Olkoon koneen sisuksissa vaikka mitä niin 4000 on järkyttävä hinta. Toimitusjohtajakone siis, mutta kieltämättä sisuskalut ovat todella komeat. (kuten kuorikin)Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Nyt on 32MB ATI iBookissa ja PowerBookissa polttava dvd-asema sisaisena ja 64MB ATI. Hinnat ovat myos tippuneet. Polttavalla dvd-asemalla, 64MB ATIlla, 15.2" naytolla ja 1GB DDR muistilla PowerBook maksaa siinä 4000EUR. Ei ollenkaan paha hinta 'UNIX'-kannettavasta.

Olen luultavasti pistämässä kannettavaani piakkoin vaihtoon. Tuli tehtyä todellinen moka, kun osti keväällä Fujitsun Amilon. Tehoa kyllä löytyi, DVD/CDRW kombo miellytti ja ulkonäkökin oli kohdallaan. Akkuteho sen sijaan on huono, mutta sekään ei minun käytössäni hirveästi haittaa. Koneen todellinen moka, ja se mihin minulla on mennyt hermot, on meteli. Kovaa korkeaa hurinaa pitävä tuuletin pitää yhtä hirveää mökää kuin 80-luvun PC:t. Hiljaisessa huoneessa kone suorastaan huutaa. Hermot on mökään menneet monesti, se haittaa keskittymistä ja aiheuttaa joskus päänsärkyä.
Mielessä on pyörinyt sekä Applen koneet (Äxä kiinnostaa), sekä toki PC:t. Olen myös useamman kannettavan jälkeen jälleen tilanteessa, jossa pöytäkone hoitaisi homman yhtä hyvin. Applelta mielessä on käynyt iMac (niidenkin hinnat saisivat tippua edes vähän). Kannettavissa taas tuntuu, että Applella ei juuri nyt ole minulle oikein tarjottavaa. PowerBook on joka tapauksessa liian kallis, kun taas G3 iBook alkaa olla jo vanhentunut. Onkohan G4-versioita piakkoin tulossa? PC-puolella valinnanvaraa toki on vaikka kuinka. Se on kuitenkin varma, että minkä tahansa koneen hankinkin, käyn sen ensin "koekuuntelemassa".