Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Splatoon 2

Tuli myös ostettua octo expansion ja valehtelisin jos väittäisin, että suurin syy ei muka olisi ollut paljon söpömpi hahmo moninpelin puolelle.
Ei inklingit nyt varsnaisesti rumia ole, mutta en yhtään tykkää niiden silmistä enkä "hiuksista".
Toki octo lisäri alunperin kiinnosti muutenkin kunnes 100+ tuntia peliä pelanneet kirjoitteli kuinka perkeleen vaikea tuo lisäri on joten osto halut jäi.
Eilen kuitenkin otin riskin ja pakko sanoa, että puheet vaikeudesta on suuresti liioiteltuja. Eilen pelasin yli 60 kenttää läpi ja tänään loput.
Kuolinko monesti? Kyllä. Tekikö mieli heittää ohjain seinään? Pari kertaa, mutta silti pääsin kaikki läpi ja ainoastaan muutama haaste oli ihan oikeasti vaikea.

Pelasit 60 kenttää läpi? Mitä ihmettä? Meillä menee muutamaan kenttää pari tuntia! Mää yhdyn niihin, joiden mielestä on tuo on todella vaikea... Siitäkin huolimatta itseään on hauska "kiduttaa".
 
Käytätkö tähtäykseen pelkkiä tatteja vai tatteja + gyroa?
Itselle olisi ollut pelkillä tateilla esim kaikki grindaus + ammunta haasteet täysin mahdottomia.
Aluksi koitin pelata gyron kanssa pro ohjaimella, mutta ei siitä mitään tullut joten joy-conit erillään tulee nyt pelattua.
Mulla kesti melkein koko perus pelin kampanjan ajan tottua siihen, että oikealla tatilla ei voi katsoa ylös/alas vaan sitä varten pitää kallistaa joy-conia.
Tuo pelityyli kuitenkin helpottaa pelaamista todella paljon kun siihen tottuu. Oikealla tatilla nopea kameran kääntö ja gyrolla tarkempi tähtäys.

Normaalisti pelaan aina pelkillä tateilla ja tämä sekä re:revelations 2 on ainoat joita tulee pelattua joy-conit erillään. Tässä kun ei tunnu olevan pienintäkään aim assistia niin en mä pelkillä tateilla mihkään osu.

Se jäi vielä octosta sanomatta, että viimeiset seitsemän kenttää oli varsin siistejä ja olen iloinen, että kukaan katsomani arvostelija ei spoilannut noita.
 
Käytätkö tähtäykseen pelkkiä tatteja vai tatteja + gyroa?
Itselle olisi ollut pelkillä tateilla esim kaikki grindaus + ammunta haasteet täysin mahdottomia.
Aluksi koitin pelata gyron kanssa pro ohjaimella, mutta ei siitä mitään tullut joten joy-conit erillään tulee nyt pelattua.
Mulla kesti melkein koko perus pelin kampanjan ajan tottua siihen, että oikealla tatilla ei voi katsoa ylös/alas vaan sitä varten pitää kallistaa joy-conia.
Tuo pelityyli kuitenkin helpottaa pelaamista todella paljon kun siihen tottuu. Oikealla tatilla nopea kameran kääntö ja gyrolla tarkempi tähtäys.

Normaalisti pelaan aina pelkillä tateilla ja tämä sekä re:revelations 2 on ainoat joita tulee pelattua joy-conit erillään. Tässä kun ei tunnu olevan pienintäkään aim assistia niin en mä pelkillä tateilla mihkään osu.

Se jäi vielä octosta sanomatta, että viimeiset seitsemän kenttää oli varsin siistejä ja olen iloinen, että kukaan katsomani arvostelija ei spoilannut noita.

Ehdottomasti tuolla gyrolla pelailen aina, kun se vaan on mahdollista pelissä, kun pelissä. On se vaan niin paljon nopeampi ja tarkempi, kuin pelkillä tateilla. Vaati toki alkuun kovasti reeniä mutta sitten, kun opi niin paluuta ei enään ole. :)
 
Tämä oli kyllä erittäin hauska ja hyvin tehty. Onneksi itse olen törmännyt vain noihin jotka ei tee mitään matsin aikana.



edit:

Oli pakko laittaa saksan amazonista Pearl & Marina amiibot tilaukseen kun tuo yhteispaketti maksoi vain 20e.
Pearl on minulle aika turha, mutta pelkkä Marina olisi maksanut enemmän.
Luulin, että nuo avaa vaan kaksi uutta biisiä rytmipeliin ja antaa yhden varuste setin, mutta nuohan aktivoi myös photo moden jossa voi ottaa inkopoliksessa kuvia omasta hahmosta ja lisäksi nuo lisää myös kaksi uutta skinia rytmipeliin.
 
