Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Starfield

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
starfield1.PNG

Nimi: Starfield
Kehittäjä: Bethesda Game Studios
Julkaisija: Bethesda Softworks
Alustat: Xbox Series X|S ja PC.
Lajityyppi: roolipeli
Julkaisu: kevät 2023
Kotisivut: Starfield | Bethesda.net

Starfield is an upcoming first-person role-playing single-player space-themed adventure game developed by Bethesda Game Studios and published by Bethesda Softworks. The game was formally announced during Bethesda's E3 Press Conference in 2018. The game is described as a wholly new, next-generation first-person experience set in an entirely new space-themed world.
Lähde: Starfield | Starfield Wiki | Fandom

PC Gamer on koonnut listaa asioista, joita tiedämme Starfieldistä. Pelistähän on paljastettu aika vähän yhtään mitään.
Starfield - Everything we know about Bethesda's space RPG | PC Gamer

Traileri



Klobrille ottaa kantaa Bethesdan rekisteröimään Starfield trademarkiin tälle vuodelle. Lakifirma HoegLaw näkee tällaisen rekisteröinnin niin, että yleensä merkittynä vuonna julkaistaan jotain yleisölle/käyttäjille/asiakkaille. Kun kyseessä on videopeli, niin se ei oikein voi tarkoittaa muuta kuin pelattavaa peliä, mutta eihän näistä toki varmasti siltikään tiedä. Huhut julkaisusta tälle vuodelle vellovat vahvana joka tapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Eniten oikeastaan tällä hetkellä kiinnostaa Starfieldin suhteen, onko Bethesda lopultakin pääsemässä irti jo Morrowindista asti eri virityksin paikatusta enginestään ja millainen se uusi on. Jos Bethesda saa uuden enginen kasaan ja se on hyvä, sitten voi alkaa tippumaan pelejä vähän nopeampaan tahtiin. Odottelen, että E3:ssa saadaan pelistä paljon lisätietoa ja ainakin alustava julkaisupäivä, joka arveluni mukaan menee lähelle ensi joulua.
 
Eniten oikeastaan tällä hetkellä kiinnostaa Starfieldin suhteen, onko Bethesda lopultakin pääsemässä irti jo Morrowindista asti eri virityksin paikatusta enginestään ja millainen se uusi on. Jos Bethesda saa uuden enginen kasaan ja se on hyvä, sitten voi alkaa tippumaan pelejä vähän nopeampaan tahtiin. Odottelen, että E3:ssa saadaan pelistä paljon lisätietoa ja ainakin alustava julkaisupäivä, joka arveluni mukaan menee lähelle ensi joulua.

Vahanukke kapinetti voi näyttää RT:n kanssa hyvältä:

 
Eniten oikeastaan tällä hetkellä kiinnostaa Starfieldin suhteen, onko Bethesda lopultakin pääsemässä irti jo Morrowindista asti eri virityksin paikatusta enginestään ja millainen se uusi on. Jos Bethesda saa uuden enginen kasaan ja se on hyvä, sitten voi alkaa tippumaan pelejä vähän nopeampaan tahtiin. Odottelen, että E3:ssa saadaan pelistä paljon lisätietoa ja ainakin alustava julkaisupäivä, joka arveluni mukaan menee lähelle ensi joulua.
En usko että kokonaan päästään irti Bethesdan DNA:sta, eli sen tyyppisistä peleistä mitä heiltä ollaan nähty. Pelimoottori taustalla on sama, mutta tietysti rankasti kehitetty eteenpäin.

PC Gamerin listauksesta löytyy tällainen kohta:
Howard went on to describe Starfield as a "major engine rewrite" compared to Bethesda's previous games.

Edit. Hidas, @Miika_- ehti ensin.
 
En usko että kokonaan päästään irti Bethesdan DNA:sta, eli sen tyyppisistä peleistä mitä heiltä ollaan nähty. Pelimoottori taustalla on sama, mutta tietysti rankasti kehitetty eteenpäin.

PC Gamerin listauksesta löytyy tällainen kohta:


Edit. Hidas, @Miika_- ehti ensin.

Pelin julkaisu saattaisi olla vasta vuosien päässä jos kokonaan uutta pelimoottoria olisivat alkaneet tähän kehittämään. Toivottavasti peli näyttää hyvältä tollakin enginellä.
 
Pelin julkaisu saattaisi olla vasta vuosien päässä jos kokonaan uutta pelimoottoria olisivat alkaneet tähän kehittämään. Toivottavasti peli näyttää hyvältä tollakin enginellä.
Uskon, että näyttää tarpeeksi hyvältä. Ei tosin Fallout 4 tai Skyrim niinkään häikäissyt grafiikallaan vaan sisällöllään. Laajat tutkittavat maailmat, paljon kohtaamisia muiden hahmojen kanssa, taistelua, hyvin kirjoitettuja tehtäviä ja vapaus valita mitä tekee ja miten etenee. Näissä asioissa nämä pelit ovat loistaneet. Eiköhän Starfield mene aikalailla samoilla vahvuuksilla.
 
Vahanukke kapinetti voi näyttää RT:n kanssa hyvältä:

Helpostihan sitä voisi heittää sitä "16x more detail"-läppää edellisten lupauksien perusteella mitä Falloutin puolesta saimme, mutta eiköhän herra ole oppinut virheistään ja näitä puheita voi jo varovaisesti uskoa sen suhteen, että tällä kertaa siellä on oikeasti tehty jotain sen enginen hyväksi. Meinaan aika kamalahan se on ollut jo pitkään.

