Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Stellar Blade

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kissa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5
Kyllä tätä on helppo soulslikeksi kutsua, mutta on tämä rennompi jopa ilman vaikeusasteen vaihtamista helpommaksi. Löytyy samantapaiset "bonfiret", joita käyttämällä vihut spawnaa takaisin. Kuolema ei tiputa valuuttaa tai rankaise pahemmin, muistaakseni jopa respawn paikka on heti pomon vieressä jos siinä kuolee.

Ainakin gmanlives sanoi arvostelussa kuinka sä kyllä kuollessa spawnaat siihen checkpointille, mutta mitään matsissa käytettyjä kamoja et saa takaisin joten siitä sitten vaan takaisin ostamaan kaikki mitä käytit. Tuollainen checkpoint systeemi vesittää koko checkpointin idean.
Se myös totesi kuinka story vaikeustaso ei pahemmin eroa niistä kovemmista tasoista ja pomot kestää edelleen ihan hemmetisti runtua ja muutenkin täytyy parryn ajoitus olla hallussa jos haluaa pelissä menestyä.

Kaikki tuo on mulle niin iso miinus, että pelaamatta jää.
Tietenkin kaikki souls, nioh ja muut veteraanit sanoo kuinka peli on helppo jopa normalilla tai hardilla.
 
Ainakin gmanlives sanoi arvostelussa kuinka sä kyllä kuollessa spawnaat siihen checkpointille, mutta mitään matsissa käytettyjä kamoja et saa takaisin joten siitä sitten vaan takaisin ostamaan kaikki mitä käytit. Tuollainen checkpoint systeemi vesittää koko checkpointin idean.
Se myös totesi kuinka story vaikeustaso ei pahemmin eroa niistä kovemmista tasoista ja pomot kestää edelleen ihan hemmetisti runtua ja muutenkin täytyy parryn ajoitus olla hallussa jos haluaa pelissä menestyä.

Kaikki tuo on mulle niin iso miinus, että pelaamatta jää.
Tietenkin kaikki souls, nioh ja muut veteraanit sanoo kuinka peli on helppo jopa normalilla tai hardilla.
Itse tunsin eron vaikeustasoissa; Easylla on varaa ottaa paljon isojakin osumia ja pomot saa kaadettua nopeaa, sanoisin että aika takki auki saa pelata. Toki paljon myös vaikuttaa aseen päivitys vahvemmaksi ja eri varusteet joilla statseja saa muutettua; hyökkäysnopeus, kriittiset osumat, paljonko kestät osumaa, paljonko osumat palauttaa energiaa (joilla tehdä erikoisliikkeitä) yms. Toki jos ei ollenkaan hahmon varusteita päivitä niin varmasti loppua kohden peli vaikeutuu jopa easylla.

Käytetyt kamat taitaa viitata panoksiin, kranaatteihin ja erikoisheloihin. Itse en oikeastaan edes näitä käyttänyt bossitaisteluissa, eli ilman näitäkin pärjäsi varsin hyvin.

Respawnaus tosiaan muistaakseni kävi niin että jos kuolet bossissa, peli jatkuu bossialueen reunalta, luonnollisesti bossi saa helat takaisin. Kyllä itse tästä systeemistä pidän enemmän kuin esim. Dark Soulsin, missä heräät lähimmältä bonfireltä ja pahimmillaan saat juosta toista minuuttia takaisin että voi bossia yrittää uudestaan.

Parryyn/dodgeen löytyy erillinen asetus, jossa peli hidastuu, se auttaa noissa huomattavasti. Ei siis tarvi tämänkään osalta olla mikään SoulsGod.
 
Ainakin gmanlives sanoi arvostelussa kuinka sä kyllä kuollessa spawnaat siihen checkpointille, mutta mitään matsissa käytettyjä kamoja et saa takaisin joten siitä sitten vaan takaisin ostamaan kaikki mitä käytit. Tuollainen checkpoint systeemi vesittää koko checkpointin idean.
Se myös totesi kuinka story vaikeustaso ei pahemmin eroa niistä kovemmista tasoista ja pomot kestää edelleen ihan hemmetisti runtua ja muutenkin täytyy parryn ajoitus olla hallussa jos haluaa pelissä menestyä.

Kaikki tuo on mulle niin iso miinus, että pelaamatta jää.
Tietenkin kaikki souls, nioh ja muut veteraanit sanoo kuinka peli on helppo jopa normalilla tai hardilla.
No tämä ei kuulosta mitenkään erityisen houkuttelevalta.
 
