Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Star Wars: Battlefront II

Vastaus: Star Wars: Battlefront II [17.11.2017]

Twitchin kautta streemejä seurannut ja hyvälle kyllä näyttää moninpelipuoli. PS4 Striimeissä pisti silmään, että useammassa matsissa Darth Maulin miekka tuppaa bugimaan ja tavallista peruslyöntiä ei anna tehdä lainkaan, mutta muuten näyttää kyllä hyvälle näin beta vaiheeksi. Toivottavasti story modeen panostettu yhtälailla. :cool:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Star Wars: Battlefront II [17.11.2017]

En lähde tuohon mukaan. Pelannut nyt tuliterällä peli-PC:llä sekä PS4 Prolla ja valinta on konsoliversio.

Perustelut ovat ohjauksessa. Grafiikka on nättiä molemmilla ja puusilmänä en ehdi huomaamaan eroja (27" monitori vs. 47" televisio). Ohjaus on se, joka vetää konsolipuolelle. Erityisesti ilmataistelut, joissa vasta padilla saan uskottavan ohjauksen suhteessa massaan. Hiirellä kaikki käy höyhenen kevyesti, joka tekee ilmataisteluista, ainakin omalla kohdalla, lähes toivottomia. Lisäksi tärinät puoltavat konsolivalintaa.

Kaikkinensa upea suoritus DICE:ltä.

Joo ei siinä mikään, varmasti loistava peli molemmilla alustoilla. Minä kun olen siinä suhteessa grafiikka huora että haluan pelini näyttävän puhtaalta ja terävältä, eli ei mitään turhaa kamaa ruudulla joilla yritetään tehdä siitä elokuvamaisempi ja realistisempi. Toki onhan se mahdollista että konsoleillakin vielä kokoversiossa on namiskoita joilla noi efektit saa pois käytöstä, onhan niitä sillon tällön tullut.

Jos näin on niin sitten valinta on vaikeampi. Pelko siitä että PC puoli kuolee pelaajien vähyyteen on todellinen.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront II [17.11.2017]


On se ikävää, jos peli jää hommaamatta sen takia, jos sut tappaa joku Rey erilaisella skinillä ja sen jälkeen tekee vielä emoten perään. Tai jos vihollisilta 1:llä pellajalla 20:stä latautuu kranaatti sekunnin nopeammin. Samat kortit, skinit, emotet ja muut unlockit saa ajan kanssa itsekin avattua peliä pelaamalla. Ei ne loot crateja avaamalla saa heroja kentälle tai saa extra 100hp troopseille. Vai pelkääkö aphex, että ne lisää maksullisten cratejen avaajalle aimin parannusta ja peliälyä?
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront II [17.11.2017]

Oliko Betassa muita mappeja kuin Naboo? Tullut se vain muutama kerta vastaan. Tosin en ole ehtinyt hirveämmin vielä pelaamaan. Aika hakusessa kaikki kun oli tottunut ykkösosan juttuihin. Nyt mennään battlepisteillä jne. Hyvältä vaikuttaa kuitenkin ja grafiikka on kyllä todella nättiä ( PS4 Pro + 55" 4K HDR OLED)
Kyllä peli menee ilman muuta ostolistalle.. luultavasti kallein versio.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront II [17.11.2017]

On se ikävää, jos peli jää hommaamatta sen takia, jos sut tappaa joku Rey erilaisella skinillä ja sen jälkeen tekee vielä emoten perään. Tai jos vihollisilta 1:llä pellajalla 20:stä latautuu kranaatti sekunnin nopeammin. Samat kortit, skinit, emotet ja muut unlockit saa ajan kanssa itsekin avattua peliä pelaamalla. Ei ne loot crateja avaamalla saa heroja kentälle tai saa extra 100hp troopseille. Vai pelkääkö aphex, että ne lisää maksullisten cratejen avaajalle aimin parannusta ja peliälyä?

Luitkos nyt linkittämääni ollenkaan? Kosmeettisista jutuista en välitä, mutta tässäkin pelissä maksamalla saa myös statseihin vaikuttavaa etua. Vai tykkäätkö itse, kun oikeaa rahaa lootcrateihin laittava valas tappaa sinut, koska hänellä on hävittäjässään 20% parempi tulinopeus, 20% enemmän damagea ja 40% vähemmän lämmöntuottoa? Eivät ole ihan pieniä parannuksia. Tämä on mahdollista maksamalla korttien parannuksista. Parannukset saa pelaamallakin, mutta se on tietenkin hitaampaa kuin rahalla maksaminen. Eli ainakin pelin alkuaikoina on ehkä varauduttava ottamaan turpaan niiltä jotka käyttävät rahaa mikromaksuihin, ellei etenemisen nopeutta muuteta julkaisuversiossa.

Ja kuten olen monen muunkin pelin kohdalla sanonut, kyse boikotissani on periaatteesta. En osta täysihintaista peliä jossa on mikromaksuja. Niistä saa tarpeekseen f2p-peleissä. Mikromaksut rikkovat pelin etenemisrakenteen ja satunnaisdroppeihin perustuva lootcrate-systeemi muistuttaa enemmän uhkapelaamista, joka on mobiilipelien tapaan suunniteltu mahdollisimman koukuttavaksi. Maksamiseen kannustetaan hidastamalla maksutonta etenemistä pelissä.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront II [17.11.2017]

Luitkos nyt linkittämääni ollenkaan? Kosmeettisista jutuista en välitä, mutta tässäkin pelissä maksamalla saa myös statseihin vaikuttavaa etua. Vai tykkäätkö itse, kun oikeaa rahaa lootcrateihin laittava valas tappaa sinut, koska hänellä on hävittäjässään 20% parempi tulinopeus, 20% enemmän damagea ja 40% vähemmän lämmöntuottoa? Eivät ole ihan pieniä parannuksia. Tämä on mahdollista maksamalla korttien parannuksista. Parannukset saa pelaamallakin, mutta se on tietenkin hitaampaa kuin rahalla maksaminen. Eli ainakin pelin alkuaikoina on ehkä varauduttava ottamaan turpaan niiltä jotka käyttävät rahaa mikromaksuihin, ellei etenemisen nopeutta muuteta julkaisuversiossa.

Kai mä olen sitten valas, kun betasta jo kerkesin 3 epic tason korttia saada. Olenko nyt ylivoimainen, kuolematon ja pelikenttien kauhu? Jos et tiedä ollenkaan mitä noista crateista yleensä tippuu tai mitä kortteja tässä pelissä on, niin tässä vaiheessa suosittelisin pitämään pienempää profiilia, kuinka ostettavat cratet pilaa tämän pelin. Edelleen tässä on sinulla ja joukkueen tekemisillä on suurempi merkitys verrattuna siihen mitä kortteja vihollisilla on.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront II [17.11.2017]

Kai mä olen sitten valas, kun betasta jo kerkesin 3 epic tason korttia saada. Olenko nyt ylivoimainen, kuolematon ja pelikenttien kauhu? Jos et tiedä ollenkaan mitä noista crateista yleensä tippuu tai mitä kortteja tässä pelissä on, niin tässä vaiheessa suosittelisin pitämään pienempää profiilia, kuinka ostettavat cratet pilaa tämän pelin. Edelleen tässä on sinulla ja joukkueen tekemisillä on suurempi merkitys verrattuna siihen mitä kortteja vihollisilla on.

Niin no, etenemisnopeus voi olla lopullisessa pelissä mitä vain, demon perusteella siitä ei kannata vetää johtopäätöksiä. Mutta kuten sanoin kyse on periaatteellisesti bisnesmallista ja sen seurauksista (todellisista ja hypoteettisista), minkä vuoksi nämä pelit ovat minulle pilalla, ei siksi että vaikutus tähän kyseiseen peliin on merkittävä tai ei.

Ja tulen kyllä toistamaan tätä viestiä itseäni muuten kiinnostavien pelien kohdalla tällä foorumilla, koska itseäni tämä suuntaus häiritsee ja harmittaa.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront II [17.11.2017]

Mutta kuten sanoin kyse on periaatteellisesti bisnesmallista ja sen seurauksista (todellisista ja hypoteettisista), minkä vuoksi nämä pelit ovat minulle pilalla, ei siksi että vaikutus tähän kyseiseen peliin on merkittävä tai ei.

No sulla ja tuon artikkelin kirjoittajalla on oikeus omaan mielipiteeseen. Todellisuudessa ei noilla korteilla voiteta matseja ja niillä on aika marginaallinen vaikutus koko pelin kulkuun. Mutta julkkarissa on tulossa lisää kortteja jokaiselle classille ja tuossa galactis assaultissa on 11 mappia pelattavana. Myös ensimmäiset buffit ja nerffit jo tiedossa. Flametrooper tulee saamaan buffia ja spesialistin infiltration nerffiä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Star Wars: Battlefront II [17.11.2017]

Ja tulen kyllä toistamaan tätä viestiä itseäni muuten kiinnostavien pelien kohdalla tällä foorumilla, koska itseäni tämä suuntaus häiritsee ja harmittaa.

Uskallan väittää ilmaisen lisäsisällön ja pelin hinnan pysymisen aisoissa olevan osaksi näiden maksullisten laatikoiden ansiota.

DLpArsuXUAAzQ3t
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront II [17.11.2017]

No sulla ja tuon artikkelin kirjoittajalla on oikeus omaan mielipiteeseen. Todellisuudessa ei noilla korteilla voiteta matseja ja niillä on aika marginaallinen vaikutus koko pelin kulkuun. Mutta julkkarissa on tulossa lisää kortteja jokaiselle classille ja tuossa galactis assaultissa on 11 mappia pelattavana. Myös ensimmäiset buffit ja nerffit jo tiedossa. Flametrooper tulee saamaan buffia ja spesialistin infiltration nerffiä.

Vielä pari vuotta sitten olisi ollut ennenkuulumatonta, että mikromaksuilla olisi minkäänlaista vaikutusta tällaisen pelin pelattavuuteen, ja siitä olisi syntynyt isompikin poru. Fakta on että maksamalla saa etua "ilmaiseksi" pelaavaan, ja se on p2w määritelmä. Tämä taitaa olla sellainen slippery slope...

Ja mitä Nisun kuvioon tulee, niin onhan se totta että pelinkehityskustannukset ja markkinointikustannukset nousevat jatkuvasti, ja samoin nousevat osakkeenomistajien tuotto-odotukset. Jostain ne katteet on kai revittävä, mutta jos valittu tapa on uhkapelimäinen mikromaksuhelvetti, niin minä pysyn siitä ulkona ja jätän pelin kokonaan ostamatta. Mieluummin maksan vaikka kartta-dlc:stä.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront II [17.11.2017]

Ja mitä Nisun kuvioon tulee, niin onhan se totta että pelinkehityskustannukset ja markkinointikustannukset nousevat jatkuvasti, ja samoin nousevat osakkeenomistajien tuotto-odotukset. Jostain ne katteet on kai revittävä, mutta jos valittu tapa on uhkapelimäinen mikromaksuhelvetti, niin minä pysyn siitä ulkona ja jätän pelin kokonaan ostamatta. Mieluummin maksan vaikka kartta-dlc:stä.

Luulen mitättömän pienen prosentin pelaajista ostavan laatikoita siinä määrin, että se alkaisi jo näkymään laajasti heidän statistiikoissa, nopeutettuna etuihin muihin nähden. Kuitenkin hyödyt laajalle pelaajakunnalle ovat ilmeiset, kun lisäsisältö jaetaan ilmaiseksi kaikille.

