Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sorcery [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Nimi: Sorcery
Lajityyppi: Toimintaseikkailu
Kehittäjä: The Workshop, SCE Santa Monica
Julkaisija: Sony Computer Entertainment
Julkaisuaika: Toukokuu 2012
Ohjaustapa: Move




Harry Potter -meiningillä taikasauva kädessä pitkin pimeitä maisemia. Toimi vuoden 2010 E3:ssa pätevänä uuden Move-ohjaustavan demonstroijana ja innoituksena peliä kohtaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Sorcery [PS3 Hype]

Vaikka alkuselostus pelistä kuulosti niin ylikliseiseltä että huhhuh, niin kyllä ton gameplaypätkän kautta heräs kieltämättä showta kattellessa kiinnostus. Kyllä tää varmaan aika äkkiä tulee taloon, kunhan sen Moven saan jostain hommattua. :)
 
Vastaus: Sorcery [PS3 Hype]

Wiillä aikanaan tykkäsin huitoa miekalla zeldassa...pc:llä joskus tullut jopa suomeksi dubattu potter pelattua läpi :D Joten kyllä jos Moven hommaan, niin miksipä ei tämäkin tulis pelihyllyyn, mielenkiintoiselta vaikuttaa vaikka potter vaikutteita onkin vahvasti
 
Vastaus: Sorcery [PS3 Hype]

Tämä peli oli ainoa, joka minua oikeasti rupesi kiinnostamaan näistä Moven yksinoikeuksista.

Toivottavasti tarina pelissä on hyvä, eikä ainoa koukku ole tuo Wiimäinen ohjaustapa. Valitettavasti tarvitaan vielä lisää kiinnostavia julkaisuja, jotta meikä lämpenee. Jos niitä kuitenkin ilmaantuu, niin tämä peli lähtenee ensimmäisenä kouraan omaani(Jos ei ole epäonnistunut kakkapökäle-piirakka.)

Moninpeli olisi plussaa. Mikä sen parempaa, kuin taistella toisia vastaan mitä häijyimpien loitsujen voimin. :D

Loitsutaistelu tietenkin vaatisi, että mukana on erinäisten hyökkäysloitsujen vastapainoksi kilpiloitsuja, parannusloitsuja ja muuta sellaista oleellista, että tasapaino säilyisi.

EDIT: Hohoo... Harmi että ainakin tässä vaiheessa peli vaikuttaa pitäytyvän vähemmän raakana versiona. Ajatelkaas miten hupaisalta se näyttäisi, kun telekeneesi-taikatempulla siirtää jättimäisen kiven tipahtamaan jonkun asiasta täysin tietämättömän niskaan. PLÄTS!! :p
 
Vastaus: Sorcery [PS3 Hype]

Kivan näkönen peli, ja näytti hyvin "taikasauvaa" tottelevan! :D Eiköhän tule hankittua.
 
Vastaus: Sorcery [PS3 Hype]

Onko Wiillä vastaavaa peliä?
Itse kyllä kiinnostuin mutta tällä hetkellä sanon ei pelille.
Olisipa pelissä Harcore vaikeusaste jossa jokaisen taian liikkeet pitäisi tehdä ihan erikseen eikä vaihtaa kesken kaiken.
 
Vastaus: Sorcery [PS3 Hype]

Annetaan tuolle nyt sen verran periksi, että sisältörikkain liiketunnistuspeli tämän E3:n tiimoilta mutta mitäs jos tuo olisikin ihan tavan pädipeli? Jotenkin tuntuu, että tuolloin ihan samanlaista hypeä ei olisi llmassa ;)
 
Vastaus: Sorcery [PS3 Hype]

Annetaan tuolle nyt sen verran periksi, että sisältörikkain liiketunnistuspeli tämän E3:n tiimoilta mutta mitäs jos tuo olisikin ihan tavan pädipeli? Jotenkin tuntuu, että tuolloin ihan samanlaista hypeä ei olisi llmassa ;)

Ei varmasti olisi koska peli on kuitenkin rakennettu "uuden" innovaation pohjalle. :)

Kivalta peliltähän tuo näyttää, mutta olisin demossakin toivonut vähän enemmän monipuolisuutta kapulan käyttöön. Esimerkiksi riimuja pitäisi piirrellä ilmaan josta sitten määräytyy erilaisia loitsuja. Nyt loitsut valittiin tylsästi valikosta, ja ainoa liike mitä hyödynnettiin oli suureksi osaksi tuota kapulan edestakaista vemputtamista.

Ehkä turhaa nurinaa, mutta eiköhän tämä tule hankittua kun ei näyttäisi move olevan muutenkaan hinnalla pilattu.
 
Vastaus: Sorcery [PS3 Hype]

Story trailer

[video=youtube;uepFzx78V7w]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=uepFzx78V7w[/video]

Julkaisu tapahtunee Amerikan mantereella 22.5.2012.
 
Vastaus: Sorcery [PS3 Hype]

Luvassa tasapaksua Move vetkutusta nuoremmalle väelle.

On se kuitenkin "seiskaa", mikä on sekin jo nykyisissä liiketunnistuspeleissä harvinaisempaa. Yleensä mennään 5-6 osastolla näissä - oli sitten Move tai Kinect. Better than Star Wars.
 
Vastaus: Sorcery [PS3 Hype]

On se kuitenkin "seiskaa", mikä on sekin jo nykyisissä liiketunnistuspeleissä harvinaisempaa. Yleensä mennään 5-6 osastolla näissä - oli sitten Move tai Kinect. Better than Star Wars.

Totta. Tosin eipä tilanne ole kehuttava jos tässä tulisi heittää ylävitosia kun Move saa pelin jonka arvosanat pyörivät juuri-ja-juuri seiskan paikkeilla.
 
Vastaus: Sorcery [PS3 Hype]

Totta. Tosin eipä tilanne ole kehuttava jos tässä tulisi heittää ylävitosia kun Move saa pelin jonka arvosanat pyörivät juuri-ja-juuri seiskan paikkeilla.


Jep. Movelle ja Kinectille ei yksinkertaisesti viitsitä tehdä mitään sellaista, jonka ääreen pienen kokeilun jälkeen palaisi vielä uudestaan. Niin paljon potentiaalia molemmissa, vaan minkäs teet, jos pelinkehittäjiltä ei löydy tarpeeksi motivaatiota koodata semmoinen tuotos, jota kehtaisi kehua jopa hyväksi(Okei. Moven Dead Space menetteli, mutten oikein tykännyt siitä raiteilla kulkemisesta. Valomiekkailu saattaisi olla ihan jees hehkulamppu dil... Movelle kehitettynä, mutta tuskinpa sellaista ikinä tehdään. Ja jos tehdäänkin, on tulos todennäköisesti sitä "itseään").

Odotukset olivat kovat Sorceryn suhteen, mutta enpä taida tähän rahojani uskaltaa tuhlata, kun mukana ei ole edes minkään tason verkkopeliä(olisin tällöin voinut antaa anteeksi yksinpelin vajavaisuuden). Noh, lapset saavat tästä varmaan jotain irti. Minä jään odottelemaan Vitalle saapuvaa Gravity Rushia.
 
Vastaus: Sorcery [PS3 Hype]

Tosin eipä tilanne ole kehuttava jos tässä tulisi heittää ylävitosia kun Move saa pelin jonka arvosanat pyörivät juuri-ja-juuri seiskan paikkeilla.

Ylävitosista en tiedä, mutta sanotaan nyt se mitä sanoin jo 6kk-vuosi sitten: Liiketunnistuspelien "kulta-aika" oli ja meni ja se käytiin pääosin Nintendon ehdoilla - se kun ehti ensin markkinoille. Jotain liiketunnistupelien pelastajaa tai uuden tulemisen keihään kärkeä on minusta turha odottaa. Veikkaan että tämän vuoden E3:ssa nähdään huomattavasti iisimpää Move/Kinect hypetystä - ehkä joku showreel kuitenkin.

Mulle Move on sellaista "pelaillaan muutama tunti silloin tällöin" -osastoa, johon Sorcery sinänsä sopii varsin hyvin. Tai sitten pelataan nuoremman väen kanssa. Sinänsä vähän hassua jos joku arvostelija odotti että Sorceryn peliaika olisi 20 h ja se olisi kovinkin "deep" kokemus. 7 on ok.

Valomiekkailu saattaisi olla ihan jees hehkulamppu dil... Movelle kehitettynä, mutta tuskinpa sellaista ikinä tehdään. Ja jos tehdäänkin, on tulos todennäköisesti sitä "itseään").

Luitko Kinect Star Warsin arvosteluja? Tuskin Move ainakaan peliä huonontaisi. Mutta se on hyvä kysymys että miten hyvä peli olisi edes Movella.
 
Vastaus: Sorcery [PS3 Hype]

Cobretti: Luin arvostelun. Ottaen huomioon, ettei wiilläkään olla nähty yhtään kunnon tähtiensota versiointia, tuskin Movekaan sellaista saa. Pelintekijät ovat selvästi kiinnostuneempia kehittämään jotain ihan muuta näille liiketunnistus laitteille.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Sorcery [PS3 Hype]

Pääsin eilen testaamaan tätä maahantuojan järjestämässä tilaisuudessa, ja täytyy myöntää, että jo toisen kerran historiansa aikana Move onnistui yllättämään positiivisesti. Tosin en ehtinyt pelata kuin ehkä puoli tuntia, ja Nordiskin edustajan demo (ekaa kertaa oli heppu Movessa kiinni) tilaisuuden alkupuolella ehti vielä nostattaa skeptisyyden varjoa pelin päälle. Mutta itse kokeiltuna huomasin, että toimii.

Aika paljon vielä tuossa alussa tuntui olevan vain yhden taian käyttöä, eli salamilla räiskimistä. Tuikkusäde laukaistaan yksinkertaisesti heilauttamalla taikasauvaa (eli Movea) siten, että ranteen näpäytyksen lopuksi se osoittaa about sinne, missä vihollinen on suhteessa pelihahmoon. Peli osaa tunnistaa suunnan aika hyvin ja hyvin lyhyen totuttelun jälkeen sauvan sijainti suhteessa omaan kroppaan alkaa vastata ruudulla näkyvien laukausten suhdetta pelihahmon rintamasuuntaan.

Hauskimpia laukauksia ovat kierteellä ammutut. Tutorialin aikana opastetaan ampumaan jotain pylvään takana olevia kukkaruukkuja. Tämä onnistuu yksinkertaisesti siten, että lyhyen näpäytyksen sijaan kapulaa pyyhkäistäänkin hiukan pidempi matka sivusuunnassa, jolloin ammus lähtee kierteellä ja osuu nautinnollisesti esteen takana lymyävään viholliseen. Tätä taitoa ei ihan heti pääse käyttämään tositoimissa, mutta kun aika koittaa, ilo on... jonkinmoinen.

Tarinan päähenkilön ja tämän kissan välinen sanailu on ihan leppoisaa. Kissa (en muista nimeä) on rattoisan sarkastinen tapaus, joka tykkää vedättää sankaria. Muuten tarinasta on vaikea sanoa vielä mitään, tarttee pelailla hiukan pidemmälle.

Lyhyesti tämän tunnin mittaisen tutustumisen pohjalta voisi sanoa, että mekaanisesti Move-ohjaus toimii. Erityisen yllättävää tämä toimivuus on siksi, että taikojen heittäminen ei ainakaan toistaiseksi vaatinut minkään napin painamista. Pelkkä heilauttelu siis riittää. Ja silti ohjaus on riittävän tarkkaa, ettei se ala ottaa päähän. Kummallista.

Kunpa joku tekisi jonkin aikuismaisella tarinalla tehdyn seikkailun, jonka päähenkilö olisi kirvestä heiluttava warrior-mage-tyyppinen hahmo. Silloin arvostelut voisivat nousta jopa kasin paremmalle puolelle.
 
Vastaus: Sorcery [PS3 Hype]

Mahtaakohan tämä tulla suomeksi lokalisoituna? Siis ihan ääninäyttelyä myöten?

Jos kerran on siis nuoremmalle väelle suunnattu, niin vois olla ihan hyväkin jos ois suomenkielinen. Edes tekstitettynä.
 
Vastaus: Sorcery [PS3 Hype]

Mahtaakohan tämä tulla suomeksi lokalisoituna? Siis ihan ääninäyttelyä myöten?

Jos kerran on siis nuoremmalle väelle suunnattu, niin vois olla ihan hyväkin jos ois suomenkielinen. Edes tekstitettynä.

Tekstitetty on, mutta puhetta ei Suomeksi saa. Ja tämähän on nyt jo ilmestynyt kauppojen hyllyille.
 
Ylös Bottom