Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Stellar Blade

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 40008
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5
Tuli pelattua muuten tämä ”tissikäs täti”-peli, kuten lapseni sanovat, läpi tuossa viikko takaperin. Jauhoin sitä reippaasti yli 40h, eli maistui kyllä yllättävänkin hyvin. Oli pelissä paljon ärsyttävyyksiäkin eikä missään tapauksessa täydellinen, mutta joku koukku tai kaksi siinä sitten lopulta kuitenkin oli kun jaksoi lähes jokaisen sivutehtävänkin tehdä.

Tuli pelattua muuten tämä ”tissikäs täti”-peli, kuten lapseni sanovat, läpi tuossa viikko takaperin. Jauhoin sitä reippaasti yli 40h, eli maistui kyllä yllättävänkin hyvin. Oli pelissä paljon ärsyttävyyksiäkin eikä missään tapauksessa täydellinen, mutta joku koukku tai kaksi siinä sitten lopulta kuitenkin oli kun jaksoi lähes jokaisen sivutehtävänkin tehdä.
Itselläni loppui kiinnostus aikalailla alkupuolelle tähän parryfestiin. On juuri niin parryvetoinen ja boss rush-peli kuin alunperin pelkäsinkin. Ei siis minun juttuni. Ehkä tähän vielä joskus palaan, mutta juuri nyt ei siltä tunnu.

Itselläni loppui kiinnostus aikalailla alkupuolelle tähän parryfestiin. On juuri niin parryvetoinen ja boss rush-peli kuin alunperin pelkäsinkin. Ei siis minun juttuni. Ehkä tähän vielä joskus palaan, mutta juuri nyt ei siltä tunnu.
En tiedä mikä täällä foorumilla boss rushiksi lasketaan, mutta minusta pelin parin viimeisen tunnin aikana niitä iskettiin tavallista enemmän nenän eteen. Muuten aika tavanomaista tahtia niitä tuli eteen.

Loppupuolen pomovastuksista alkoi olla jo hitusen vastustakin, mutta kyllä nuo väistöilläkin menee. En itsekään ole kovin innostunut parrimaakari, mutta tässä se tuntuu hitusen helpommalta ajoittaa oikein kuin väistöt.

En tiedä mikä täällä foorumilla boss rushiksi lasketaan, mutta minusta pelin parin viimeisen tunnin aikana niitä iskettiin tavallista enemmän nenän eteen. Muuten aika tavanomaista tahtia niitä tuli eteen.

Loppupuolen pomovastuksista alkoi olla jo hitusen vastustakin, mutta kyllä nuo väistöilläkin menee. En itsekään ole kovin innostunut parrimaakari, mutta tässä se tuntuu hitusen helpommalta ajoittaa oikein kuin väistöt.
Täytyy varmaan jatkaa jossain vaiheessa, kun olihan tuossa sinänsä aika hyvä tunnelma tuon sci-fi-maailman kanssa.

Huviksee tuli koitettua tämän demoa ja yllätti kyllä positiivisesti! PRO:lla löytyy jo asetuksiakin ja näytti kyllä omaan silmään pirun hyvältä ja sulavalta. Pieni ale tälle joku päivä ni ostoon lähtee!

Huviksee tuli koitettua tämän demoa ja yllätti kyllä positiivisesti! PRO:lla löytyy jo asetuksiakin ja näytti kyllä omaan silmään pirun hyvältä ja sulavalta. Pieni ale tälle joku päivä ni ostoon lähtee!
Se onkin 25%:n alessa (59,96€) paraikaa storessa ja Telialta irtoaisi 20€:n alennuskoodilla fyysinen hintaan 49€.

Enpä muistanutkaan, että tästä on demo. Pitäisi itsekin laittaa prolla jossain kohtaa testiin.

Edit: ei tästä olekaan demoa, vaan vai premium-jäsenille 2h kokeilu. Pitäköön tunkkinsa ja ehkä sitten käytettynä jostakin.

Viimeksi muokattu:
On tämä ihan kivasti iskenyt. Kolmessa päivässä n.27 tuntia :D
En ihmettele vaikka vielä menis toinen samanmoinen määrä tunteja sillä mä pääsin tänään sinne toiselle aavikko alueelle ja siellä laitoin vaan sähköt takaisin päälle ja menin kalastamaan ja nyt mulla on uudet bikinit.
Siellä wastelandissakin mulla meni varmaan yli 10 tuntia.

