Sniper: Ghost Warrior [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Coustille
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Coustille

New Member
Sniper: Ghost Warrior

Silently stalk to your Area of Operations...

Identify your target... And eliminate them

One Shot; One Kill


Nimi: Sniper: Ghost Warrior
Lajityyppi: Moderni taktinen räiskintäpeli
Kehittäjä: City Interactive
Julkaisija: City Interactive
Julkaisuaika: 29.6.2010
Demo: Jo ulkona PC:lle
Moninpeli: Kyllä (En löytänyt tarkempaa tietoa)
Kotisivut: SNIPER Ghost Warrior

Traileri: KonsoliFIN - Media - Sniper: Ghost Warrior (X360)

Juonikuvaus: Sniper Ghost Warrior viskaa pelaajat keskelle kaoottista sotilasvallankaappausta Isla Truenon pieneen valtioon. Pelaajan tehtävänä on auttaa kapinallisia palauttamaan valta sen oikeamieliselle ja demokraattiselle hallitukselle. Sotilasdiktatuurin noustessa valtaan, pieni, mutta äärimmäisen hyvin koulutettu erikoisjoukko lähetetään saarelle tekemään työnsä ja auttamaan hallitusta taistelemaan armeijan mahtia vastaan. Tarkka-ampujan rooliin vaaditaan kylmiä hermoja, kärsivällisyyttä ja vakaata kättä...

Ominaisuudet: Sniper: Ghost Warrior tarjoaa hiippailua, joka haastaa pelaajaa vaihtelevilla stratetigisilla ja taktisilla päätöksillä, jotka vaikuttavat siihen kuinka tehtäviä lähestytään ja vihollisia eliminoidaan.

Tönkkö suomennoksella muutama pää-ominaisuus:

- Realistisinta sniperointia mitä videopeleissä on nähty. Aina hengityksen säätelemiseen tarkempia laukauksia varten

- Nauti täysin realistisesta ballistisesta systeemistä, joka ottaa huomioon luodin lentoradan, sisältäen painovoiman vaikutuksen ja ympäriston vaikutukset kuten tuuli, sumu ja sade.

- Ammu täydellinen pääosuma ja seuraa luotia tämän osuessa viholliseen täydellisellä tarkkuudella bullet cam moden avulla.

- Arsenaali räjähteitä on sinun käytössäsi. Suojele aluettasi Claymore miinoilla, tuhoa vihollisen etuvartioasemia C-4:sella ja tapa vihollisia äänettömästi heittopuukoilla.

- 4 eri tyyppistä tarkkuuskivääriä: AS50, MSG90, SR25 ja SVD Dragunov

- Vaihtelevia tehtävä tyyppejä sniper vs. sniper eliminoinnista tosiaikaiseen taktiseen hyökkäykseen ja kiinteillä konekivääri pesäkkeillä taistelemiseen.

- Rakennettu Chrome moottorin ympärille, joka immersoi pelaajan reheviin viidakkoihin ja yksityiskohtaisiin teollisuus maisemiin.

---​

Testailin demoa PC:llä ja täytyy sanoa, että peli yllätti ja ylitti kaikki odotukset (jotka eivät kylläkään olleet kovin korkealla johtuen pääosin kehittäjän aikaisemmista tuotoksista). Peli iski ainakin meikäläisen makuhermoon ja oikein harmitti, kun demo loppui, joka sekin jäi cliffhangeriin ;). Hiippailu ja tarkka-ampuilut ovat aina kiinnostaneet ja nyt vaikuttaa, että tarpeeksi realistinen ja hyvin toteutettu tekele on saatu aikaiseksi.

Demo piti luonnollisesti pelata heti vaikeimmalla vaikeusasteella ilman mitään lisäapuja jolloin saa ehkä parhaimman pelikokemuksen aikaiseksi. Grafiikka nyt ei ole tämänhetkisten pelien kärkikastia ja muutama seikka toteutuksessa syövät peli kokemusta, kuten: tikkaita kiivettäessä kaverilla on kädet tiukasti aseessa kiinni, euphorian hunajaan tottuneena kuolin animaatiot näyttävät hieman tönköiltä ja ainakin demossa pystyi muutamaan otteeseen näkemään kivien läpi. Hiippailu on toteutettu kohtuullisen hyvin, pelissä on mittari joka kertoo kuinka näkyvillä olet. Täynnä ollessa hälytys pärähtää päälle ja siinä tapauksessa ainakin demon tehtävissä tehtävä epäonnistui ja joutui aloittamaan alusta. Kaikkia vihollisiahan ei tarvitse ampua ja useimmissa tehtävissä niitä ei saa tappaa, (luultavasti sen takia, että toiset viholliset löytävät ruumiit ja hälyytys pamahtaa päälle) muulloin kuin pakon edessä.

