Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Soul Calibur 2

Jep, julkaisupäivän tiedän kyllä mutta aivan tavallistahan on
että peli tulee kuitenkin kauppoihin paria päivää ennen.
 
Juuri tänään itse asiassa tupsahti postilaatikkoon. Oli ennakkotilauksessa Konsolinetistä.
 
Aluksi peliin tuntuu olevan vähän hankala päästä sisään, joka hahmolla kun on yli 100 liikettä. Lähinnä näpyttää ja toivoo parasta. Practise-moodi onneksi auttaa tässä asiassa. Siinä on ohjeet, miten eri liikkeet eri hahmoilla toimivat. Liikkeet voi myös katsoa koneen tekemänä, eli siitä näkee, millainen isku näppäinyhdistelmän lopputuloksen pitäisi olla.

Ääninäyttely ja musiikit ovat pelissä sellaista keskitasoa, eivätkä taistelun äänetkään mitään huippuluokkaa ole. Ajavat toki asiansa, eikä niitä voi missään muodossa huonoksi kuitenkaan sanoa.

Ohjaimeen pitää luultavasti vähän totutella. X- ja Y-nappien painallus yhtäaikaa tuottaa vähän hankaluuksia varsinkin silloin, kun se pitää tehdä nopeasti jonkin toisen liikkeen perään. Cuben digiohjain ei mielestäni ole paras mahdollinen, mutta sitä on oikeastaan pakko käyttää, jos haluaa tehdä iskuja, joissa vaaditaan esimerkiksi kaksi nopeaa näpäytystä ylös, alas, eteen tai taakse. Hori digital pad täytyisi ehdottomasti jostain hommata. Ikaruga, Soul Calibur 2 ja Sonicit suorastaan huutavat sitä. Mutta kyllä tuo cuben perusohjain toiminee vallan mainiosti SC2:n kanssa, kun siihen ensin totuttelee.

Parin tunnin kokeilun jälkeen on turha vielä sanoa, että onko peli huono, keskinkertainen, hyvä vai loistava. Siksipä menenkin nyt harjoittelemaan lisää.
 
Meikäläinenkin kävi sen eilen noutamassa playeronesta.
Kyllähän tuo herkulta vaikuttaa ja kun cubella ei kilpailija ole
oikein muuta kun Mortal Kombat niin kyllä tuo sen pistää halki poikki ja pinoon.
 
Kävin tänään noutamassa postista.
En Mortal Kombat 3 jälkeen ole tykännyt mistään taistelupelistä,mutta tämä on kyllä mahtava.
 
mäki kiristelin vyötä ja jätin ruuan pois viikonlopuks niin jäi rahaa hakee tuo postista. nopean testin jälkeen ihan hauskalta vaikutti, aika nopeetemponen vaan ton virtua fighter 4 50hz version jälkee. mut eiköhän tohon totu ja varmaan tää yö meneekin aika pitkälti weapon masterin parissa :eek:
 
oikeessa olin, kuuteen asti meni. äkkiä tottu kyl tohon nopeuteen ja kontrollitkin lähtee jo suht ajattelematta. torjuntaa ei välillä löydä oikein. on kyl siistii kuinka paljon kerättävää tossa on, se on se juttu joka yleensä pitää mut pelaamassa peliä kuin peliä ja tossa ei kerättävän ihan heti pitäs loppuu kesken :cool:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan wormfed
musta tuntuu et pleikkarin ohjain olis vaihtoehdoista paras.

Ok. Kerrotko vielä miksi, jos jaksat?

Edgessä painotettiin, että juuri Cuben ohjaimen näppäinten sijoittelu tekee siitä soveltuvimman Soul Caliburin luonteelle. Kaikilla on tietysti omat mieltymyksensä, mutta näin siis kolme lähdettä, joita eniten (ja eri syistä) seuraan.
 
mun kokemuksen mukaan paljon mieluummin pelaisin tota pleikkarin ohjaimella. jotenkin vaan en pääse niin helposti mukaan. pleikkarilla näppäimet on kaikki mukavasti yhdessä kasassa, cubella pitää hyppiä tosta isolta a:lta ylös ja alas. ja ristiohjain ei todellakaan ole optimaalisessa paikassa mun anatomialle. nuo liipaisimet on kans vähän niin ja näin. vaikee tottua siihen ettei niitä tarvii painaa pohjaan asti kun saa kirveestä kasvoihin kokoajan. mut kyllä tota mielellään pelaa, ei siinä mitään.
 
Guardhan on oletuksena B-näppäimessä?
Minä en käytä liipasimia mihinkään.
Cuben ohjain vaatii vaan vähän totuttelua tuossa pelissä. Itsellä alkaa jo onnistua ihan kohtalaisesti. Ikarugassa olin jo käyttänyt ristiohjainta, joten se oli hallussa heti alusta. Mutta myönnetään silti, ristiohjain saisi olla parempi.
 
Ehkä se nettikaupoilta jo löytyy, muttei ainakaan vielä ole löytynyt paikallisesta pelikaupasta, Gigantista eikä Prismasta(Kyllä, yleensä pelottavan aikaisin eksyvät pienet helmet tänne. Ja hassua kyllä joskus vielä aika halvalla)

Gigantissa lauantaina väittivät ettei koko peli ole vielä Cubelle ilmestynyt. Ruojat. Mutta kokeilen nyt sitten huomenna koulun jälkeen uudelleen. Tämä on pakko saada ennen ystävääni, että voin ownata sitä sitten kun väännetään tiukkoja matseja :D
 
Ylös Bottom