Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sony Personal 3D Viewer (HMZ-T1)

Vastaus: Sony Personal 3D Viewer (HMZ-T1)

Eikös täällä porukka ehdi edes "kypärää" ottaa pois päästä kun ei ole ollenkaan kokemuksia tullut?

Luulen, että he ovat uppoutuneet pelien maailmaan niin syvälle, etteivät he edes muista pitävänsä tätä päässään.
 
Vastaus: Sony Personal 3D Viewer (HMZ-T1)

Mitäköhän näyttöä nämä nyt vastaavat. Siis tarkoitan sitä, kun PS3 määritellään asetuksista 3D näytön koko, niin mitä kokoa pitäisi HMZ-T1:n kanssa käyttää. Vakiona PS3 tarjoaa 72 tuumaa. Mutta sonyn american sivuilla lukee näin:

Viewers enjoy an immersive experience which is similar to watching video on a large screen approximating 150-inches from 12-feet away (750-inch virtual screen, virtual viewing distance approximately 65-feet away).

Enkä ainakaan itse mistään löytänyt muuta googlettamalla.
 
Vastaus: Sony Personal 3D Viewer (HMZ-T1)

Ite oon seurannu tuollaista foorumia:
Sony HMZ-T1 HMD Owner's dedicated thread - Page 20 - AVS Forum

Siellä ainakin jotain juttua tuosta ruudun koosta, viestissä 596 sanotaan, että mitä pienempi arvo, sitä parempi syvyysefekti.
Aikaisemmilla sivuilla on myös juttua tuosta, mut en nyt kerkee etsimään.

Muutenkin hyviä kommentteja ja käyttäjäkokemuksia tuolla. Sekä tietysti käyttäjien omia viritelmiä :)

Tulisi jo se oma kappale. Ilmeisesti verkkokaupalle tulossa lisää vielä ennen joulua, joten toivoa on, että tulee jouluksi.
 
Vastaus: Sony Personal 3D Viewer (HMZ-T1)

Ite oon seurannu tuollaista foorumia:

Eilen löysin itsekkin tuon ketjun ja sitä eilen lueskelin myös.

Sekä tietysti käyttäjien omia viritelmiä :)

Aika monella tuo epämukavuus on ongelma ja hyviä kuvia on tuolla tosiaan noista virityksistä, joilla yritetään nenän, otsan ja takaraivon painetta helpottaa :D Kuten tuollakin on todettu, säätöjen saaminen on aika työlästä ja ei pidä heti luovuttaa. Tosin osa ei tunnu savan säätöjä itselleen oikein sopivaksi, vaan aina jostakin puristaa liikaa.
 
Eli jos. Pleikasta täytyy tuo näyttö valita, niin täytyykö tv (ei 3d) irroittaa pleikasta kun pelaa tuolla "visiirillä"? Vai voiko tv olla kiinni samaan aikaan esim jakajalla? Itsellä nyt kaks tv:tä jakajalla pleikkarissa ja mietin et mikä on järkevin kytkentä tapa. Tai voiko visiirillä pelata 3d:nä siten et samaan aikaan tv:ssä ois 2d kuva?

Lähden tästä itse juuri Sony centeriin varailemaan ja hinta on kuulema 739e, eikä 725e kuten aikaisemmin kuulin..halvempi kuitenkin kuin verkkokaupassa ja huomattavasti vähemmän tilattu tuolta. Ja vielä työmatkan varrella niin saa heti haettua. :)
 
Vastaus: Sony Personal 3D Viewer (HMZ-T1)

Eli jos. Pleikasta täytyy tuo näyttö valita, niin täytyykö tv (ei 3d) irroittaa pleikasta kun pelaa tuolla "visiirillä"? Vai voiko tv olla kiinni samaan aikaan esim jakajalla? Itsellä nyt kaks tv:tä jakajalla pleikkarissa ja mietin et mikä on järkevin kytkentä tapa. Tai voiko visiirillä pelata 3d:nä siten et samaan aikaan tv:ssä ois 2d kuva?

TT-2k vastasikin jo, eli et saa pelatessa tai videota katsoessa kuvaa visiiriin ja telkkaan samaa aikaa missään muodossa. HDMI piuha kytketään näyttölaitteesta (esim PS3) tuon visiirin mukana tulevan laatikon in liittimeen. Toinen outista telkkariin. Itse visiiri tulee liittemellä laatikon etuosaan kiinni. Kun kytket visiirin päälle, niin kuva häviää telkasta ja visiirissä alkaa näkymään. Kun kytket visiirin pois, kuva tulee takasin telkkaan. Visiiriä voi myös käyttää ilman, että on telkkaa mukana tietysti.

Tuolla yhdellä foorumilla oli tällänen, mutta joku taisi sanoa ettei toimi. En ole kokeillut, kun mulla ei ole 3D töllöä.

The monoprice splitter isn't very useful. Just tested it on a 3D TV / AMP setup in hopes to get dual outputs. I did manage to get it working, but the steps are not very user friendly.

Here are the steps:

Hook the HMZT-1 directly to your 3D source (I used a PS3).

Go to the PS3s display settings and proceed to the Display section

Detect the display and set it to "Auto". If you do it manually, it will turn off 3D.

When it asks if you want to detect Audio, make sure you do. Do not skip it since the HMZ only handles certain audio formats.

Go to your desired game and get it to display in 3D.

Once 3D is enabled, disconnect the HDMI plug from your HMZ and plug your source into the splitter's input.

Make sure your TV / AMP is plugged into output 1 on the splitter and connect your HMZ into output 2.

Now turn off your HMZ and turn it back on.

You should now have a 3D image on your 3D TV and your HMZ.

This only works until you leave the game or the video format changes. Then you have to start over.
 
Vastaus: Sony Personal 3D Viewer (HMZ-T1)

Kävin eilen hakemassa TRON: Legacy 3D -version ja tuota hivenen katselin. Ei oikeen säväyttänyt tuon 3D vaikka lueskelin foorumeilta, että olisi hyvä 3D leffa. Enemmän säväytti leffan alussa oleva Pirates of the Caribbean: Vierailla vesillä leffan trailerin 3D versio, kuin itse TRON leffa. Säikähdin kun miekka tuli ovan läpi ja kohti naamaa :) En tiedä, valitsinko sitten väärän 3D leffan koe katseluun.


että mitä pienempi arvo, sitä parempi syvyysefekti.

Latasin takasin Pleikkarille tuon Super Stardust HD:n ja tällä testasin tuota Pleikkarin 3D näytön koko arvoa. Laitoin 10 ja toisella kerralla 150. Omasta mielestäni 10 tuli tosiaan lisää syvyysvaikutusta ja kuva taas näytti kooltaan samalta kummallakin arvolla. Tosin Super Stardust HD on omissa valikoissa myös 3D efektin säätömahdollisuus, joka tosin oli täysillä vakiona. Sillä sai tosiaan efectiä säädettyä. Tässä taas 3D vakuutti täysin ja näytti erittäin hienolta. Ja kun asteroidi tuli planeetalle ylhäältä, niin melkein säikähti kun se pölähti äänen kanssa näkyviin. Erittäin hieno ja vaikuttava elämys.
 
Vastaus: Sony Personal 3D Viewer (HMZ-T1)

Tron ei ole hyvää demomateriaalia. Parhaan 3D elämyksen itse olen saanut elokuvasta Sammyn suuri seikkailu, Hyvinkään filmtownista löytyy. Avatar, Resident Evil: Afterlife ja Kaunotar/Hirviö säväyttää myös hyvin.
 
Vastaus: Sony Personal 3D Viewer (HMZ-T1)

Tron ei ole hyvää demomateriaalia. Parhaan 3D elämyksen itse olen saanut elokuvasta Sammyn suuri seikkailu, Hyvinkään filmtownista löytyy. Avatar, Resident Evil: Afterlife ja Kaunotar/Hirviö säväyttää myös hyvin.

Ei tuntunut juu olevan :)

En vuokraamojen palveluja aikonut köyttää, kun tarkoitus laittaa laitteen mukaan materiaalia kun lähtee kierrokselle. Avataria etsin kaupoista, mutta en löytänyt. Tuo Sammyn suuri seikkailu oli kyllä Anttilassa, kuten Resident Evil, joka tosin Pikkaraiselta itseltäänkin löytyy. Sitä en ole tullut kysyneeksi, löytyykö jryiltä, Paavilta jne mitään materiaalia. Periaatteessa meitähän pelikäyttö eniten kiinnostaa. Toisaalta mietin, että onhan hyvä testata myös leffa käyttö.
 
Vastaus: Sony Personal 3D Viewer (HMZ-T1)

Avatarin 3D versiota ei kaupasta vielä löydy. Pansulla yksinoikeus helmi-maaliskuulle asti.

Kenellä? Siis mikä on Pansu?

Muistelin, että tuo 3D versio olisi jo tullut, mutta tuo selittänee miksi se ei ole tullut vastaan.
 
Pansu eli Panasonic, ts. Avatarin 3D-versiota voi toistaa vain Panasonicin laitteilla. Universaali 3D-versio tulee myyntiin myöhemmin.

Voi toistaa muillakin laitteilla, itsellä pyörittää pleikkari 3D leffat. Mutta leffan saaminen vaatii että on ostanut Panasonic 3D telkan/soittimen ja lähettää kuitin lomakkeen mukana Panasonic Finlandille---> Pansu lähettää leffan ilmaiseksi.
 
Vastaus: Sony Personal 3D Viewer (HMZ-T1)

Voi toistaa muillakin laitteilla, itsellä pyörittää pleikkari 3D leffat. Mutta leffan saaminen vaatii että on ostanut Panasonic 3D telkan/soittimen ja lähettää kuitin lomakkeen mukana Panasonic Finlandille---> Pansu lähettää leffan ilmaiseksi.
Ai se menikin tällä lailla. No hyvä, ajattelinkin, että millähän ilveellä ne on BD3D-standardia rikkoneet, jos ovat onnistuneet rajoittamaan toiston vain tietyn valmistajan laitteisiin.

XShavalle vielä tiedoksi, että ylläpidon Tonpalta voinee saada 3D-rieskoja testimateriaaliksi.
 
Vastaus: Sony Personal 3D Viewer (HMZ-T1)

Te jotka tällä jo pelaatte, laittakaapa testiin Child of Eden ja Tumble. Molemmat hyödyntävät Move-kapulaa ja voisivat yhdessä näiden prillojen kanssa olla aika iskevä yhdistelmä. Kommentit olisivat enemmän kuin tervetulleita!
 
Vastaus: Sony Personal 3D Viewer (HMZ-T1)

Joo lisää vaan kokemuksia! Kiinnostaa tämä laite nimittäin aika paljon.
Eiköhän markkinoille tule pikkuhiljaa kilpailuakin niin toivonmukaan hintakin tippuisi.
 
Vastaus: Sony Personal 3D Viewer (HMZ-T1)

Molemmat hyödyntävät Move-kapulaa ja voisivat yhdessä näiden prillojen kanssa olla aika iskevä yhdistelmä.

Ei tuo toimi. Kun pitäähän sinun kalibroidessa nähde se mihin sojotat kapulalla. Ja nyt näyttö on tavallaan käsiesi takana, niin aika mahoton yhtälö saada kunnolla toimimaan. Joten kuten toiminee, mutta säädöt on kyllä auttamattomasti täysin pielessä.
 
XShava: Orientaatiovaikeuksia voi tulla, mutta kunhan Eye-kamera on ikään kuin "television" paikalla, kalibroinnissa ei pitäisi olla ongelmia. Kameran sijainti Moven suhteen on se ratkaiseva asia.
 
Ylös Bottom