Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Starfield

1.9 sattuu olemaan vapaapäivä ja 4pvä pitää tehä sisään, loppu viikko onkin sitten vapaa muutenkin. Parempi puolisko on lähössä äiteensä kanssa ulkomaille vielä sopivasti, niin saa rauhassa pelata. :D
Kai toi matka oli vielä sun maksama, kun sattui vielä noin sopivaan aikaan :D

Kovasti tekis mieli ostaa se upgrade ja aloittaa heti 1.9, mutta ehkä sitä jaksais muutaman päivän odotella ja lukea teidän fiiliksiä pelistä.
 
Tähtien asennot kohdallaan (pun intended). :)
Tässä on vähän saanut kyllä poistua mukavuusalueeltaan kesän aikana että tähdet on tuohon asentoon menneet, mutta ehkä se että saa vetää pelimaratoonia kaikessa rauhassa on sen arvoista. :D
Tohon osuu vielä omat synttäritkin, yleensä silloin vierailijoille tarvittee vielä kertoa että vastaan ottoa ei ole tänä vuonna. xD

@Nosferatu Ei edes oo mun pussista toi reissu, anoppi on sen maksanut. :D
 
No onnea pelaamiseen sen muutaman sadan megan ennakkolatauksesi kanssa.
Minä ainakin käsitin että tuossa yritettiin sanoa että Xboxilla sen voi laittaa ennakkolataukseen vaikka oikeasti se ennakkolataa sen vasta sitten joskus.

Olen minäkin ihmetellyt jo kauan sitten kun olen "ennakkoladannut" jotain ja se onkin vain jokin "placeholder"-tiedosto. Sitä siinä sanottiin eikä väitetty että se olisi se oikea ennakkolataus.

Se tosin sitten toimii niin että se lataa sen ennakkoon jos tuon on ladannut ennakkoon. Eli voit ladata ennakkolatauksen ennakkolatauksen. Sitä ei tosin voi tehdä ennakkoon vaan se pitää ihan manuaalisesti tehdä.
 
Minä ainakin käsitin että tuossa yritettiin sanoa että Xboxilla sen voi laittaa ennakkolataukseen vaikka oikeasti se ennakkolataa sen vasta sitten joskus.

Olen minäkin ihmetellyt jo kauan sitten kun olen "ennakkoladannut" jotain ja se onkin vain jokin "placeholder"-tiedosto. Sitä siinä sanottiin eikä väitetty että se olisi se oikea ennakkolataus.

Se tosin sitten toimii niin että se lataa sen ennakkoon jos tuon on ladannut ennakkoon. Eli voit ladata ennakkolatauksen ennakkolatauksen. Sitä ei tosin voi tehdä ennakkoon vaan se pitää ihan manuaalisesti tehdä.

Kyllä minä tiedän mitä hän yrittää sanoa mutta se on ihan höpöhöpö tekstiä.
 
Hemmetin kova suunnitelma. Itse yritän aloittaa jo 1.9. vaikka tiedän että viikonloppuna on muuta ohjelmaa. Viimeistään sunnuntai-iltana hypätään sitten täysillä galaksin syövereihin. Alkuviikon työt varmasti kärsii mutta minkäs teet. :D
Itselläni taas alkaa jenkkeihin työmatka 21.8. ja sitten sen jälkeen muutama päivä lomaa vielä New Yorkissa, ja kun sieltä palaan 31.8., niin suunnitelmana on, että en käy Suomessa kuin kääntymässä ja lähden lähes heti pitkälle reissulle ulkoavaruuteen. :D
 
Aika moni miettii, että tuleekohan Starfield lisäämään Xbox konsoleiden myyntiä ja nyt Samsung julkaisee mainoksen "konsolia ei tarvita" :D



Onkos joku muuten testannut xCloudia Samsungin telkkarilla? Kiinnostaisi, että miten hyvin toimii.
 