Story tasolla pelaan eikä parryt pahemmin onnistu vieläkään, mutta onneksi nykyään voi vetää oikeastaan kaikki perus vihut hengiltä yhdellä tai kahdella beta skill hyökkäyksellä. Kaikki muut on maksimiin kehitetty paitsi se triplet jota en ole käyttänyt kuin vahingossa.
Avoimilla alueilla tulee käytettyä aina camouflage exo spinea jonka kanssa saa kaikki tapettua laakista takaapäin ja saa vielä 15% kestävyyttä takaisin.
Tässähän tuo parry systeemi on muutenkin sellainen, että siitä ei ole oikeastaan mitään iloa ellet sitten osaa tehdä sitä monta kertaa putkeen sillä jos vihollinen on vaikka lyömässä sua kolmen iskun kombolla niin jos teet ekaan iskuun parryn niin ne kaks muuta iskua tulee edelleen ihan kuten muutenkin.
Yleensähän peleissä se yks parry riittää siihen, että pääsee iskemään voimalla takaisin, mutta tässä täytyy tehdä niitä kerta toisensa jälkeen jotta vihollisen tasapaino mittari menee tyhjäksi ja sitten voi tehdä retribution iskun.
Onneksi tuostakaan ei ole tarvinnut välittää mitään yli kymmeneen tuntiin.

Ne pelin tarjoamat assistit ei myöskään aina auta sillä ne parry ja väistö quick time eventit tulee vaan joidenkin iskujen kohdalla ja jos painat väärää nappia niin se epäonnistuu ja monen monta kertaa mä olen just sillon tekemässä väistöä kun ruudulle tulee L1 ja vituikshan se meni.
Blink ja repulse on kyllä helpompi tehdä assistin kanssa kun ei tartte tarkkailla sitä koska miekka välähtää.
Sitä en tiedä mihin sen "automatic qte completion" valinnan pitäs vaikuttaa sillä ei se ainakaan noihin taistelun aikana tuleviin quick time eventeihin vaikuta mitään ja esim siinä kohdassa kun se juna romahtaa niin siinäkin tuli edelleen qte ruudulle enkä todellakaan kokeillut mitä tapahtuu jos en tee mitään.
Yleensähän kun pelissä on tuollainen kuten vaikka spider-manissa tai guardians of the galaxyssa niin mitään qte ikoneita ei tule koskaan ruudulle.

Ääninäyttely tässä on paikoitelleen aivan paskaa.
Päähahmoista Lily on ainoa julla on jopa eri tunnetiloja äänessä ja Eve sekä Adam on sellaisia monotonisia hahmoja ettei ääni muutu vaikka katto romahtas niskaan, mutta niitä kestää vielä kuunnella.
Sitten on eri npc hahmot kuten sen sisters junk kaupan pitäjä jonka kohdalla tulee vaan skipattua dialogi heti kun sen on ehtinyt lukemaan.
Kirjakaupassa oleva uskovainen kuulostaa joltain tekoälyltä jne.
Jos pääsen tän loppuun ilman isompia ongelmia niin täytyy kyllä kokeilla new game+ vetäsyllä sitä korealaista ääninäyttelyä.

Tuli se nier dlc ostettua myös ja melkein tekis mieli sanoa, että se on hintansa arvoinen jo pelkästään niiden kahden hiustyylin takia, koska niissä ei ole ponnaria ollenkaan.
Tässähän olis useampi oikeasti söpö hiustyyli, mutta niihin kaikkiin on kiinnitetty se poninhäntä joka ei oikeasti sovi niihin ollenkaan ja lisäksi ainakin se lyhyt versio liikkuu täysin luonnottomasti kokoajan kun juoksee. Se heiluu ja tärisee miten sattuu.

Tuli tämä ostettua ja nyt 7 tuntia pelattuna mutta peli loppui sitten tähän. Menee niin hermo näihin pomotaisteluihin. Nyt tachy vai mikä vittu nyt olikaan. Aivan mahdoton. Taisteluiden väistöt on välillä vittumaisen hitaita. Helpottaako peli jonkun kuoleman määrän jälkeen vai onko vaan sitä samaa loputtomiin? En pysty enää ammuksiakaan ostamaan aseeseen.

Olen vain tehnyt tarinatehtäviä. Ajattelin, että pelaan ensin tarinan ja sitten sivutehtävät mutta ei näköjään onnistu niin, Jotain selvästi on tarkoitus tehdä erilailla tässä kohtaa missä olen kun tähän asti peli mennyt hyvin mutta nyt tuli täys seinä vastaan. Noh, täytyy kai vielä kokeilla niitä sivutehtäviä...

Palasitko koskaan pelin pariin?
Mulla meni tänään tuossa pomossa yks tai kaks perus parannusta ja siinä kaikki.
Kahdella kovimmalla beta skillilla vaan turpaan ja kaytössä se exo spine joka boostaa beta skilleja sekä gearit jotka antaa nopeammin beta energiaa takaisin ja se joka antaa beta energiaa kun mä otan osumaa.
Dronestakin oli kaikki aseet päivitetty jo maksimiin joten kyllä peli helpottuu huomattavasti kun kehittää hahmoa.
Mä en kyllä tajua miten olet noin nopeasti tuonne edes ehtinyt kun mulla meni viitisen tuntia päästä edes xioniin asti :D
Tuolla vauhdilla missaa jo kaikki beta core ja kestävyys päivityksetkin sekä paremmat exo spinet.

Palasitko koskaan pelin pariin?
Mulla meni tänään tuossa pomossa yks tai kaks perus parannusta ja siinä kaikki.
Kahdella kovimmalla beta skillilla vaan turpaan ja kaytössä se exo spine joka boostaa beta skilleja sekä gearit jotka antaa nopeammin beta energiaa takaisin ja se joka antaa beta energiaa kun mä otan osumaa.
Dronestakin oli kaikki aseet päivitetty jo maksimiin joten kyllä peli helpottuu huomattavasti kun kehittää hahmoa.
Mä en kyllä tajua miten olet noin nopeasti tuonne edes ehtinyt kun mulla meni viitisen tuntia päästä edes xioniin asti :D
Tuolla vauhdilla missaa jo kaikki beta core ja kestävyys päivityksetkin sekä paremmat exo spinet.

En. Hyllyssä tuo on pölyttynyt kymmenisen kuukautta siitä asti kun peliin meni totaalisesti hermot. Pomotaisteluita oli mahdoton voittaa. En päässyt etenemään vaikka mitä tekisin.

Tämä oli oikein hyvä peli kyllä ja erikoisesti jaksoin tehdä suurimman osan sivutehtävistä. Itselleni pomotaistelut olivat pelin suola ja tämän kaltaiseen peliin ainakin normivaikeustasolla juuri sopivan hankalia, kun yrityksiä yleensä meni sellaiset 2-5. Enemmän sai hikoilla välillä joidenkin rivivihollisten kanssa jos tulivat joukolla päälle, sillä yhden vihun hyökkäysten parryttamisen aikana on täysin avoin muiden hyökkäyksille.

Parry-ikkuna tässä on kyllä todella armollinen, mutta ilmankin varmaan dodgella voisi pärjätä on on pakko. DLC:n pariin minut on peleissä yleensä hankalaa saada, kun tuntuu raskaalta opetella uusiksi napit ja kombot. Täytyy laittaa kuitenkin harkintaan, jos pelattavaa sisältöä on paljon.

Mutta ihan passeli 8/10 peli tissiplussalla ja pyllybonuksella, jos peli on mennyt tutkan ohi. Kunnon alennuksella tätä peliä ei ole missään vaiheessa kyllä saanut, jännä.

Parry-ikkuna tässä on kyllä todella armollinen
Ehkä jollekkin nioh/sekiro veteraanille, mutta ei tälläselle peruspelaajalle.
0.5s jos oot aikasessa niin tulee perus torjunta ja jos oot myöhässä niin tuli jo turpaan ja tuossa pitäs onnistua monesti peräkkäin jos on komboa tulossa.
Jedi survivorissa on oikeasti todella armollinen parry jos sen laittaa maksimiin kun voit varmaan 2s pitää nappia pohjassa ja oikeasti odotella sen iskun tulemista ja silti se onnistuu.

Vielä reilu muutama viikko ja sitten pääsee ottamaan vihdoin tämän pelin isosti haltuun, tää peli onkin todellinen Benchmark/showcase peli DLSS 4:lle, et enää ei tähdätä 120fps vaan nyt mennään sinne 300-350 fps hujakoille, odottelen myös kovasti että minkälaisia modeja peli tulee saamaan, modeja todennäköisesti peli tulee saamaan ihan hirveästi

Ehkä jollekkin nioh/sekiro veteraanille, mutta ei tälläselle peruspelaajalle.
0.5s jos oot aikasessa niin tulee perus torjunta ja jos oot myöhässä niin tuli jo turpaan ja tuossa pitäs onnistua monesti peräkkäin jos on komboa tulossa.
Jedi survivorissa on oikeasti todella armollinen parry jos sen laittaa maksimiin kun voit varmaan 2s pitää nappia pohjassa ja oikeasti odotella sen iskun tulemista ja silti se onnistuu.
Tästä olen kyllä eri mieltä. Kokeilin joskus Sekiroa, enkä saanut yhtään kiinni siinä ajoituksista. Yleensä pelini pelaan myös ilman parrya jos mahdollista, koska mikään superluu en siinä hommassa ole. Peräkkäiset iskusarjat meni tässä niin tasaisessa rytmissä, että aika hyvin sai monta parrya putkeen ja kombon viimeistä iskua ennen pieni tauko.

En nyt väitä helpoksi peliksi normaalilla vaikeusasteella, mutta loppubossia lukuunottamatta ei kymmeniä yrityksiä tarvita. Auttaa tietenkin myös se, jos on saanut hankittua riittävästi apupumppuja, niin saa aina yhden kuoleman anteeksi. Loppubossi oli jo sitten enemmän Dark Souls/ Elden Ring-kamaa, jossa sai viihtyä tunnin tai kaksi vääntämässä.

Nyt olis jo 43 tuntia kellossa ja huomenna matka käy niihin pariin viimeiseen paikkaan.
Tänään vaan siivoilin paikkoja eli keräsin kaikki tölkit mitä tuohon mennessä saa ja tein kaikki sivutehtävät.
Tölkkien kanssa tuli käytettyä videota apuna siinä vaiheessa kun niitä oli kerättynä yli 30 eikä mitään tietoa millä alueella ne puuttuvat edes on ja oli siellä pari sellaista etten tajua miten kukaan niitä löytää ilman opasta.
Esim yhdessä kohdassa menee vihollinen maan alla eestaas ja sun pitää laittaa miina oikeaan kohtaan jotta se räjäyttää sen tölkin sisältävän laatikon pinnalle.

Samoin niiden valokuvahaasteiden kanssa käytin videota.
Xionissa noi oli vielä ihan kiva tehdä itse, mutta wastelandissa ja great desertissä homma oli jo liian työlästä kun välillä kyllä tietää nähneensä kuvassa olevan paikan jossain, mutta ei mitään hajua missä.
Body ja beta coreja puuttuu vielä yhden kokonaisen päivityksen verran eli kolme kumpaakin, mutta yhden reddit postauksen mukaan niitä on 4kpl vikalla alueella.
Sitten vaan toivotaan, että pääsen pelin läpi asti ilman, että joku pomo saa aikaan vitutuksen multihuipennuksen ja levy on vaarassa katketa.

No sepäs meni helposti loppuun.
Käytössä kamat jotka nopeuttaa beta energian saamista ja sitten vaan L1+O hyökkäyksellä pomo lattiaan, kombo perään ja kun se yrittää nousta niin sama uudestaan. Everyone say CHEESE :D
Kaikissa lopuissa pomoissa meni yhteensä ehkä 5 parannus tavaraa ja yks wb pump.

Nyt tarttis enää pelata new game+ silleen läpi, että eidos 9 jää välistä jotta saa vielä sen yhden lopetuksen ja sitten täytyy farmata 43 tappoa tachy moodissa niin on platina taskussa.
Muutenkin varmaan vapauttavaa pelata new game+ kun ei tartte enää jatkuvasti painella sitä skannaus nappulaa ja katsella ympärille ettei vaan missaa mitään. Nyt voi vaan vetää markerista toiseen.
Odotan kyllä siihen asti, että se nikke dlc julkaistaan jos se vaikka olis hankkimisen arvoinen.

Niitä avoimia alueita on myös kritisoitu, mutta mä sain niistä samanlaista löytämisen iloa mitä tears of the kingdomissakin eikä ne mun mielestä olleet liian samanlaisia kun toinen on täynnä kalliota ja romua ja toinen ihan perinteinen aavikko jossa on talojen raunioita.
Kehtaan myös myöntää, että jos pelihahmona olis ollut joku geneerinen mies niin ostamatta olis jäänyt kun paperilla pelimekaniikat kuulosti vaan verenpainetta nostavalta kun ne parryt ja tarkat väistöt ei ole mun juttu, mutta päätin kummiskin kokeilla silmäkarkin takia ja tämä saattaa mahdollisesti vielä löytyä mun goty listalta.

• Like
Reactions: Zak
Ylös Bottom