Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Stargate Atlantis

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pekka1982
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: stargate atlantis

pekka1982 sanoi:
miten atlantis liitty tähtiporttin??

Alkuperäisen stargaten hahmot löytävät antarktikselta ancientien ("ikivanhojen") rakennuksen, josta löytyy heidän käyttämiään aseita ja muuta krääsää ja niiden joukossa myös osoite myös toisessa galaksissa sijaitsevalle planeetalle, jonne ancientit siirsivät tarujen atlantiksen (joka oli heidän kaupunkinsa) häippästessään maasta. Tälle planeetalle lähetetään sitten retkikunta (joka ei sisällä alkuperäisen stargaten vakiojäseniä) tähtiportin kautta ja se alkaa tutkimaan uutta galaksia uusine vihollisineen.

Ja itsekin olen tykännyt tuosta stargate: atlantiksesta kovasti ja kyllä varmaan tulee ostettua dvd-boksinakin heti kun sellanen ilmestyy R2:na tullirajat alittavaan hintaan ;) Vaikkei Dean Andersonia ja muita legendaarisia SG-1:n jäseniä nähdäkään, niin ei uudetkaan retkikunnan jäsenet nyt kovin huonoja ole.
 
Vastaus: stargate atlantis

Kylhän tuo sarja ihan pätevä on ja uudet vihut ovat cooleja. 7 jaksoa taidan olla katsonut mokokmaa nyt ja harmittaa kun ei näe televiisiosta sitä. Suomeen tulee kait joskus 2010 aikaisintaan :rolleyes: Ja eikös se ole ihan "spinoff"? ;)
 
Vastaus: stargate atlantis

Mielestäni Atlants ei ole niinkään spin-off, vaan enemmänkin selkeää jatkumoa varsinaisesta StargÅte tarinasta. Paljon ovat tuota kyllä kehuneet. Itse olen vältellyt näkemästä mitään Atlantiksesta, koska olen katsonut StargÅten vasta seiskakauden loppuun.

"miten atlantis liittyy tähtiporttin??"
Sehän on melkein koko StarGÅten tarinan päätarkoitus.
 
Vastaus: stargate atlantis

Thingy sanoi:
Mielestäni Atlants ei ole niinkään spin-off, vaan enemmänkin selkeää jatkumoa varsinaisesta StargÅte tarinasta. Paljon ovat tuota kyllä kehuneet. Itse olen vältellyt näkemästä mitään Atlantiksesta, koska olen katsonut StargÅten vasta seiskakauden loppuun.

"miten atlantis liittyy tähtiporttin??"
Sehän on melkein koko StarGÅten tarinan päätarkoitus.

No en kyllä asiaa näkisi noin. Kyllä se atlantis ihan vaan spinoff (miten sitten kirjotetaankaan) on. Eihän siinä puhuta mitään normaaliin stargateen kuuluvista asioista muutakuin ekassa jaksossa. Ja Stargatehan valjastettiin käyttöön vain tutkimusmatkailua varten, eikä ancienttien löytämistä varten.
 
Vastaus: stargate atlantis

Thingy sanoi:
Mielestäni Atlants ei ole niinkään spin-off, vaan enemmänkin selkeää jatkumoa varsinaisesta StargÅte tarinasta. Paljon ovat tuota kyllä kehuneet. Itse olen vältellyt näkemästä mitään Atlantiksesta, koska olen katsonut StargÅten vasta seiskakauden loppuun.

"miten atlantis liittyy tähtiporttin??"
Sehän on melkein koko StarGÅten tarinan päätarkoitus.


Mielestäni "riittää" että on nähnyt alkuperäisen Stargåten seiskakauden loppuun. Koska kyllähän jenkeissä tuo alkoi samoihin aikoihin kuin kasikausi.(ennemmin?) Että ei mitään juonipaljastuksia kasikaudesta ole luvassa siinä.( En ihan täysin varma ole)
 
Vastaus: stargate atlantis

Lloope sanoi:
Ja Stargatehan valjastettiin käyttöön vain tutkimusmatkailua varten, eikä ancienttien löytämistä varten.

niin mutta Stargaten tarina muokkautui loppuakohden hyvin paljon siihen suuntaan että atlantis oli löydettävä ja sitä kautta päästäisiin varsinaisesti taistelemaan vihulaisia vastaan. Joten Atlantiksen tapahtumat ovat kuitenkin aika oleellisia varsinaista perustarinaa ajatellen.
BTW kuinka varma toi juttu on että 8. kausi jää viimeiseksi, olisipa meinaa hienoa jos sarjaa jatkettaisiin vielä...
 