Itse sniperointi oli hyvin toteutettu ja on äärimmäisen tyydyttävää saada vihollinen napsaistua monien satojen metrien päästä. Ampuminen (tai siis osuminen) on melko vaikeaa sillä huomioon täytyy ottaa painovoima, tuuli, mahdolliset sääolosuhteet (sade, sumu) ja luodin lentoaika. Demossa pelaajalla oli mukana heittoveitsiä, äänenvaimennettu pistooli ja itse kivääri. Varsinkin pistoolilla oli jostain syystä erinomaisen hunajaista eliminoida vihollinen. Pistooli tuntuu jämäkältä ja tehokkaalta, eikä miltään CoD WaW coltilta tai nambulta.

Sniper: Ghost Warrior on hyvin toteutettu low-budget peliksi (PC:lle n.20e ja konsoleille n 30e.) ja ainakin demon perusteella tarjoaa erinomaisen tyydyttävää hiippailua ja sniperointia. Ostoslistalle menee.
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

KonsoliFINin arvostelukin X360-versiosta on luvassa jossain vaiheessa, arvostelijana FelisLeo.
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Trailereiden perusteella näyttää yllättävän hyvältä. Grafiikka on kohdallaan, ja tosiaan se luodin mallinnus näyttäisi olevan vihdoinkin tehty oikein. Insider Xboxissakin vitsailtiin IW:n tuntemukselle aiheesta, kun CoD4:n .50-luoti vispasi tuulen mukana kuin ilmapallo. Kyseessähän oli ehkäpä yksi naurettavimmista pelihetkistä koskaan.
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Trailereiden perusteella näyttää yllättävän hyvältä. Grafiikka on kohdallaan, ja tosiaan se luodin mallinnus näyttäisi olevan vihdoinkin tehty oikein.

Ja tässä tosiaan kannattaa muistaa, että peli on (mitä ilmeisemmin) pienemmällä budjetilla tehty joten toteutus ei voi olla jättijulkaisujen luokkaa. Ottaen huomioon tämän seikan peli on mielestäni varsin hyvin tehty. Hienoa, että markkinoille on saatu vihdoin aikaiseksi realistinen sniper peli josta minäkin olen jo pitkään haaveillut. Pienemmän hintalapun ansiosta ostopäätöskään ei ole vaikea tehdä, kun demo oli jo sen verran hyvä.
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Tulihan se ketju sieltä vihdoin ja viimein :p Tosiaankin tämä peli on kyllä pienestä huomiosta huolimatta saanut minut innostuksen valtaan, Coustille kiitos että laitoit ketjun pystyyn niin pääsee kertomaan mielipiteitä ja tarinoita pelistä. Ja mitä moninpeliin tulee niin 12 pelaajan tiimipohjainen (team deatmatch) on mukana ja tämä tieto perustuu johonkin ulkomaiseen sivustoon, mutta en muista mistä luin. :D
Ja co-op mahdollisuuskin taitaa olla jossa toinen ns.scout ja toinen snipu

Tässä linkki multiplayer videosta: YouTube - Sniper :Ghost Warrior Multiplayer Trailer
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Ei kyllä oikeen vakuuttanut, pelistä tuli samantien mieleen joku combat arms.

Realismista ei kyllä ollut mitään hajua, jätkä ampuu seisovilteen sniperilla kilsan päähän kuin codissa konsanaan, no annetaan se anteeksi jos budjettikin kerran on olematon. Täytyy pistää demo pc:lle lataukseen ja katsoa millaiset on mietteet sen jälkeen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Realismista ei kyllä ollut mitään hajua, jätkä ampuu seisovilteen sniperilla kilsan päähän kuin codissa konsanaan, no annetaan se anteeksi jos budjettikin kerran on olematon.
Pelissähän on eri vaikeusasteita, helpoimmalla ei oteta luodin lentorataa huomioon.
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Realismista ei kyllä ollut mitään hajua, jätkä ampuu seisovilteen sniperilla kilsan päähän kuin codissa konsanaan

Kuten Joohanh mainitsikin, pelistä löytyy kolme vaikeusastetta. Helpoimmalla tämä mainitsemasi skenaario ilmeisesti on mahdollista. Toiseksi vaikeimmalla tähdätessä näkyy punainen pallukka mihin luoti osuu. Viimeisellä vaikeusasteella, ilman mitään apuja, saa olla melkoinen ässä, että saa ammuttua seisaalteen kaverin edes 200 metristä. Suosittelen pelaamaan demon vaikeimmalla vaikeusasteella ja napsautat vaikka vielä automaattisen latauksen pois niin saa hitusen realismia lisää ;).

Minä en näe mitään järkeä pelata peliä helpoimmalla tai edes toiseksi vaikeimmalla. Kyseessä on kuitenkin pääasiassa sniper simulaatio ja pelin ostajat, mitä suurimmalla todennäköisyydellä, hakevat pelistä mahdollisimman realistisinta kokemusta. Minä mukaanlukien.
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Realismista ei kyllä ollut mitään hajua, jätkä ampuu seisovilteen sniperilla kilsan päähän kuin codissa konsanaan.