No tämä ei kuulosta mitenkään erityisen houkuttelevalta.

Ainakin oma kokemus Easy tasolta on todella rento ja helppo peli joten kyllä niissä vaikeustasoissa eroja on. Lukuunottamatta paria kohtaa jotka eroaa paljon koko muusta pelistä en tainnut kuolla kovin montaa kertaa vihuihin. Eli halutessaan pelistä saa erittäin helpon verrattuna Souls peleihin. Itse nykyään en voi sietää vaikeita pelejä ja varmasti olisin jättänyt pelin kesken jos tässä olisi ollut jotain sellaista.
 
No tämä ei kuulosta mitenkään erityisen houkuttelevalta.
onko se sinulta pois jos saa valita vaikeutason en ymmärrä näitä vinkujia että pitäisi olla vaan todella vaikea peli eikö muutkin voisi nauttia jos olisi enemän tämän tyylisiä pelelä missä on erilaisia vaikeustasoja
 
onko se sinulta pois jos saa valita vaikeutason en ymmärrä näitä vinkujia että pitäisi olla vaan todella vaikea peli eikö muutkin voisi nauttia jos olisi enemän tämän tyylisiä pelelä missä on erilaisia vaikeustasoja
Luitko noita viestejä? Siitähän tossa nimenomaan valiteltiin, kun helpompi vaikeustaso ei sitten kuitenkaan ole helpompi ja kuollessa menettää varusteet mikä on myös haastavampaa.
 
onko se sinulta pois jos saa valita vaikeutason en ymmärrä näitä vinkujia että pitäisi olla vaan todella vaikea peli eikö muutkin voisi nauttia jos olisi enemän tämän tyylisiä pelelä missä on erilaisia vaikeustasoja
Minähän nimenomaan toivoin helpompia vaikeustasoja, enkä halunnut vääntää tätä hiki hatussa. Toivoin siis että tämä ei olisi kovin vahvasti Souls -pelien tyyppinen.
 
Luitko noita viestejä? Siitähän tossa nimenomaan valiteltiin, kun helpompi vaikeustaso ei sitten kuitenkaan ole helpompi ja kuollessa menettää varusteet mikä on myös haastavampaa.
ei menetä yhtää varustusta helpolmalla tasolla läpi olen pelannyt sen onhan se muutava bossi vaikea mutta ei liian vaikea
 
En ole peliä ainakaan vielä pelannut, mutta sellainen kysymys tuli mieleen, että pystyykö peliä yhdellä kädellä pelaamaan? Voisin kuvitella, että tällaisessa pelissä sellainen olisi monen mieleen. :)
 
Itse olen 110% fiilis/tarina pelaaja. Tätä Pelasin tunnin helpoimmalla vaikeustasolla ja alku ainakin oli pelkkää tappelua. Se riitti itselleni. Pelejä niin paljon ja kun pelaan, niin haluan vain rentoutua. En tapella bosseja vastaan koko ajan. Ymmärrän kyllä, että tästä tykätään, mutta minunlaiseni tarinapelaajan peli tämä ei ole.
 
Itse olen 110% fiilis/tarina pelaaja. Tätä Pelasin tunnin helpoimmalla vaikeustasolla ja alku ainakin oli pelkkää tappelua. Se riitti itselleni. Pelejä niin paljon ja kun pelaan, niin haluan vain rentoutua. En tapella bosseja vastaan koko ajan. Ymmärrän kyllä, että tästä tykätään, mutta minunlaiseni tarinapelaajan peli tämä ei ole.
Juuri esille tuomistasi syistä tämä on ja pysyy minulle 20-30 euron alelaaripelinä. Ei jaksa kiinnostaa mitenkään erityisen paljoa tuollaiset bossrush-pelit. Tai voi sellaisiakin sellaisina lyhyinä pätkinä ehkä pelata, mutta ei pidempään jaksa kerralla ja siksi en paljoa tuollaisista halua maksaa.
 
Digital Foundry mainitsi PS5 Pro arviossaan että FF7 Rebirth:in ohella tämä on yksi peli joka hyötyy uudesta konsolista paljon. Uusi Pro mode käyttää Pisseriä ja pyörii 80 FPS. Toinen uusi modi Pro Max joka on natiivi 4K pyörii 50 FPS ja näyttää huonommalta kuin Pro mode vaikka on isompi resoluutio koska ei käytä Pisseriä vaan pelin surkeaa TAA pehmennystä.
 
Ylös Bottom