Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Starfield

Arvioiden keskiarvon aion katsoa mutta muuten jätän kaikki kuvat/videot katsomatta kun nytkin tuntuu että olis jo vähän liikaa nähnyt ja vähempiki olisi riittänyt, jäisi edes jotain yllätyksiä itse koettavaksi (on varmasti vielä niitäkin)
 
Selvästi luottoa peliin löytyy kun noinkin paljon ennen todellista julkaisupäivää saadaan arviot!

Melken 3 viikkoa ennen varsinaista julkaisua arvostelukoodit jakoon kertoo valmiista tuotteesta. Mutta kuten Todd Howard sanoi, peli oli julkaisukunnossa ja viimevuoden lopulla ja tämä lisäaika on käytetty bugien korjaamiseen ja hiomiseen. Jos tämä väite pitää paikkansa tulemme varmasti saamaan suht eheän kokemuksen.
 
Vähän kyllä huolettaa että kuinka raskas tämä on, voi olla että vaatii huippukoneen että pyörii 60fps hyvällä resoluutiolla. Sekin on mahdollista että pelistä ei löydy DLSS koska AMD yhteistyö.
 
Vähän kyllä huolettaa että kuinka raskas tämä on, voi olla että vaatii huippukoneen että pyörii 60fps hyvällä resoluutiolla. Sekin on mahdollista että pelistä ei löydy DLSS koska AMD yhteistyö.

Se on jo varmistettu että pelistä ei ainakaan nyt ennakkoon ladatussa versiossa ole kuin FSR 2 tai jopa mahdollisesti 3. Datamainarit ei löytänyt fileja DLSS eikä XeSS.
 
Huoh. Taas on peli, jossa on asuntoja. En tule kyllä ikinä pääsemään sisään tuohon hommaan. Cyberpunkissakin ostin ne lähinnä sen takia että sai kaiken tehtyä ja jos niistä olisi saanut jotain oikeaa tekemistä ohessa. Mutta niin, ei kai se minulta tietysti ole pois jos tuosta joku tykkää :)


Minua vähän ihmetyttää jos pelin koko merkkaa etukäteen yhtään mitään. Enemmänkin olen ihmetellyt kun on saatu hieno peli pieneen tilaan. Jos joku Tears of the Kingdom menee alle 20 gigaan niin ei jaksa huolestuttaa pelien koot.

Samoin olen muidenkin pelien kohdalla joskus positiivisesti yllättynyt miten pienikokoisia ne ovat, varsinkin siihen nähden mitä pelistä saa irti. Ja niidenkin kohdalla muistan että on ollut netissä ihmettelyjä siihen malliin että jotain olisi sitten pielessä.

Pieni koko tietysti kertoo aina jotain, eli ettei siellä voi ainakaan mitään kovin järkyttävän isokokoisia tekstuureja tai muita isoja tiedostoja paljoa olla, mutta onko iso koko sitten joku vaatimus tai tae hyvälle pelille?

Itse katsoisin että mikä on lopputulos ja jos se on saavutettu hillityssä koossa, niin sitä parempi :)
Itseä eniten ärsyttää juuri näissä massiivissa (tilaa vievät)) peleissä konsoleilla...etenkin series x kun joskus joutuu lähes koko pelin lataa uudelleen kovolle kun yllätys yllätys päivitystä pukkaa.... Kyllä siinä riemua on kun jotain vajaata 100 gigaa hakee kun kerrankin ois aikas pelailla. Pienemmissä peleissä päivityksetkin hoituu melkein huomaamatta.

Edit...ja en jätä konsoleita viikoiksi/ kuukausiksi mihinkään lataustilaan vaan kyllä molemmat konsolit sammuu kun pelaaminen loppuu.
Heh, mennyt tämä konsolien pakotettu 30fps näin myöhäisheränneeltä täysin ohi. Juu ei, ei pysty enää alle 60fps pelaamaan ja PC:n eteen en enää suostu :D Jää Starfieldit pelaamatta? Outo juttu ettei ole "vähän huononnettua" performance-moodia edes.
Näin tulee käymään itselläkin olkoon vaikka kuinka hyvä peli.... Yritin ff 16 demoakin tahkota eteenpäin ja tulin siihen tulokseen että ainakaan siitä diashowsta en tule maksamaan penniäkään. Kyllä sitä vaatii nykyään sitä sulavuutta peleissä...jos ei onnistu niin jää ostamatta.
 
Viimeksi muokattu:
Itseä eniten ärsyttää juuri näissä massiivissa (tilaa vievät)) peleissä konsoleilla...etenkin series x kun joskus joutuu lähes koko pelin lataa uudelleen kovolle kun yllätys yllätys päivitystä pukkaa.... Kyllä siinä riemua on kun jotain vajaata 100 gigaa hakee kun kerrankin ois aikas pelailla. Pienemmissä peleissä päivityksetkin hoituu melkein huomaamatta.

