Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SOUL CALIBUR IV -peliapuketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Healtti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Healtti

KonsoliFIN Alumni
Kertaakaan en kuollut edes ensimmäisellä hahmollani, kunnes nyt 45-46F (tarkemmin sanottuna 46) jumissa.

Tipsejä?

Pitäiskö vetää sillä Sun-Yong tyylillä jotain spämmiatakkia... Miten se ylipäätään tehdään se Critical Finish? Vastustajan Soul-pallo on punaisella ja health-palkki välkkyy. Mitä puuttuu?
 
Vastaus: SOUL CALIBUR IV -peliapuketju

Kertaakaan en kuollut edes ensimmäisellä hahmollani, kunnes nyt 45-46F (tarkemmin sanottuna 46) jumissa.

Tipsejä?

Pitäiskö vetää sillä Sun-Yong tyylillä jotain spämmiatakkia... Miten se ylipäätään tehdään se Critical Finish? Vastustajan Soul-pallo on punaisella ja health-palkki välkkyy. Mitä puuttuu?
Hajota vastustajan armori/suojapanssari (joku niistä kolmesta) ja paina samantien vasenta olkanappia (LB). Eli paina heti sen jälkeen kun kuulet panssarin kovan halkeamisäänen.

Itse olen tehnyt kriittisiä viimeistelyjä ainoastaan harjoittelussa, kun en ominaisuudesta pelitilanteessa juuri välitä eikä pelitilannekaan ole sitä toistaiseksi suoraan vaatinut.

----------
Vinkki Tower of Lost Soulsiin:
Tornissa pääsee melko pitkälle toistamalla vaan heittoja peräjälkeen (Grapple), sikäli kun vastustajalla ei ole korkeinta heitonestobonusta (Grapple Break S) päällä. Ja koska osalla vastustajista tämä löytyy, niin useinkaan heillä ei ole samalla korkeinta kehästä tipahtamisen estoa (Nullify Ring Out S), jolloinka nämä kannattaa liukutaklata/potkia/lyödä kentän ulkopuolelle. Pelimiehet eivät tietenkään tällaisia kikkoja käytä, mutta omaa pakerrusta nuo pikkujipot ovat helpottaneet.

PS. Yllättävän kovaa joutuu tornissa meuhaamaan, kun vastaan tulee parhaimmillaan peräti yhdeksän soturia ja selvitä pitäisi yhdellä ainokaisella soturilla ja samoilla lähtöenergioilla.
 
Vastaus: SOUL CALIBUR IV -peliapuketju

Hajota vastustajan armori/suojapanssari (joku niistä kolmesta) ja paina samantien vasenta olkanappia (LB). Eli paina heti sen jälkeen kun kuulet panssarin kovan halkeamisäänen.


Pääsitkös C ite ton? Millä hahmoilla / taktiikoilla?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SOUL CALIBUR IV -peliapuketju

Riittävä ehto tuon superliikkeen käytölle on se, että hahmo välähtää kun sen torjuntaan iskee terää. Eli siinä vaiheessa kun vastustajan mittari välkkyy punaisena on vielä mäiskittävä sitä hahmoa jonkin verran. Kun iskuja lataa riittävästi välähtää hahmo aivan eri tavalla kuin jonkun varusteen hajotessa. Välähdyksen jälkeen on noin 1sek aikaa painaa neljä nappia pohjaan ja suorittaa matsin lopettava erikoisliike.
 
Vastaus: SOUL CALIBUR IV -peliapuketju

Jees, meni juuri tolla Yun-Seoung spämmillä. Kiitos C:lle tosta 1 armor -> LB vinkistä.
Luulin tosiaan että piti olla kaikki palaset paskhana.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SOUL CALIBUR IV -peliapuketju

Pääsitkös C ite ton? Millä hahmoilla / taktiikoilla?
En ole vielä noilla tasoilla asti. Liikaa versusta SC:ssää tohkeissaan fanittavan kaverin kanssa. :p

Tänään illalla taas jatkellaan tornissa kapuamista.
Jees, meni juuri tolla Yun-Seoung spämmillä. Kiitos C:lle tosta 1 armor -> LB vinkistä.
Luulin tosiaan että piti olla kaikki palaset paskhana.
Ju hiano juttu. Loppujen lopuksi aika kehnosti toteutettu koko CF-ominaisuus IMO tuon välivideolisukkeen takia, mutta käytettävähän tuota on jos pelit sitä täsmäpyyntönä vaativat.
 
Vastaus: SOUL CALIBUR IV -peliapuketju

Lolcats, vedin 30min nonstoppina tuota 57-59 flooria ja jumissa tottakai.

57 ja 58 vielä menee, mutta sitten 59 flooriin mennessä on jälellä 1 hahmo täysilla healtheilla(tai 2 hahmoo heikoilla). Parasta on toki se, että ne 59 floorin jampat sattuu oleen hyviä...

