Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Spielbergin Boom Blox

Samppa

Member
No eipä tästä vielä mitään varsinaista maininnan arvoisaa tietoa ole, mutta tuoreen uutisen mukaan ensimmäinen EA:n ja Spielbergin yhteistyönä väsäämä peli ilmestyy ainoastaan Wiille. Ilmestymisaikana "ennen maaliskuun 2008 loppua".

uutinen
 
Vastaus: "Spielbergin peli"

Jahas vanha konkkanokka on päättänyt iskeä kyntensä peleihinkin. No eipä ole minkäänlaisia odotuksia tätä kohtaan. Yleensä tuntuu että nää "celebrity pelit" on vaan selling point kikka, minkähänlaista todella inputtia Spielbergillä tuohon peliin oikeasti on. Tietty saattaahan se jonkun todella fantastisen tarinan keksiä, mutta tuskinpa Spielbergillä riittää oikeata pelialan tuntemusta että hän pystyisi jotain innovatiivista keksimään itse pelimekaniikkaan.
 
Vastaus: "Spielbergin peli"

Annettavaa Spielbergillä tällaisessa projektissa olisi mielestäni lähinnä tarinankerrontapuolella ja sehän yhä on yksi pelien eniten parannettavaa vaativista osa-alueista.

Ohjaajan aiempi peliyhteistyö, The Dig, oli onnistunut tuotos aikoinaan.
 
Vastaus: "Spielbergin peli"

Samppa sanoi:
Annettavaa Spielbergillä tällaisessa projektissa olisi mielestäni lähinnä tarinankerrontapuolella ja sehän yhä on yksi pelien eniten parannettavaa vaativista osa-alueista.

Ohjaajan aiempi peliyhteistyö, The Dig, oli onnistunut tuotos aikoinaan.

Toi on kyllä totta, että The Dig oli pirun hyvä peli, yksi adventure-genren suosikeista kyllä. En tosin ole ihan varma tosta Spielbergin osallistumisesta varsinaiseen peliin, kun eikös The Dig alunperin pitänyt olla joku tv-sarja jonka se oli kirjoittanut ja se sitten adaptoitiin peliksi (ei nyt muisti oikein toimi -- enkä jaksa tarkistaakaan mistään).

Osaahan tuo tietty tehdä periaatteessa ihan toimivia tarinoita, omaan makuhermoon eivät ole kovin moni iskenyt pahemmin tosin. Ehkä jotkut Indyt eniten... Mutta ei sitä sitten tiedä. Vaan eipä pidä tätäkään teilata ennenkuin on jotain konkreettista todistetta, itsellä vaan tulee heti publicity stunt mieleen tästä, ei voi mitään.
 
Vastaus: "Spielbergin peli"

Lurg sanoi:
En tosin ole ihan varma tosta Spielbergin osallistumisesta varsinaiseen peliin

Muuta en tiedä, kun että tuossa The Digissä on Spielbergin alkuperäistarina, mutta edes käsikirjoitus ei ole enää hänen. Eli ei Spielberg tuohon projektiin varsinaisesti sen enempää osallistunut. Eli nämä tulevat Spielberg-pelit ovat vähän eri juttu, jos niillä nyt ei vain rahasteta miehen nimellä.

Niin ja loistava pelihän tuo The Dig on.
 
Vastaus: "Spielbergin peli"

Pyramidhead sanoi:
Muuta en tiedä, kun että tuossa The Digissä on Spielbergin alkuperäistarina, mutta edes käsikirjoitus ei ole enää hänen. Eli ei Spielberg tuohon projektiin varsinaisesti sen enempää osallistunut.

Aivan, jotain tämmöstä mä muistelinkin. Mainosttiinko The Digia muuten mitenkä tuolla Spielbergin nimellä?

Itse olen vaan niin kyyninen enkä usko että tuo osallistuminen on mitään muuta (tai ei ainakaan kovin paljon enempää) kuin että Spielberg käy ehkä kerran pyörähtämässä studiolla että siitä saadaan joku pressikuva ja sit sen nimi vaan lätkäistään pelin kanteen. Heh.
 
Vastaus: "Spielbergin peli"

Tietääkö ketään minkätyylistä peliä Spielbergiltä on odotettavissa? Itse kuvittelisin, että action-seikkailu olisi luontevin, mutta kai sieltä muutakin voi tulla. Itse kyllä toivon, että peli on seikkailu.. :)
 
Vastaus: "Spielbergin peli"

Tuo Spielbergin Boom Blox näyttää itse asiassa ihan kiinnostavalta, tuollaista fysiikkakikkailua.

traileri
 
Vastaus: Spielbergin Boom Blox

Fysiikat kyllä näyttävät aika meheviltä. Tulisipa vielä vähän halvempana myyntiin niin voisi ostoa harkita.
 
Vastaus: Spielbergin Boom Blox

Kun kyseessä on EA, epäilen suuresti, ettei tue 480p mutta itse tuota käyttävänä toivon, että tuo tulee tukemaan.
 
Vastaus: Spielbergin Boom Blox

Joku aika sitten foorumilla oli juttua Chung Leen virittämästä head tracking-systeemistä ja sitä toivottiin peleihin. Pelaajalehti uutisoi, että juuri tuota tekniikkaa käytetään Boom Bloxissa!

Mitenhän tuo käytännössä on toteutettu? Kaksi Wiimotea tarvitsee ainakin, mutta tuleekohan pelin mukana jotkut lasit ym., joissa nuo infrapunaledit ovat kiinni? Miten laseja voi käyttää jos omistaa jo silmälasit? Joka tapauksessa peli vaikuttaa kokoajan kiinnostavammalta!
 
Vastaus: Spielbergin Boom Blox

Ilmeisesti voi käyttää kahdella wiimotella, tai sitten joillakin muilla infrapunavaloa tuottavilla laitteilla - esim. suojalasit joissa valonlähteet. 2 wiimotea ei kai ole pakollinen, mutta useimmille varmasti helpoin tapa.

http://wii.ign.com/articles/854/854102p1.html?RSSwhen2008-02-21_171800&RSSid=854102

Pakko kait tuossa kaksi motea on olla. toisella ohjastetaan ja toinen on kamerana teeveen luona seuraamassa liikkeitä. motehan ei lähetä infrapunaa vaan sielä on kamera joka näkee tuon infrapunan jota sensor bar lähettää?
 
Vastaus: Spielbergin Boom Blox

Pakko kait tuossa kaksi motea on olla. toisella ohjastetaan ja toinen on kamerana teeveen luona seuraamassa liikkeitä. motehan ei lähetä infrapunaa vaan sielä on kamera joka näkee tuon infrapunan jota sensor bar lähettää?

Tämän perusteella tuon aikaisemman kommentin heitin, mutta voit kyllä olla oikeassa.
All that is needed are two infrared light sources in their hands or on their head. This can be accomplished by holding two Wii Remotes, or they could wear common safety glasses equipped with lights.
 
Vastaus: Spielbergin Boom Blox

Vilkasin nuo videot ign:ästä, hauskan oloinen peli kyllä. Mutta vielä en osaa sanoa tuleeko itse ostettua, jos kehutaan niin sitten ehdottomasti. :)
 
Ylös Bottom