Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sonylta kannettava PlayStation

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saintbert
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Joku GBA: SP:n tyylinen ratkaisu olis hyvä, ettei näyttö naarmuunnu. muutenki kuulostaa kivalta systeemiltä, kunhan pelit olisivat vain hyvä, esim. FF:t, Gran Turismot ja uusia pelejäkin tietysti.
 
NewsFlash

PSP Eurooppaan vasta ensi vuonna 26.02.2004

Sony on ilmoittanut, että PSP-käsikonsoli julkaistaan Japanissa alkuperäisten suunnitelmien mukaan ensi jouluksi, mutta Eurooppa ja Pohjois-Amerikka joutuvat odottamaan ensi vuoteen. Sonyn edustajan mukaan siirrolla halutaan varmistaa, että PSP:lle olisi saatavilla heti julkaisun yhteydessä tarpeeksi erilaisia pelejä.

Sony lupaa julkaisun tapahtuvan kuitenkin ennen vuoden 2005 maaliskuun loppua, jolloin yhtiön tilivuosi vaihtuu.

----------
Japanilaisillehan kelpaa tunnetusti mikä tahansa härveli, jos sille löytyy mahjongg.:)

Ja ihan huhuna voisin lisätä, että joidenkin (epämääräisten) tietojen mukaan, julkaisupelien joukossa saattaisi olla versio WipeOutista.
 
Re: NewsFlash

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver

Ja ihan huhuna voisin lisätä, että joidenkin (epämääräisten) tietojen mukaan, julkaisupelien joukossa saattaisi olla versio WipeOutista.

Heh, onkohan tuo huhu napattu meikäläisen omilta nettisivuilta :) Siellä nimittäin lukee näin:

"Enpä ihmettelisi vaikka Sony alkaisi kääntää vanhoja Playstation -hittejä uudelle käsikonsolilleen. Itse ainakin innostuisin, jos kolme ensimmäistä Wipeout -peliä tulisi 50 euron hintaisena PSP-kokoelmana."

Jos Wipeout tulee, pitäisi sen mielestäni olla paljon enemmän kuin käännös yhdestä pelistä. Kokoelmasta voisin jo innostua.
 
Re: Re: NewsFlash

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Prisoner
Heh, onkohan tuo huhu napattu meikäläisen omilta nettisivuilta :)
Ennen kuin alat kaataa kotisi seiniä uudet mittasuhteet saaneen egon tieltä niin mainittakoon että monet nettilähteet ovat kertoneet Sonyn edustajan lipsauttaneen joulukuussa Wipeout-suunnitelmista.

Hmm.... tietty jos kirjoitit spekulaatiosi ennen joulukuun toista viikkoa niin voihan se olla että Sony on saanut idean nettisivuiltasi.... no, muista että kantaviin seiniin ei sitten kannata koskea.. ;)
 
Ei löytynyt isompaa hymiötä, joten toivoin, että tuo pieni olisi riittänyt viestittämään kommenttini tyylin. Pannaan nyt vielä varmuuden vuoksi lisää :D :p :) ;)
 
Hä? No ei kai kukaan täysijärkinen ajatellutkaan että olisit niin suuruudenhullu että luulisit Oliverin perustaneen tietonsa... anteeksi, huhunsa sun omilta nettisivuiltasi löytyville toiveille PSP:n tulevista julkaisuista? Kai sen sokeakin näkee että kyseessä oli vain piilomainonta ;)

Ajattelinpa vain maustaa tuota informaationmurusta ripauksella huumoria. Etkö sinä löytänyt sitä huumoria tekstistäni? Hmm... tässä taitaa olla koira haudattuna.... ettei vain kalikka olisi kalahtanut sen päähän liian kovaa..?

Disclaimer: ei vaisinkaan :p
 
Heh! (ei hymiötä)

Eiköhän pysytä aiheessa. WipeOut olis tosi kiva nähdä tuolla uudella koneella, mutta laitteen ja pelien hinta ratkaisee. Jos Sony tekee kalliin teknolelun, se jää harvojen herkuksi.

Wipe-innnostuksestani huolimatta käsikonsoleiden kannattaisi pysyä pääasiassa 2D-grafiikassa. Silloin niille tehtävät pelit eroaisivat tarpeeksi kotikonsoleista ja molempia jaksaisi pelata. Mitä järkeä on pelata samoja pelejä usealla eri koneella?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Prisoner
Wipe-innnostuksestani huolimatta käsikonsoleiden kannattaisi pysyä pääasiassa 2D-grafiikassa. Silloin niille tehtävät pelit eroaisivat tarpeeksi kotikonsoleista ja molempia jaksaisi pelata. Mitä järkeä on pelata samoja pelejä usealla eri koneella?