Aika moni miettii, että tuleekohan Starfield lisäämään Xbox konsoleiden myyntiä ja nyt Samsung julkaisee mainoksen "konsolia ei tarvita" :D
En tiedä miten lisää konsolimyyntiä mutta hankala uskoa että ainakaan televisiolla pelaaminen sitä olisi vähentämässä :D
 
Aika moni miettii, että tuleekohan Starfield lisäämään Xbox konsoleiden myyntiä ja nyt Samsung julkaisee mainoksen "konsolia ei tarvita" :D



Onkos joku muuten testannut xCloudia Samsungin telkkarilla? Kiinnostaisi, että miten hyvin toimii.

Tämä tuskin korreloi suoraan konsolin myynteihin suuntaan tai toiseen, mutta oli kyllä tyylikäs mainos. Samsungin kanavalla vieläpä, joten näkyvyyttä lisää kuin että näytettäisiin pelkästään Xboxin kanavalla.

Eiköhän ne osta konsolin (tai PC:n), jotka haluaa sen parhaimman pelikokemuksen, mutta vaihtoehtona tuo on aika mahtava olla olemassa. Tavoitteena tietysti myydä Game Pass -tilauksia myös niihin koteihin, joilla nyt sattuu olemaan Samsungin TV, mutta ei ollut aikomusta ostaa konsolia.
 
Onkos joku muuten testannut xCloudia Samsungin telkkarilla? Kiinnostaisi, että miten hyvin toimii.
Kahdella eri Samsung-telkkarilla oon testannut, ja toimii erittäin hyvin. Kesälomalla vanhempieni luona Rovaniemellä tuli pelattua Assassin's Creed Odysseytä toista tuntia, eikä heillä ole mikään supernetti edes vaan 100-megainen kaapelimodeemi.
 
Kahdella eri Samsung-telkkarilla oon testannut, ja toimii erittäin hyvin. Kesälomalla vanhempieni luona Rovaniemellä tuli pelattua Assassin's Creed Odysseytä toista tuntia, eikä heillä ole mikään supernetti edes vaan 100-megainen kaapelimodeemi.
Mnjaaa... Samsungin S95B:llä testasin reilu kk sitten.. ihan ok mutta en nyt käyttäisi kuin ihan pakon edessä, nykimis taipuvuutta, suttuinen ja jos nyt oikein muistan niin kuvasäätöjä ei tainnut saada juuri toimimaan telkusta tuohon joten melko räikeä kuva. Parempi toki kuin ei mitään tai mitä on aiemmin joistain striimipeleistä kokemusta.
 
Itselle tuli ensimmäistä kertaa ikinä jonotusgrafiikat eteen xCloudissa, kun yritin pikaisesti käydä Forza Horizon 5:sta pyörittämässä. Voi olla, että Starfieldin julkaisun aikaan tähän grafiikkaan pääsee moni muukin tutustumaan, mutta sen näkee sitten.

Niin ja ihan noin muuten jopa FH5 on pyörinyt omaan makuuni jo ihan tarpeeksi hyvin xCloudissa, joten kyllä esimerkiksi jossain hotellissa voisi työreissulla Starfield myös lähteä peluuseen.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikea sanoa, onko Starfield hyvä pelattavaksi pilvipalvelussa. Yritin vuosi sitten pelata ESO:a xCloudin kautta ja se oli aivan hirveää. Pienikin viive on tuon tyyppisissä peleissä häiritsevää ja silloin ei ollut kyse mistään pienestä lagituksesta. Aina kun testailen xCloudia, se tuntuu menneen vähän eteenpäin, mutta on aika pitkä matka vielä siihen, että oikeasti alkaisin käyttämään sitä säännöllisesti.
 
Tarvitaanko Xbox Live Gold konsolille, jos haluaa pelata Starfieldiä eli jos ostan pelin omakseni?
 