Mutta kuten @Dragonfly jo viittasi, ei pelistä varmaan kannata odottaa mitään parasta next gen-grafiikkojen loistoa vaan Bethesda varmaan jatkaa tutulla linjallaan jossa raskaat RPG-elementit ja pelimaailman tutkiminen on se pelin juju, ei uuden näyttävän teknologian esittely.

Silti toivoisin, että tässä pelissä olisi astetta mielenkiintoisempaa se combat mitä Fallouteissa tai Elder Scrolleissa se on ollut tähän mennessä. Vaihtaisin kaikenmaailman RT:t heti vauhdikkaampaan taisteluun mitä se tähän mennessä Todd Howardin peleissä on ollut.
 
Mitä nyt olen viikkokaupalla pelannut maanisesti Elder Scrolls Onlinea niin ei se varsinainen ongelma enginessä ole ulkoasu, joka on jo oikein hyvässä kuosissa roolipelitasolle vaan käytettävyys ja kömpelyys, johon on tietysti vuosien saatossa tottunut, mutta ei tuo UI ja liikkuminen maailmassa sun muu, esim. enginestä johtuvat tehtävien bugitukset ole oikein enää tätä päivää. ESO:ssa on esimerkiksi monta tehtävää kesken koska en tiedä minne pitää mennä ja kartta on 10 kertaa suurempi kuin Skyrimissä. Varmaan samalla tekniikalla toteuttu avaruuspeli olisi aika helvetillinen painajainen, kun ei tietäisi edes millä planeetalla pitäisi olla.
 
Silti toivoisin, että tässä pelissä olisi astetta mielenkiintoisempaa se combat mitä Fallouteissa tai Elder Scrolleissa se on ollut tähän mennessä. Vaihtaisin kaikenmaailman RT:t heti vauhdikkaampaan taisteluun mitä se tähän mennessä Todd Howardin peleissä on ollut.
Elder Scrollsissa ja Fallouteissa on erilainen combat toisiinsa nähden. Toivottavasti tässä on jälleen jotain omaa taistelun suhteen. Sanoisin, että pelimoottorin "rajoitukset" sanelee sen ettei combat tule olemaan mitään supervauhdikasta, enkä kyllä henkilökohtaisesti sellaista kaipaakaan. Oma toive on, että combatissa on jotain, johon hahmon statsit vaikuttaa. Eli vähän niinkuin Falloutin V.A.T.S.
Mitä nyt olen viikkokaupalla pelannut maanisesti Elder Scrolls Onlinea niin ei se varsinainen ongelma enginessä ole ulkoasu, joka on jo oikein hyvässä kuosissa roolipelitasolle vaan käytettävyys ja kömpelyys, johon on tietysti vuosien saatossa tottunut, mutta ei tuo UI ja liikkuminen maailmassa sun muu, esim. enginestä johtuvat tehtävien bugitukset ole oikein enää tätä päivää. ESO:ssa on esimerkiksi monta tehtävää kesken koska en tiedä minne pitää mennä ja kartta on 10 kertaa suurempi kuin Skyrimissä. Varmaan samalla tekniikalla toteuttu avaruuspeli olisi aika helvetillinen painajainen, kun ei tietäisi edes millä planeetalla pitäisi olla.
Tällaiset ongelmat tietysti pitäisi saada karsittua pois. Ensinnäkin aina kun on vähänkin isompi pelimaailma, niin pliis antakaa käyttää waypointteja, fast travelia ja muita nykyaikaisten pelien mukavuuksia.
 
Eikös se seuraava Elder Scrolls tule samalla moottorilla vielä, joten ei siitä ihan heti olla pääsemässä irti. Mutta ei esim. Fallout 4 ongelmat olleet pelimoottorissa vaan siinä että se ei ollut tarpeeksi roolipeli, joten toivoisi siihen suuntaan parannusta.

Tästä pelistä nyt ei tiedä yhtään mitään joten vaikea innostua tai edes kiinnostua vielä, toki ne pari mahdollisesti vuotanutta kuvaa näytti aika hyvältä.
 
Jason Schreier vastasi Redditissä pitämässään AMA:ssa melko vahvan ein, kun kysyttiin nähdäänkö Starfieldiä tänä vuonna.

Laitetaanko kohta rahoja sisään päivälle 2.2.22?

 
Nice. Äijällä alkaa jo oleen pikku hype päällä? ;)

Tämänkin pelin suhteen peukut pystyssä, että E3:llä nähdään pelikuvaa ja saadaan julkasupäivä.

On! Vaikka pelistä ei tiedetä juuri mitään, mutta scifi on teemaltaan sellainen, joka kiinnostaa minua kovasti. :D

@SeveriS vie kohta multa foorumin useimmin avataria vaihtavan käyttäjän tittelin :D

Täällä on eräät nimimerkit (kröhöm..) vaihdelleet avatareja sen verran useasti, että kyllä minäkin haluan saada kyseisen tittelin!
 
Vähän hype on kyllä kasvanut ja kiinnostus peliä kohtaan muutaman viikon aikana, mielenkiintoista seurata kun E3 tulee että mitä pelistä on kerrottavaa.
 
En uskalla sanoa kuvien aitoudesta, mutta siinä nyt olisi mahdollisesti muutama kuvatus Starfieldiä. Heti tulee sellainen Fallout/Skyrim avaruudessa fiilis.


Sellaista fiilistä valitettavasti Outer worlds itsellä aiheuttanut vaikka sitä odotin ja hain mutta TÄMÄ.. Tästä taitaa olla siihen :)
 
Tämä pelihän on Skyrim/Fallout 4 -tiimiltä. Ei siis siltä tiimiltä, joka teki Fallout 76. Näin oon ainakin ymmärtänyt. Moni tuntuu sekottavan tuon asian.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom