Vastaus: Sonic & All-Stars Racing Transformed
Olen himoinnut tätä peliä Wii U:n julkaisusta lähtien ja tuli tuossa viikko sitten haettua se Stockan alelaarista 20€:lla. Täytyy sanoa, että kerrassaan erinomainen peli! Mukavaa vaihtelua Mario Kartille, johon olen ainakin henkilökohtaisesti hiukan leipiintynyt.
Ero Mario Kartiin on tavallaan suht saman tyylinen, mitä Sonic-peleillä Mariohin verrattuna. Nopeampi, hienompi, hektisempi ja enemmän "attitudea". Kentissä ja tehtävissä sopivasti vaihtelua, sekä kenttien muuttuminen lennosta on myös erinomainen piirre. Kentät ovat toteutettu upealla, yksityiskohtaisella grafiikalla, joka teki ainakin allekirjoittaneeseen suuren vaikutuksen.
Jotkut tehtävämoodit, kuten tankin jahtaus ja liikennekentät tuovat tuoretta fiilistä karttipeliin. Itemihölmöilyllä ei ole myöskään niin tärkeä rooli, mitä MK:ssa, vaan se on paljon paremmassa balanssissa itse ajamisen kanssa. Myöskin pahimmat itemit, kuten MK:n siniset kuoret on hiottu pois.
Local multiplayerin pelaaminen on erityisen hauskaa Wii U versiossa, koska yksi pelaaja voi pelata gamepadin ruudulta, mahdollistaen 5 pelaajan local matsit. Siitä valittaisin vähän, että telkkarista pelaavien pelaajien pudotessa pois kisasta, gamepad pelaajan pelikuva ei siirry telkkarin ruutuun muiden seurattavaksi, vain he joutuvat tyytymään kuuntelemaan kisan ääniä ja tuijottamaan tylsää "eliminated"-ruutua.
Peli on vieläpä kyllästetty Sega-retrohyvyydessä, joka on ainakin minun kaltaiselleni Sega-fanille kova juttu.
Peli kaatuili moninpelissä valitettavan usein, syöden pahasti peli-iloa. Tästä rokottaisin lähtökohtaisesti ainakin yhden tähden, mutta onneksi tajusin mennä avautumaan ongelmasta Miiverseen, jolloin eräs ystävällinen Miiverse-käyttäjä neuvoi minua säätämään Miiversen kieliasetukset "english only", jonka jälkeen Wii U:n kaatuilu väheni dramaattisesti.
Suosittelen tätä peliä lämpimästi Wii U-omistajille ihan täyteen hintaankin ja erityisesti tuohon 20€, jolla sen itse ostin!