Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Socom: Confrontation pelin hankkiminen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cyrus1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

Tottunut muutenkin odotteluun. Tampere Cupissa tämä viikonloppu joka tapauksessa menee, joten ei tule mikään hirveä odotus tuosta betan julkistuksesta.
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

No meikä ei käyttänyt muuta kun kokkia ja kapua:) Eli siis eliminaattorin mukaan aina kun pelasin sukkaa oli jurrissa:D:rolleyes:

Mutta et tainnut koko aikaa olla SG1:ssä:) Puoliksi läpällä muutenkin heitin.

Ja DSP oli todellakin asiaa! Kerran taidettiin kohdata klaanimatsin merkeissä.
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

Ja DSP oli todellakin asiaa!
Kyllä, se oli raikas tuulahdus tässä skenessä. Tappio keinolla millä hyvänsä. :D

Jenkkien betatestissä karttana on Crossroads sekä 16- että 32-pelaajan versiona kaikkine pelimuotoineen. Varmaankin sama juttu Euroopan betassa.

Uutta(kin) videota?:

Hei, mä osasin.
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

Tossa heti alussa (0:11-0:12) näky kuinka toi ampu jonku tolla F90:llä noin kauas, vaikuttaa ihan mukavan tarkalta, vaikka ase onkin spreijereiden kuningas.
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

En kyllä tajua miten porukka jaksaa hypettyä tästä, peli näyttää aivan S3:a jossa aseet vaan ei spreijaa. Toisaalta, olihan porukka ihan hypessä S3:kin vaikka ekoista videistä näki jo että peli on ihan scheisseä. Noh, hyvä että tänne mahtuu näin paljon optimisteja :)
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

...peli näyttää aivan S3:a jossa aseet vaan ei spreijaa.
Tuon videon kökköresolla Alpha-buildista voisi noin päätelläkin.

En ole huomannut kolmosessa mm. näitä:

-suunnilleen Socom 2 kokoiset kartat
-langaton mikki
-ei kulkuneuvoja
-uusi äänimaailma
-HD-resot
-ympäristön tuhoutuminen
-paluu S1 ja S2 toiminnallisuuteen
-oikea recoil aseissa
-maailmanlaajuiset pääpeliaulat joiden sisällä maakohtaiset aulat
-maailmanlaajuinen ranking
-lokalisointi suomeksi
-vanhat klassikot Crossroads + Desert Glory + Frostfire + 4 uutta karttaa
-PSN:n kautta sovittavat klaanimatsit
-mitalit ja trophy-tuki
-veitsitapot
-karttoja ja muuta sälää DLC:nä
-hahmojen ja klaanien jäsenten ulkoasun muokattavuus
-ei hyppysnipausta
-jne.

Jos piti sarjan kahdesta ensimmäisestä osasta eikä jaksa kiinnostua Confrontationista, syynä täytyy olla jokin muu kuin tästä pelistä annetut tiedot.
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

Hieno lista Psykeltä, ainoastaan Blizzardia jää vielä kaipaamaan, siinä oli legendaarisen hyvä mappi niin siileille kuin teroillekin. Muutama kohta tulee mieleen aiemmista Socomeista, saapa nähdä miten näiden asioiden laita on Confrontationissa:

- Heittäytyminen on hyvä juttu, mutta muutamat osasivat nousta pystyyn hemmetin nopeasti heittäytymisen jälkeen ja toistaa samaa, hiiteen moinen ylösalasylösalas-saksaaminen. Joskus näitä pikanousuja näki kranujen aiheuttamien räjähdysten jälkeenkin, jos mies vain lensi nurin kuoleman sijaan.

- Socom 3:ssa yhden kudin ampuminen kuulosti kolmelta, häiritsevä yksityiskohta.

- Aiemmissa Socomeissa pystyi olemaan yksi primary-varuste (tavallisesti pääase) ja yksi toissijainen varuste (pistooli/kranut/kleikat/miinat) pikavalintana, jo olisi aika laittaa nämä omien nappien taakse, valikon kautta se on aavistuksen hitaampaa.

- Toivottavasti Socomin monipuoliset säätömahdollisuudet tähtäimen nopeuksia varten ovat edelleen olemassa! Ehkäpä näitä pystyisi nyt säätämään myös kesken pelin, eikä vain lobbystä?

