, ei se ehkä väärin ole nautiskella yksinpeli vasta sitten kun peli on ihan minttiin viilattu ja viimeisetkin bugit korjattu. Femmaan tuli viimeinen päivitys vasta niinkin myöhään kuin joulukuussa.

Ihan hyvä revikka! Nykytrendin mukaisesti vikaa ollut ainakin revikkakoodissa, mutta en tiedä tulisiko sieltä sitten vielä Day 1 patch jossa hyvällä tsägällä olisi edes osa noista korjattu. Aika noloa tuollaiset näkymättömät esteet kentässä varsinkin, vähän voisi varmaan testata itsekin näitä ennen kuin lähettää revikka kopiot ja myy asiakkaille?!

Noh ei siinä, tälläkin kertaa siis aloitetaan kiikarointi moninpelin puolella ja jätän suosiolla kampanjan odottamaan päivitystä tai paria. Ei siinä, kyllä tommosten bugien kanssa varmaan elään pystyy, mutta menee siinä vähän tiekkö feng sui suotta pilalle.

 
Noh ei siinä, tälläkin kertaa siis aloitetaan kiikarointi moninpelin puolella ja jätän suosiolla kampanjan odottamaan päivitystä tai paria. Ei siinä, kyllä tommosten bugien kanssa varmaan elään pystyy, mutta menee siinä vähän tiekkö feng sui suotta pilalle.

Noniin, jos pari sanaa tästä. Eli kiikaroitu on nyt muutama päivä ja hienosti toimii, Multiplayer Rankki 10 mennään. Mapit oli vaan nyt valitettavasti tällä kierroksella iso pettymys, koskaan ennen ei ole ollut näin vähän (Perusmuotoihin KOLME!?!?) ja näin huonoja karttoja. Ei siinä jotkut varmaan tykkää, mutta kyllä minusta jos peli on "Sniper Elite" niin silloin siinä tulee olla sananmukaisesti focus sniperoinnissa ja SMG hippa on sitten lähinnä sivujuonne. Nyt kaksi karttaa kolmesta on vähän liikaa "CODia" jossa juostaan SMG laulaen ja ei tietoakaan mistään kiikaroinnista. Noh, tämä tilanne toivottavasti ohimenevä ja sieltä tulee lisää karttoja, silti tosi ikävä juttu. No-Cross muotoon on vain yksi kartta, joka sekään ei minusta ole niin hieno mitä aiemmissa peleissä olleet jo 13 vuotta. Siitä nyt ei tosiaankaan kiikasta, etteikö osaisi tehdä näitä karttoja_taikka sitten nimenomaan siitä, jos on vaikka henkilökunnassa tapahtunut muutoksia. Noh, näillä mennään nyt toistaiseksi.

Noh positiivista se, että yksi järkevä mappi sentään löytyy ja otin siitä vähän viteota, niin muutkin näkee millaista menoa. Yksinpelistä on riesaksi saakka matskua siellä ja täällä, mutta moninpelistä ohkosemmin. Melkein sain matsin purkkiin kunnes hostille ilmeisesti oli liikaa meidän tiimin menestys.

Ei siinä, ihan hauskaa ja varsinkin erilaista menoa moninpeliosastolle jälleen kerran. Kannattaa kokeilla onko omaa juttua, varsinkin jos Game Pass sattuu olemaan.

 
Läpi meni. Kampanja pelattu läpi pc game passissa. Aikaa meni 5 ja puoli tuntia, eli lyhyt peli on. Oli kyllä hauska sniputtaa kun sai tuliterällä 34'' kaarevalla ultrawidella pelata. Pelaaminen on sujuvaa, pari kertaa pieni näppäin bugi osui kohdalle sekoamisena mutta muuten hyvää pelattavuus. Hienosti tehty killcamit. Pisin matka oli 440m mistä sniperilla osuin.

Kokonaisuutena sanoisin ihan ok 7½. Kyllä tästä 12€ maksoi tilauksen muodossa.
 
Läpi meni. Kampanja pelattu läpi pc game passissa. Aikaa meni 5 ja puoli tuntia, eli lyhyt peli on. Oli kyllä hauska sniputtaa kun sai tuliterällä 34'' kaarevalla ultrawidella pelata. Pelaaminen on sujuvaa, pari kertaa pieni näppäin bugi osui kohdalle sekoamisena mutta muuten hyvää pelattavuus. Hienosti tehty killcamit. Pisin matka oli 440m mistä sniperilla osuin.

Kokonaisuutena sanoisin ihan ok 7½. Kyllä tästä 12€ maksoi tilauksen muodossa.
Oho, lyhyempi kuin odotin, mikä ei välttämättä ole huono tässä peliruuhkassa. Ladattu on jo, mutta vielä ei ole pelin pariin ehtinyt.
 
Läpi meni. Kampanja pelattu läpi pc game passissa. Aikaa meni 5 ja puoli tuntia, eli lyhyt peli on. Oli kyllä hauska sniputtaa kun sai tuliterällä 34'' kaarevalla ultrawidella pelata. Pelaaminen on sujuvaa, pari kertaa pieni näppäin bugi osui kohdalle sekoamisena mutta muuten hyvää pelattavuus. Hienosti tehty killcamit. Pisin matka oli 440m mistä sniperilla osuin.

Kokonaisuutena sanoisin ihan ok 7½. Kyllä tästä 12€ maksoi tilauksen muodossa.
Tuossa tuntuisi olevan yhtä monta tehtävää kuin vitosessa, joten veikkaan että omalla pelityylillä se on taas reilusti enemmän, jos on siis vastaavaa kokoluokkaa vitosen tehtävien kanssa.

Powerpyxin trophyguiden perusteella itse asiassa platinassa kestäisi 5-10 tuntia enemmän kuin vitosessa (25-30 vs. 20). Tietysti ilman kaiken nuohoamista ja trophyjen keräämistä tuo kesto on keskimäärin jotain vajaa 10 tuntia (HLTB:n mukaan).

Keston puolesta vaikuttaa siis samalta kuin vitonen, joka oli todella hyvän kokoinen: ei alkanut väsyttämään mutta silti meni mukavasti aikaa. Näköjään tänne foorumeille olen kirjoitellut että vitosessa meni minulla 31 tuntia kun platinoin. Tosin tuohon mahtuu kaverin kanssa ensin cooppailtu läpipeluu, jonka jälkeen vasta pelailin trophyjen perässä authenticilla yksinäni + moninpelailut.
 
Joo näissä peleissä pelityylillä on paljon merkitystä pelin kestoon. Itse tykkään mennä rauhassa hiipien ja joka paikan nuohoten niin menee huomattavasti pidempään. Olen toisessa kentässä aika alussa ja mulla on mennyt jo pari tuntia. Lisäksi tämä on vähän Hitman tyylinen peli siinä mielessä, että nuo kentät voi pelata monella tapaa niin itellä tulee pelattua nuo samat kentät myös useampaan kertaan. Siihen päälle vielä tuo authentic vaikeustaso mikä on sitten ihan oma haasteensa, kun apuoyörät on heitetty mäkeen. Vitosesta tässä kolunnut platinaa niin 100h on nyt tullut pelattua ja vielä on tekemistä jonkin verran. :D
 
Joo, pelityylillä ja vaikeusasteella on pelin kestoon iso merkitys. Koen, että yleensä omalla kohdalla How Long to Beatin kestot osuu aika lähelle totuutta, kun normaalilla vaikeustasolla pelailee. Yleensä olen jopa vähän nopeampi, joten tässä nyt voisi olla mukavan lyhyt välipala. Varsinkin kun peli muutenkin kiinnostaa.

Tietysti sitten jos lähtee täyttä tonnia gamerscorea tavoittelemaan, niin aikaa saa varata enemmän. Se menee monesti itsellä niin, että jos peli maistuu hyvältä, niin silloin sitä jaksaa pelata lisää ja metsästää loputkin achievementit.
 
