Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Starfield

Luulisi, että Microsoftin rahoilla ei hävittäisi Sonylle yhtäkään yksinoikeusdiiliä jos se pelkästään rahasta olisi kiinni.

Ainakin Starfieldin kohdalla hävittiin ja pahasti. Microsoft päätti ostaa koko kehittäjän. :D

Rahallisesti Microsoft voisi voittaa jokaisen yksinoikeusdiilin, mutta kai hekin nyt tajuavat, että kaikkeen sitä rahaa ei kannata upottaa, koska kuitenkin rahaa on tienattava, jotta ovat jatkossakin maailman rikkain yritys. Kyllä Sonykin tietää, että milloin ei pidä laittaa enempää rahaa peliin.

Eli kuten sanoit, kaikki ei ole aina rahasta kiinni.
 
Luulisi, että Microsoftin rahoilla ei hävittäisi Sonylle yhtäkään yksinoikeusdiiliä jos se pelkästään rahasta olisi kiinni.

Paljon on varmaankin kiinni myös siitä, että miten julkaisija uskoo peliä menevän kaupaksi sillä alustalla, jolle se (ajallinen) yksinoikeus myydään. Markkinajohtajana Sonylla on tässä tietenkin ollut markkinoiden paras asema, joka näkyy tai ei näy esimerkiksi Deathloopin ja GhostWiren kohdalla, mutta toki offtopicia jo Starfieldin osalta, joten ehkä ei tähän ketjuun enää sovi.
 
Schermafbeelding_2021-05-17_151756.png


Kiitos next genin nyt on mahdollista kiivetä tikapuut ilman latausruutua Creation Enginellä. :p
 
Schermafbeelding_2021-05-17_151756.png


Kiitos next genin nyt on mahdollista kiivetä tikapuut ilman latausruutua Creation Enginellä. :p
Odotas vaan, että Todd Howard tulee esittelemään tätä peliä jollakin videolla, niin varmasti yrittää kiivetä tikkaita ja toteaa, että "it just works" niin pamahtaa kauhea latausruutu eteen :D

Miksi käyttävät edelleen tuota Creation Engineä, kun eikös sen kanssa ole aina ollut jotakin ongelmia?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Schermafbeelding_2021-05-17_151756.png


Kiitos next genin nyt on mahdollista kiivetä tikapuut ilman latausruutua Creation Enginellä. :p
Eikös Last of Us 2:ssakin aikanaan hehkutettu jotain hahmon kiipeilyä tms. Jotain mikä oli nähty muissa peleissä ajat sitten. Pitäähän sitä hehkuttaa, jos ei ole aikaisemmin ollut mahdollista. :D

Vitsit sikseen, mutta jos nämä bulletpointit ovat totta, niin kyllähän tuo varsin hyvältä kuulostaa.

Jännä nähdä miten vanha, joskin uudistettu, pelimoottori taipuu avaruustaisteluihin.
 
Eikös Last of Us 2:ssakin aikanaan hehkutettu jotain hahmon kiipeilyä tms. Jotain mikä oli nähty muissa peleissä ajat sitten. Pitäähän sitä hehkuttaa, jos ei ole aikaisemmin ollut mahdollista. :D

Vitsit sikseen, mutta jos nämä bulletpointit ovat totta, niin kyllähän tuo varsin hyvältä kuulostaa.

Jännä nähdä miten vanha, joskin uudistettu, pelimoottori taipuu avaruustaisteluihin.

Eiku nyt kuule vitsailaan :D ton moottorin nähneenä niin avaruustaistelut saattaa taipua pilotteja ja hahmoja myöten, pelaajan on hyvä vaihtaa 1 person kuva -> 3 person kuvaan varmistaakseen että onhan se varmana alus mikä pyörii eikä hahmon pää :D
 
Eikös Last of Us 2:ssakin aikanaan hehkutettu jotain hahmon kiipeilyä tms. Jotain mikä oli nähty muissa peleissä ajat sitten. Pitäähän sitä hehkuttaa, jos ei ole aikaisemmin ollut mahdollista. :D
Taidat muistella väärin sillä kyllähän jo vuoden 2013 TLOU:ssa pystyttiin tikapuita kiipeilemään ihan normaalisti - jopa ilman latausruutuja mikä ei käsittääkseni Creation Enginellä ole tähänkään päivään asti ole ollut mahdollista. Toki tässä tapauksessa nojaan vain siihen tietoon mitä muilla palstoilla kerrotaan. En ole juurikaan Creation Enginellä tehtyihin peleihin koskenut.

Nyt kun tarkemmin muistelee niin veikkaan, että muistelet TLOU2:n kanssa sitä kuinka nyt X:ää painamalla pystyi hyppäämään pelissä. Tuon puuttuminen ykkösosasta tuskin oli mitenkään enginestä kiinni sillä samalla enginellä tuotetuisssa Unchartedeissa pystyi pelaaja hyppimään mielin määrin.

Kyllähän tuon hyppynapin tultua avautui deveille lisäideoita kenttäsuunnitteluun joten siinä mielessä oli oikein tervetullut päivitys peliin. Starfieldissä tikapuiden kiipeäminen ilman fade to blackia on pikemminkin pieni QoL-tyylinen muutos pelaajalle.
 
