Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Star Ocean Second Story R

DestiZ

Well-Known Member
Star-Ocean-2-Remake-Announce_06-21-23 (1).jpg

Nimi: Star Ocean Second story R
Kehittäjä: Square Enix
Julkaisija: Square Enix
Alustat:: Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Microsoft Windows
Lajityyppi: JRPG
Julkaisu: 2.11.2023
Kotisivut: <täytä>

in this science fantasy RPG, choose between Claude or Rena, play through their perspectives, and unlock various endings. Recruit allies and defeat foes in fast paced real-time battles.

Huomasin, että pelistä oli tullut Launch trailer ja huomasin samalla myöskin, että pelistä oli demo ladattavissa no demon parissa tuli vietettyä se 3 tuntia PS5:lla enkä päässy edes demon loppuun ennenkö aika loppui, lopputulos ostohousut jalkaan ja pre order tuli tehtyä.

peli pääsikin yllättämään todenteolla, ensinnäkään itse en ole koskaan alkuperäistä peliä pelannut joka on rankattu monessa Star Ocean listoilla parhaimmaksi Star Oceaniksi. no tässä on ihan tajuton määrä kaikkia uusia featureja että todennäköisesti niillekin jotka ovat alkuperäisen pelin pelanneet niin tämä tuntuu lähes uudelta peliltä, ensinnäkin se että pelin main story on fully voiced (löytyy English sekä Japan), combat on reworkattuja, field skillejä lisäilty, Sidebosseja ja muita lisäilty, kuten esim raid bossit, tässä on malli esimerkki siite miten ne Remaket/remasterit kuuluu tehdä.

demo teki itseeni niin ison vaikutuksen jokaisella osa alueella, ensinnäkin Tarina ja hahmot vaikuttavat loistavilta, samoin combat, pelissä näyttäisi muutenkin olevan hirveä määrä syvyyttä mitä tulee esim hahmon kehityksen ja field skilleihin jotka ovat kun eräänlaisia ammatteja, (fishing, Crafting, alchemy, Writing, Pickpocket. muutama mainitakseni, sidequestejä on useanlaisia on Trail of the cold steeleistä tuttuja Bond questejä, on guildquestejä, mainquestien ja sidequestien lisäksi, pelissä on myös kunnon FF7->FF9 tyylinen world map jota tutkia, Soundtrack vaikuttaa myös loistavalta.

Tässä on vihdoin JRPG josta saa sen fiiliksen miltä niiden JRPG pelien kuuluu tuntua. ja onhan tuolla jotkut kirjoittanut tuohon Launch traileriin että alkuperäinen on "on the best JRPG of all time" niin todella kovilla odotuksilla lähden sitten pelin pariin ensi viikolla, tämä on peli joka voipi hyvin olla omilla listoillani Vuoden JRPG vaikka siellä onkin jo FF16 ja Octopath Traveler 2 kandidaatteina.

Siitä Launch trailer joka on kyllä todella eeppinen



Gameplay Feature trailer

 
Viimeksi muokattu:
Demoa en kokeillut mutta menee varmasti hankintaan koska jonkunlainen Star Ocean fani myönnän olevani. Jrpg genreä ei oikein hirveästi jaksa nykyisin mutta tämä on poikkeus.

Originaalia ja psp remakea on tullut pelattua paljon. Tämä vaikuttaa varsin hyvältä ja on muutenkin ehdottomasti yksi parhaista Star Oceaneista. Parhaita soundtrackeja myös, Eluria Tower on ihan vakkareita treeni biisejä!

Ilokseni huomasin että tästähän tulee jopa fyysinen versio, joten se varmasti tulee ennakkotilattua.

Toivottavasti täs saa alkup. pleikkari ääninäyttelyt päälle hohhohoo!
 

aikalailla sellaiset scoret mitä pelille odotinkin, esim ign antoi jo alkuperäiselle aikoinaan 8,8 pistettä. tosiaan olen aivan täpinöissäni pelistä ja kun aiemmin mainitsin niin tämä on peli joka voi hyvin olla itselleni se vuoden JRPG, sen verran kovan vaikutuksen teki jo demo jonka pelasin kahdesti läpi molemilla hahmoilla.

tällainen kuva jo demosta aiemmin jäikin että tämä on paljon paljon enemmän kun pelkkä Visual Remake sen verran paljon peliin lisätty uusia systeemeitä ja paranneltu vanhoja.

Star Ocean: The Second Story R is much more than a visual remake of the PlayStation classic. Gemdrops reworked a lot of the gameplay system and also aded tons of quality of life improvements that resulted in a better game than the original. A 2023 surprise, no doubt.
 
