Soul Calibur III

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
NewsFlash

Soul Calibur III:n ensimmäiset kuvat ja traileri 24.03.2005

Sony Computer Entertainment Europe on paljastanut muutamia lisätietoja ensi syksynä PlayStation 2:lle saapuvasta Soul Calibur III -taistelupelistä.

Pelin kolme uutta hahmoa ovat Zasalamel, salaperäinen pahamaineista miekkaa tavoitteleva mies, Tira, linnunomainen kuoleman enkeli sekä Setsuka, vaeltava kaunokainen, jolla on miekka kätkettynä päivänvarjoonsa. Uusien hahmojen nimet saattavat vielä muuttua, mutta näiden ja yli kahdenkymmenen muun hahmon lisäksi pelaaja voi luoda myös omansa, jolle voi itse valita ulkonäön, aseet ja ammatin.


Traileri (+haastattelu) http://62.73.33.36/~konsolifin/ps2fin/soulcalibur3/sc3_1.wmv (72,5 Mt)

Vaikka uutislinkki onkin Gamesradariin, ovat tiedot ja traileri suoraan Sony Computer Entertainment Europelta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Soul Calibur III [Hype]

Olen kuin papukaija, mutta nuo hahmonluontijutut ovat aina menneet metsään. Yhdestäkään tappelupelistä ei saa:

a: hyvää,

ja

b: tasapainoista,

->jos pelaaja pääsee sorkkimaan hahmojen liikkeitä ja ominaisuuksia.

Catwalk vielä menettelee. Koristeet ovat täysin jees.

EDIT: Kiistelenpä hieman itseni kanssa; kyllähän Virtua Fighter Final Tunedissa saa vaihdettua muutamaa liikettä keskenään mutta sitä ei voi vielä kutsua "sorkkimiseksi".
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
NewsFlash

Video Soul Calibur 3:n hahmoeditorista 16.06.2005

Namco on julkaissut syksyllä PS2:lle ilmestyvästä Soul Calibur 3:sta videon, joka esittelee pelin monipuolista hahmoeditoria. Alkuperäisten hahmojen muokkauksen lisäksi pelaaja voi luoda kokonaan oman taistelijan, jolla voi ottaa matsia vaikka kaverin kehittämää hahmoa vastaan.

http://62.73.33.36/~konsolifin/ps2fin/sc3/sc3cc.mov (26 megaa)
Tallenna hiiren oikella nappulalla
 
Vastaus: Soul Calibur III [Hype]

Minulla on Soulcalibur II ja se kyllä on aivan älyttömän hyvä peli. Uskon myös, että Soulcalibur III on siis myös hyvä. Onhan siinä oman ukkelin teko, uusia hahmoja ja sellaista.
 
Vastaus: Soul Calibur III [Hype]

Pelottaa vain mitä tuollainen mahdollisuus oman hahmon luontiin tekee pelin balanssille. Tosin SC2:n perusteella se ei kyllä missään tapauksessa ainakaan huonommaksi mene. Esimerkiksi Yunsung taitaa olla ikiroudassa, sen verran pahasti tuntuu olevan framet miinuksella koko ajan (paha tarkistaa kun tietää Namcon tavan pimittää framedataa, eipä se kyllä kiinnostakaan). Tai sitten sillä on liikkeissään automaattinen turpaanotto-ominaisuus mikäli vastustaja yleensä vaivautuu tekemään jotain.

Samaa ominaisuutta on (pelaajien toimesta) toivottu mahdolliseen seuraavaan Virtua Fighteriin, voi vain toivoa ettei Sega ole niin tyhmä. Final Tunedissa on muuten käsittääkseni mahdollisuus vaihtaa hahmolleen joitain liikkeitä parista mahdollisuudesta mutta ominaisuus on ilmeisesti järjen rajoissa. Eipä tästä tiedosta juuri iloa ole, mahdolisuudet törmätä Final Tunediin ovat lähellä nollaa, ellei satu pistäytymään japanilaisessa pelihallissa.

Vaikka mistä sen tietää jos Namco sattuisi vahingossa onnistumaankin. Epäilyttää kuitenkin.
 
Vastaus: Soul Calibur III [Hype]

Jos oikein muistan niin Sungin f,f+B on ainoita jostain kotoisin olevia liikkeitä. Mälsä juttu sinällään, helvetin hieno hahmo noin visuaalisesti. En halua tässä(kään) ottaa kantaa hahmon paskuuteen, joku korealainen ukkkoylijumala voitti sillä populaa ihan kympillä jossain turneessa. Mutta onhan se myönnettävä, ettei noita tierejä Aasian huippujen standardeilla ole mitään järkeä säätää. Listoja ja framedatoja tärkeämpää on aina, miten hahmo käytännössä pärjää. Ei jaksaisi rämppäillä d+A- kamaa vuotta putkeen. Se on vähän sama kuin kivi voittaisi sekä paperin ja sakset.

Tuo hahmonluontijuttu epäilyttää takuulla kaikkia vähänkin mättöjen faunaan perehtyneitä, mutta sittenpähän sen näkee. Ainahan nämä ovelat yksinpelimoodit ihan tervetulleita ovat. Kunhan kaksinpelihahmot pysyvät jotensakin tasapainoisina, niin ei se minua niin paljoa haittaa. Kiintoisaa on myös tietenkin se, ottaako Namco lopultakin nettipelaamista sarvista, vai jatkuuko heidän/Segan olan takaa kyräily ikuisuuksiin.
 
Vastaus: Soul Calibur III [Hype]

Demo putosi luukusta ja hyvältä näyttää. Ovat näköjään Namcon sedät onnistuneet taikomaan vielä hiukan lisää tehoja vanhasta romusta. Hahmonluontia en viitsinyt testata kun ei juuri kiinnosta. Tekken vitosesta en innostunut yhtään mutta kyllä tämä nyt jo 10 minuutin testin jälkeen tulee olemaan pakko-ostos. Millonkas tämä ilmestyy?
 
Vastaus: Soul Calibur III [Hype]

Marraskuun lopulla täällä. Jenkit saavat omansa parin viikon sisään.
 
Vastaus: Soul Calibur III [Hype]

mikaju sanoi:
kyllä tämä nyt jo 10 minuutin testin jälkeen tulee olemaan pakko-ostos. Millonkas tämä ilmestyy?
Kahden minuutin testin jälkeen sanon että blääh... :o

En hirveesti valikoita selaillut, mutta joitain näppiskomboja olisi voinut siinä samassa näytössä kertoa, missä perusliikenamiskat näytettiin.

Turpaan tuli ekalta vastukselta, kun en edes torjuntaa löytänyt. :p :p

Laitan sen demon laatikkoon pölyttymään...
 
Vastaus: Soul Calibur III [Hype]

Kojo sanoi:
Kahden minuutin testin jälkeen sanon että blääh... :o

En hirveesti valikoita selaillut, mutta joitain näppiskomboja olisi voinut siinä samassa näytössä kertoa, missä perusliikenamiskat näytettiin.

Turpaan tuli ekalta vastukselta, kun en edes torjuntaa löytänyt. :p :p

Laitan sen demon laatikkoon pölyttymään...

Joskus Mortal Kombat oli kova juttu vuonna yks ja kaks, mutta nyt....

Ei kyllä säväyttänyt yhtään, ja minä kun luulin että taistelupelit olisivat muuttuneet parempaan suuntaan jo tähän mennessä. Ei oikein löytynyt ainakaan omalta osalta mitään sulavuutta tai selkeyttä näppäimistä ja niiden soveltamisesta.

Sinnehän se demo meni pölyttymään...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Soul Calibur III [Hype]

Kojo sanoi:
Kahden minuutin testin jälkeen sanon että blääh... :o

En hirveesti valikoita selaillut, mutta joitain näppiskomboja olisi voinut siinä samassa näytössä kertoa, missä perusliikenamiskat näytettiin.

Turpaan tuli ekalta vastukselta, kun en edes torjuntaa löytänyt. :p :p

Laitan sen demon laatikkoon pölyttymään...
werty sanoi:
Joskus Mortal Kombat oli kova juttu vuonna yks ja kaks, mutta nyt....

Ei kyllä säväyttänyt yhtään, ja minä kun luulin että taistelupelit olisivat muuttuneet parempaan suuntaan jo tähän mennessä. Ei oikein löytynyt ainakaa omalta osalta mitään sulavuutta tai selkeyttä näppäimistä ja niiden soveltamisesta.

Sinnehän se demo meni pölyttymään...
Ovatko aikaisemmat Caliburit tuttuja? Vertailu niihin kiinnostaa.
 
Vastaus: Soul Calibur III [Hype]

Tekstin perusteella kaverit pelasivat viimeksi edes puolitosissaan MK ykkösen tasoisia mättöjä, ei kannata edes yrittää kysyä mitään teknisesti blokkinappia vaikeampaa ominaisuutta. Jos demosta haluaa läppää, gamefaqsin foorumilla on jotain 60 sivua enkunkielistä analyysiä. Suomessa on ehkä noin 5 aktiivista SC-pelaajaa. Pelkään pahoin että newbornitkin alkavat pitää kolmosta jo vanhan toistona... :rolleyes:
 
Vastaus: Soul Calibur III [Hype]

Hex sanoi:
Ovatko aikaisemmat Caliburit tuttuja? Vertailu niihin kiinnostaa.
Ei.

Enkä ole tuon genren ystävä. Tekkeniä tuli aikoinaan pelattua paljonkin, mutta sitten kun jatko-osia tuli markkinoille, alkoi ne näppäinkombot olla liian vaikeita näin vanhoille sormille ja muistille, että kiinnostus lopahti kokonaan. :)

Neonomide sanoi:
Tekstin perusteella kaverit pelasivat viimeksi edes puolitosissaan MK ykkösen tasoisia mättöjä, ei kannata edes yrittää kysyä mitään teknisesti blokkinappia vaikeampaa ominaisuutta.
No kun ei se blokkinappikaan löytynyt... :D :D
 
Vastaus: Soul Calibur III [Hype]

Täytyy tunnustaa, että viimeisin taistelupeli mitä on tullut pelattua oli Tekken 3 :D. Ei kyllä silti uuden uutukainen SC kaikista entisten osien kehuista huolimatta vaikuttanut erikoiselta. Ehkäpä se rautanyrkki on se mikä on pitänyt aina otteessaan, eli varmaan pitäisi tutustua siihen viidenteen osaan.

Ei tuossa SC 3:n demossa mitään vikaa sinänsä ollut, mutta jostakin syystä se ei vain iskenyt. Lähinnä itseäni turhautti kutakuinkin kankealta vaikuttava hahmon liikkuminen, tosin niinhän se on tainnut olla aika monessa taistelupelissä. Veikkaanpa, että olisi oikeastaan parempi tutustua sarjan aiempiin osiin, koska tämä vain vaikutti erittäin tavanomaiselta kaikkine kommentaattoreineen (eli "FIGHT" jne. puhujat taustalla.). Tosin sitä sarjaa se Tekkenkin edustaa. Ei minun sanojani kannata kuunnella kun en kuitenkaan ole taistelupelien vannoutunut pelaaja :o
 
Vastaus: Soul Calibur III [Hype]

werty sanoi:
Lähinnä itseäni turhautti kutakuinkin kankealta vaikuttava hahmon liikkuminen, tosin niinhän se on tainnut olla aika monessa taistelupelissä.
Monet valittavat tuosta liikkumisesta. Noissa 3D-mättöpeleissä on tarkoitus yleensä "stepata", eli rytmisesti liikkua kaksoisnäpäytyksin eteen/taakse, sivuille systeemistä riippuen. Tekken 5:ssa mm. backstepin nopeuttmaiseksi pitää tehdä: b, b, db (cancel), b, b jne. Virtua Fighter 4:ssa taas voi stepata kyyryssäkin eteet/taakse, mikä väistää mm. korkeita hyökkäyksiä ja mahdollistaa kyyrystä tehtävillä liikkeillä kikkailua. Nuo ovat vielä ihan basic-tasoa. Mahdollisuuksia riittää.

Soul Calibureissa liikkuminen on itse asiassa melko rajoittunutta, sivuttaisliikkumisen voi pysäyttää horisontaalinapin iskuilla ja hienommat liikkumiskikat ovat varsin hahmospesifeja. Kyseessä on minusta välttämätön haitta, joka johtuu pelin "3D"-luonteesta. Raiteilla mätettävät pelit sisältävät parempaa perusliikkumista, niin oudolta kuin se alkuun voi kuulostaakin. :rolleyes:

En sanoisi että yhdessäkään tappelupelissä on SEKÄ intuitiivista että helposti opittavaa, kaljahuuruissakin näyttävää ja funktionaalista liikkumissysteemiä. Kyllä kaikkea pitää opetella. SItten kun steppailu on hanskassa vaikka jossain Guilty Gearissa/ Tekkenissä VF:ssä, niin kaikki helpompi muu tuntuu lomailulta. Ja yksinkertaisemmalta.

EDIT: Kuten sanottua, pääsen upottamaan hampaani SC III:n PAL-versioon melko pian; ennakkotilasin pelin kaverin kanssa play.comista. Kerron välittömästi kommentteja kun saan pelin käsiini! :rolleyes:
 
Ylös Bottom