Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Star Trek Online

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aphex
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Aphex

Well-Known Member
qBH3eOK.jpg

Genre: Free to Play Massively Multiplayer Online RPG
Alustat: PS4, Xbox One, PC, Macintosh
Julkaisupäivä: 7. syyskuuta 2016 (PC 2010)
Kehittäjä: Cryptic
Levittäjä: Perfect World

Konsolijulkaisun traileri:

[video=youtube;iHLpf_sSG_g]https://www.youtube.com/watch?v=iHLpf_sSG_g[/video]

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Star Trek Online

Pari tuntia tuli pelattua ja vaikuttaa oikein mielenkiintoiselta. Tosin olen aina ollut Star Trek -televisiosarjan ystävä, joten saan tästä paljon enemmän irti. Aivan eri peli tämä on, vaikka muistuttaakin tietyllä tavalla Cryptic Studiosin Neverwinteriä. Toivon, että tehtävissä on käytetty tarpeeksi mielikuvitusta myös jatkossa, etteivät ne ala toistaa itseään. Tunnelmamusiikista pitää mainita, että se sopii toimintakohtauksiin kerrassaan loistavasti, niin planeettojen päällä kuin avaruudessakin.

Tiedä sitten, eteneekö peli eri tavalla, jos olisin valinnut toisen hahmon, mutta Science Officerilla mennään ja nyt on jo oma tähtilaivaston alus komennettavana.

aika kankee konsoliporttaus...grafiikasta en viitti edes sanoa mitään. ehkä varmaan toimii enemmän semmoselle joka on tämän sarjan ystävä. menee varamaan taas silloin kun peliähky nostaa päätänsä.

itsekin tykkään tästä oon katsonyt sarjoja ja nyt pääsee käymään niissä vaikka mm deep space nine avaruusasema
:D

Itsellekin kolahti Star Trek Online ihan mukavasti. Olen alkuperäisen sarjan ja Next Generationin ystävä (muita en ole vielä katsonut) ja ihan mukavasti on tunnelma kohdillaan, vaikka peli on toki huomattavasti toimintapainotteisempi kuin lähdemateriaalinsa (ainakaan alkuperäisessä ei kauheasti räiskitä, eikä muistaakseni Next Generationissakaan, joskaan jälkimmäistä en ole nähnyt ikuisuuksiin). Tehtävien kaavassa on toki myös jonkin verran toistoa, kun nyt on jo useamman pelannut, mutta se ei ole ainakaan toistaiseksi haitannut.

Grafiikka ei ole minua häirinnyt, enkä tuon kummoisempaa odottanutkaan. Kyseessä on kuitenkin peli vuodelta 2010, joten porttauksen suhteen oli alunperinkin turha odottaa mitään kummempaa, mutta ovathan nuo esim. valaistusta rukanneet modernimpaan suuntaan. Kyllä tuo ulkoasu asiansa ajaa, kun sisältö on suht kohdillaan. On sitä tullut pelattua rumempiakin pelejä, joista on nauttinut kuin myös kauniimpia, jotka ovat kokemuksena olleet latteita. Itse asiassa viime aikoina eniten pelaamani pelit eivät todellakaan ole loistaneet graafisesti, mutta hauskaa on siitä huolimatta ollut. Enemmän tässä häiritsee muutamat bugit, jotka toistuvat kerta toisensa jälkeen, kuten kameran etäisyyden muuttuminen vähän väliä. Itse räiskintä on myös melko keskinkertaista puuhastelua, jota häiritsee jatkuvasti eteen juoksevat tekoälyn ohjastamat tiimin jäsenet. Bugien korjaus ja keskinkertaisen mekaniikan parantaminen olisivat minusta huomattavasti tärkeämpää kuin ulkoasun kohentaminen. Peli on kuitenkin hieno esimerkki siitä, miten kiinnostava ja monipuolinen lähdemateriaali voi oikein käytettynä tehdä muuten suht keskinkertaisesta pelistä oikein nautinnollisen kokemuksen.