Viimeksi muokattu:
Oli pakko laittaa saksan amazonista Pearl & Marina amiibot tilaukseen kun tuo yhteispaketti maksoi vain 20e.
Pearl on minulle aika turha, mutta pelkkä Marina olisi maksanut enemmän.
Luulin, että nuo avaa vaan kaksi uutta biisiä rytmipeliin ja antaa yhden varuste setin, mutta nuohan aktivoi myös photo moden jossa voi ottaa inkopoliksessa kuvia omasta hahmosta ja lisäksi nuo lisää myös kaksi uutta skinia rytmipeliin.

Damn! Itse odottelen, että nuo saapuisivat Suomeen. On muun muassa Oulun Pelimiehessä varaus päällä. Yleensä en varaile, mutta tuolta saa hyvää palvelu ja tulee aina viesti, kun varattu tuote on saapunut. Pistävät aina sivuun varatun tuotteen, eivätkä myy niitä muille. Mutta ehkä tässä joutuu itsekin katselemaan kohta muualta, jos Pearl- ja Marina-amiiboja ei ala kuulua. Olisi mukava saada nuo omaan kokoelmaan. En ole mikään fanaattinen kerääjä (en pidä amiiboja omissa laatikoissaan, vaan käytän niitä), mutta kyllä amiiboja muutamia löytyy: Mario Wedding -amiibot, joitain Zelda amiiboja eri peleistä, kaikki nuo Breath of the Wildin mestarit ja joitain randomeita. Erityisen ylpeä olen tuosta Guardian-amiibosta, on kyllä cool:

 
Kyllähän nuo on näyttäneet ainakin verkkiksen valikoimissa käyneen, mutta ne ostettiin heti.
Itse käyn päivittäin esim cdonin valikoimaa tsekkaamassa ja usein sielläkin huomaa liian myöhään, että haluttu amiibo on heti ostettu loppuun.
Esim nyt ei ole missään octoling amiiboa varattavissa, mutta play-asiasta tuon saisi varattua vaikka julkaisu on vasta marraskuussa. Hintaa 17.7e ja postikulut n.7e. Alviahan tuosta ei tarvitse maksaa, koska tuote on alle 23e.
Tuokin on varmasti sellainen, että kun se jossain suomi kaupassa tulee tarjolle niin se on myyty loppuun parin päivän aikana.

Meinasin tuon eilen varata, mutta marraskuussa mun splatoon villitys on jo mennyt ohi joten päätin nyt tilata nuo kaksi.
Isoin syy oli se photo mode sekä Marinan rytmipeli skini joka saa pelin näyttämään paljon modernimmalta ja samalla jotenkin "isommalta" kuin se onkaan. Eihän siinä kuitenkaan muu vaihdu kuin visuaalinen tyyli.

Nyt kuuntelen tubesta pelin soundtrackia ja tekisi mieli laittaa tuo play-asiasta tilaukseen, mutta hintaa tuolla on vajaa 27e + postit joten tuosta olisi pakko maksaa vielä 24% alv.
 
Pakko mainita asia jota harva tuntuu arvostavan, mutta itse tykkään erittäin paljon eli pelin maailman yhtenäisyys.
Kaikelle on tavallaan syy tai selitys kun taas monen pelin kohdalla tuollaista ei ole. Esim. Uncharted 4:ssa voi pelata vaikka Elenalla ja tappaa Nathanin jossa ei ole mitään järkeä eikä sille tarjota mitään selitystä.
Tässä taas taistelut on vaan ystävällistä urheilua ja off the hook ohjelmassakin käy ilmi, että Pearl on jekuttanut Marinan (saattoi myös olla toisinpäin) hyppäämään veteen ja kaikki tietää miten siinä käy. Eli splattaus ei tarkoita kuolemista.

