Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Starhawk

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Starhawk [Hype]

Make, servut rupes katkoileen ja potki pihalle. Sit tuli jotain ilmoa väliaikaisista korjauksista. Voi olla jotain huoltotöitä, joten kannattaa koittaa sitä koodia huomenna.

Kumma et mulla ei oo UC3:sta ja Warhawk ajatkin viettelin toisella tunnuksella, kuin mihin tämän koodin sain. Mutta mutta. Se vähä mitä ehdin vääntään oli kyllä jotain ihan muuta kuin nämä nykyajan sotapelit. Kerta kaikkiaan virkistävän erilaista meininkiä tällaiselle mainstream-soltulle. Toivottavasti huomenna servut on kunnossa, että pääsis koittamaan oikein kunnolla.

Ilmeisesti mitään yhteisöllisyys ominaisuuksia ei taida olla käytössä. Jos ei muu auta, niin koitetaan vaan hyppiä sitten samalle servulle. Mikit olis poikaa ihmetellessä, sillä ihmeteltävää sitten riittää. Tässä ei niin vain juosta lipulle ja oteta sitä, vaan se näyttää vaativan jos jonkinlaista rakentelua ja taktikointia. En kyllä kuullut kenenkään puheita, mutta leaderboardseissa joillakin oli mikin kuvat ja joillakin ei.
 
Vastaus: Starhawk [Hype]

Rottamopo tuossa yllä taisikin vastata ihmettelyyni. Latasin siis pelin eilen ja yritin 22.00 tienoilla useamman kerran päästä onlineen, niin tuli connection resettiä, eikä yhdistänyt, sen sijaan sain kyllä näkyviin mitä uusin versio on muuttanut. Paremmalla onnella tänään tähtihaukan verkkoon iltasella.

Edit: Juu tuunaan mikin päälle iltaa varten.
 
Vastaus: Starhawk [Hype]

Mulla ei ole muita PSN tunnuksia ku toi mun oma EU tili, ja sen tilin sähköposti on se mihin se koodi tuli.

Minulle tuli myöskin toimimaton koodi EU-tunnukseen linkattuun email osoitteeseen eilen. Pikku googletuksen jälkeen selvisi kuitenkin nopeasti, että Sony on tässä kämmäillyt jotain ja lähetellyt jenkkikoodeja EU-accojen haltijoille. Eli näinollen toimii vain jenkki-storessa. Meili oli kyllä suomeksi jne. mutta viittaus jenkki-blogiin ja ikäraja merkintä jenkkiformaatilla. Lataus täytyy suorittaa siis jenkkitunnuksella, pelata voi sen jälkeen myös omallaan.

Eilen oli muita kiireitä, mutta laitoin nyt latautumaan. Mielenkiintoinen tapaushan tämä on.
 
Vastaus: Starhawk [Hype]

Minulle tuli myöskin toimimaton koodi EU-tunnukseen linkattuun email osoitteeseen eilen. Pikku googletuksen jälkeen selvisi kuitenkin nopeasti, että Sony on tässä kämmäillyt jotain ja lähetellyt jenkkikoodeja EU-accojen haltijoille. Eli näinollen toimii vain jenkki-storessa. Meili oli kyllä suomeksi jne. mutta viittaus jenkki-blogiin ja ikäraja merkintä jenkkiformaatilla. Lataus täytyy suorittaa siis jenkkitunnuksella, pelata voi sen jälkeen myös omallaan.

Eilen oli muita kiireitä, mutta laitoin nyt latautumaan. Mielenkiintoinen tapaushan tämä on.

Heh, täytyy kattoo miten sen jenkkiacon saa luotua, itellä oli meili kokonaan englanninkielellä.

Edit: Kun luo uutta accoa netissä, niin laitanko vaan "maa-alueeseen" United States ja se on sitte jenkki acco?
 
Vastaus: Starhawk [Hype]

Kun luo uutta accoa netissä, niin laitanko vaan "maa-alueeseen" United States ja se on sitte jenkki acco?
Kyllä, mutta tietoihin pitää syöttää myös kelvollinen katuosoite. Etsi siis valmiiksi sellainen jostakin, esim. jonkin hotellin tarkka osoite.
 