Tuli muuten mieleen kun tänään julkistivat ne Starfield 7900xtx näytönohjaimen ja 7800X3D prosessorin. Ymmärrän jossain määrin tuon näytönohjaimen koska joillain on läpinäkyvä sivupaneeli PC:ssä josta voi ihailla valkoista näytönohjainta. Mutta tuo prosessori, siitä ei näy yhtään mitään siitä koneen sisältä niin saako tämä muka jonkun ostamaan sen prosessorin vain että saa Starfield pakkauksen :D Voisin ymmärtää jos se olisi ainut versio missä tulee peli mukana mutta kun se tulee ihan perusversiossakin. Olisivat nyt lyöneet mukaan edes jonkun valkoisen Starfield coolerin tai jotain.



EDIT: Äh eihän nämä edes ole myynnissä.
 
Jaa-a, viimeisimmän deep dive -videon tiimoilta haippi nousi sen verran, että pitääkö tässä XSX hakea vitosen rinnalle vain tätä varten :D

Hieman kyllä huolestuttaa tuo ”a thousand planets” yms. lupailut. Ja miten eivät koskaan saa noita hahmojen kasvoja hyvännäköisiksi näissä peleissään? Edelleen noita aneemisia pelimäisiä Fallout-naamoja.
 
Minulla taas on se tilanne että vasta pelasin Cyberpunk 2077:n ja nyt on kesken Tears of the Kingdom, joten ei ihan kauheasti tekisi mieli lähteä kolmanteen järkäleeseen. Toisaalta Game Pass löytyy, joten jokin ääni päässä varmasti sitten sanoo että "eikö se nyt ole sama vähän kokeilla".

Ei ole ihme että kaikki lyhyemmät teokset, Callisto Protocol, Tchia, Ascend ja mitä niitä nyt on tullut osteltua, jää yhä odottamaan jotain parempaa hetkeä. Ja sitten kohta(?) tulee Elden Ringiin lisäriä, jonka houkutusta voi myös olla vaikea välttää :p

Tuntuu että jos onkin "aina" ollut liikaa pelattavaa ja liian vähän aikaa, niin nyt se tilanne sitä vasta onkin :D
 
Jaa-a, viimeisimmän deep dive -videon tiimoilta haippi nousi sen verran, että pitääkö tässä XSX hakea vitosen rinnalle vain tätä varten :D
Ei muuta kuin konsoli ostoskoriin. Suosittelen. :)
Hieman kyllä huolestuttaa tuo ”a thousand planets” yms. lupailut. Ja miten eivät koskaan saa noita hahmojen kasvoja hyvännäköisiksi näissä peleissään? Edelleen noita aneemisia pelimäisiä Fallout-naamoja.
Todd Howard on hypeukko, mutta ansainnut kyllä kannuksensa Elder Scrollseilla ja Fallouteilla, joten nyt kun pitkästä aikaa saadaan Bethesdan päätiimin kehittämä peli, niin kyllä sitä vähän uskaltautuu hypeen mukaan.

Hahmojen kasvojen yksityiskohdat ovat tulleet aika paljon eteenpäin Fallouteista, mutta sama (päivitetty) pelimoottori siellä on alla, joten samankaltaisuutta on.
Ei ole ihme että kaikki lyhyemmät teokset, Callisto Protocol, Tchia, Ascend ja mitä niitä nyt on tullut osteltua, jää yhä odottamaan jotain parempaa hetkeä. Ja sitten kohta(?) tulee Elden Ringiin lisäriä, jonka houkutusta voi myös olla vaikea välttää :p

Tuntuu että jos onkin "aina" ollut liikaa pelattavaa ja liian vähän aikaa, niin nyt se tilanne sitä vasta onkin :D
Oma taktiikka on jo pitkään ollut se, että näiden järkäleiden väliin pelataan jotain lyhyempää ja kevyempää. Se on hyvää tasapainotusta, mutta niiden lyhyempien indiepelien joukosta löytyy monesti myös hienoja pelejä. Teen joskus tai jopa usein sitä, että tarkastan jonkin lyhyemmän pelin keskimääräisen läpipeluuajan How long to beat -sivustolta ennen pelaamista, jotta tiedän oikeasti saavani sen lyhyen välipalan ennen seuraavaa järkälettä. :)
 
Ylös Bottom