Eiku nyt kuule vitsailaan :D ton moottorin nähneenä niin avaruustaistelut saattaa taipua pilotteja ja hahmoja myöten, pelaajan on hyvä vaihtaa 1 person kuva -> 3 person kuvaan varmistaakseen että onhan se varmana alus mikä pyörii eikä hahmon pää :D
Onneks sain käden suun eteen, niin ei lentänyt kahvit läppärille, ei perkele Miika, kiitos :D

Voi vaan kuvitella sen, että ukot venyy avaruudessa ja alukset on paikallaan :D
 
Luulisi, että Microsoftin rahoilla ei hävittäisi Sonylle yhtäkään yksinoikeusdiiliä jos se pelkästään rahasta olisi kiinni.
Eiköhän ne kuitenkin ole budjetit olemassa eri asioihin, joten hyvinkin saatetaan joissakin tapauksissa tarjouskilpailu Microsoftinkin toimesta hävitä, mikäli budjetointi tulee vastaan jollakin osa-alueella.
 
Taidat muistella väärin sillä kyllähän jo vuoden 2013 TLOU:ssa pystyttiin tikapuita kiipeilemään ihan normaalisti - jopa ilman latausruutuja mikä ei käsittääkseni Creation Enginellä ole tähänkään päivään asti ole ollut mahdollista. Toki tässä tapauksessa nojaan vain siihen tietoon mitä muilla palstoilla kerrotaan. En ole juurikaan Creation Enginellä tehtyihin peleihin koskenut.

Nyt kun tarkemmin muistelee niin veikkaan, että muistelet TLOU2:n kanssa sitä kuinka nyt X:ää painamalla pystyi hyppäämään pelissä. Tuon puuttuminen ykkösosasta tuskin oli mitenkään enginestä kiinni sillä samalla enginellä tuotetuisssa Unchartedeissa pystyi pelaaja hyppimään mielin määrin.

Kyllähän tuon hyppynapin tultua avautui deveille lisäideoita kenttäsuunnitteluun joten siinä mielessä oli oikein tervetullut päivitys peliin. Starfieldissä tikapuiden kiipeäminen ilman fade to blackia on pikemminkin pieni QoL-tyylinen muutos pelaajalle.
Joo, siis en muistanut tarkkaan mikä "perusominaisuus" TLOU2:sta puuttui. Pointti oli se, että kyllä niitä vaan hehkutetaan, jos ei ole aikaisemmin ominaisuutta löytynyt. Eipä sillä, kai se hyvä vaan on että uusia ominaisuuksia tulee ennemmin tai myöhemmin.

Starfield on kuitenkin jonkin sortin uusi aluevaltaus Bethesdalle, vaikka onkin samalla tutulla pelimoottorilla. On uusi IP firmalle ikuisuuksiin. On uusi ympäristö, on liikkumista ilmassa ja toivon mukaan on muitakin uusia ominaisuuksia, kuten tikkailla kiipeily. :)
 
Miksi käyttävät edelleen tuota Creation Engineä, kun eikös sen kanssa ole aina ollut jotakin ongelmia?
Se on vähän sama, kun jotkut vievät sitkeästi yli 10 vuotta vanhaa rellua tai sitikkaa huoltoon, koska uudet autot maksavat niin paljon. Enginen päälle on rakennettu niin paljon kaikkea, että siitä irtipäästäminen tarkoittaisi pelin kehittämisen aloittamista ihan nollasta ja se paskan enginen kehittämiseen ja paikkaamiseen käytetty vuosikymmenten työ valuisi hukkaan. Varmaan Bethesdalla on sellaista porukkaa, joka osaa koodata vaan Creation Enginellä ja sen edeltäjillä.
 
Tuttu moottori tarkoittaa parempaa peliä nopeammin kun ei tarvitse opetella uutta, itselle ainakaan Creation Engine ei ole ollut mikään ongelma vaikka se paikoin kankea onkin. Isompi ongelma on se että Bethesdan pelien laatu on ollut laskemaan päin.
 
Tuttu moottori tarkoittaa parempaa peliä nopeammin kun ei tarvitse opetella uutta, itselle ainakaan Creation Engine ei ole ollut mikään ongelma vaikka se paikoin kankea onkin. Isompi ongelma on se että Bethesdan pelien laatu on ollut laskemaan päin.

Vitsillä minäkin moottoria olen vähätellyt, eihän se aina välittömästi tarkoita että peli olisi teknisesti esim Fallout 4 vaikka se samaa moottoria käyttäisi.
 
Nyt kyllä laski odotukset monta pykälää, jos Tomppa on siihen kiskottu mannekiiniksi. Kohta varmaan Clint Eastwood on palkattu avaruusaseman sheriffiksi.
 
Ongelma tähtinäyttelijöissä voi olla se, että varastavat liikaa valokeilaa. Muun muassa Until Dawn, Beyond two souls, Cyberpunk tai vaikka Quantum Break hoitivat tämän Hollywood näyttelijän/näyttelijöiden sulauttamisen osaksi peliä varsin mallikkaasti. Jos toteutus on tätä luokkaa, niin ei sinällään haittaa, vaikka Tomppa olisi mukana avaruusmatkalla.
 
Ylös Bottom