Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Star Wars: The Old Republic

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arszi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Arszi

Member
Kehittäjä : Bioware
Julkaisija: EA
Julkaisu: Tullu jo
Lajityyppi: MMORPG
Alusta: PC
Kotisivut: Star Wars: The Old Republic





Löytyskö täältä ketään joka meinaa ostaa/osti kyseisen morpin. Itsellä tuli nyt ostettua ja olis ihan mukavaa saada peliseuraa

<< Ole hyvä ja täydennä ketjun avausviestiin perustiedot pelistä, niin vältytään tyhmiltä "mimmonen peli tää on" -kysymyksiltä jne. Mallia voi ottaa vaikka tästä ketjusta. T: Ylläpito >>
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Star Wars : The Old Republic (PC)

Hieman ehdin aloitella ja podcastissa tulikin aloitusfiiliksistä lätistyä. Ihan jeppistä settiä ja valmiin oloinen peli, mitä monet MMO:t eivät julkaisussa ole.

Voisi ajatella ihan hyvin Knights of the Old Republicin jatkona, sillä touhu on hyvin pitkälti samaa: NPC:t seisovat tönkkönä samoissa jalanjäljissään ja odottavat että pelaaja tulee triggeröimään niille elämäntarkoituksen. Paljon etukäteen hehkutettu stoori ja keskusteluvalintamahdollisuudet valuvat jotenkin ihan hukkaan kun miljöö on niin helvetin staattista. Olisi mieluusti nähnyt jotain Warhammerin tyyppistä eventtisettiä, eli jotain isoa tapahtuisi arealla ja pelaajat voisivat ottaa siihen vapaasti osaa jne. Vaikkei tässä varsinaisesti grindauksen makua ole vielä tullut, touhu on sitä samaa mitä muut: mene tuonne puhu sille ja hae se tänne jne. Wowia niin hyvässä kuin pahassa, mutta toimii kuin junan vessa.

Musiikki on yllättävän hyvää.
 
Vastaus: Star Wars: The Old Republic [PC]

MMO-pelejä en ole hirveästi harrastanut, mutta mitä olen esim. betaa pelanneiden mielipiteitä kuullut, niin vaikuttaa todella mielenkiintoiselta tekeleeltä. Kovana Kotor ja SW-fanina noin yleensäkin saattaisi hyvinkin kolahtaa meikäläisen kohdalla kohtuullisen kovaa. Tykkään myös siitä ajatuksesta, että tarinaan on panostettu tavallista MMO:ta enemmän. Täytynee harkita tämän hankintaa ihan tosissaan. Pelkona on tietenkin se, että jos pelin maailmaan hurahtaa liiaksi, niin silloin vaarana on, että oikea elämä joutuu kärsimään siinä sivussa. :D
 
Vastaus: Star Wars: The Old Republic [PC]

Stressaako joulu? Uusi vuosikin vielä auki? Sahaako Star Wars silmät päästä perseen kautta?

Vasta takaisin PC-maailmaan humpsahtaneena en osaa sanoa mimmoisia FXAA-ohjelmia sun muita löytyy, mutta ihan kotikonstein onnistuu pienimuotoinen sahalaitojen ehostelu. Vaikutus ei ole järjettömän suuri, mutta on kuitenkin jotain mitä jokainen voi tehdä pienellä vaivalla. Tämä voi toki olla myös äärimmäisen vanhaa tietoa.

How to enable anti-aliasing in Star Wars: The Old Republic | PC Gamer

Tuossa ohje yksinkertaisuudessaan. Edellyttää piilotettujen tiedostojen laittamisen näkyville, jotta App-kansio löytyy. Alla pieni testi jossa efekti huomasin isoimmillaan - mainittakoon kuitenkin, että kameran vinkkeli on hieman erilainen (suoremmassa) jolloin sahalaitoja ei normistikaan piirry niin palkoa koska tarkasteltava setti ei ole vinossa vaan voipi olla linjassaan.

Enivei!

aVzPV.jpg


Selkeästi vahdilla tarkastelussa stealth-jantterilta takavarikoitu läjäytin
 
Vastaus: Star Wars : The Old Republic (PC)

valmiin oloinen peli, mitä monet MMO:t eivät julkaisussa ole.

Vasta muutama tunti ja 13 leveliä takana mutta täytyy kyllä olla asiasta eri mieltä ainakin toistaiseksi. UI:ta ei voi säätää, kilta yms chattitoiminnot vaikuttaa tosi alkeellisilta, ja välillä tuntuu että hahmo tekee skillejä "viiveellä", en oikein osaa paremmin selittää mutta jos on WoWia pelannut niin verrattuna siihen että kun painat nappia jotain tapahtuu voi TORssa olla viivettä huomattavasti. Joku threadi taisi tuolla swtor.comissa olla aiheesta, character responsiveness tai ability delay tai jotain oli otsikossa... WoWia paljon pelanneena tuon huomaa helposti jopa grindatessa.