Tänään tuli myös huomattua, että jos off the hook lähetyksen aikana taustalla näkyy porukkaa ikkunan takana niin ne samat hahmot on ihan oikeasti myös siellä kadulla studion ikkunan takana.

Horde moodi selitetään sillä, että mennään tekemään grizzcolle hommia. Kukaan ei tiedä mitä se niillä munilla tekee ja tuota duunia pidetäänkin tavallaan hieman epäilyttävänä.

Suurin osa kadulla notkuvista tyypeistä näyttää olevan niitä joiden kanssa / vastaan olet muutamassa viime matsissa pelannut.

Pelaajien tekemiä teksti ja kuva postauksia näkyy myös kaupungin seinillä graffiteina sekä myös ihan taistelukentilläkin mainostauluissa sekä esim. laivan liehuvassa lipussa.

Vasta eilen otin selvää millainen splatfest oikeasti on ja sekin on ihan oikea festivaali. Päivä vaihtuu yöksi ja porukka tanssii kadulla ja silloin todellakin pelataan 24 tuntia vain sitä splatfestin turf waria ja ainoastaan silloin on yksi muuttuva kenttäkin pelattavissa.
Nyt oikeasti odotan lauantaita kun seuraava splatfest alkaa.

En tiedä voiko tällaisen pelin kohdalla varsinaisesti immersiosta puhua, mutta itselle kaikki nuo asiat on ihan hemmetin siistejä huomata.
 
Tuli neljä tuntia pelattua splatfestia ja onhan tuo ihan pirun siistiä kuinka paljon peli tuntuu muuttuvan.
Aiemmin tänään oli aukiolla jo lava pystyssä luomassa tunnelmaa ja itse tapahtuma laser valoineen ja valaistuine kyltteineen muutti koko alueen fiiliksen.
Samoin osa kentistä tuntui yllättävän erilaisilta uuden valaistuksen myötä ja esim piranha pit ja new albacore hotel kenttiä ei meinannut aluksi edes tunnistaa.

Huomenna lisää. Go team relax.
 
Eilen tuli tehtyä video ihan vaan itselle muistoksi ekasta (ja aika varmasti viimeisestä) splatfestista, mutta samapa tuo on jakaa myös.
Oli kyllä hemmetin kivaa vaikka tänään peli ei enää sujunut kuten eilen ja matseissa oli myös todella paljon tason 70-90 tyyppejä ja ilmeisesti tason perässä oleva tähti merkitsee sitä, että tasot on jo menneet ympäri?
Ennen splatfestiä en tuollaiseen ollut edes törmännyt vaan kovimmat tasot oli hiukan päälle 70.

Kiitos ja kumarrus nintendolle yhdestä parhaimmista online kokemuksista. Ainoa joka menee edelle on gta online joka jouluisen lumen ja joulukoristeiden kanssa.

 
Eilen tuli tehtyä video ihan vaan itselle muistoksi ekasta (ja aika varmasti viimeisestä) splatfestista, mutta samapa tuo on jakaa myös.
Oli kyllä hemmetin kivaa vaikka tänään peli ei enää sujunut kuten eilen ja matseissa oli myös todella paljon tason 70-90 tyyppejä ja ilmeisesti tason perässä oleva tähti merkitsee sitä, että tasot on jo menneet ympäri?
Ennen splatfestiä en tuollaiseen ollut edes törmännyt vaan kovimmat tasot oli hiukan päälle 70.

Kiitos ja kumarrus nintendolle yhdestä parhaimmista online kokemuksista. Ainoa joka menee edelle on gta online joka jouluisen lumen ja joulukoristeiden kanssa.


Jos oli kysymys tosi hyvästä kokemuksesta, niin miksi ihmeessä on todennäköisesti viimeinen kohdallasi?
 
Koska harvemmin palaan moninpelien pariin sen jälkeen kun olen pelannut niitä tarpeeksi.
Olen nyt kahden viikon aikana upottanut tähän 70 tuntia joista moninpeliin varmaan yli 30 tuntia joka on enemmän kuin edes osasin kuvitella.
Yleensä jos jaksan pelata jotain moninpeliä 20 tuntia niin se on jo erittäin hyvän moninpelin merkki ja yleensä tuon jälkeen olenkin jo saanut tarpeekseni.