Muistaakseni vaikeimalla asetuksella tulee mennä kyykkyyn, taikka munat turpeeseen jotta tähtääminen helpottuu tietysti riippuen kuinka kaukana kohde on ja syke mukaanlukien, sellainen 160:nen pulssi saattaa pistää kädet tärisemään kuin juhannussunnuntaina! :)
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Peli näyttäisi olevan vuoden 2005 Sniper Eliten henkinen perillinen. Potentiaalia löytyy varsinkin co-op-tarinan puolesta, mutta moninpeli tuskin saavuttaa suurta suosiota.
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Steamistä en löytänyt tuota PC-demoa, eikä siihen ollut linkkiä pelin kotisivuillakaan? Mistäs jengi tuon on lataillut, suora linkki olisi kiva :-)

Mielenkiintoiselle jokatapauksessa vaikuttaa trailerin perusteella, päässyt totaalisesti ohi menemään koko peli aiemmin :-o
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]


Jos jaksoit nähdä noin paljon vaivaa, mikset samantien voinut antaa sitä ihan oikeaa linkkiä?

Kuten varmaan huomasit olin jo Steamista hakenut tuota, olin jo googlettanutkin mutta tuntematon "techpowerup" niminen sivusto ei paljoa luottamusta herätä ja gamershellin kanssa mulla on yleensä ollut aivan helvetin hitaat lataukset. Koitin kuitenkin piruuttani tuota gamershelliä nyt ja näköjään se latailee ihan sutjakkaaseen tahtiin, tässäpä muillekin linkki tuohon PC-demoon jos kiinnostaa: Demo Versions: Sniper: Ghost Warrior Demo - Demo Movie Patch Download Section - GamersHell.com
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Kyseisen pelin julkaisua on siirretty, tällä hetkellä julkaisupäivä on 2.7.
Tämmösen tiedon sain tänään kun kyselin ennakkotilauksesta eräästä pelikaupasta.
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

kylläpä on hyvin suunniteltu tuo demo.
Koneeni täyttää kevyesti minimivaatimukset, mutta vakiona käytössä on maksimit, joilla ruuddunpäivitys on huono.
grafiikka-asetuksia vaihdettaessa peli pitää käynnistää uudelleen, jolloin asetukset resetoituvat.
Hienoa:mad:
Eikä asennuskansiosta löydy tiedostoa josta asetuksia voi muuttaa kuten useimmissa peleissä.

Edit:
alimpia pystyi säätämään ilman restarttausta, nyt pyörii jo hyvin :P
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Ei pyörähtänyt demo oikein kunnolla omalla nuhapumpulla, vaikka minimien piikkiin pitäisi koneen asettua. Minimiasetuksillakin lagitti niin pirusti ettei pelaamisesta tullut mitään :-( Toivottavasti demo tulee myös liveen jossain vaiheessa, koska jokatapauksessa ihan mielenkiintoiselle ja massasta poikkeavalle pelille tämä vaikuttaisi.
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Pelasin tuon PC demon ja ihan positiiviset mietteet jäivät. Täyttä kuvaa ei saanut pelistä, koska demon kentät olivat todella helppoja Hardilla ja eivätkä mitenkään monipuolisia. Kuitenkin tuo snipaus toimi hienosti ja grafiikka varsinkin 1920x1080 resolla, kaikki highlla oli mukavaa katseltavaa. Harmi vaan, että Hardillakin näkyi kartassa vihut ja snipaus oli helppoa. Menee kyllä ostoon, mutta ehkei ihan julkkarina.
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Onkos tuossa vain viidakkoa? Siis demossa. Entäs joutuuko siinä "väkisin" tappelemaan "rambomaisesti, vai selviääkö sniikaten/sniputellen?
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Onkos tuossa vain viidakkoa? Siis demossa. Entäs joutuuko siinä "väkisin" tappelemaan "rambomaisesti, vai selviääkö sniikaten/sniputellen?

Demossa on vain viidakkokenttiä ja niin taitaa pääosin olla koko pelissä. Kuten ensimmäisessä viestissä totesin pelissä ei tosiaan ole pakko tappaa kaikkia vihollisia ja ainakin demon ensimmäisessä kentässä ei edes saanut tappaa vaan huomaamattomasti siirtyä sniping locationiin.
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Demossa on vain viidakkokenttiä ja niin taitaa pääosin olla koko pelissä. Kuten ensimmäisessä viestissä totesin pelissä ei tosiaan ole pakko tappaa kaikkia vihollisia ja ainakin demon ensimmäisessä kentässä ei edes saanut tappaa vaan huomaamattomasti siirtyä sniping locationiin.

Oukei. Odotellaan arvosteluita pelistä. Houkuttelisi ja jotenkin symppaa näitä pienempiä julkaisijoita/kehittelijöitäkin...
 
Ylös Bottom