Ilmeisesti myös dual spekkejä ei ole ikävä kyllä eikä minkäänlaista LFG-systeemiä kun tuntuu et generalissa on melko paljon LF -random flashpoint tähän- spämmiä. Mut olen vasta raapaissut pintaa ja katellaan sitten kun leveleitä ja tunteja on takana enemmän, tarina yms vaikuttaa kyllä melko hyvälle. Myös cutscenet ja ääninäytellyt questinannot on tavallaan kyllä hienoja juttuja MMO:ssa, mutta toisaalta tulee mieleen että olisi kannattanut MMO:n perusjuttuihin panostaa enemmän rahaa kuin ääninäyttelyyn ja cutsceneihin sun muuhun. Toivottavasti tämä nyt tästä kuitenkin paranee ja onhan se eka pätsikin kai jo melkein kulman takana...

Mut tosiaan liian aikaista viel sanoa sen kummemmin mitään, lähinnä pettymykset kohdistuu kuitenkin sellaisiin asioihin jotka luulisi olevan helppo korjata.

Musiikki on yllättävän hyvää.

Tästä samaa mieltä, WoWissa en ikinä pitänyt musiikkia päällä vaan foobarin kautta aina oma taustamusa, tässä ainakin toistaiseksi pitänyt musiikeista tosi paljon.
 
Vastaus: Star Wars: The Old Republic [PC]

Suosittelen sydämmellisesti tutustumaan World of Warcraftin musiikkeihin. Kun puhutaan säveltämisestä nykyisessä pelimusiikissa, ollaan Blizzardilla ihan eri tasolla kuin mitä valtaosin peleissä kuulee.

Old Republicissa alla on 25 levulin juggernautti, puhtaasti tankkibuildissa. Kokeillut myös kaikkia muita classeja hieman advancedeja myöten. Onhan pelissä paljon hömelöintiä ja jossain podcastissa varmaan tuleekin alleviivattua asioita joita on ihan lapulle ottanut ylös. Kummallisuuksista huolimatta SWTOR tuntuu paljon potremmalta pojalta kuin moni muu mitä on testannut. Eipä tuota itsekään osaa sen tarkemmin artikuloida vielä. Ehkä tässä katsellaan SW-lasien lävitse. Irkissä totesinkin, että jos tämä ei olisi SW en varmaan peliaikaa ostaisi - nyt vaeltelen ihan onnessani.
 
Vastaus: Star Wars: The Old Republic [PC]

Ehkä tässä katsellaan SW-lasien lävitse. Irkissä totesinkin, että jos tämä ei olisi SW en varmaan peliaikaa ostaisi - nyt vaeltelen ihan onnessani.
Itselläni taitaa olla sama, muut kuukausimaksulliset morpit eivät ole jaksaneet kiinnostaa kuukautta pitempää. Muutamassa päivässä on tullut pelattua ihan hävyttömän paljon, ja vain että näkee juonta eteenpäin. Lähinnä on tullut pelattua Jedi Knightillä, taitaa olla level 13 tällä hetkellä, smuggleria kokeilin parin levelin verran. Ainoa mikä itseäni häiritsi on rotujen rajoitus tietylle puolelle, pakko on jossain vaiheessa ottaa Empiren puolelta hahmo että saa Chissin. Pakon sanelema tuo rajoitus kyllä on, Purebloodia olisi hankala sulattaa Jedinä. :D
 
Vastaus: Star Wars: The Old Republic [PC]

Jossakin podcastissa luvattua plussaa ja miinusta:

+ Ei tarvitse itse välttämättä tehdä professionjuttuja: touhuun voi lähettää kätyreitä.

- Peli on todella hiljainen

+ midi-soittimet kanttiinoissa ja ne kuulostaa mahtavasti wanhojen lucasartsin tms osoita ja klikkaa pelien setiltä

- Classia ei tuntunut löytyvän: kaikki jotenkin mitäänsanomattomia

- Biowarelta olisi toivonut questeista kieltäytymällä saavan expiä (koska roolipelaa hahmoaan)

- Ei osata ennakoida questeja, eli jonnekin questin antajalle päästessä saa bonus questin tappaa X määrä metsäneläimiä, vaikka niitä olisikin lahdannut pilvin pimein sinne tullessa

- Varsinaisen launchin vaikeus: palvelimet alhaalla, jonoa ja urputettu siitä että subscription täytyy luoda - joka kertoo siitä, ett franchise on houkutellut uusia MMO-pelaajia, sillä subscription on ollut käytäntö viimeset 10 vuotta

- Iskuanimaatioiden synkronointi tehtyyn damageen (saattaa lyödä kolme kertaa, mutta ensimmäisen ainaka kaikki depsi tehdään) vaikea sanoa vaikuttaako hyökkäyksen katkaseminen depsiin

- Shift+click ei näytä nimeä klikatessa hahmon classia/leveleitä joka vaikeuttaa yllättävästi selvitystä kuka sinulle sattuu juttelemaan. Eli hahmoluokan ja tasojen selvitys on typerän hankalaa.