Itselle jopa pienimuotoinen yllätys että miten tämä ketju ei ole kerännyt enemmän viestejä luulisi että jokainen JRPG diggari on ostohousut jalassa pelin kohdalla. lähes kaikki rewikat on tasoa 8-9 joista suurin osa 9 rewikoita. sitten jos kirjoittaa youtubeen Star ocean Second Story R review siellä ylistetään peliä maasta taivaisiin. tosiaan itse vasta pääsin aloittamaan tai jatkamaan siitä missä demossa jäätiin. nyt kun avautu nuo ammattien päivittelyt mikä oli demossa lukossa niin pakko sanoa että pelissä on järjettömän paljon kaikkia pikku juttua miten kehitellä omia hahmoja noiden eri ammattien ja erikoisuuksien avulla. esim voit olla vaikka muusikko joka antaa sitten erillaisia taistelubuffeja bardin tapaan buffien tyyppi riippuu siitä mitä soitinta käytät. kalastaessa saat myös unid itemeitä joita voi sitten erään ammatin kautta tunnistella. Survival ammattilla keräilet overworldista erillaisia yrttejä ja vastaavia. tuossa vain muutama maininta. lisäksi pelissä on todella hieno crafting systeemi jonka antaa aikalailla randomisti tavaraa eli jos craftaat vaikka silver oresta jotain niin saat sitten Silver Ore rarity luokan itemin se voi olla joko amuletti, miekka tai vastaava. ja siihen voi tulla esimerkiksi uusia ominaisuuksia kuten vaikkapa 30% more dire damage, tuossa vain muutama maininta niitä tosiaan on todella paljon, lisäksi pelissä on niin sanotusti vierailevia staroja Xenoblade Chronicles 3 Hero tyyliin joita voi sitten kutsua combattiin avuksi yms. laittelen huomenna/illalla sitten enemmän fiiliksiä kun saanut tunteja enemmän



 
Viimeksi muokattu:
Täytyy sanoa että omalla kohdalla on ihan täysin unohtunut tämän pelin julkaisu. Nytkun muutamia videoita on tässä tullut katseltua niin kyllähän tämä näyttää kyllä niin pirun hyvältä että vähän kiinnostelisi samantien hypätä joko pleikkakauppaan tai eshoppiin ostamaan tämä, mutta ehkä tämä nyt saa jäädä kanssa odottelemaan aleja. Yrittänyt tänä vuonna ihan tietoisesti vähentää pelien ostamista täysihintaisena niin nyt sitä saakin kärsiä kun tässä on jo useampia erittäin kiinnostavia pelejä julkaistu ja vielä muutamia on tulossa ennen vuoden loppua.
 
Tässä just miettinyt Sea of Starsin ostamista Spidermanin jälkeiseen tyhjään olotilaan, mutta tämä näyttää graafisesti todella hyvältä. Onko tämä vuoropohjainen vai reaaliaikainen? En oikein nopealla vilkaisulla ottanut selvää.

Onko vaikeusasteen säätöä?
 
Tässä just miettinyt Sea of Starsin ostamista Spidermanin jälkeiseen tyhjään olotilaan, mutta tämä näyttää graafisesti todella hyvältä. Onko tämä vuoropohjainen vai reaaliaikainen? En oikein nopealla vilkaisulla ottanut selvää.

Onko vaikeusasteen säätöä?

Realiaikainen ja löytyy 3 eri vaikeusastetta, pelistä tosiaan löytyy demo niin kannattaa sitä testailla, se myöskin carry over full gameen eli voi jatkaa siitä mihin jäi, jos päättää pelin ostaa.
 
Demoa kokeilin, mä en oo nyt varma tykkäänkö siitä että pixelihahmot seikkailee HD maailmassa, jotenkin outoo. Olis sit kaikki pikseliä tyyliin octopath tapaan. Muuten peli vaikuttaa aika hyvältä.
 
Kyllähän tämän Switch versio on ollut kiikarissa jo hetken, mutta ei vaan millään viitsisi ostaa pelaamattomien pelien pinon jatkoksi. Ei ainakaan nyt heti ja ehkä vähän odottamalla säästää muutaman pennosen. Ja vaikka ei säästäisi, niin menisi ainakin heti pelaukseen sitten kun ostaa. Viime vuoden tapaan tämäkin syksy on vaan liian täynnä mielenkiintoisia julkaisuja.
 