Edit...ja en jätä konsoleita viikoiksi/ kuukausiksi mihinkään lataustilaan vaan kyllä molemmat konsolit sammuu kun pelaaminen loppuu.

Näin tulee käymään itselläkin olkoon vaikka kuinka hyvä peli.... Yritin ff 16 demoakin tahkota eteenpäin ja tulin siihen tulokseen että ainakaan siitä diashowsta en tule maksamaan penniäkään. Kyllä sitä vaatii nykyään sitä sulavuutta peleissä...jos ei onnistu niin jää ostamatta.
Eikö kannata vaikka lämästä pelikone valmiustilaan latailemaan muutama tuntia/yöksi ennen pelailua?
 
Vaikuttaapa lupaavalta!

Kiima nousee. En ole mitään peliä odottanut koskaan näin paljoa ja oikeastaan ei nykyään tule edes pelejä odotettua - eri asia joskus nuorempana. Mutta tässä on jotain taikaa joka imaisee mukaansa tyylistä lähtien ja avaruus sekä scifi kiehtoo. Ja tietty Skyrimiä satoia tunteja takana.

Laittaa myös miettimään, että kun itse on yli 40v, montaa näin järkälemäistä peliä ei enää oman elämän aikana edes ehditä julkaista kun pelien tekemisessä tuntuu nykyään menevän sen 10 vuotta.
 
Tätä on kauan odotettu ja pidän tarkotuksella matalaa profiilia itseni kohalla. Muuten tässä katellaa kelloa ja päiviä ja aika menisi hitaasti. Nyt se on tuntunut menevän siivellä ja hups heijaa kohta pelataan.
 
ja en jätä konsoleita viikoiksi/ kuukausiksi mihinkään lataustilaan vaan kyllä molemmat konsolit sammuu kun pelaaminen loppuu
Peli on yksinpeli, joten kerkiät ihan hyvin pelailla peliä samalla kun se latailee kuvitteellista päivitystään.

Mutta jotenkin kuulostaa vuosituhannen alun muutosvastarintaiselta, varsinkin kun laitteissa on hyvät virransäästötilat oletuksena.
 
Tulipa itsekkin laitettua Xbox versio ennakkolataukseen kun sen vihdoin pystyy tekemään. PC:llä tätä aion kyllä pelata jos vaan on hyvä versio mutta varmuuden vuoksi Xbox versiokin jos nyt käy niin ettei PC versio toimi alussa hyvin.
 
Tulipa itsekkin laitettua Xbox versio ennakkolataukseen kun sen vihdoin pystyy tekemään. PC:llä tätä aion kyllä pelata jos vaan on hyvä versio mutta varmuuden vuoksi Xbox versiokin jos nyt käy niin ettei PC versio toimi alussa hyvin.
Ehdottomasti molemmat lataukseen. Jos vaan meinasit Windows Storen/Game Pass appin PC-versiota, kun se kuitenkin toimii ristiin Xbox version kanssa niin voi pelailla milloin milläkin laitteella. Näin ajattelin itse tehdä.
 
Ehdottomasti molemmat lataukseen. Jos vaan meinasit Windows Storen/Game Pass appin PC-versiota, kun se kuitenkin toimii ristiin Xbox version kanssa niin voi pelailla milloin milläkin laitteella. Näin ajattelin itse tehdä.

Steam version koodin olen saamassa joten crossplaystä ei ole hyötyä.
 
No silloin ei toimi, mutta sinullahan on Game Pass? Joten miksei pelaisi PC:llä versiota, jonka tallennus toimii yhteen Xbox version kanssa?

Steam koodin voi vaikka myydä :)

Äärimmäisen hyvä kysymys. En edes tajunnut asiaa ja vielä vähemmän sitä että tuo premium version osto on myös molemmille alustoille. Onneksi olet meistä se fiksumpi, kiitos paljon.
 
En valitettavasti omista Xboxia, mutta uusi pc tuli hommattua taannoin ja ehkä sitä joutuu ensimmäisen pc-pelin hankkimaan. Ilmeisesti peli löytyy jostain game passista siis puuceellä? Oon näistä ihan pihalla. Vaikuttaa kyl niin mielenkiintoiselta peliltä, et syyhyttää kyl hankkia.
 
En valitettavasti omista Xboxia, mutta uusi pc tuli hommattua taannoin ja ehkä sitä joutuu ensimmäisen pc-pelin hankkimaan. Ilmeisesti peli löytyy jostain game passista siis puuceellä? Oon näistä ihan pihalla. Vaikuttaa kyl niin mielenkiintoiselta peliltä, et syyhyttää kyl hankkia.

Joko ostaa gamepass PC tai gamepass ultimaten. En tiedä tuokoa gamepass ultimate PC:lle kaikki samat ominaisuudet kuin xboxilla.
 
Ylös Bottom