ASD! Nyt kommentit joltain läpivetäneeltä plz!
Nostan hattua ja pyydän neuvoa. :)

Ei saatana siis ei taidot riitä. Yksinkertasesti ei taidot riitä. Noi 57 ja viel 58 (joka toinen kerta) menee, mutta 59:n kolme uutta jannuu on liikaa.
Mä luovutan tän, ihan sama. Peli roskiin. Onnee sulle C (ja muut), toivottavasti onnistut.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SOUL CALIBUR IV -peliapuketju

samassa paikassa jumittelen missä healttikin... on vaan aika karmeeta vääntämistä, mutta olen huomannut että itellä ainakin ontuu heittojen esto että pitäisi koittaa varmaan saada tehtyä äijä jolla olisi grabble break A tai ainakin tuo varmasti avittaisi itseäni eteenpäin mutta en ole vielä jaksanut sellaista koittaa... paras saavutus oli kun viimesen 59F oli enää 2 vihua jäljellä mutta liika on liikaa kuitenkin minun taitoihin verrattuna
 
Vastaus: SOUL CALIBUR IV -peliapuketju

Ei saatana siis ei taidot riitä. Yksinkertasesti ei taidot riitä. Noi 57 ja viel 58 (joka toinen kerta) menee, mutta 59:n kolme uutta jannuu on liikaa.
Mä luovutan tän, ihan sama. Peli roskiin. Onnee sulle C (ja muut), toivottavasti onnistut.
No ei helkkarissa sovi luovuttaa. Keräilet suosikkisoltullesi ajan kanssa tasoja lisää ja käyt päivittämässä hahmon spesialit itsellesi istuvimmaksi (+ parhaimmaksi) ja käyt uudestaan toimeen. Nuo loppupään tasot on tarkoituksella laitettu todella kireäksi mättämiseksi, jota ei ihan keskitason erikoistaidoilla leivota kumoon.

Niin ja vaikka ei onnistakaan, niin voihan pelistä nauttia kaverin kanssa tai verkossa player-matsina hyvässä seurassa nelinpelinä. Itselläkin yksi SC-sarjaan tykästynyt toveri on käynyt useaan otteeseen kylillä pelaamassa versusta ja tosi hauskaa on ollut. Makuasioitahan nämä tietty, mutta elä nyt hylkäile SC IV:tä pelkkien torniturpajaisten vuoksi.

Cheer up, Healtti. ;)
 
Vastaus: SOUL CALIBUR IV -peliapuketju

Cheer up, Healtti. ;)

Tästä piristyneenä lähdin TOLSin descent-laskeutumisosioon noin kello 01:00

Eka saavutus oli 20. levelissä, jonne pääsin miellyttävästi vaivatta. Mitä nyt 19. levelissä joku nobo-viikatemies ring outtasi Yoshimitsuni vetämällä hervottoman huiskaisun siinä vaiheessa, kun olin helikopterina.Kii!

Noh, Cervantes-kustomi pisteli yksinään leveliin 35 asti, joka on todennäköisesti viimeinen. Ai miksikö? No sen takia, että tyssään aina viimeiseen kenttään pitkän tahkonnan jälkeen (ks. TOLS ascension -> jumi 59floor:mad:). Niin ja sekin, että siinä tuli 3 nallukkaa vastaan yhtä aikaa... No mene ja tiedä, ehkä desc jatkuu leveliin 60 ja sitten lopussa on jotain possupukuisia kilik-spammeja vastassa.

Niille keitä epäilyttää lähteä descenttiin: nou hätä. Jos TOLS ascension taittuu viidenkympin huitteille kuin tanssi, niin pitäisi mennä kivasti ainakin siihen asti mihin mä pääsin. Pitää tossa mun ekassa vedossa ottaa kuitenkin huomioon kaksi asiaa.

1. Karmea tsägä ring-out jo desc-floor 19:sta
2. Ensmäinen desc-yrityskerta, eli ei tiedä mitä odottaa.
3. Kohtuullinen vi7u7u5 päällä TOLS ascentista.


EDIT:
Kommentit TOLS 59floorista:

stuped ghey fuckign helo kity barbie and ken sesame street pu$$y poly pokit wimpy kidy ghey stupid 59 fl00r
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SOUL CALIBUR IV -peliapuketju

Läpi meni!
s0i s0i s0i s0i s0i s0i s0i s0i s0i s0i s0i s0i s0i s0i s0i!

Helkkari, 2 pvän tauon (halo3 w/ P, Hege) jälkeen palasin tän pariin.
Ja meni kuin tanssi. Siis ei mitään ongelmaa. Ja ihan samoilla taktiikoilla kuin ennenkin.

Vika boss AlGore oli ihan vitsi. Peace of cake kun sai ottaa 3 jannua -> en tarvinnut kuin yhtä loppeinlopuks.

EDIT:

Vinkki tuohon 59flooriin; jatka yrittämistä ja pidä vaikka päivä taukoa välissä. Kyllä se menee. Ja 60lvl on naurettavan helppo!

EDIT2:

TOLS descentissä on 40 leveliä yhteensä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SOUL CALIBUR IV -peliapuketju

Nyt meni yläkerrat läpi. Jos tietokonetta vastaan pelailu ei niin innosta ja torni on selvitettävä niin kannattaa toimia näin:

Tehdään 3kpl custom Astaroth hahmoja siten, että otetaan paljon hipareita sekä HP Drain A.