Kyllähän tämän Switch versio on ollut kiikarissa jo hetken, mutta ei vaan millään viitsisi ostaa pelaamattomien pelien pinon jatkoksi.

Tässä tilanteessa itse myös. Switchille tämä tulee hankittua aikanaan, mutta juuri nyt ei ole aikaa kuitenkaan, joten ostohousuja ei tarvitse vielä virittää jalkaan.

Ja vuosi 2023 se vaan jatkaa antamistaan
 
Onko täällä muita Star Ocean remaken pariin eksyneitä?

Itselle ollut erittäin ristiriitainen kokemus, ekat 13h täysin pakkopullaa. Aluksi peli oli joka vaikeustasolla älyttömän helppo, sitten tuli jotain noitia pyörremyrskyineen ja yhtäkkiä en pärjännyt millään vaikeustasolla. :D Vasta kun löytyi neljäs tyyppi remmiin niin alko homma taas luistaa, meni hävettävän kauan huomata toi private action, jota kautta sen sain.

Alkuun ahdisti miten paljon on eri valikoita ja kehitettävää oli, mutta nyt parinkymmenen tunnin jälkeen menee ihan selkärangasta valikot ja mikä vaikuttaa mihinkin.

Tarina ei kyllä tarjonnut mitään nähtävää alkuintron jälkeen pariin kymmeneen tuntiin, oli suoraan sanoen helvetin tylsä, kierrettiin kylästä toiseen ja epämääräisiä ohikulkijoita liittyi oikealta ja vasemmalta matkaan.
Sitten "faija tuli kuvioihin" ja peli nappas mukaansa aivan täysin ja nyt ei malttaisi lopettaa.

Jos joku pelannut pelin lävitse niin kertokaas
hyötyykö Claude mitään noista spell upgreideistä? Esim kehityskohta "taikojen nopeutuminen", vaikuttaako esim. Dragon roarin nopeutumiseen? Vai meneekö ne vaan miekkamiesten kohdalla täysin hukkaan?
 
Tämä on meikäläisellä työn alla, ihan loppu puolella mennään (taisi olla viimeinen dungeon seuraavaksi). Kaikkia versioita pelanneena ja PSP versio vielä tuoreessa muistissa, täytyy sanoa että tämä on mainiosti tehty remaster vanhasta pelistä. Square Enixiltä homma sujuu (mm. FF Pixel Remasterit, SaGat, jne.)! QoL uudistuksia on niin paljon että heikkoa hirvittää, voisi jopa sanoa että tietyt ominaisuudet helpottavat ja nopeuttavat peliä liiankin paljon.

Joka tapauksessa pelaaminen on nannaa ja audiovisuaalinen anti hyvää. Soundtrackin arrangement todella kova, suurena Motoi Sakuraba diggarina arvostan.
Tarina ottaa enemmän tuulta siipien alle vasta loppupuolella kuten sarjalle ja monelle muullekin jrpg:lle on tyypillistä.

Star Oceania sieltä paremmasta päästä. Suosittelen!
 
Eilen meni peli lävitse ja olihan tämä ihan kelpo peli. Henkilökohtaisesti nämä pikseligrafiikat ei iske koskaan, mutta tässä ne meni, ei häirinnyt, mutta olisin ottanut ihan animoidut hahmot kun taustat ynm oli jo niin upgreidatut.

Jäin kaipaamaan enemmän cutscenejä tarinaan, toki ymmärrän että kun remaster niin menty alkuperäisellä linjalla.

Lähdin seikkailuun Claudella ja oma lempparikombo olikin Sword Bomber ja perään phase gun, jolloin hyppäsin vihollisen hyökkäyksistä kauemmaksi ja olin sopivalla etäisyydellä laukaista laserit. Tarvittaessa sword of lifellä vähän HP täydennystä.

Taistelu oli vähän turhan yksipuolista, olisi tarvinnut kaikki neljä takanäppiä hyökkäysten käyttöön, jotta olisi saanut monipuolisempia komboja aikaiseksi. Väistäminen oli ajoittain liki mahdotonta, koska ruudulla vilisi niin paljon hahmoja ja jos et ollut etureunassa niin vihun väistämis spot hukkui muuhun meneillä olevaan valoshowhun

Ainoa selvä ärsytyksen aihe oli nuo PA eli private actionit, jossa jokaisen PA suorituksen jälkeen piti kutsua remmi kasaan ja laittaa uudelleen PA moodi, jolloin uudet PA päivittyi. Miksi ne ei vaan voi näkyä kerralla kaikki? Turhan päivästä rumppaamista.