- Peli ei indikoi tietyssä tilanteessa triggeröityjä skillejä - wowissa skilli harmaana kunnes käytettävissä

- Seikka mikä on ihmetyttänyt oikeastaan ensimmäisen Knights of the old Republicin jälkeen aina. Kaikki hahmot ovat tyypillistä Biowarea. Tuntuvat elottomilta mannekiineilta, elottomilta ja kliinisiltä. Jos näihin olisi lisätty esimerkiksi erilaisia juoksuanimaatioita (sillä ihmisethän juoksee eri tavalla), olisi touhussa hieman enempi henkeä. Ilmeiden animaatiot myös jostain 90-luvun lopulta.

+ Keskusteluista voi paeta ESCillä jos valitsee väärin, eli jos companion ei tykkääkään mitä sanoo tai saa niitä force pointseja joita ei halua

+ Kaikki taistelut eivät aina ala alusta. Saa jatkaa siitä minkä verran ehti tappamaan ja vaikeat tilanteetkin hoituu järkevästi eikä apuja pyytämällä/odottamalla tai pahimmassa tapauksessa leveliä hakemalla muualta.
 
Vastaus: Star Wars: The Old Republic [PC]

Sinne jäi. Niin paljon kuin sitä olisikin Star Warsista halunut innostua, peli oli melko pirun innotonta etenemistä. Ei pysty. Ei halua. Voi voi Bioware, Lucasinkin eläkkeelle ajoitten.

Paremmat pelit odottavat.

Tarkoitus syksymmällä katsastaa että ovatko saaneet patchailtyä ja muutettua juttuja ja kuinka paljon.
 
Vastaus: Star Wars: The Old Republic [PC]

Itse taas jaksan pelailla vaikka monta muuta peliä pukkaa päälle. 47lv trooper commando löytyy legions of lettowilta. Ainakin tähän asti peli on tuonut minulle suurta mass effect fiilistä. Tottakai samanlaiseen elokuva tyyliin ei päästä, mutta paljon paljon paremmin kuin muissa MMO:ssa.

Mitään syvällistä osaa oikein sanoa. Kaikki vaan tuntuu toimivalta ja itse peliä on hauska pelata. Enkä siis ole mikään HC mörppääjä vaikka wowia, lotroa jne on tultu pelattua. Kasuaali meiningillä pelaan. Myös iso kiitos pitää antaa Harbinger killalle, jossa on todella mukavie hemmoja aina online auttelemassa tyhmempiä.
 
Vastaus: Star Wars: The Old Republic [PC]

Itse pelailin pääasiassa toisaalla, mutta yksi kaveri touhuaa myös tuossa Harbingerissä joten sinne jedisen tein. Sellainen tilanne vaan tässä että paikkakunta vaihtuu kun pääkaupunkiseudulle lingahdan ja muuta mukavaa, niin ei paljoa ehdi mitään ylimääräistä touhuta.
 
Vastaus: Star Wars: The Old Republic [PC]

Myös iso kiitos pitää antaa Harbinger killalle, jossa on todella mukavie hemmoja aina online auttelemassa tyhmempiä.

Harbinger kyl vaikuttaa ihan hyvälle killalle, harmittaa vaan kun itse vielä niin kaukana lvl 50:stä ja ranged depsiä olisivat jo ajat sitten tarvinnut lisää raideihin, mielellään ois mennyt auttelemaan raideissa jos ois jo maksimi levelillä :-p

Siinä vaiheessa kun lvl 50 on saavutettu nii tuskin enää pulaa on mistään classista niin saa nähdä jääkö toi sit pvp:n tahkoomiseks :-p
 
Vastaus: Star Wars: The Old Republic [PC]

Tämäkin nyt muuttuu sitten free to playksi. Ei liene sinänsä hirveän yllättävää. Ennustin oman pelailuni jälkeen että peli on f2p ennen joulua, harmi etten sitä ole tänne dokumentoinut että olisin voinut lainata itseäni :D

Features | Star Wars: The Old Republic
 
Vastaus: Star Wars: The Old Republic [PC]

Tämäkin nyt muuttuu sitten free to playksi. Ei liene sinänsä hirveän yllättävää. Ennustin oman pelailuni jälkeen että peli on f2p ennen joulua, harmi etten sitä ole tänne dokumentoinut että olisin voinut lainata itseäni :D

Features | Star Wars: The Old Republic

Nythän tätä voisi sitten viimein koittaa. Omalla tavallaan tää on kiinnostanut aika paljon, mutta oikein sopivaa väliä kokeilulle ei ole tuntunut löytyvän. Nythän tämä tulee sitten kuin tarjottimella free-to-play -muodossa, vaikka rajoitettuna versiona joutuukin pelaamaan.
 
Vastaus: Star Wars: The Old Republic [PC]

Ostin ennakkoon , pelasin jossain betassa. Julkaisun jälkeen pelasin 2 pvä , lopetin subscriben , sen jälkeen en koskenut :D Ehkäpä nyt voisi kun ilmaiseksi tulee , oli aika ennustettavissa.
 
Vastaus: Star Wars: The Old Republic [PC]

Nythän tämä on muuttunut F2P muotoon, eli nyt porukka kokeilemaan jos Star Wars nappaa yhtään. Itse pelaan vieläkin täyttä häkää Progenitor-serverillä.
Ei todellakaan ole huono morppi.
 
Ylös Bottom