Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Stellar Blade

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kissa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5
Kyllä tätä on helppo soulslikeksi kutsua, mutta on tämä rennompi jopa ilman vaikeusasteen vaihtamista helpommaksi. Löytyy samantapaiset "bonfiret", joita käyttämällä vihut spawnaa takaisin. Kuolema ei tiputa valuuttaa tai rankaise pahemmin, muistaakseni jopa respawn paikka on heti pomon vieressä jos siinä kuolee.

Ainakin gmanlives sanoi arvostelussa kuinka sä kyllä kuollessa spawnaat siihen checkpointille, mutta mitään matsissa käytettyjä kamoja et saa takaisin joten siitä sitten vaan takaisin ostamaan kaikki mitä käytit. Tuollainen checkpoint systeemi vesittää koko checkpointin idean.
Se myös totesi kuinka story vaikeustaso ei pahemmin eroa niistä kovemmista tasoista ja pomot kestää edelleen ihan hemmetisti runtua ja muutenkin täytyy parryn ajoitus olla hallussa jos haluaa pelissä menestyä.

Kaikki tuo on mulle niin iso miinus, että pelaamatta jää.
Tietenkin kaikki souls, nioh ja muut veteraanit sanoo kuinka peli on helppo jopa normalilla tai hardilla.
 
Ainakin gmanlives sanoi arvostelussa kuinka sä kyllä kuollessa spawnaat siihen checkpointille, mutta mitään matsissa käytettyjä kamoja et saa takaisin joten siitä sitten vaan takaisin ostamaan kaikki mitä käytit. Tuollainen checkpoint systeemi vesittää koko checkpointin idean.
Se myös totesi kuinka story vaikeustaso ei pahemmin eroa niistä kovemmista tasoista ja pomot kestää edelleen ihan hemmetisti runtua ja muutenkin täytyy parryn ajoitus olla hallussa jos haluaa pelissä menestyä.

Kaikki tuo on mulle niin iso miinus, että pelaamatta jää.
Tietenkin kaikki souls, nioh ja muut veteraanit sanoo kuinka peli on helppo jopa normalilla tai hardilla.
Itse tunsin eron vaikeustasoissa; Easylla on varaa ottaa paljon isojakin osumia ja pomot saa kaadettua nopeaa, sanoisin että aika takki auki saa pelata. Toki paljon myös vaikuttaa aseen päivitys vahvemmaksi ja eri varusteet joilla statseja saa muutettua; hyökkäysnopeus, kriittiset osumat, paljonko kestät osumaa, paljonko osumat palauttaa energiaa (joilla tehdä erikoisliikkeitä) yms. Toki jos ei ollenkaan hahmon varusteita päivitä niin varmasti loppua kohden peli vaikeutuu jopa easylla.

Käytetyt kamat taitaa viitata panoksiin, kranaatteihin ja erikoisheloihin. Itse en oikeastaan edes näitä käyttänyt bossitaisteluissa, eli ilman näitäkin pärjäsi varsin hyvin.

Respawnaus tosiaan muistaakseni kävi niin että jos kuolet bossissa, peli jatkuu bossialueen reunalta, luonnollisesti bossi saa helat takaisin. Kyllä itse tästä systeemistä pidän enemmän kuin esim. Dark Soulsin, missä heräät lähimmältä bonfireltä ja pahimmillaan saat juosta toista minuuttia takaisin että voi bossia yrittää uudestaan.

Parryyn/dodgeen löytyy erillinen asetus, jossa peli hidastuu, se auttaa noissa huomattavasti. Ei siis tarvi tämänkään osalta olla mikään SoulsGod.
 
Ainakin gmanlives sanoi arvostelussa kuinka sä kyllä kuollessa spawnaat siihen checkpointille, mutta mitään matsissa käytettyjä kamoja et saa takaisin joten siitä sitten vaan takaisin ostamaan kaikki mitä käytit. Tuollainen checkpoint systeemi vesittää koko checkpointin idean.
Se myös totesi kuinka story vaikeustaso ei pahemmin eroa niistä kovemmista tasoista ja pomot kestää edelleen ihan hemmetisti runtua ja muutenkin täytyy parryn ajoitus olla hallussa jos haluaa pelissä menestyä.

Kaikki tuo on mulle niin iso miinus, että pelaamatta jää.
Tietenkin kaikki souls, nioh ja muut veteraanit sanoo kuinka peli on helppo jopa normalilla tai hardilla.
No tämä ei kuulosta mitenkään erityisen houkuttelevalta.
 
No tämä ei kuulosta mitenkään erityisen houkuttelevalta.

Ainakin oma kokemus Easy tasolta on todella rento ja helppo peli joten kyllä niissä vaikeustasoissa eroja on. Lukuunottamatta paria kohtaa jotka eroaa paljon koko muusta pelistä en tainnut kuolla kovin montaa kertaa vihuihin. Eli halutessaan pelistä saa erittäin helpon verrattuna Souls peleihin. Itse nykyään en voi sietää vaikeita pelejä ja varmasti olisin jättänyt pelin kesken jos tässä olisi ollut jotain sellaista.
 
No tämä ei kuulosta mitenkään erityisen houkuttelevalta.
onko se sinulta pois jos saa valita vaikeutason en ymmärrä näitä vinkujia että pitäisi olla vaan todella vaikea peli eikö muutkin voisi nauttia jos olisi enemän tämän tyylisiä pelelä missä on erilaisia vaikeustasoja
 
onko se sinulta pois jos saa valita vaikeutason en ymmärrä näitä vinkujia että pitäisi olla vaan todella vaikea peli eikö muutkin voisi nauttia jos olisi enemän tämän tyylisiä pelelä missä on erilaisia vaikeustasoja
Luitko noita viestejä? Siitähän tossa nimenomaan valiteltiin, kun helpompi vaikeustaso ei sitten kuitenkaan ole helpompi ja kuollessa menettää varusteet mikä on myös haastavampaa.
 
onko se sinulta pois jos saa valita vaikeutason en ymmärrä näitä vinkujia että pitäisi olla vaan todella vaikea peli eikö muutkin voisi nauttia jos olisi enemän tämän tyylisiä pelelä missä on erilaisia vaikeustasoja
Minähän nimenomaan toivoin helpompia vaikeustasoja, enkä halunnut vääntää tätä hiki hatussa. Toivoin siis että tämä ei olisi kovin vahvasti Souls -pelien tyyppinen.
 
Luitko noita viestejä? Siitähän tossa nimenomaan valiteltiin, kun helpompi vaikeustaso ei sitten kuitenkaan ole helpompi ja kuollessa menettää varusteet mikä on myös haastavampaa.
ei menetä yhtää varustusta helpolmalla tasolla läpi olen pelannyt sen onhan se muutava bossi vaikea mutta ei liian vaikea
 
Ylös Bottom