Hahmot oli ihan mielenkiintoisia, mutta maagit oli aika haastavia kun niille sai vaan kaksi spelliä kerrallaan, jonka takia niillä ei kyllä jaksanut pelata juuri lainkaan.

Erittäin harvoin jaksan pelata peliä uudestaan, mutta tässä vähän houkuttaa Renalla veivata NG+ ja nähdä hänen tarinansa, sekä kasata uusi jengi niillä hahmoilla jotka nyt jäi välistä.

Arvosana 7.5, onnistunut remaster, ikä näkyy, mutta ei paina vielä haitallisessa määrin
 
Viimeksi muokattu:
Eilen meni peli lävitse ja olihan tämä ihan kelpo peli. Henkilökohtaisesti nämä pikseligrafiikat ei iske koskaan, mutta tässä ne meni, ei häirinnyt, mutta olisin ottanut ihan animoidut hahmot kun taustat ynm oli jo niin upgreidatut.

Jäin kaipaamaan enemmän cutscenejä tarinaan, toki ymmärrän että kun remaster niin menty alkuperäisellä linjalla.

Lähdin seikkailuun Claudella ja oma lempparikombo olikin Sword Bomber ja perään phase gun, jolloin hyppäsin vihollisen hyökkäyksistä kauemmaksi ja olin sopivalla etäisyydellä laukaista laserit. Tarvittaessa sword of lifellä vähän HP täydennystä.

Taistelu oli vähän turhan yksipuolista, olisi tarvinnut kaikki neljä takanäppiä hyökkäysten käyttöön, jotta olisi saanut monipuolisempia komboja aikaiseksi. Väistäminen oli ajoittain liki mahdotonta, koska ruudulla vilisi niin paljon hahmoja ja jos et ollut etureunassa niin vihun väistämis spot hukkui muuhun meneillä olevaan valoshowhun

Ainoa selvä ärsytyksen aihe oli nuo PA eli private actionit, jossa jokaisen PA suorituksen jälkeen piti kutsua remmi kasaan ja laittaa uudelleen PA moodi, jolloin uudet PA päivittyi. Miksi ne ei vaan voi näkyä kerralla kaikki? Turhan päivästä rumppaamista.

Hahmot oli ihan mielenkiintoisia, mutta maagit oli aika haastavia kun niille sai vaan kaksi spelliä kerrallaan, jonka takia niillä ei kyllä jaksanut pelata juuri lainkaan.

Erittäin harvoin jaksan pelata peliä uudestaan, mutta tässä vähän houkuttaa Renalla veivata NG+ ja nähdä hänen tarinansa, sekä kasata uusi jengi niillä hahmoilla jotka nyt jäi välistä.

Arvosana 7.5, onnistunut remaster, ikä näkyy, mutta ei paina vielä haitallisessa määrin
En muista onko aiemmin eteen tullut peliä jossa uudella pelikerralla olisi saanut kasaan kokonaan uuden poppoon ja tarinaankin uusia kohtauksia. Tällä kerralla lähdin Renalla liikenteeseen, jolloin tarina nähdään vähän eri vinkkelistä.

Auttoi kyllä kummasti jaksamaan pelata pelin lävitse kun jo kertaalleen nähtyyn tarinaan sai muutamia kohtauksia ja keskusteluita toisaalta, ei näitä nyt montaa ollut, eikä muuttanut tarinaa juonellisesti, mutta jaksoi pitää mielenkiinnon yllä.

Pelissä on 12 hahmoa, joista remmiin voi valita yhdellä pelikerralla maksimissaan 8, joten toiselle kerralle sai jalkeille täysin uudet tyypit. Skarppina sai olla, koska osaa tyypeistä ei voi rekrytä jos hahmo X on jo liittynyt sun remmiin aiemmin.

Toinen pelikerta oli 10h koluttu kaikki muuttumattomat cutscenet skippailemalla ja bodyguard toiminto päällä jolloin noin puolet rivitaisteluista hoitui itse miekkaa nostamatta.

Arvosanan hiisaisin toisen pelikerran myötä 8.
 
Sivuston arvostelussa napsahti komea määrä tähtiä ja kosolti kehuja:

Pakko nipottaa sen verran, että onhan Second Storylle kertynyt ikää jo pitkälti kolmatta kymmenettä vuotta.

Alkuperäistä peliä tuli aikanaan pelattua paljonkin, mutta en enää muista, että jäikö peli kuitenkin kesken loppupuolella. Muistaakseni kuitenkin pidin pelistä, joten pitänee laittaa tämä versio ostoon kunhan hinta laskee.
 
Ylös Bottom