Vastaus: Starhawk [Hype]

Hienoa, että itsekin pääsi betaan mukaan, ja sain jopa ihan aidon EU-koodin :) sen verran hyvät muistot on Warhawkista, joten tätä on odoteltukin.
 
Vastaus: Starhawk [Hype]

Mä en ehtinyt tänään ees pelaan. Tuli taas puoli kymmenen paikkeilla katkos, kuten eilenkin ja enää peli ei lataudu ollenkaan. Pitäis vissiin järjestää päivällä aikaa pelata.

Ja kun noita betoja nyt on jaettu näinkin mukavasti, niin akkavipa laittamas KonsoliFIN servua pystyyn. Nähdään siellä sitten.
 
Vastaus: Starhawk [Hype]

Ja kun noita betoja nyt on jaettu näinkin mukavasti, niin akkavipa laittamas KonsoliFIN servua pystyyn. Nähdään siellä sitten.

Pitäiskös sitten laittaa servulle salasana? Mutta kannattaa porukan ilmoittaa jos on sellaisen laittanut pystyyn ta milloin aikoo laittavansa.
 
Vastaus: Starhawk [Hype]

Koskas viimeksi meillä on ollut oma servu? Ööö Warhawk!?!? Mikäs se meidän salasana silloin olikaan? Muistankos oikein, että servun nimi oli "Hauki on" ja salasana "kala"? :D
 
Vastaus: Starhawk [Hype]

Tuli tätä eilen kokeiltua. Ei nyt iskenyt heti kuin miljoona volttia. Vaikuttaisi melko pitkälti semmoiselta, jota ei paljoa yksikseen randomeitten kanssa huvita pelata. Yksin kun ei välttämättä kovin paljoa saa aikaiseksi. Toki pelimuotoja on varmaankin sitten lopullisessa pelissä muitakin.

Äijät kestää ehkä vähän liikaa osumaa ja toisaalta sniputtaminen on melko helppoa ja kannattavaa.

Täytynee kokeilla kfin porukalla kunnolla, todennäköisesti peli toimii paremmin silloin.
 
Vastaus: Starhawk [Hype]

Äijät kestää ehkä vähän liikaa osumaa ja toisaalta sniputtaminen on melko helppoa ja kannattavaa.

Tää on just perus warhawkkia. Aivot kannattaa virittää ihan eri taajuudelle kuin muissa peleissä. Yksin kiväärin kanssa heiluessa menee vaan hermot. Vihollinen kaatuu ylivoimalla. Ja tämä pätee niin kivääreihin kuin muihin aseisiin. Ajoneuvot taas tekevät yksilöistä tehoyksiköitä joiden kaatamisessa joukkuepeli on taas kerran päivän sana.

Tärkein juttu warhawkissa oli tuo joukkueen tulivoiman kohdentaminen samoihin kohteisiin.

Näyttää tässäkin olevan samat lähtökohdat. Jos sillan toisesta päästä juoksee ukko kohti, se puukottaa sut, vaikka ampuisit koko matkan kiväärillä. Mutta ei puukota, jos saat kaverisi kivääristä tulitukea.

Harmi vaan, että tuolla beta foorumilla kaikki codibäfät jo huutaa, että "knife is op" ja "riffle is lacking power". Toivottavasti pelintekijät älyää erottaa ehdotuksista ne, jotka yrittävät tehdä tästä main stream räiskintää.


EDIT: Mikähän tossa on kun en pääse pelaan. Joka päivä noin kymmenen paikkeilla katkeaa linjant, mutta muita frendejä näkyy olevan vielä pelissä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Starhawk [Hype]

Piti pistää oikein peräkanapostaukset kun tulee niin asiaa.

Eli näemmä kymmenen maissa on joka päivä ajettu servuja alas. Usein peli lähtee taas pyörimään noin 20 min tauon jälkeen päivitysten latauksen kera. Päivitykset ladataan ilman mitään ilmoitusta siitä, joten pitkät latausajat pätkimisten jälkeen voivat olla latausta.

Fiilikset on kyllä ihan hyvät tästä pelistä, joskaan se ei vielä ole iskenyt kovin lujaa. Varovasti mielessä on käynyt ajatus siitä, että tämähän on kuin reaaliaika strategiaa olan yli katsottuna. Voi olla, että tälläistä on mahdotonta tasapainottaa, mutta jos siinä onnistutaan niin... vau! Yksi asia ärsyttää tosin jo nyt ja pitää varmaan käydä sanomassa siitä ihan betan sivuilla. Mutta nurmiporan rooli on tässä näemmä pelkkä tukikohtakykkijä. Vaikka sitä pääsisi vihollisen tukikohtaan pienellä porukalla, niin aika vähän siellä pystyy mitään tekemään. Kokoajan on sellainen fiilis, että ei kannata edes lähteä omasta tukikohdasta, ellei sitten tee sitä jonkun ajoneuvon tukemana.

Vihollisen tukikohdassa nurmiporaa odottaa varma kuolema, ja lähes yhtävarmaa on se, ettei ennen kuolemaa ehdi saamaan yhtään mitään aikaan. Tähän kun lisää vielä randomit seikkailemassa omia teitään, niin kyllä alkaa se yksin vihollisen porteilla kolkuttelu maistumaan puulta. Samaa näyttää ajattelevan myös vihut. Muutama megahyökkäys on tullut nähtyä, mutta epäilen niiden olevan säkää, jossa kaikki nyt vain sattuivat ryntäämään samaan aikaan samaan paikkaan. Jos hyökkäykset pitää tehdä rakentelemalla aina rakennuksia vihun viereen, niin se on kyllä kova takaisku tavalliselle taistelulle. Jos tuo base camping saadaan vähän köykäisemmäksi, niin hyvältä näyttää.

Sitten pelitipsejä ensisamoilijoille, joita vissiin on tullut melkoisen paljon.

Energia
Peli perustuu näemmä jonkin sortin energian keräämiseen. Energiaa saa tukikohdan omituisesta kökkäreestä, josta sitä sinkoilee kohti pelaajaa tasaisesti. Energiaa saa myös rikkomalla vastustajan vempeleitä ja nirhaamalla vastustajia. Kentistä löytyy myös tynnyreitä, jotka tuhoamalla saa niiden sisältämän energian. Energiaa käytetään rakentamiseen ja erilaisten vempeleiden tilaamiseen rakennuksista. Myös respaus-post:it tuottaa energiaa.

Rakennukset
Rakennuksia voi rakentaa sitä mukaa kuin on energiaa kerättynä niiden rakentamiseen. Vasemmassa yläkulmassa näkyy energiapalkkien määrä ja rakennusvalikossa näet miten paljon rakennukset vaativat energiaa. Erityyppisillä rakennuksilla on suuri merkitys. Esimerkiksi lipun voi eristää saumattomalla aidalla. Huomioi, että kun viet seuraavan aidan tarpeeksi lähelle edellistä, se yhdistyy automaattisesti. Useimmissa rakennuksissa on paneeli, josta voi tilata vempeleitä tai vaikka muuttaa aidan oveksi. Erityisen tehokas yhdistelmä lipunryöstössä on aidata lippu, laittaa turretit aitoihin ja rakentaa aidan sisälle asebunkkeri ja sädetorni. Ilman hyvää tukikohtaa peli on menetetty. Myös hyökkäys on helpompaa, jos asebunkkerin loputtomia sinkoammuksia ladotaan puollustajan aitaan jatkuvalla syötöllä. Ja sillä sädetykillä ammutaan sitten nappi pohjassa, eikä mitään sutkautuksia, mitä tuolla peleissä näkee.

Vempeleet, härvelit, räpättimet
Älä pelästy, vaikka taivas suhisee ja kulman takana ryskyy. Ryhmän kohdennettu kiväärituli tehoaa kaikkeen mitä vastaan tulee. Älä siis lähde juosten hakemaan sinkoa kaukaa, vaan avaa tuli ja nakkele kranuja. Hyvässä lykyssä voit onnistua tiputtamaan isojakin kökkäreitä pelkällä kiväärillä. Muut, kuten raketit ja sädetornit ovat tietenkin extraa. Äläkä luule, että tilaamalla hawkin, voit vain lentää vihollisen tukikohtaan ja pistää kaiken päreiksi. Fiilis hawkin kyydissä on kieltämättä juuri sitä, mutta tulivoimastaan huolimatta ne menevät hetkessä päreiksi. Autot sen sijaan tuntuvat kestävän vähän enemmän. Ja kun nappaat kaverin kyytiin, niin pääset lähes takuuvarmasti lipulle lipunryöstössä. Ongelma vain usein on se takaisinpääsy.

Hyökkäys vai puolllustus
Tämä on kyllä vaikeaa. Hyvä puollustus saattaa pamahtaa alas koska tahansa, mikäli vihollinen keksii rakennuksilleen hyvän sijainnin. Tukikohdan kunnosta on kannettava jatkuvasti huolta. Hyökkäys pitäisi pystyä pitämään kokoajan käynnissä, mutta millään perus miinanpolkijalla ei kannata edes harkita vihollisen tukikohtaan lähtemistä, tai edes kevyttä samoilua. Pienen ryhmän kanssa asia on sitten ihan eri juttu. Korkeissa kentissä rakettirepulla varustettu sniputtaja voi tosin kääriä melkoisen potin. Sanomattakin selvää, että turha hyökätä, jos tukikohta ei ole kunnossa. Niillä, joiden tukikohta on kunnossa, on hyökkäyksen tukena kaikki mahdollinen, mitä rakennuksista voi irti repiä.

Kärsivällisyys
Varaudu siihen, että peli pätkii välillä ankarasti ja heivaa pihalle. Peli on todellakin vasta testausvaiheessa, ja servuja päivitellään siitä mitenkään etukäteen ilmoittamatta. Muutamia bugejakin on siellä täällä, mutta se kuuluu beta vaiheeseen.

Samoilu
Älä kävele tykinruoka. Nappaa vähintään rakettireppu. Opettele karttoja ja huomaa, että tukikohtaakin voi puollustaa mitä ihmeellisimmistä paikoista. Osassa kenttiä on pituuden ja leveyden lisäksi myös suuria korkeuseroja.

Lisätukikohdat
Pirullinen idea on spawni post:i vihollisen tukikohdan viereiselle tasanteelle. Siihen vielä aitoja, turretteja ja muuta sälää. Erityisen tehokas on asebunkkeri, josta näkee suoraan vihollisen tukikohtaan. Asebunkerista löytyy supertehokas haulikko ja loputtomasti raketteja. Lisäksi vihollinen ei pääse sinne ovesta, eikä pysty ampumaan sinne, kuin katossa olevan reiän läpi. Bunkkeri kestää tulitusta pitkään. Mutta vihollisen tukikohdan aidat eivät kestä bunkkerista ammuttuja raketteja kovinkaan pitkään.

Nurmiporan tussarit
Kaiken A ja O on haulikko ja sellaisen saat asebunkerista. Tehoaa pidemmälle kuin tarve vaatii. Singon löydät myös asebunkerista ja ei varmaan tartte sanoa mihin sitä kannattaa käyttää. Kivääri on joka paikan pelastaja. Kyllä sillä pidemmäskin ampuu, mutta mitä ikinä sillä ampuukin, niin sitä saa suolata pitkään ja hartaasti. Lipas tyhjänä ei ole kiva saada puukosta, mutta näin siinä yleensä pakkaa käymään. Sniputtajan kannattaa nappailla one shot kill -hedareita ja muistaa, että koko hemmetin luomakunta näkee selkeästi sen lasertähtäimen säteen. Snipun löydät sniputornista.

Siinä oli vähän kevyttä tipsiä ensitesteihin. Aika paljon näyttäisi olevan ominaisuuksia pois päältä, joten tämä oli vain pintaraapaisu.

PS.Pelaan tätä sittenkin JanisMASHER-tunnuksella. Täytyy vielä pohtia, että miten löydettäis samaan peliin. Servun teko on yks, mutta vähän hankalaa, kun tuntuu iltasin pätkivän niin paljon. Täytyy kattoo lauantaina, jos pistä kokeeksi KonsoliFIN-servun pystyyn. Jos se täyttyy ihan heti täyteen, niin sitten vois harkita sitä Haukea, mutta mahtaakohan olla tarpeeksi suomipoppoota sinne?
 
Vastaus: Starhawk [Hype]

Harmi vaan, että tuolla beta foorumilla kaikki codibäfät jo huutaa, että "knife is op" ja "riffle is lacking power". Toivottavasti pelintekijät älyää erottaa ehdotuksista ne, jotka yrittävät tehdä tästä main stream räiskintää.

Puukko on mielestäni aika ylivoimainen koska se hakeutuu lähellä olevaan kohteeseen kuin ohjus kunhan R3:sta vilautetaan, jopa silloinkin kun olet selin vastustajaan. Ihan aiheesta siitä valitetaan mielestäni. Ja jos pystyn päihittämään 3-2 vs 1 tilanteessa haulikolla kivääri miehet kun siks sakkia vetelen niin kyllä kiväärissä on selvä heikkous. Alle lippaallisella pitäisi saada hoobo hengiltä.
Sitten kun on vielä jetpacki käytössä niin senkun vaan hypit, lennät ja laskeudut vihulaisten viereen ja puukotat instakill tyyliin ja hyppäät pois turvaan jota porukka on alkanut tehdä niin siinä taas korostuu tuon puukon ylivoimaisuus tuliaseisiin verrattuna.

Sitten kun lisätään tämän hetkinen viive osumien rekiseröimisessä ja hahmojen sijainnissa niin avot koska itse olen kokenut kuinka päräytän vihua haulikolla kerran rintaan mutta vihu elää sen puoli tai sekunnin verran jonka ansiosta hoobo vetää puukolla minut maihin ennen kuin hänet kuollo korjaa mutta minä kuolen samantien.

EDIT: Eniten ihmetyttää taas se kuinka jotkut siellä foorumeilla haluaa laskea rakennusten, erityisesti muurien, kestävyyttä. Koska heput pelaavat yksinään niin tietysti heille pitäisi olla mahdollista tuhota kaikki yksinään ilman vaikeuksia. Haluavat MAGin tapaisia räjähteitä joita sitten voisi laittaa muureihin kiinni.
Siis oikeasti, jos kestävyyttä laskettaisiin jotta yksilöllä ei olisi vaikeuksia niiden kanssa niin entäs sitten kun tiimi hyökkää yhtä aikaa ja pistää paikat matalaksi ennen kuin kerkeät sanoa "Peli on pelattu".
 
Vastaus: Starhawk [Hype]

Myönnetään, että asiaa puhut Traddash. Mutta minusta homman nimi on se, että puukotuksessa ei saisi olla sitä automatiikkaa, eikä haulikolla saisi olla niin järjetöntä kantomatkaa. Kivääri on sopivalla tasolla, mutta haulikon kantomatka ja puukon automaatio on jostain väärästä pelistä.

Lisäksi tossa kiväärissä vois kyllä olla se warhawkin hakeutuminen kohteeseen. Mutta siitä varmaan itkettäis liikaa, koska se on auto aim. Itse olen sitä mieltä, että tähän peliin se sopisi kuin auttomaattipuukotus selkään. Kyllä se kiväärikin puree hyvin jos sillä osuu, mutta tällä hetkellä sillä ei juurikaan osu mihinkään.

Edit:minusta ne rakennukset sais olla paljon kestävempiä. Nyt esim yksi jannu voi lanata koko tukikohdan pikkuhiljaa jyystäen, rakentamalla viereen asebunkkerin. Mutta tosiaan, ei mitään yksilöpeliä tästä kiitos.
 
Vastaus: Starhawk [Hype]

Tuli tätäkin testattua ja en pitänyt yhtä paljon ku Warhawkista. Grafiikat oli tosi suttuset ja epäselkeet ja ruudunpäivityskin oli suuren osan ajasta reilusti alle 30. Mutta respawni systeemi oli hauska ja rakentelejutut ehkä tuo jotain uutta peliin. Mutta ei tätä silti kauaa jaksanut. Jonkun development valikon onnistuin vahingossa saamaan auki mistä pysty säätämään pelin grafiikka asetuksia, kenttien valaistusta, varjoja, tekstuureita jne. ja sillä tuli leikittyä hetken aikaa.
Kokeilin tän jälkeen vielä Warhawkkia hetken ja pidin siitä kyllä enemmän. Siinä on paremmat kentät ja paljon selkeemmät grafiikat ja tasanen ruudunpäivitys. Muutenkin tykkään enemmän Warhawkin tyylistä ku Starhawkin avaruusmeiningistä.
 
Vastaus: Starhawk [Hype]

Ruudunpäivityksestä ja grafiikasta ei vielä pysty sanomaan mitään, kun beta kyseessä. Myöskään kenttiä ei ole vielä päässyt kaikkia testaamaan. Mutta nuo pari testikenttää kaikessa tummuudessaan saa kaipaamaan niitä warhawkin aurinkoisia niittyjä.
 
Vastaus: Starhawk [Hype]

Laittakaas joku hauki servu illalla pystyyn, itellekki toi koodi läsähti ja kun pelin käynnisti niin ei ollut epäilystäkään minkä pelin jatko osa on kyseesä NAM:D
warhawkissa ei lentely ollut niinkään se mun juttu, en oikeen koskaan oppinut kunnolla sitä lentelyä mut tässä ku voit pudottautua sillä maahan ja pistää rähinäksi, I LOVE IT:)
 
Vastaus: Starhawk [Hype]

Mä en tiiä, että onko meitä tarpeeksi vielä omaan servuun. Ainakin koodeja on jaossa ihan sikana. Pitäs sopia joku tietty aika, jolloin joku pistää sen servun pystyyn ja mainostaa sitä ankarasti, että saataisiin ne joilla koodi on peleihin mukaan.

Mutta piruvie kun tuli warhakia ikävä. Se leijunta niissä warhawkeissa oli vaan niin mukavaa. Jotenkin en osaa tuota hawkin touhua ollenkaan. Ja niin, kannattaa napsaista valikoista se lentotyyli toiseksi, kuin mitä se on vakioasetuksilla. Muuten sillä lentohärvelillä ei taivu yhtään mihinkään.

Ja olipas muuten hauska huomata, että jos jetpäckillä lentää oikein sikakorkealle ja kaivaa snipun esiin, niin sieltä ilmastakin pystyy sniputtamaan komeasti. Jetpack leijuu tähdätessä automaagisesti sen ajan mitä menovettä piisaa.

Kävin heittämässä oman ehdotukseni tuonne beta foorumille. Jo muutaman päivän aikana olen täysin kyllästynyt perus solttujen jumittamiseen linnakkeissa. Kaikki taistelutkin ovat olleet lähinna random encountereita siellä täällä. Kertaakaan en ole nähnyt kunnon rähinää, johon osallistuisi tarpeeksi porukkaa. Meno on todella laimeaa, sillä porukka vain keräilee riftiä ja kun sitä on tarpeeksi, niin lähdetään yksitellen sotimaan. Käykää kommentoimassa tuolla, että olisko tuosta pelastusta.
 
Vastaus: Starhawk [Hype]

Muutama roundi tullut jo pelattua, eikä aivan nappaa niin kuin Warhawk. Eihän tämä ole muuta kuin henkistä jatkoa Warhawkille, mutta lentämisen vähentäminen tuntuu silti huonolta ratkaisulta. Yhteiset rakentamiseen käytettävät varat ovat huono idea, ainakin public peleissä. Ihmiset laittavat seiniä ympäriinsä, ei karruteta varoja, jotta saataisiin hawkeja peliin. Aim assistiakin saisi olla enemmän ja hitaampi healthin palautus. Heathimittarin poisto ärsyttää, varsinkin ajoneuvoissa. Framerate on myös aika nihkeä.

Onneksi tämä on vasta beta ja muutoksiakin on jo tullut paljon ja tulee tulemaan.
 
Ylös Bottom