Itse olen kaksi kenttää pelannut hiippaillen ja tarkoitus putsata kartat kokonaan tehtävistä, vihollisista ja kerättävistä, varmaan nyt jo 5 tuntia takana.
Hyvin maistuu cooppina, vahvasti sitä samaa mitä pari aiempaa osaa on ollut.
 
Itse tuli eilen pelattua läpi, vähän alle 10 tuntia meni. Alussa hiippailin mutta loppua kohden en sit jaksanut enää vaan koitin saada niin paljon tuhoa aikaiseksi kuin mahdollista vaan.

Vitonen oli kyl selvästi parempi minkä pelasin viime viikolla läpi. Vaikka itse en pahemmin graffoista välitä, niin tää oli jotenkin selvästi rumempi kun vitonen. Molemmat tuli PC:llä vedettyä 4K max graffoilla.
 
Peliaikakello näyttää tälle vähän yli 50 tuntia, kampanjaa en ole aloittanutkaan. Sitä Survivalia kokeiltiin eilen kolmisteen, oli aika haastava ei mennyt ykkösellä läpi. Pitää saada neljäs kaveri vielä tiimiin.

Sitten kun joskus kun kampanjan vuoro tulee, niin jokainen tietenkin taplaa tyylillään, mutta minusta vähintään Sniper Elite vaikeustasoa tauluun jos haluaa kunnollisen SE-kokemuksen. Kai joku ainakin 10 h sitten menee kun tulee sen aika. Ostin Deluxe editionin, niin sieltä tulee sitten myös lisää herkutetlavaa myöhemmin jokaiselle osa-alueelle. Niin, ja tosiaan kun tuota Discordia lukenut niin se "Invasion mode" tuntuu olevan myös todella suosittu tapa uudelleenpelata tätä periaatteessa loputtomasti. Se tuo aivan uudenlaisen mausteen tehtäviin kun tietää, että siellä lymyää ihmispelaaja jossain sinua kärkkymässä. Ja on varmaankin aika palkisvevaa puolin ja toisin onnistua haasteessa. En ole vielä kokeillut.
 
Peliaikakello näyttää tälle vähän yli 50 tuntia, kampanjaa en ole aloittanutkaan. Sitä Survivalia kokeiltiin eilen kolmisteen, oli aika haastava ei mennyt ykkösellä läpi. Pitää saada neljäs kaveri vielä tiimiin.
Niin sitä on erilaisia ihmisiä. Itseä ei taas näiden moninpeli ole ikinä innostanut. En pahempaa moninpeleissä äkkiseltään keksi kuin snipucamppaily ja näissä on koko moninpeli sitä. :D

Paitsi se "horde"-mode oli varsin viihdyttävä, kuten yleensäkin cooppailu on. Liekö se sitten juuri tuo Survival kun en muista ulkoa nimeä.

Sitten kun joskus kun kampanjan vuoro tulee, niin jokainen tietenkin taplaa tyylillään, mutta minusta vähintään Sniper Elite vaikeustasoa tauluun jos haluaa kunnollisen SE-kokemuksen.
No jaa. Riippuu vähän että haluaako realistista snipuilua vaiko hiippailua, jota tämä minulle nykyään. Parempi kuin MGS tai jopa Hitman ja snipu on lähinnä lelu, jolla leikkiä huvikseen. Suurin osa on tainnutuksia/puukotuksia äänettä eikä mitään sniputtelua. Mikä on toki huvittavaa kun ottaa huomioon mikä on pelin nimi ja idea alunperin. Mutta mitäpä tekivät yhden parhaista stealth-peleistä mitä nykyisin on tarjolla - niitä ei tosin ihan hirveästi ole.

