Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Speedball 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kasvain
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

kasvain

New Member
Törmäsin tähän klassikkopeliin kun katselin Gameboyn pelilistoja. Onko kellään kokemusta pelistä? Vastaako alkuperästä Amigan peliä?

Kokemusta ei ole, mutta ostoa harkitsin aikanaan. Ilmeisesti GBA:n pieni ruutu ei sovellu tuohon, eikä peli vastaa Amiga-klassikkoa. Jostain varmaan arvosteluja löytyy, joten kannattaa lukaista läpi, mutta näin muistelisin.

Hmm, peli kyllä vastaa mielestäni 1:1 Amigan Speedball II:ta tai jos ei ihan niin itse en ainakaan eroja huomannut. Ruutua näkee mielestäni yhtä paljon kuin amigallakin.

Ihan huippupeli niinkuin Pinball Dreamsista/Illusionsista väännetty Pinball Challengekin. Lisää vanhoja amiga-pelejä GBA:lle, tuntuvat saaneen niin hyvän kodin :) Super Cars II olisi kiva ylläri esim.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Reko
Super Cars II olisi kiva ylläri esim.

Älä muuta sano, tuo oli todella hyvä. Ylhäältä kuvatuista autoiluista olen aina pitänyt. Toinen oli sellainen indy-radalla ajettava peli, jossa näkyi koko rata kerrallaan ja kamera oli olevinaan hieman yläviistossa. Nappia painamalla auto kaasutti, muuta ei tarvinnut - hieman kuin Slicks 'n slides, mutta julkaistu paljon aikaisemmin. Pelissä oli muistaakseni nitrot yms. vähän Offroadin tyyliin, voin olla väärässäkin. Nimeä olen miettinyt vaikka kuinka, mutta ei muistu mieleen... jos joku muistaa niin...

Juu, tuosta Speedballista en tosiaan ollut varma. Muistan vain arvosteluista lukeneeni tuon ruudun olevan liian lähelle zoomattu pelikenttää. En enää ole varma sanottiinko version olevan huonompi kuin Amigan vai sanottiinko ruutua vain näkyvän yhtä vähän kuin Amigalla :). Voisihan tuon halvalla ostaakin, aikanaan hauska peli.

Ihan huippupeli niinkuin Pinball Dreamsista/Illusionsista väännetty Pinball Challengekin.

Eikös tuo peli ole Dreams / Fantasies -kopio? Illusions-pöytiä ei sentään taida olla? Ja jostain luin, että highscoret ei jää talteen. Mitä ihmeen järkeä sellaisessa flipperissä on? Mahtavia pelejä olivat kyllä Amigalla (varsinkin CD32-versiot)..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Prisoner
Eikös tuo peli ole Dreams / Fantasies -kopio? Illusions-pöytiä ei sentään taida olla? Ja jostain luin, että highscoret ei jää talteen.

Joo siis nimenomaan tuossa on just Dreamsin ja Fantasiesin pöydät. Sekoitan aina Fantasiesin ja Illusionsin keskenään. Mukana on siis Partylandit, Ignitionit, 1$M gameshowt sun muut. Autenttista kamaa musiikkeja myöten. Mielestäni tuo Dreams & Fantasies oli aikanaan just ne parhaimmat setit Digital Illusionsin peleistä enkä jostain syystä Pinball Illusionsille niin lämmennyt.

Pisteet jää myös talteen. Voi aina ennen peliä hävetä silmät päästään sille pisteiden vähyydelle mitä tällä hetkellä pystyy paukuttamaan. Mulle flipperit on aina vaatinut sellasta kunnon paneutumista, että pisteitä alkaa todella tulemaan ja nykyinen räpiköinti amiga-aikoihin verrattuna on ihan kauheeta katsottavaa :)

Ja mitä Speedballiin tulee niin kyllähän se kuvaruudun koko amigallakin oli suhteellisen pieni. Ts. Et pystynyt kovin helpolla maalia kohti juostessasi arvioimaan onko vastaan tulossa vielä yksi tyyppi vaiko maalivahti. Lienee osa peliä koska ukkojen jallitus on kuitenkin aika helppoa kunhan vaan tietää mistä niitä tulee. Mutta kandee tosiaan hommata molemmat näistä helmistä :-)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan
Toinen oli sellainen indy-radalla ajettava peli, jossa näkyi koko rata kerrallaan ja kamera oli olevinaan hieman yläviistossa. Nappia painamalla auto kaasutti, muuta ei tarvinnut - hieman kuin Slicks 'n slides, mutta julkaistu paljon aikaisemmin. Pelissä oli muistaakseni nitrot yms. vähän Offroadin tyyliin, voin olla väärässäkin. Nimeä olen miettinyt vaikka kuinka, mutta ei muistu mieleen... jos joku muistaa niin...
Kyseessä on tietenkin (tai ainakin ehkä) Danny Sullivan's Indy Heat.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Kyseessä on tietenkin (tai ainakin ehkä) Danny Sullivan's Indy Heat.

Osui ja upposi, juuri tuota minä tarkoitin :).

Huh, en olisi uskonut kenenkään muistavan tuolla sepustuksella kyseistä peliä, kun unohdin vielä mainita pitstopit. Kaveriporukassa kukaan ei ole muistanut tuota nimeä, liekö syynä meikäläisen takavuosien ylivertaisuus ;). Kiitos Nem tietämyksestäsi.

Tuon kun saisi GBA:lle...

Joo siis nimenomaan tuossa on just Dreamsin ja Fantasiesin pöydät.

Pakkohan tuo peli oli tilata! DVD Crave rules! Nyt on varmaan sitten pakkko ostaa myös GBA! Mistäköhän löytyis halvalla musta sellainen?

Varmaan myös Marion osat 3-5 tulee kerättyä ja samoin Advance Wars 2. Jos joku haluaa päästä omistaan eroon halvalla niin kannattaa tarjota mulle. Tylsät bussimatkat on kohta historiaa :)

Onkos sitä Speedballia missään myynnissä?

Joo siis nimenomaan tuossa on just Dreamsin ja Fantasiesin pöydät.

Pisteet jää myös talteen.

Ei muuten jää ainakaan mulla. Pisteet katoaa heti kun laitteesta sammuttaa virrat. Tätä samaa valiteltiin myös eräässä arvostelussa.

Onkohan pelistä olemassa eri versioita?

Ylös Bottom