Paljonhan tässä on vielä kaikenlaista opittavaa, kun kaikki hienoudet eivät ole vielä täysin ehtineet avautua, eikä kaikki ominaisuudet ole vielä edes itse pelissä käytettävissä, mutta tulevat ilmeisesti tulevaisuudessa päivitysten myötä. Veikkaan, että tulevaisuudessa tämän parissa tulee vietettyä ilta jos toinenkin. Matka viimeisille käymättömille korpimaille on vasta alussa.. :)

ei näitä star trek oo liikaa konsoli puolella ja aika yksin pelaajille vaikka ollaa online puolella
:)

Tänää napsahti commander titteli ja sitämyötä isompi alus käyttöön.

Olihan tämä sekavaa häröilyä alkuun mut nyt kun tunteja takana niin alkaa maistumaan peli.

Tehtäväthän nyt on mitä on mut juoni tehtävissä on ainakin vielä ollut mielenkiintoisia käänteitä.

Törmäsinpä ihan itse Spockiinkin tänää :D

Löytyykö suomilaivuetta vai onko meitä liian vähän? :D

Tiimipelinä en ole tätä vielä testannut, kaikki tehtävät menty soolona. Jos co-op on mahdollista, niin olisi mielenkiintoista nähdä, miten tehtävät skaalautuvat isomman porukan ja hahmojen tason myötä, vai putoavatko hahmojen tasot esim. hostin mukaan? Toistaiseksi ei kuitenkaan ole kavereita, jotka tätä pelaisivat aktiivisesti.

Mulle on maistunut myös tämä peli. Itse olen sarja puolella TNG:n fani ja taas leffa puolella Shatnerin ja kumppaneiden. Saako tuota Zeniä muuten kuin ostamalla kauppapaikalta? Huvittaisi ostaa TNG:stä tuttu Enterprise-D käyttöön, taisi maksaa 3000 Zeniä.

Mulle on maistunut myös tämä peli. Itse olen sarja puolella TNG:n fani ja taas leffa puolella Shatnerin ja kumppaneiden. Saako tuota Zeniä muuten kuin ostamalla kauppapaikalta? Huvittaisi ostaa TNG:stä tuttu Enterprise-D käyttöön, taisi maksaa 3000 Zeniä.
Saa kun exchancella. Eli myyt pelin valuuttaa zeneiksi

Edit: tosin 3000 zen maksaa ihan pirusti :D

On tämä vaan mahtava peli ja vieläpä free to play. Tästä olisi maksanutkin täyden pelin hinnan mielellään. Kevyesti vuoden paras peli itselleni ja aion todellakin ostaa Zen paketteja marketplacelta, niillä ostettava tier 6 aluskin on jo katsottuna valmiiksi.

Kyllä oli tuskaa päästä maksimileveliin kun alus on selvästi alitehoinen vastustajiin nähden. Avaruustaisteluja oli kyllä aivan liikaa mielestäni ja ne kesti aivan hemmetin kauan kun omat aseet ei tunnu tehoavan millään vihuihin ja taas vihujen aseet tekee damagea aivan naurettavan paljon. Se mikä loppupeleissä koitui pelastukseksi noissa loppupään ilmataisteluissa oli se kyky kutsua Federaation alus avuksi avaruustaisteluihin mukaan. Sillä avuksi tulleella aluksella oli ihan eri teholuokan aseet mitä itselläni ja taistelut lyhenivät kiitettävästi tuon ansiosta. Olisi vissiin ollut viisaampi ostaa se Tier 6 alus käyttöön Zeneillä, mutta eipä nyt sitten kuitenkaan tullut ostettua.

Mites tuo Klingonien ja Romulaanien puoli yksinpelistä, onko nekin 90% avaruustaisteluita vai mennäänkö jommassa kummassa enempi jalat maan pinnalla meiningillä?

Ylös Bottom