- Pystyyköhän matseja spectaamaan free cameralla, toivottavasti.

- Pelaajasta toiseen siirtyminen (kun olit jo katsomossa) oli tuskallisen hidasta S3:ssa, aina siinä piti pyörähtää se tuttu merkki ennen pelaajan vaihtoa. Tämä takaisin yhtä nopeaksi kuin S2:ssa!

- Jos spectaat jotakin pelaajaa, niin olisi hienoa nähdä myös tämän kaverin tähtäintyöskentelyä FPS:ssä, jos mahdollista?
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

- Pystyyköhän matseja spectaamaan free cameralla, toivottavasti.

- Pelaajasta toiseen siirtyminen (kun olit jo katsomossa) oli tuskallisen hidasta S3:ssa, aina siinä piti pyörähtää se tuttu merkki ennen pelaajan vaihtoa. Tämä takaisin yhtä nopeaksi kuin S2:ssa!
Karttaesittelyvideot ainakin on kuvattu freekameralla, mutta ei ole varmaa onko se myös pelaajien käytettävissä, toivottavasti. Sitä oli tosiaan ikävä ja sillä pystyi tekemään hienoja videoita toiminnasta.

Taisi se pitkä latausaika pelaajasta toiseen johtua juuri siitä kartan suuresta koosta, sillä siirtyminen kartan toisella puolella olevaan pelaajaan kesti aina selkeästi kauemmin kuin toisiansa lähellä oleviin.
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

Hieno lista Psykeltä, ainoastaan Blizzardia jää vielä kaipaamaan, siinä oli legendaarisen hyvä mappi niin siileille kuin teroillekin. Muutama kohta tulee mieleen aiemmista Socomeista, saapa nähdä miten näiden asioiden laita on Confrontationissa:

- Heittäytyminen on hyvä juttu, mutta muutamat osasivat nousta pystyyn hemmetin nopeasti heittäytymisen jälkeen ja toistaa samaa, hiiteen moinen ylösalasylösalas-saksaaminen. Joskus näitä pikanousuja näki kranujen aiheuttamien räjähdysten jälkeenkin, jos mies vain lensi nurin kuoleman sijaan.

Blissua jää ittekki kaipaamaan, paras mappi imo.

Ei toi heittäytyminen ja nopee nousu mua haitannu yhtää, ja toi naatin jälkee ponkasu tapahtu aina ku ammuit samaan aikaan ku vihu lenti naatista. Eli se oli siis bugi.
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

Heittäytyminen oli täydellisessä tasapainossa IMO. Tähtäinasetuksia saa toivottavasti säätää kesken pelin, se on oikeestaan ihan pakollinen ominaisuus jo nykyään.
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

- Pystyyköhän matseja spectaamaan free cameralla, toivottavasti.

On muuten ominaisuus jota yleensäkin kaipaan jokaiseen mahdolliseen peliin. Suurta hupia vaan lennellä ympäri mappia/aluetta/rataa, pelistä riippuen, ja katsella kun muut nettipelaajat sotivat tms (riippuu tosiaan minkä sortin peli kyseessä :D).
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

Tuon videon kökköresolla Alpha-buildista voisi noin päätelläkin.

En ole huomannut kolmosessa mm. näitä:

-suunnilleen Socom 2 kokoiset kartat
-langaton mikki
-ei kulkuneuvoja
-uusi äänimaailma
-HD-resot
-ympäristön tuhoutuminen
-paluu S1 ja S2 toiminnallisuuteen
-oikea recoil aseissa
-maailmanlaajuiset pääpeliaulat joiden sisällä maakohtaiset aulat
-maailmanlaajuinen ranking
-lokalisointi suomeksi
-vanhat klassikot Crossroads + Desert Glory + Frostfire + 4 uutta karttaa
-PSN:n kautta sovittavat klaanimatsit
-mitalit ja trophy-tuki
-veitsitapot
-karttoja ja muuta sälää DLC:nä
-hahmojen ja klaanien jäsenten ulkoasun muokattavuus
-ei hyppysnipausta
-jne.

Jos piti sarjan kahdesta ensimmäisestä osasta eikä jaksa kiinnostua Confrontationista, syynä täytyy olla jokin muu kuin tästä pelistä annetut tiedot.

Tossa boldattuna sun viestistä ne muutamat asiat jotka oli S2:ssa, loppu onkin sitten jotain uutta ja "mahtavaa" . En kyllä jaksa kiinnostua Confrontationista koska tossa gamespotinki videossa pelimoottori näyttää vaan viilatulta S3 game engineltä. Mutta toivon tietysti, että peli yllättää ;)

Voiskin tehdä vastaavasti listaa mitä samanlaista tossa on S3:n kanssa, niin heti alkuun löytyy ainakin se 32 pelaajaa, isommat kartat ja modattavat aseet. Tarviiko enää muuta että voi heittää toivonsa pois tämän pelin mahtavuudesta?
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

Voiskin tehdä vastaavasti listaa mitä samanlaista tossa on S3:n kanssa, niin heti alkuun löytyy ainakin se 32 pelaajaa, isommat kartat ja modattavat aseet. Tarviiko enää muuta että voi heittää toivonsa pois tämän pelin mahtavuudesta?
EI ole pakko pelata 32 pelaajan servussa, EI ole pakko moda asettaan ellei halua eikä noi Conffan mapit ole isoja vs. S3 Killingfields, Harvester, Crusible - Blackwoods voisi kyllä tulla vaikka joskus map packin mukana. Oli se kyllä niin hyvä metsämappi.
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

Tossa boldattuna sun viestistä ne muutamat asiat jotka oli S2:ssa, loppu onkin sitten jotain uutta ja "mahtavaa" .
Niin... Socom 2:n suuntaan vietyä pelimekaniikkaa ja päälle uusia hienoja ominaisuuksia, kuten esim. aivan uskomaton äänimaailma ja leanaus sixaxista kallistamalla...

En kyllä jaksa kiinnostua Confrontationista koska tossa gamespotinki videossa pelimoottori näyttää vaan viilatulta S3 game engineltä.
Jos tuossa moottorissa näkee vain viilattua S3 engineä, katselee aika skeptisin silmin. Aseet ei spreijaa (!), ukot ei kestä 1000 iskua (!), aseiden kantama on yli 10 metriä (!), ei näy hyppyscopetusta (!), ym. tekee pelistä jo niin non-S3:n kuin voi olla. Kaiken lisäksi kentät on paljon pienempiä ja ajoneuvoja ei ole. Ainut asia mikä muistuttaa S3:a on tähtäimen ulkoasu, eikä sillä ole loppujen lopuksi hevonpeen väliä, vaikka S2:ssa olikin paljon hienompi tähtäin.

Voiskin tehdä vastaavasti listaa mitä samanlaista tossa on S3:n kanssa, niin heti alkuun löytyy ainakin se 32 pelaajaa, isommat kartat ja modattavat aseet. Tarviiko enää muuta että voi heittää toivonsa pois tämän pelin mahtavuudesta?

On super mario worldissäkin isommat kartat kuin super mario 2:ssa ja silti ne ei ole verrattavissa mario64:ään. Ei "isommat kentät kuin S2:ssa" tarkoita automaattisesti "helevetin isot kentät"...

32 pelaajaa on vielä paha kommentoida.... Kaiken lisäksi jos se on liikaa, 8v8 servut tekee tulonsa aivan 100% varmasti. Ihan niin kuin snipurespat ja muu hubailu tuli S2:n lopussa kun jengi kyllästy normaaliin pelaamiseen. Yhteisö mukautuu kyllä siihen mikä toimii ja mikä on hauskaa. Onneksi kartat on kuitenkin tehty kahdelle eri serverikoolle.

Aseiden modauksesta ymmärrän epäilyt osittain, niin kuin servukoostakin (vaikka servukoon voikin kiertää tekemällä 8v8-huoneen...) Jos tasapaino on saatu kohdilleen, se voi olla hyväkin asia, niin kuin esim. CoD4:ssä. Tietty jos tasapainoa ei löydy, seikka on saletisti skeida.

Kyllä itsekin odotan tätä tietenkin edelleen varauksin, ettei pettymystä tule. Silti kaikki mitä pelistä on näytetty ja mitä siitä on kerrottu vaikuttaa hyvältä.
 
Ylös Bottom