Niin, ja tosiaan kun tuota Discordia lukenut niin se "Invasion mode" tuntuu olevan myös todella suosittu tapa uudelleenpelata tätä periaatteessa loputtomasti. Se tuo aivan uudenlaisen mausteen tehtäviin kun tietää, että siellä lymyää ihmispelaaja jossain sinua kärkkymässä. Ja on varmaankin aika palkisvevaa puolin ja toisin onnistua haasteessa. En ole vielä kokeillut.
Ei helvetti tuo oli rasittava ominaisuus. Soulseissa se jotenkin kuului kärsim-- kokemukseen mutta ei tällaisessa. Taisin vain trophyjen takia pitää sen päällä ja lyödä heti pois kun sain sen kautta saatavat pokaalit. Tosin en arvosta yleensä vastaavaa muissa peleissä kuin soulseissa. Sori vain muut pelit, mutta souls on minulle ainoa, jolla on oikeus luvan kanssa aiheuttaa lisäkärsimystä tuolla tapaa. Ehkä joitain poikkeuksia voi olla mutta ei nyt tule mieleen.
 
Tässä pääsee hengestään kun nuo viholliset huomaa ja heti kimpussa ja varma kuolema.
Helpoimmillakin vaikeustasoilla on aikalailla mahdoton mennä tehtävä läpi niin, ettei hälyytystä tule tai kaikki ole sun kimpussa. Aloitin tehtävät hiiviskelemällä mutta tyyliin ensimmäisen sniperin laukauksen kun teet niin siitä alkaa paniikki ja kohta tulee fiilis aivan sama ja homma menee juoksemiseks ja kunnon verilöylyksi. Very easy tasolla onnistuin kaksi kertaa kuolemaan kun monta vihollista ampuu samaan aikaan.
 
Helpoimmillakin vaikeustasoilla on aikalailla mahdoton mennä tehtävä läpi niin, ettei hälyytystä tule tai kaikki ole sun kimpussa. Aloitin tehtävät hiiviskelemällä mutta tyyliin ensimmäisen sniperin laukauksen kun teet niin siitä alkaa paniikki ja kohta tulee fiilis aivan sama ja homma menee juoksemiseks ja kunnon verilöylyksi. Very easy tasolla onnistuin kaksi kertaa kuolemaan kun monta vihollista ampuu samaan aikaan.
Näissä peleissä kannattaa alkaa sniputtamaan vain, jos laukausten äänet peittyy ympäristön ääniin. Toki on näissä uusissa osissa ainakin hiljaisempia luoteja, jotka pystyy vaihtamaan tavallisten luotien tilalle.
 
Helpoimmillakin vaikeustasoilla on aikalailla mahdoton mennä tehtävä läpi niin, ettei hälyytystä tule tai kaikki ole sun kimpussa. Aloitin tehtävät hiiviskelemällä mutta tyyliin ensimmäisen sniperin laukauksen kun teet niin siitä alkaa paniikki ja kohta tulee fiilis aivan sama ja homma menee juoksemiseks ja kunnon verilöylyksi. Very easy tasolla onnistuin kaksi kertaa kuolemaan kun monta vihollista ampuu samaan aikaan.
No tässä on syystäkin noissa tarkkuuskivääreissä nuo lukemat, että kuinka kauaksi vihut kuulee ja keinoja vaimentaa sitä laukausta (äänenvaimentimet, subsonic luodit, ulkopuoliset äänet). Ei todellakaan ole mahdotonta tai edes kovin vaikeaa mennä kenenkään huomaamatta kenttiä läpi. Tässä vain pitää olla kärsivällinen eikä todellakaan saa räiskiä milloin tykkää ajattelematta, edes äänenvaimennetulla aseella.
 
Juuri sen takia että tuo sniputus on mahdollista niin kaikkialla, on oma valinta hiippailu. Toisaalta vaikka snipuilu onnistuu tasaiseen tahtiin monessa paikkaa, on usein se sitä että pitää odotella jotain taustaääntä ettei tule hälyjä. Mieluummin siinä kohtaa itse siis valitsen sen että aktiivisemmin etenen kuin odottelen jossain tornissa että aggregaatti rämisee.

Mutta on tässä tosiaan hyvin pelimäisen looginen looppi sille, miten ja missä voi sniputella hälytyksittä.
 
Ylös Bottom