Vauhdin tuntu loistaa varmana poissaoloaan pikkuruudulta, tai näin uskoisin.
 
GBA:n 2D on hyvin toimivaa, mutta kyllä 3D:kin sopii käsikoneeseen, kunhan tehoa on tarpeeksi. Resoluutio saisi kyllä mielellään olla kohtalaisen suuri. Tehoa PSP:ssä ilmeisesti riittää. Onko näytön tarkkuudesta tietoa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
GBA:n 2D on hyvin toimivaa, mutta kyllä 3D:kin sopii käsikoneeseen, kunhan tehoa on tarpeeksi. Resoluutio saisi kyllä mielellään olla kohtalaisen suuri. Tehoa PSP:ssä ilmeisesti riittää. Onko näytön tarkkuudesta tietoa?

Ei pienen näytön tarkkuus tarvitse suuri olla. Jos näyttö on vain tarpeeksi suuri luulisi 3D pelien soveltuvan erinomaisesti kannettavaan koneeseen.

N-Gagen ongelmahan oli vääränmuotoinen näyttö, mutta Sony ei tule sitä virhettä tekemään (Sony on jo luvannut 16:9 näytön). Tehokas taustavalo ja hyvät pelit riittävät.

Tehokashan tuo PSP on, ainakin specsien perusteella. Vielä kun sille niitä elokuviakin ihan oikeastikin tulisi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Ei pienen näytön tarkkuus tarvitse suuri olla. Jos näyttö on vain tarpeeksi suuri luulisi 3D pelien soveltuvan erinomaisesti kannettavaan koneeseen.

N-Gagen ongelmahan oli vääränmuotoinen näyttö, mutta Sony ei tule sitä virhettä tekemään (Sony on jo luvannut 16:9 näytön). Tehokas taustavalo ja hyvät pelit riittävät.

Tehokashan tuo PSP on, ainakin specsien perusteella. Vielä kun sille niitä elokuviakin ihan oikeastikin tulisi.
3D-grafiikkaa piirrettäessä tarkkuus on tärkeää. Pienellä resoluutiolla piirretyt polygonikohteet menevät ihan mössöksi. Jos tarkkuutta ei ole tarpeeksi oli parempi useimmiten pitäytyä 2D-grafiikoissa. Tai ei niin, etteikö 3D-grafiikkaa voisi surkean tarkkuisellekin ruudulle piirtää ja monessa pelityypissä sekin on parempi kuin 2D-grafiikat, mutta haitta on silti suuri.

N-Gagessa ongelmana on melkein kaikki.
 
NewsFlash

PSP yhteyteen PS2:n kanssa 03.03.2004

Sony Computer Entertainment Japanin johtaja Fumiya Takeno on paljastanut haastattelussa, että PlayStation 2:n ja PSP-käsikonsolin välille on suunnitteilla yhteistoimintaa.

"Pelaamisella ei ole rajoja. Jos ihminen haluaa pelata, hän keksii keinon pelata, oli se sitten pelikorteilla tai millä tahansa.", Takeno kertoi. "Koska PS2 ja PSP tulevat olemaan yhteydessä toisiinsa, saattaa se muuttaa pelien suunnittelua. Sinulla voi olla PS2 omassa huoneessasi, PSX olohuoneessa ja PSP matkakäyttöön ja yksi peli voisi käyttää kaikkia näitä laitteita yhdessä."

Takeno kuitenkin kertoi, ettei Sony välttämättä halua PSP:lle vain versioita PS2-peleistä, vaan että PSP:lle tehtäisiin omia pelejä ja luotaisiin kokonaan uusia pelikonsepteja.
 
NewsFlash

PSP-käsikonsolille työkaluja tarjolla 24.03.2004

Pelinkehitykseen tarkoitettuja ohjelmistoja valmistavat yritykset ovat kilvan esitelleet uusia Sonyn PSP:lle suunniteltuja tuotteitaan Game Developers Conference -tapahtumassa Kalifornian San Josessa.

SN Systemsin ProDG-ohjelmisto, jolla aikaisemmin on tehty pelejä mm. PS2:lle ja GameCubelle, saa oman PSP-versionsa, kuten myös Metrowerksin CodeWarrior Development Studio. Myös monelle tutun 3ds maxin kehittäjä Discreet, on luvannut ohjelmistonsa tukevan pian PSP:tä. Tällä hetkellä 3ds maxilla luodaan 3D-mallit suurimpaan osaan eri alustojen huippupeleistä.

Ehkäpä kuitenkin mielenkiintoisin uutinen on Criterionin RenderWaren PSP-versio, jolla Criterionin oma kehitystiimi on tekemässä versiota BurnOut-autokaahailusta PSP:lle. RenderWarea on käytetty myös mm. Grand Theft Auto -, Tony Hawk - ja Pro Evolution Soccer -pelisarjojen luonnissa ja innokkaimmat odottavatkin näkevänsä ko. pelisarjojen edustajia jo PSP:n julkaisupelien joukossa.