Vastaus: stargate atlantis

Thingy sanoi:
Joten Atlantiksen tapahtumat ovat kuitenkin aika oleellisia varsinaista perustarinaa ajatellen.
Itseasiassa eivät ole, ainakaan alussa. Tuntuu että Atlantiksesta tehdään täysin "itsenäistä" sarjaa. Mutta mainio sarja kyllä on kyseessä.

Thingy sanoi:
BTW kuinka varma toi juttu on että 8. kausi jää viimeiseksi, olisipa meinaa hienoa jos sarjaa jatkettaisiin vielä...
Ehkei noita lopettamis puheita kannata täysin tosissaan ottaa. Muistaakseni aikaisemmin puhuttiin 7. kauden jäävän viimeiseksi. Varsinkin kun katsojia tuntuu riittävän niin tuskin sarjaa hylätään, ellei sitten käy niin että kahden stargate sarjan tekeminen tulee liian kalliiksi, jolloin toinen joudutaan lopettamaan.
 
Vastaus: stargate atlantis

Jpz sanoi:
Mielestäni "riittää" että on nähnyt alkuperäisen Stargåten seiskakauden loppuun. Koska kyllähän jenkeissä tuo alkoi samoihin aikoihin kuin kasikausi.(ennemmin?) Että ei mitään juonipaljastuksia kasikaudesta ole luvassa siinä.( En ihan täysin varma ole)

Eihän siinä spoilata oikein mistään stargaten tuotantokaudesta. Itse olen nähnyt vain kuutostuotantokauteen asti ja ei kyllä mitään ihmeempiä spoilauksia ole tullut vastaan atlantista katsoessa, paitsi ehkä

atlantiksen eka jakso, missä tutkittiin antarktikselta löytynyttä wanhojen tukikohtaa. Vaikka olihan tuokin tavallaan jo paljastunut kuutoskaudella, kun he menivät sitä jään sisästä löytynyttä naista katsomaan antarktikselle.
 
Vastaus: stargate atlantis

Witutus oli suuri kun kuulimme suru-uutisen, että sarja jatkuu vasta tammikuussa. Jännään kohtaan vielä jäi.
 
Vastaus: stargate atlantis

Paavi^ sanoi:
Witutus oli suuri kun kuulimme suru-uutisen, että sarja jatkuu vasta tammikuussa. Jännään kohtaan vielä jäi.

siis atlantiksen stormin 2. osa tulee vasta vuoden vaihteen jälkeen!!!! EI V***U!!!
Pitäisi lailla kieltää tollaiset cliffhangerit...
 
Vastaus: stargate atlantis

Thingy sanoi:
siis atlantiksen stormin 2. osa tulee vasta vuoden vaihteen jälkeen!!!! EI V***U!!!
Pitäisi lailla kieltää tollaiset cliffhangerit...

Eikös ne yleensä aina mene tauolle kauden puolivälin paikkeilla? Jep ei kyllä paljon pahempaan kohtaan olisi voinut jäädä.. :( . Eikös SG-1 ole myös tauolla tammikuuhun saakka?
 
Vastaus: stargate atlantis

Stargate atlantiksesta on tulossa myös 2 kausi ja alkuperäistä tähtiporttia 9 kausi ainakin. Ja vaikka atlantis on jäänyt tauolle jenkeissä niin Kanadassa näkyy uusimmat jaksot joten p2p ohjelmilla homma hoituu... uusin jakso on kirjoitushetkellä 1x14.
 
Vastaus: stargate atlantis

xclone sanoi:
Stargate atlantiksesta on tulossa myös 2 kausi ja alkuperäistä tähtiporttia 9 kausi ainakin. Ja vaikka atlantis on jäänyt tauolle jenkeissä niin Kanadassa näkyy uusimmat jaksot joten p2p ohjelmilla homma hoituu... uusin jakso on kirjoitushetkellä 1x14.

Miehekästä. Toivottavasti osaavat sitten lopettaa sarjan oikein, eikä tiputella hahmoja yksi kerrallaan pois =(
 
Vastaus: stargate atlantis

Onhan tuo Atlantis ihan ok sarja, mutta alkaa vähän toistaan itseään ja käy tylsäksi... Mielummin katon kyllä tota uutta Battlestar Glacticaa (Tullu nyt 7 jaksoa + pilotti).

Thingy sanoi:
Mielestäni Atlants ei ole niinkään spin-off, vaan enemmänkin selkeää jatkumoa varsinaisesta StargÅte tarinasta. Paljon ovat tuota kyllä kehuneet. Itse olen vältellyt näkemästä mitään Atlantiksesta, koska olen katsonut StargÅten vasta seiskakauden loppuun.

Stargate Atlantis jatkuu ns. siitä mihin seiska kausi loppuu, joten siitä vaan katsomaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom