Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
Sekin on tietenkin faktaa, että me immeiset ollaan erilaisia (onneksi) ja kaikkia ei todellakaan samat asiat aina miellytä. Tässä juuri 1 hyvä esimerkki, kun SOF2 ei näytä teikäläistä hirveesti näköjään nappaavan. Mua taas ei voisi wolfenstein vähempää kiinnostaa, sulle se on hyvinkin mieleinen ja näin päin pois...
Joo, mutta nimenomaan typerää sen pohjalta alkaa SoF2:n live-peliä "täysin" floppaamaan, että ks. pelin luonne ei henk.koht. nappaa tai sitten ollaan sen puolelta niin kärsimättömiä, että ei jakseta kaikista online-pelin teknisistä puolista ja ominaisuuksista ottaa käytännössä kunnolla edes selvää, se nyt on näkynyt jo niin helvetin selkeesti noista U-haukan kommenteista, että voiko enää selkeemmin näkyä(osittain ihan täyttä paskaa, tosin tietyiltä osin myös oikeassa).
Eikä se RTCW Live-pelikään nyt ilman lagia ole pelittänyt, se on ihan täysi fakta, mutta kyllä mikä tahansa pelaamani Live-peli on toiminut täysin moiteetta ja max. pelaaja-määrilläkin Livessä, mikäli vain kunnon servu löytyy jossa myös potkua/optimaalisuutta. Se on myös niin selkeetä, että SoF2:ssa on takuu varmasti parempi nettikoodi kuin RTCW:ssa, useammassa SoF2:n jenkki-servussakin kun on tullut pelattua monasti ilman minkäänlaista lagia ja kyse ei ole tällöin ollut suinkaan masokismista tai idioottimaisuudesta.
Jos taas yleisesto ottaen Wolffia menisi pelamaan johonkin jenkki-hostaajan servulle, niin joko sellaiseen ei saa lainkaan yhteyttä tai sitten tulee jo heti kick ass kun online-peli alkaa yhdenkin pitkänmatkalaisen takia lagittamaan ihan sikana.
Ja sanon tämän vielä kertaalleen täällä, että sellaista nettipeliä ole olemassakaan joka ei joskus lagittaisi. Mutta SoF2 on minulle ollut siinäkin mielessä sellainen vaihtoehtoinen ja miellyttävä FPS Live-peli, koska sen parissa voi "koska tahansa" mennä heittämään Liveen matsia myös ulkomaalaisten kanssa, siis nimenomaan Optimatchin kautta, muistaen myös ne asetukset, ennen kuin heittää servuhaun päälle, eikä se kestä muuten minulla yleensä kuin 10-sekkaa, joskus voi tietysti kestää hieman kauemminkin ks. servujen listaus...vastaavalainen Optimatch-ominaisuus löytyy myös wolffista. Vinkkinä vielä, että dedikoituja/kiinteitä Live-peli servujakin kannattaa hakea Optimatchin kautta.
Ja jos joku SoF2 servu lagittaa, niin sitten ulos ja kokeillaan jotain muuta servua Optimatchilla, mutta joka kerta kun olen SoF2:sta livessä pelannut, niin on tuolta löytynyt lagiton servu ja niitä löytyy yleensä 24h joka pelimuodolle, eli no problemo. Minulle putoaa lähinnä vain INF. Mutta on tuota Eliminationiakin tullut viimeaikoina väänettyä ja sekin on ylättävän hyvää antia, ks. pelimuodon luonne enemmän hiiviskelyä mapista riippuen.