Euroopassa PSP-käsikonsoli julkaistaan ensi vuoden alkupuolella, mutta lopullisen version odotetaan olevan esillä jo toukokuun E3-messuilla Los Angelesissa.
 
http://sony.gamerfeed.com/gf/news/5905/
During the Game Developer's Conference 2004, Havok announced that it would support the PSP. Havok is best known for their Havok Physics Engine, which is used in Deus Ex: The Invisible War, Max Payne 2 and the upcoming Half Life 2. Havok says they will port the Havok Physics Engine to the PSP and optimize it to meet the needs of software game producers.

"PSP is an incredibly exciting platform for Havok. It will be great to port to PSP which has the power to leverage Havok's collision detection and game dynamics products"


Tuokin vielä. PSP:ssä taitaa siis piisata potkua muuhunkin, kuin PSone-porttauksien pyörittämiseen.
 
NewsFlash

Kuoleman poika saapuu PSP:lle 26.03.2004

San Josen Game Developers Conference -tapahtumassa esiteltiin eilen ensimmäistä PSP-peliä nimeltään Death Jr.

Ainakin alustavasti 3D-tasohyppelyltä vaikuttavan pelin sanottiin vetävän visuaalisesti vertoja PlayStation 2:n julkaisupeleille. Peliä esitellyt Digital Eclipsen Chris Charla kertoi myös, että PSP:sta löytyy enemmän tehoa polygonien pyöritykseen kuin PlayStation 2:sta. Death Jr.:lle on jo avattu viralliset sivut, mutta varsinaista sisältöä ei vielä löydy.

SCEA:n edustaja Andrew House kertoi puolestaan, että tällä hetkellä jo 81 pelinkehittäjää työskentelee PSP:n parissa. Kehittäjistä 24 on Japanista, 23 Amerikasta ja 34 Euroopasta.
 
...että PSP:sta löytyy enemmän tehoa polygonien pyöritykseen kuin PlayStation 2:sta...


Täh?! Pitääkö tuo ihan oikeasti paikkansa? Rupeaa jo kannettavasta vehkeestä tehoa tosiaan löytymään jos tuo on totta.
 
Voihan jummijammi :O osaapa tuo pyörittää hienoa grafiikkaa.

Kilpailu taskupeliherruudesta taitaa kehkeytyä aika mielenkiintoiseksi. Nintendolla on tällä hetkellä ylivoimainen markkina-asema, mutta psp:llä rutkasti potentiaalia. Lisäksi tulevan DS:n kohdalla puhutaan uudesta todella mielenkiintoisesta keksinnöstä. Kaksi näyttöä ja toinen niistä on kosketusherkkä.

Saapa nähdä, kuinka tuolle 2000-luvun walkmaniksin kutsutulle härvelille tulee käymään.
 
NewsFlash

PSP:llä langattomaan lähiverkkoon? 06.04.2004

Sonyn PSP-käsikonsolin tiedetään jo tukevan langattomissa lähiverkoissa käytettävää IEEE 802.11 -standardia, mutta tuoreimmat huhut paljastavat Sonyn suunnittelevan sille muutakin käyttöä, kuin vain moninpeli laitteiden välillä.

Sonyn tarkoitus on, että yhteyttä käytettäisiin myös PlayStation 3:n ja PSP:n välisessä tiedonsiirrossa ja että PSP toimisi tavallaan PS3:n langattomana päätteenä. PSP:llä pääsisi kätevästi käsiksi mm. PS3:n sisältämiin media-tiedostoihin ja jopa verkosta löytyvään materiaaliin.

Tavoitteena on saada myös eri WLAN-yhteyksiä hoitavat yhtiöt tarjomaan yhteistä PSP Wireless Service -palvelua, jolloin PSP:llä pääsisi verkkoon mm. kahviloissa, hotelleissa, lentokentillä ja muissa paikossa, joissa langattomia yhteyksiä on tälläkin hetkellä tarjolla mm. kannettaville tietokoneille. Tosin palvelumalli on tällä hetkellä suunnitteilla vain Japaniin, mutta on luultavaa, että SCEE ja SCEA sunnittelevat vastaavia palveluita myös Euroopaan ja Pohjois-Amerikkaan.

Tulevaisuudessa yhteyksiä on odotettavissa muidenkin laitteiden välille, sillä Sony suunnittelee Cell-prosessorien ja langattomien yhteyksien käyttöä mm. televisioissa, DVD-soittimissa ja muissa kodin elektroniikkalaitteissa.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom