Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sonic Adventure DX: Director's Cut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saintbert
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

saintbert

The infamous
Olen pelannut kolmen ensimmäisen hahmon osuudet läpi ja etenkin Tailsin radat olivat kaikessa lyhyydessään hauskoja. Peli pitääkin pihdeissään ainakin minun kohdallani huomattavasti paremmin kuin kakkososa. Vauhtia on 16-bittisten Sonicien tapaan. Yhden Game Gear -bonuspelinkin olen ehtinyt aukomaan. Game Gearin resoluutio ei päätä huimaa, vaan ruutu on yhtä pikselikasaa. Hauska lisä silti tusinan Game Gear -pelin kokoelma.

Vaan enpä ole bugisempaa peliä GameCubella nähnyt. Seinien läpi tippumiset, heittelehtivä ruudunpäivitys, jumiin jäävä kamera tulevat tutuksi jo aloituskentästä lähtien. Kontrollien kanssa on suuria vaikeuksia, kiitos kuvakulman joka ei käskyjä kuuntele. Lataus- ja tallennustaukoja on joka välissä.

Sonic-fanina peli oli minulle pakko-ostos, mutta pelattavuus on jo kontrollien puolesta kovin kaukana lajin parhaimmistosta. Tähän kun ynnätään ala-arvoinen tekninen suoritus, niin aika paljon pitää antaa anteeksi ennen kuin pelistä pystyy nauttimaan. Vaikea sanoa kumpi Sonic Adventureista on parempi. Dreamcastilla se on ykkönen, mutta hupaisasti DX:ksi nimetty GameCube-versio on käännöstyöltään heikko.

Juuh, hiukan ristiriitainen kokemushan tämä on. Sonic Adventure 2:ta tullut jonkin verran aikoinaan testattua, joten odotin ykkösen remakea ihan mielenkiinnolla. Täysin toivoton tapaus ei ole kyseessä, mutta ruudupäivityksen ja kameran kanssa syntyvät ongelmat ovat harmittavia.

Täytynee testailla hiukan enemmän lähiaikoina.

Saintbertin mainitsemat ongelmat olivat esillä jo Dreamcast-versiossa, joten Segan laiskuus pelin uudistamiseen on sikäli varsin valitettavaa. Kamera on aina ollut Adventure-sarjan suurin ongelma. Se kun ei millään tunnu pysyttelevän siedettävässä kuosissa.

Adventure DX -uudelleenlämmittelyn tekevät hankinnan arvoiseksi ne Game Gear -pelit. Muuten kyseessä on aika laiskahko tasohyppely.

- Esa

Ihmeen hyvin peliä kuitenkin jaksaa. Vedin kuudesta hahmosta viimeistenkin seikkailut läpi (pelikello näyttää yhdeksää tuntia). Sonicia lukuun ottamatta osuudet ovat varsin lyhyitä. Sellaista 3-5 kenttää plus pomot. Bigin kalastustehtäviin ja Amyn survival horroreihin tuskin tulee palattua kuin ehkä pakon edessä (jos innostun loputkin bonuspelit keräämään), mutta Sonicin tehtävissä riittää vielä haastetta, kun on aikarajoja rikottavana.

No jos tuo peli ei nyt ihan toivoton tapaus ole, pitää sitä ainakin kokeilla ihan muuten vaan. Kun olen Dreamcastilla Sonicia kokeillut, niin huomasin siinä jo ne kameraongelmat, mutta ei se minua niin suuresti haitannut. Johtuu varmaan siitä, että silloin se peli iski minuun ihan kympillä, ja mikä vielä parempi: nyt sitä pääsee kokeilemaan GameCubella.

Pelaaja kiittää kaikkia arvostelijoita! Mielipiteenne ovat tärkeitä. Kiitos. ;)

Vastaus: Sonic Adventure DX: Director's Cut

Mitähän itselläni näyttävät pelitallenteiden ajat, nykyinen tallenne (kolmas) jossain 120h tienoilla ja Dreamcastilla varmaan vajaa 100h. Hyvä käännös vaikka parempikin olisi voinut olla. :D

Pelimekaniikkaa ei ole muutettu lainkaan, jotenkin tuntuu että alkuperäinen peli sisältää vähemmän bugeja kuin tämä DX-käännös. Lisäksi harmittaa hahmojen muuttaminen kumimaisiksi alkuperäisten teksturoitujen sijaan.

Ainoa asiallinen lisäys tässä versiossa on Chaojen statsien näytille laittaminen, kasvatus on helponpaa kuin Dreamcast-versiossa (josta puuttuu enää emblemi tai kaksi Chao Racesta).
DX sisältää alkuperäisestä pelistä kiireessä karsittuja elementtejä joita Mission Mode-osin hyödyntää. Sääli etteivät kaikki ideat päätyneet DX-versioonkaan, vaikka ne alkuperäiseltä DC-pelilevyltäkin löytyvät.

Off-topickina pois jätettyä materiaalia "betasta" Sonic Adventure DX (Preview) Discussion - Sonic Retro Message Board (lisämateriaalia Sonic Adventure DX: Director's Cut (preview) - Sonic Retro ) ja joulukuusi Sonic Adventure DX (Preview) Discussion - Sonic Retro Message Board

Ylös Bottom