Tavallaan olen kateellinen niille jotka jaksaa pelata samoja kenttiä ja moodeja satoja tunteja, mutta minulle tuo ei vaan toimi vaan pelaan lyhyen ajan sisällä paljon ja siinä se.
Esim bioshock 2 oli minulle ilmestyessään vuoden paras online peli ja sitäkin tuli pelattua tuo maaginen 20 tuntia. Edelleen muistelen peliä lämmöllä.
 
Saatoin hieman innostua pari viikkoa sitten :D

splatf1cxy.jpg
 
Jotenkin tuntuu, että octoling amiiboiden oli tarkoitus alunperin tulla myyntiin ennen halloweenia. Varsinkin tuo noita ja ritari asu sopisi siihen täydellisesti.
Nythän nuo tulee vasta marras tai joulukuussa. Halloween splatfest alkaa tunnin kuluttua ja ekaa kertaa ikinä kestää 48 tuntia sen perus 24 tunnin sijasta.

 
Vaikka pari kuukautta sitten sanoin, että en enää splatfestia pelaa niin olen kuitenkin jokaiseen osallistunut tuon viestin jälkeen eli jotain maagista tässä pelissä on.
Switch näyttää, että peliä on pelattu 85 tuntia tai enemmän, mutta se on hyvin pienestä kiinni, että tuo kilahtaa 90 tuntiin.
Tietenkään koko aikaa ei ole moninpelissä vietetty vaan esim sen rytmipelin parissa on mennyt reippaasti yli 10 tuntia. Silti tämä saattaa olla eniten pelaamani online räiskintä ja aivan 100% varmuudella ainoa jonka pariin on tullut palattua viikkojen paussin jälkeen.

Tänään oli hieno huomata, että halloween teemainen splatoween ei ollut vain nimessa vaan koko ulkoasu ihan aloitusruutua myöden on laitettu halloween teemaiseksi. Myös kentissä on haamuja ja hämähäkkejä lattioihin ja seiniin piirrettyinä.
Toivon, että jouluna olisi jotain samaa. Ehkä jtn vaatteita tulee, mutta se on varmaan turhaa haaveilua, että kenttiin tulisi myös lunta hieman. Se ainakin saisi käynnistämään pelin uudestaan.

Myös tuo octoling amiibo triple pack on ollut cdonissa varauksessa jo pari viikkoa. Onhan sillä hintaa 49.95e, mutta minä haluan oman octoling girlin hyllyyn. Ne muut ei pahemmin kiinnosta, mutta en jaksanut muualtakaan alkaa pelkkää yhtä hahmoa ostamaan kun pelkästään sekin tulisi maksamaan yli 20e posteineen.

Lisätään vielä sen verran, että pelin musiikki teki isomman vaikutuksen kuin uskoinkaan. Nyt alan viimein kuuntelemaan jotain muutakin kuin noita levyjä. Yhteensä melkein pari kuukautta tuli kuunneltua vain splatoon musaa enkä oikeasti tiedä, että kuuntelinko niitä lopulta sen takia, että musiikki oli niin hyvää vai sen takia, että siitä oli vaan muodostunut rutiini.
Hyvänä esimerkkinä mulla on puhelimessa samat alle 10 albumia edelleen jotka lisäsin sinne n. viisi vuotta sitten. Jos poistan tai lisään jotain niin se tuntuu väärältä, koska se playlist on muodostunut rutiiniksi joten sama on täysin mahdollista splatoonin soundtrackien kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään alkaa klo.16 talvi/joulu teemainen frostyfest joka loppuu sunnuntaina klo.16.
Sitä en tiedä onko kentissä myös jotain isompaa visuaalista muutosta, mutta ainakin musteessa on kimalletta mukana :D
Tietenkin myös keskusaukio on tapansa mukaan koristeltu.
 
Onko jollain muulla pelaajalla käynyt niin, että Splatoon 2 hidastelee oudosti,
kun "maalaa" Roller-telalla. Eli ensin juoksee kovaa telan kanssa ja sitten yht`äkkiä
hidastuu, kuin kävelemään tai muuten pysähtelee. Yhteydessä ei ole vikoja, on testattu ethernetillä ja
wlan-verkossa.
 
Ajattelin vaan muistuttaa, että nyt käynnissä oleva splatocalypse on viimeinen splatfest joka järjestetään joten jos haluaa edes kerran osallistua niin nyt on viimeinen tilaisuus.
 
Ylös Bottom