Matsissa kannattaa käyttää enimmäkseen 1(hold),A,A tai 1(hold),A,B hyökkäyksiä. Jos vastustaja on lähellä, niin kannattaa jättää toi toinen lyönti pois (kun teet yhden lyönnin, riittää että näpäyttää alaviistoon). Jos vihulla ei ole auto grapple breakkia kannattaa myös heitellä. Aina kun saa yhden vihollisen tiputettua kannattaa lyödä 4,4,B ladattuna. Jos tämän tekee oikealla ajotuksella, saa yhden vaparin sisään ja useimmiten 1/4 energiasta pois ennen kuin sisään tullut vihu ehtii tekemään mitään.

En tiedä miksi, mutta kyykkivää Astarothia vastaan vihu tuntuu olevan todella passiivinen jos vertaa muihin hahmoihin millä olen tätä kokeillut. Tuossa lienee joku bugi tekoälyssä. Jos haluaa kunnon haastetta huijaavan tekoälyn kanssa, niin edellämainittua spammausta ei kannata käyttää.

Tällä metodilla toi yläkerta meni läpi lähes ongelmitta yhdessä iltapäivässä.
 
Vastaus: SOUL CALIBUR IV -peliapuketju

Tehdään 3kpl custom Astaroth hahmoja siten, että otetaan paljon hipareita sekä HP Drain A.

Matsissa kannattaa käyttää enimmäkseen 1(hold),A,A tai 1(hold),A,B hyökkäyksiä. Jos vastustaja on lähellä, niin kannattaa jättää toi toinen lyönti pois (kun teet yhden lyönnin, riittää että näpäyttää alaviistoon). Jos vihulla ei ole auto grapple breakkia kannattaa myös heitellä. Aina kun saa yhden vihollisen tiputettua kannattaa lyödä 4,4,B ladattuna.

Testasin djj:n spämmitaktiikkaa ja yllättävän hyvin näytti toimivan, vaikken kertaakaan aiemmin ole Astarothiin koskenut. Ainoat levelit missä voi tulla ongelmia on 45-46(pitää saada critical finish) ja mahdollisesti tuo 57-59 (ei sen kummempaa, mutta siinä on pelin vaikeimmat vastustajat).

Suosittelen Astaroth-spämmille toiseksi skilliksi Auto unblockable attackia, sillä vihut alkavat korkeammilla leveleillä torjua ja impactaa tuota saman liikkeen spämmiä.

Jo ekoissa postauksessa Corcan mainitsema heittelytaktiikka toimii myös tietokonetta vastaan, testattu on.
 
Vastaus: SOUL CALIBUR IV -peliapuketju

Testasin djj:n spämmitaktiikkaa ja yllättävän hyvin näytti toimivan, vaikken kertaakaan aiemmin ole Astarothiin koskenut. Ainoat levelit missä voi tulla ongelmia on 45-46(pitää saada critical finish) ja mahdollisesti tuo 57-59 (ei sen kummempaa, mutta siinä on pelin vaikeimmat vastustajat).

Itselläni juurikin tuo 45-46 tuotti ongelmia, mutta A,B kombolla sai ne varusteet nopeasti hajalle. Toi 57-59 oli kohtuu helppo, meni toisella yrittämällä. Toinen mikä oli vaikea, oli se kerros jossa tuli Amy+3x Raphael. Noi on Astarothille vähän turhan nopeita varsinkin kun Raphaelin kantamakaan ei ole ihan lyhyt.
 
Vastaus: SOUL CALIBUR IV -peliapuketju

jees nyt pääsin läpitte tornin yläosan, 57-59F meni läpi kun tein 3x kopio kilik, skillit: strong impact (aseesta), auto impact A ja Shave dmg A, kamoilla keskityin saamaan mahdollisimman paljon hpta, samoilla sankareilla sain myös porattua 60F läpitte muutaman yrittämän jälkeen.

57-59F meni sellasella yleisporauksella läpi, mahdollisimman paljon pitkän kantaman iskua shave dmg pitää huolta jos vihu torjuu niin edes vähän kuitenki menee läpi dmg, ja tarvittaessa heittoja...

60F meni muutaman yrityksen jälkeen, heitot asettu ainakin minulla aika suureen rooliin, vaikka se paljon estää heittoja mutta silti moni heitto pääsee läpi, taktiikka joku lyöntisarja, torjunta, heitto, puri aika hyvin, tai tuosta jatkona kyykkytorjuntaan ja kun vihu lyö yli niin sen jälkeen nopea heitto perään...
 
Vastaus: SOUL CALIBUR IV -peliapuketju

mitä mitä onko teillä 3 hahmoa käytössä 57-59 flooreissa?
 
Vastaus: SOUL CALIBUR IV -peliapuketju

Ite vetänyt The Apprenticeilla melko helposti. Hyvä heppu hyvillä comboilla :)
 
Ylös Bottom