Otan tämän vaihtoehdon mielummin, kuin pelaajakunnan jakaminen sen mukaan onko lisäkentät hankittu vai ei. Pieni, mutta runsaasti rahaa laatikoihin upottava ryhmä pelaajia rahoittaa meille lisämateriaalin. Kuten mainittu, samat laatikot saa auki pelaamalla.

Maailma muuttuu. Muut vaihtoehdot voivat olla vielä 'huonompia', kuten pelien keskihinnan nosto esimerkkinä. Tai päätös olla jatkossa tekemättä näitä isoja megajulkaisuja. Mobiilipuolella kehityskustannukset ovat murto-osa ja voitot hulppeat kun oikeaan osuu.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront II [17.11.2017]

Olen Aphexin kanssa samoilla linjoilla. Kosmeettisista hyödykkeistä viis, mutta jos maksamalla saa pelattavuuteen vaikuttavaa etua, niin not cool. Tämä siis silloin kun peli maksaa 60 euroa. Toisaalta free to play -peleissä tämä mikromaksusysteemi toimii. Jos ilmaiseksi pelaamani peli on mielestäni hyvä ja käytän siihen paljon aikaa, niin ihan mielelläni ostan jotain peliä helpottavaa. Tämä ei vaan toimi, jos olen jo maksanut pelistä täyden hinnan. Silloin pelin kokonaiskustannukset nousevat liian korkeiksi.

Mitä tulee Battlefront 2:een, niin tämä on silti pakko-ostos. Ykkösosan pelitunteihin peilaten tätäkin tulee pelattua paljon ja tuttu peliporukka siirtynee kuitenkin uuden osan pariin heti julkaisussa. Ehkä vastoin yleistä mielipidettä tykkään ykkösosasta varsin paljon. Pelataan sitä kaveriporukalla edelleen viikottain.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront II [17.11.2017]

Noista mikromaksuista,

Nisupullalla kyllä hyvä pointti siinä, että jos näiden laatikoiden ansiosta saadaan tulevat kartat ilmaiseksi niin maksulliset laatikot suotakoon. Vähemmän nuo laatikot jakaa porukkaa mitä se, että heitetään karttapaketti jota kaikki ei ole valmis ostamaan. Enkä jaksa uskoa, että laatikoista tulisi niin kovaa etua maksaville ettei peli pysyisi enää balansissa. Tuohan olisi EA:lta suoraan itseään polveen ampumista jos maksullisista laatikoista paljastuisi tulevan sellasia kykyjä/aseita yms. jotka oikeasti tekee jostain pelaajasta (taidosta huolimatta) maksamatonta pelaajaa paremman. Tuosta nousisi sellainen poru joka vaikuttaisi negatiivisesti pelin myyntiin, mutta jos laatikoiden sisältö on sama ansainta tyylistä riippumatta niin ei tästä oikeasti jaksa kukaan välittää ja keltään ei jää tämän takia peli ostamatta jos oikeasti peli kiinnostaa ja on aikeissa sen ostaa. Tuo on ovela keino ottaa "hölmöiltä" rahat pois ja on oikeasti olemassa ihmisiä joilla on fiksaatio laatikoiden avaamiseen ja voi pojat näitä raukkoja jotka latoo taalat tiskiin, että saavat uusia laatikoita.

Kommenttini ei kuitenkaan tarkoita sitä, että tukisin missään määrin ko. systeemiä taikka maksullisia karttapaketteja. Ymmärrän kuitenkin sen, että pelibisnes muuttuu siinä missä kaikki muukin ja joudun tuon asian vaan hyväksymään.

Mitä itse peliin tulee niin olen vähän kahden vaiheilla ostanko. Battlefront I beta oli parempi ja hauskempi, silloin ajattelin ostoa pelkän betan perusteella, mutta en ostanut peliä koska pelin sisältö oli todella minimaalinen ja en halunnut lähteä mukaan tuleviin karttapaketeilla rahastamiseen. En siis mielestäni olisi saanut rahoilleni haluamaani vastinetta ja muutenkin peli tuntui liian helpolta. Nyt taas Battlefront II kohdalla sisältö on laajempi ja houkuttelevampi (varsinkin sp:n osalta), mutta taas tuo beta jättää vielä Battlefonta I vaisumman fiiliksen. Jotenkin tuntuu vielä enemmän aivottomalta ja munattomalta tuo meno mitä Battlefront I betan kohdalla tuntui, en tiedä haluanko oikeasti pelata tuollaista "piupiu" - sotaa. Haluaisin kyllä testata koko peliä sen 10h ennen kuin tekisin päätöksen ostamisesta. Eikös tuo EA access:lla olisi mahdollista? Testasin peliä PC:llä ja PS4 pro:lla ja kyllä tuon PC:lle ostaisin, vaikka lentämisestä ei tulisi hiirellä mitään (ei muutenkaan minun juttu) ja kuten täälläkin on mainittu niin PC:llä tuntuu kaikki pelit kuolevan ensimmäisen vuoden sisällä.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront II [17.11.2017]

Mikromaksu rage

[video=youtube;ne4CnyNW9O4]https://www.youtube.com/watch?v=ne4CnyNW9O4[/video]
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront II [17.11.2017]

Angry Joe on myös pelaillut betaa ja jakaa ajatuksensa ja kokemuksensa gameplaystä ja varsinkin näistä loottibokseista!

[video=youtube;ne4CnyNW9O4]https://www.youtube.com/watch?v=ne4CnyNW9O4[/video]

Videossa käydään läpi, kuinka paljon varsinaisella pelaamisella tienaa pelin sisäistä valuuttaa, jolla noita bokseja sitten voi ja käytännössä täytyy ostaa, jotta hahmoja voi kehittää ja pysyy edes jotenkuten kilpailukykyisenä nettipelissä. Vaikuttaa huolestuttavalta, että esim. aseetkin täytyisi avata ja kehittää tuolla samalla tavalla! Betan mukaan pelaamalla valuuttaa kertyy varsin vähän ja hitaasti, joten tuo kehittäminen on enemmänkin grindaamista. Kauhuskenaario on se, että niillä aloitusaseilla joutuu pelaamaan ja ottamaan turpaan aika pitkään, kun luottokorttia vinguttavat dominoivat paremmilla päivityksillään ja star cardeillaan kenttiä.

Ei totisesti kuullosta hyvältä tämä! Toki tykkään ajatuksesta, ettei väki pirstoonnu kausipassin takia ja uudet kartat jne. ovat ilmaisia, mutta ei tuo ajatus siltikään houkuttele, että peruspelaajat ovat sitten siellä kentällä vaan tykinruokana enemmän maksaville. Kuullostaa todella vakavasti pay to winiltä! Tähän kun lisätään vielä se fakta, että peli maksaa sen 70 euroa, siihen lisäksi sitten maksullista PS+/Live-aikaa, jotta nettiin pääsee edes pelaamaan X kuukauden verran. Käytännössä tilanne on se, että pelaamaan päästäkseen pitää maksaa sellaiset noin sata euroa(peli + esim. 3 kk Plussa-aika) ja silläkin satasella pääsee vain ottamaan turpaan niiltä, jotka raaskivat maksaa vieläkin enemmän.

Peli kyllä kiinnostaa edelleen, kun nyt olisi se kampanja ja moninpelissäkin sisältöä, mutta...Raaskiiko sitä maksaa satasta, että pääsee vaan kuolemaan sinne nettitantereelle, kun äiskän luottokorttia vinguttavilla on jo heti kättelyssä paremmat kamat ja prosentuaalisesti enemmän vahinkoa tekevät tussarit ja enemmän kestävät haarniskat? Tällä hetkellä ainakin tuntuu, että saattaapi ennakkovaraus peruuntua...
 
Ylös Bottom